Agnès Delahaie: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Pickpocket

1959 | Drama

Frankrijk 1959. Drama van Robert Bresson. Met o.a. Martin Lassalle, Marika Green, Jean Pelégri, Pierre Leymarie en Pierre Étaix.

Parijzenaar Michel is zakkenroller van beroep. Niet uit noodzaak; een vriend weet wel eerlijk werk voor hem te vinden. Maar Michel krijgt een bijna erotische kick van het bestelen van anderen. Bovendien vindt hij dat hij gewoon het recht heeft om het geld van anderen weg te nemen. Hij raakt steeds verder op het misdaadpad, tot verdriet van zijn moeder, zijn meisje en een politieman. Een variant op Dostojevski's Schuld en boete, dit prachtig in stemmig zwart-wit geschoten drama van regisseur Bresson. Gouden Beer-nominatie in Berlijn.

Une vie

1958 | Drama

Frankrijk​/​​Italië 1958. Drama van Alexandre Astruc. Met o.a. Maria Schell, Christian Marquand, Pascale Petit, Antonella Lualdi en Yvan Desny.

Normandische kust, late negentiende eeuw. Jeanne ontdekt dat Julien haar om haar fortuin heeft gehuwd en bedriegt met dienstmeid en vertrouwelinge Rosalie. Uit de affaire wordt een kind geboren, maar de goedhartige Jeanne vergeeft de schuinsmarcheerders. Jaren later recidiveert Julien met de sensuele aristocrate Gilberte (Antonella Lualdi), scheve schaats die hem en maîtresse noodlottig wordt. Tijdens de Nouvelle Vague vermorzeld en vervolgens vergeten classicistisch Astruc-juweel naar Guy de Maupassant ademt een woeste Brontë-sfeer. Adembenemende Eastmancolor-fotografie van Claude Renoir, en Schell is voortreffelijk als liefdesblinde tragédienne.

Gervaise

1956 | Drama

Frankrijk​/​​Italië 1956. Drama van René Clément. Met o.a. Maria Schell, François Périer, Suzy Delair, Jany Holt en Mathilde Casadesus.

Sombere smartlap naar de beroemde roman L'Assomoir van Émile Zola speelt zich af in een fraai vormgegeven achttiende-eeuws Parijs. Het titelpersonage is een manke wasvrouw die door haar feestvierende echtgenoot in de steek wordt gelaten. Ze hertrouwt met een sympathieke bouwvakker, die al snel van een dak valt, zijn baan verliest en aan de drank raakt. Hoop op een betere toekomst is er niet voor Gervaise en haar kinderen. De film won veel prijzen, met name voor de hoofdrol van Schell, maar is uiteindelijk vooral een artistiek verantwoorde anti-drankreclame.