Vincenzo Tomassi: montage.
Er zijn 6 films gevonden.

Quella villa accanto al cimitero

1981 | Horror, Mysterie

Italië 1981. Horror van Lucio Fulci. Met o.a. Paolo Malco, Dagmar Lassander, Giovanni di Nava, Anna Pieroni en Silvia Colatina.

Een historicus installeert zich met zijn vrouw en zoontje in New Orleans, in wat een spookhuis blijkt te zijn, waarvan de vroegere bewoner de ledematen van de streekbewoners op zich heeft getransplanteerd om onsterfelijkheid te bereiken. Als bloeddorstig monster huist hij in de kelder. Alleen het paranormaal begaafde zoontje, die contact heeft met het spook van het dochtertje van het monster, zal overleven. Dit plagiaat van THE SHINING en AMITYVILLE HORROR is voor de regisseur van zombie- films vooral aanleiding voor uitvoerige slachtpartijen, waarvan de bloederigheid elke suggestieve, fantastische werking uitsluit. Vergeleken bij eerder werk is het zelfs in zijn onsmakelijkheid nogal amechtig. Ook bekend als THE HOUSE BY THE CEMETERY.

L' aldilà

1981 | Horror

Italië 1981. Horror van Lucio Fulci. Met o.a. Michele Mirabella, Al Cliver, Veronica Lazar, David Warbeck en Katherin McColl.

Een historicus installeert zich met zijn vrouw en zoontje in New Orleans, in wat een spookhuis blijkt te zijn, waarvan de vroegere bewoner de ledematen van de streekbewoners op zich heeft getransplanteerd om onsterfelijkheid te bereiken. Als bloeddorstig monster huist hij in de kelder. Alleen het paranormaal begaafde zoontje, die contact heeft met het spook van het dochtertje van het monster, zal overleven. Dit plagiaat van THE SHINING en AMITYVILLE HORROR is voor de regisseur van zombie- films vooral aanleiding voor uitvoerige slachtpartijen, waarvan de bloederigheid elke suggestieve, fantastische werking uitsluit. Vergeleken bij eerder werk is het zelfs in zijn onsmakelijkheid nogal amechtig. Ook bekend als THE HOUSE BY THE CEMETERY.

Cannibal Holocaust

1980 | Avonturenfilm, Horror, Drama

Italië​/​​Colombia 1980. Avonturenfilm van Ruggero Deodato. Met o.a. Robert Kerman, Francesca Ciardi, Perry Pirkamen, Luca Giorgio Barbareschi en Salvatore Basile.

Vier op sensatie beluste journalisten op zoek gaan naar de laatste kannibalen. Cultklassieker: de film werd opgenomen in het lijstje van 'video nasties' van Britse moraalridders. Overigens niet erg goed.

Zombi 2

1979 | Horror

Italië 1979. Horror van Lucio Fulci. Met o.a. Tisa Farrow, Ian McCullough, Richard Johnson, Al Cliver en Olga Karlatos.

Een zeilboot komt vanuit de Antillen in New York aan met een zombie aan boord. De dochter van de eigenaar gaat met een journalist naar het eiland waar de boot vandaan kwam, en ontdekt dat met voodoo-rituelen de doden uit hun graf herrijzen. Dit haastig gemaakt, Italiaans vervolg op DAWN OF THE DEAD heeft een overtuigende bloederigheid, maar is onsmakelijk waar de eerste film suggestief was.

L'anticristo

1974 | Horror

Italië 1974. Horror van Alberto De Martino. Met o.a. Carla Gravina, Mel Ferrer, Arthur Kennedy, Umberto Orsini en Alida Valli.

Niet te verwarren met Lars von Triers Antichrist uit 2009. Deze L'anticristo is van Alberto De Martino (1929-2015), de Italiaanse cinefiel die bekend staat om zijn meesterlijke varianten van Amerikaanse kaskrakers. L'anticristo is De Martino's versie van The Exorcist van een jaar eerder, met Carla Gravina als de vleesgeworden duivel in een nauwelijks verhulde lofzang op de opkomst van de seksueel vrijgevochten vrouw. En dan zonder de culturele toe-eigening van de Amerikaanse Exorcist want De Martino's anti-Roomse film speelt daadwerkelijk in Rome. In de VS aanvankelijk beter bezocht dan Jaws. Muziek van Ennio Morricone.

Un condé

1970 | Misdaad, Drama

Frankrijk​/​​Italië 1970. Misdaad van Yves Boisset. Met o.a. Michel Bouquet, Michel Constantin, Anne Carrère en Jean-Claude Bercq.

Na de moord op een jonge collega wil de tot dan toe vreedzame politie-inspecteur Favenin (Bouquet) hem met alle middelen wreken. Hij gooit zijn principes overboord en omarmt het motto: 'een gezond lichaam produceert wel afval, maar ruimt dat op'. Dus rommelt hij met bewijsmateriaal en intimideert hij getuigen om achter de identiteit van de schuldige te komen. Harde en effectief gemaakte actiefilm kreeg in Frankrijk censuurproblemen, omdat het geschetste beeld van de politie veel te negatief werd geacht. Een indringende, zeker voor die tijd behoorlijk akelige film.