Andrés Soler: cast.
Er zijn 96 films gevonden.

La ley del gavilán

1966 | Avonturenfilm

Mexico 1966. Avonturenfilm van Jaime Salvador. Met o.a. Elsa Cárdenas, Alvaro Zermeño, Andrés Soler en Jorge Russek.

Een mysterieuze gemaskerde man berooft de rijken en helpt de armen met het gestolen geld. Dan verschijnt een andere gemaskerde man, die zich voordoet als de eerste. Een van de vele avonturenfilms met gemaskerde mannen die in Mexico werden gemaakt. Niets bijzonders.

La carcachita

1966 | Komedie, Drama

Mexico 1966. Komedie van Raúl Fernández. Met o.a. Andrés Soler, Rolando Fernández, Laura Ferlo en Enrique Lucero.

Een jongeman raakt verlamd als gevolg van een auto-ongeluk, veroorzaakt door een van de afgewezen vrijers van zijn verloofde. Een onbenullige melodramatische komedie.

El reportero

1966 | Komedie

Venezuela​/​​Mexico 1966. Komedie van Rafael Baledón. Met o.a. Amador Bendayán, Teresa Velázquez, Miguel Angel 'El men' Alvarez en Andrés Soler.

De fotograaf van de krant El Ojo Público heeft een ernstig probleem. Hij is namelijk bijziend en daardoor komt hij in de meest waanzinnige situaties terecht. Een vreselijke komedie.

Sí quiero

1965 | Komedie

Mexico 1965. Komedie van Raúl de Anda. Met o.a. Rodolfo de Anda, Julissa, Fanny Cano en Andrés Soler.

Het huwelijk van een pas getrouwd stel loopt gevaar door het succes van de vrouw. Gebaseerd op een toneelstuk van de Spaanse schrijver Alfonso Paso, onverteerbaar zoals al zijn stukken en nog slecht verfilmd ook.

La mano de Dios

1965 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1965. Drama van Jaime Salvador. Met o.a. Alvaro Zarmeño, Irma Dorantes, Andrés Soler en Jorge Russek.

Een jong meisje wordt wees en moet de leiding over de ranch van haar ouders overnemen. Haar grootvader, die haar als een jongen opvoedt, helpt haar daarbij. Een van de vele melodrama's over vrouwen die zich als mannen gedragen maar uiteindelijk toch uiterst vrouwelijk blijken te zijn.

Rateros último modelo

1964 | Komedie

Mexico 1964. Komedie van Fernando Cortés. Met o.a. Manuel Capetillo, Javier Solís, Dacia González en Andrés Soler.

Twee zangers bestelen hun publiek terwijl ze zingen, maar de liefde en de pastoor zorgen ervoor dat ze zich aangeven bij de politie en braaf worden. Een zeer moralistische film.

La mano que se aprieta

1964 | Sportfilm

Mexico 1964. Sportfilm van Alfredo B. Crevenna. Met o.a. 'Karloff' Lagarde, René 'Copetes' Guajardo, Gina Romand en Andrés Soler.

Het vervolg op LOS ENDEMONIADOS DEL RING waarin de twee hoofdrolspelers het opnemen tegen een man die de verloofde van een vriend en de moeder van het meisje ontvoerd heeft. Veel vechten, weinig verhaal, zeer weinig fantasie.

La maldición del oro

1964 | Avonturenfilm

Mexico 1964. Avonturenfilm van Jaime Salvador. Met o.a. Alvaro Zermeño, Ofelia Montesco, Andrés Soler en Jorge Russek.

In opdracht van federale agenten gaat Felipe Reyes, 'El Justiciero', met zijn hulpje naar een dorp om een aantal gouddiefstallen te onderzoeken. De slachtoffers zijn mijnwerkers die in het dorp wonen. Felipe Reyes was ook de held in EL ASALTO.

El Tigre de Guanajuato

1964 | Avonturenfilm

Mexico 1964. Avonturenfilm van Rafael Baledón. Met o.a. Luis Aguilar, Julio Aldama, Rosa de Castilla en Andrés Soler.

Een man met de bijnaam 'De Tijger van Guanajuato' wil wraak nemen op de mensen die zijn vader doodden toen hij nog een kleine jongen was.

Me gustan valentones

1963 | Romantiek, Musical

Mexico 1963. Romantiek van Julián Soler. Met o.a. Rosita Quintana, Luis Aguilar, Lalo González en Andrés Soler.

De bangelijke hoofdpersoon slaagt er eindelijk in de heldin te bevrijden van de boosdoener die op haar verliefd is. Een dwaze naar Mexicaanse smaak.

En la mitad del mundo

1963 | Komedie

Ecuador​/​​Mexico 1963. Komedie van Ramón Pereda. Met o.a. Ernesto Albán, Andrés Soler, Rita Macedo en Mauricio Herrera.

Een arm gezinshoofd is onder een ongelukkig gesternte geboren: iedere keer als hij een handeltje opzet, loopt het op niets uit. Duidelijk gemaakt ter meerdere glorie van de Ecuadoriaanse komiek Albán en de nauwelijks bestaande filmwereld in zijn land.

El río de las ánimas

1963 | Western

Mexico 1963. Western van Juan J. Ortega. Met o.a. Joaquín Cordero, Alma Delia Fuentes, Andrés Soler en Germán Robles.

In zijn vierde filmavontuur blijft Leonardo Moncada zeer monotoon doorgaan met boeren redden. Zelfs de geheimzinnige geest kan geen leven in deze western brengen.

Paloma herida

1962 | Drama

Mexico​/​​Guatemala 1962. Drama van Emilio Fernández. Met o.a. Patricia Conde, Emilio Fernández, Andrés Soler en Noé Murayama.

Een vrouw, net als vele anderen in haar dorp uitgebuit en verkracht door de plaatselijke machthebber, wordt berecht voor de moord op hem. De film behandelt het thema 'macht' en de uitbuiting van de indianen, maar op een nogal primitieve manier, met soms nogal belachelijke dialogen. Ondanks alles zijn er mooie scènes, zoals gebruikelijk in films van 'Indio' Fernandez.

El Monstruo de los vulcanes

1962 | Horror

Mexico 1962. Horror van Jaime Salvador. Met o.a. Ana Bertha Lepe, Joaquín Cordero, Andrés Soler en Antonio Raxel.

De arbeiders die dichtbij een Mexicaanse vulkaan werken, worden voortdurend achtervolgd door ongelukken die ze toeschrijven aan een legendarisch monster. Een laag niveau maar in zekere zin toch een sympathieke 'monster movie', over het eeuwige contrast tussen de Schoonheid en het Monster.

El Lobo Blanco

1962 | Western

Mexico 1962. Western van Jaime Salvador. Met o.a. Fernando Casanova, Ana Bertha Lepe, Demetrio González en Andrés Soler.

De gemaskerde `Lobo Blanco` (Witte Wolf) kraakt een brandkast en steelt tijdens de achtervolging de kleren van een commissaris, waardoor deze voor de dader wordt aangezien. De film maakt een besluiteloze indruk: men durft niet echt parodiërend te zijn, hoewel dit vaak onvrijwillig gebeurt.

Tlayucan

1961 | Drama

Mexico 1961. Drama van Luis Alcoriza. Met o.a. Julio Aldama, Norma Angélica, Jorge Martínez de Hoyos en Andrés Soler.

Het leven in een Mexicaans gehucht waar suikerriet geteeld wordt, met zijn kleine mis[KA2]eres en liefdesperikelen. Een van de belangrijkste films van Alcoriza. De invloed van Bu[KA6]nuel (met wie hij meer dan eens samenwerkte) is duidelijk waarneembaar.

Las Leandras

1960 | Musical

Mexico 1960. Musical van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Rosario Durcal, Enrique Rambal, Andrés Soler en Francisco Jambrina.

Om erfgename te kunnen worden, vermomt een jonge vrouw , samen met haar vriend die regisseur is, het hele toneelgezelschap als het personeel van een meisjesschool. Gebaseerd op een in zijn tijd behoorlijk succesvolle Spaanse revue, oorspronkelijk van Emilio González del Castillo en José Muñóz Román. In 1969 met veel meer bekwaamheid door Eugenio Martín op het Spaanse filmdoek gebracht.

Juan Polainas

1960 | Komedie

Mexico 1960. Komedie van René Cardona. Met o.a. Antonio 'Clavillazo' Espino, Irma Dorantes, Andrés Soler en Daniel 'Cino' Herrera.

Tijdens een denkbeeldige oorlog wil een generaal een sergeant wegens lafheid doden, maar deze verbergt zich in het huis van zijn tweelingbroer, die schoenmaker is. Een parodie op de Mexicaanse revolutie, die, hoewel niet helemaal slecht uitgevallen, zeer zwak geregisseerd is.

El Conquistador de la Luna

1960 | Komedie, Fantasy

Mexico 1960. Komedie van Rogelio A. González. Met o.a. Antonio 'Clavillazo' Espino, Ana Luisa Peluffo, Andrés Soler en Oscar Ortíz de Pinado.

Een echtpaar belandt per ongeluk op de maan, waar ze van de bewoners horen dat Mars de aarde wil aanvallen. Van een absolute armzaligheid, zowel van middelen als van verbeelding, met een boodschap aan het eind (laten wij allen van elkaar houden) als de aanval van Mars verijdeld is.

Ladrón que roba a ladrón

1959 | Komedie

Mexico 1959. Komedie van Jaime Salvador. Met o.a. Luis Aguilar, Lorena Velázquez, Andrés Soler en Arturo 'Bigotón' Castro.

Twee 'goede' bandieten geven zich in een dorp uit voor artsen om aan de justitie te ontkomen. Een zeer platte komedie.

Me gustan valentones

1958 | Komedie

Mexico 1958. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Luis Aguilar, Rosita Quintana, Eulalio 'Piporro' González en Andrés Soler.

Teneinde zich te ontdoen van haar talrijke aanbidders, trouwt een rijke grootgrondbezitster met een zojuist uit de VS aangekomen Mexicaan, die echter, tot algemeen vermaak van het dorp, helemaal niet zo'n macho blijkt te zijn als zij wel zou willen. Een volmaakt oninteressante verontschuldiging van het machismo.

Impaciencia del corazón

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Tito Davison. Met o.a. Martha Mijares, Christiane Martel, Armando Silvestre en Andrés Soler.

Tijdens de Frans-Mexicaanse oorlog van 1866 wordt een imperialistische kapitein verliefd op een vrouw die hem van zijn verwondingen geneest. Het verlamde nichtje van de vrouw wordt op haar beurt verliefd op hem. Goed gesitueerd en fantastisch geacteerd, niettemin stelt de film op zich niet veel voor.

Dicen que soy hombre malo

1958 | Drama

Mexico 1958. Drama van Miguel M. Delgado. Met o.a. Luis Aguilar, Lilia Prado, Andrés Soler en Paco Michel.

Een tirannieke dorpsburgemeester huwt zijn nichtje tegen haar zin uit, om aldus de erfenis van haar overleden vader in handen te krijgen. Wat een aanklacht tegen de tirannie beoogde te zijn, werd niet meer dan een boertig melodrama.

Carabina 30-30

1958 | Avonturenfilm, Musical

Mexico 1958. Avonturenfilm van Miguel M. Delgado. Met o.a. Rosita Quintana, Luis Aguilar, Pedro Galindo en Andrés Soler.

Een leider van de revolutie wil trouwen met een meisje dat hem echter afwijst omdat zij verliefd is op zijn luitenant. Plagiaat, maar zelfs dat is nog te veel eer, van WINCHESTER 73 van Anthony Mann uit 1950. Het gebrek aan actie probeert men te verbloemen met een groot aantal liedjes.

Los Tres vivales

1957 | Komedie

Mexico 1957. Komedie van Rafael Baledón. Met o.a. Julio Aldama, Angel Infante, Eulalio González 'Piporro' en Andrés Soler.

Dankzij hun geluk in het spel kunnen drie 'pistoleros' trouwen met hun geliefden. De film slaat nergens op, maar is toch wel aardig.

Las Aventuras de Pito Pérez

1956 | Komedie

Mexico 1956. Komedie van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Tin Tan, Annabelle Gutiérrez, Andrés Soler en Consuelo Guerrero de Luna.

Na jaren van afwezigheid keert de zwerver en dronkelap Pito Pérez terug in zijn geboortedorp, waar hij een dichter van zijn omzwervingen vertelt. Ondanks de verwoede pogingen van de regisseur om er een langdradige film van te maken, lukte het hem niet dankzij de innemende en uitstekende rol van 'Tin Tan'; het resultaat was de meest sympathieke 'Pito Pérez' uit de Mexicaanse filmgeschiedenis; het verhaal was al eerder verfilmd.

Grítenme piedras del campo

1956 | Komedie

Mexico 1956. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Luis Aguilar, Armando Silvestre, Ana Bertha Lepe en Andrés Soler.

Een rechter veroordeelt zijn vriend tot gevangenisstraf om de vriendin van de veroordeelde te krijgen. Een middelmatige en saaie film.

Viudas del cha cha cha

1955 | Komedie, Musical

Mexico 1955. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Amalia Aguilar, Raúl Martínez, Chula Prieto en Andrés Soler.

Nu hun echtgenoten dood zijn, neemt een aantal weduwen zich voor om zich zoveel mogelijk te vermaken. Banaal en in het geheel niet leuk, maar wel vol muziek.

Una Piedra en el zapato

1955 | Misdaad

Mexico 1955. Misdaad van Rafael Baledón. Met o.a. Fernando Fernández, Ariadna Welter, Roberto Cañedo en Andrés Soler.

Verschillende vrouwen overlijden in verband met een juwelenroof. Drie mannen worden verdacht. Baledón heeft getracht om de beste elementen van de Amerikaanse thriller te verenigen. Het resultaat is een betrekkelijk verward en gekunsteld geheel, hoewel verdienstelijk in vergelijking met wat er zoal in die tijd geproduceerd werd in Mexico.

Nos veremos en el cielo

1955 | Komedie, Fantasy

Mexico 1955. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Ramón Armengod, Ana Bertha Lepe, Rodolfo Landa en Andrés Soler.

Om zich te kunnen herenigen met haar bij een ongeval overleden minnaar probeert een meisje op alle mogelijke manieren zelfmoord te plegen. Hij wacht in de hemelzaal op haar. De scènes doen niet veel voor elkaar onder in lachwekkendheid.

Lo que le pasó a Sensón

1955 |

Mexico 1955. Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Tin Tan, Ana Bertha Lepe, Yolanda Varela en Andrés Soler.

Een parodie op SAMSON AND DELILAH uit 1951 van Cecil B. De Mille. Deze simpele en platvloerse Mexicaanse versie was een groot kassucces.

El Tunel seis

1955 | Drama

Mexico 1955. Drama van Chano Urueta. Met o.a. Víctor Manuel Mendoza, Víctor Parra, Andrés Soler en Carmen Montejo.

Tijdens de aanleg van een tunnel komt een aantal arbeiders door een instorting gevangen te zitten. De makers hadden de misplaatste pretentie om een realistisch drama over het leven van mijnwerkers te scheppen. Ze slaagden er niet in.

Yo fui novio de Rosita Alvírez

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Zacarías Gómez Urquiza. Met o.a. Luis Aguilar, Raúl Martínez, Chula Prieto en Andrés Soler.

Een mooi meisje komt in een dorp, waar zij alle mannen het hof maakt. Totdat zij echt verliefd wordt. Een pijnlijk slechte film.

Un Extraño en la escalera

1954 | Drama

Cuba​/​​Mexico 1954. Drama van Tulio Demicheli. Met o.a. Arturo de Córdova, Silvia Pinal, José María Linares en Andrés Soler.

Een jonge werknemer besluit zijn baas te vermoorden, maar als het zover is, komt een oude vreemdeling tussenbeide. Zoveel gruwel werkte het publiek van Cannes van dat jaar danig op de lachspieren. In Mexico had de film echter veel succes.

Secreto profesional

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Joaquín Pardavé. Met o.a. Rosario Granados, Enrique Rambal, Andrés Soler en Piporro.

Een vrouw vermoordt de man die haar chanteert en haar zoon wil afpakken. Veel te melodramatisch en onvolwassen.

Pueblo quieto

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Ramón Peón. Met o.a. Verónica Loyo, Antonio Aguilar, Andrés Soler en Delia Magaña.

Twee jongemannen, onderling compleet verschillend, hebben allebei belangstelling voor een zojuist in het dorp gearriveerd meisje. Dit is aanleiding tot een aaneenschakeling van misverstanden. Zeer simpele film.

Platillos voladores

1954 |

Mexico 1954. Julián Soler. Met o.a. Resortes, Angelina Elizondo en Andrés Soler.

Een pechvogel ontdekt de aanwezigheid van buitenaardse wezens. Een bijzonder stompzinnige parodie op Amerikaanse science-fiction films.

Las Coronelas

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Rafael Baledón. Met o.a. Marta Roth, Antonio Badú, Andrés Soler en Rodolfo Landa.

Twee tweelingzusjes zijn gedwongen zich voor mannen uit te geven, als gevolg van de samenzwering die gesmeed wordt tegen een generaal van de Revolutie. Klucht over de Mexicaanse Revolutie, zonder ritme en absoluut niet leuk.

La Mujer X

1954 | Drama

Mexico 1954. Drama van Julián Soler. Met o.a. Libertad Lamarque, Andrés Soler, Víctor Junco en José María Linares.

Een vrouw die optreedt in een show over telepathie, ontdekt onder het publiek de zoon die men haar afnam. Een verdienstelijke verfilming van het werk Madame X van Alexandre Bisson. Aan deze film waren al vier bewerkingen voorafgegaan, één in Frankrijk, en de rest in de USA.

Frente al pecado de ayer

1954 | Drama

Cuba​/​​Mexico 1954. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Sara Montiel, Alberto González Rubio, Magda Guzmán en Andrés Soler.

Een plattelandsmeisje en haar jonge landheer worden verliefd. Haar moeder is er tegen en probeert op alle mogelijke manieren hun samenzijn te verhinderen. Armetierig melodrama, opgesmukt met de steelse blikken van de Spaanse Sara Montiel.

El Vizconde de Montecristo

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Tin Tan, Ana Bertha Lepe, Andrés Soler en Marcelo.

Na zijn vrijlating uit de gevangenis, waar hij op grond van valse beschuldigingen was opgesloten, wordt een bankemployé rijk. Hij zint op wraak. Een parodie op DE GRAAF VAN MONTECRISTO, die echter bar weinig te maken heeft met het boek van Dumas. Uitermate pover.

Caín y Abel

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van René Cardona. Met o.a. Antonio Badú, Fernando Fernández, Andrés Soler en Chula Prieto.

Twee broers met volmaakt verschillende karakters besluiten hun ruzie voorlopig bij te leggen, om te voorkomen dat hun gescheiden ouders hertrouwen. Het thema van de echtscheiding is op een onevenwichtige en zeker niet leuke manier gebracht.

Amor de lejos

1954 | Komedie, Musical

Mexico 1954. Komedie van René Cardona. Met o.a. Fernando Fernández, Evangelina Elizondo, Andrés Soler en Annabelle Gutiérrez.

Twee miljonairsdochters raken bevriend met de monteurs van een garage, die in de veronderstelling leven dat zij de dienstmeisjes van de miljonair zijn. Deze schandalig slechte komedie wordt opgeluisterd door de komieken 'Ferrusquilla', 'Tun Tun' en Régulo en Madaleno'

Al diablo las mujeres

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Luis Aguilar, Alma Rosa Aguirre, Raúl Martínez en Andrés Soler.

Een meisje wordt burgemeester van haar dorp en bindt de strijd aan met de dorpsbonzen. Zo steekt zij zich danig in de nesten. Vervelende macho-film.

Retorno a la juventud

1953 | Drama, Fantasy

Mexico 1953. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Enrique Rambal, Rosario Granados, Carlos López Moctezuma en Andrés Soler.

Om een jongere leerlinge te veroveren roept een geleerde een jeugdportret van hem tot leven, dat belooft hem weer jong te maken, op voorwaarde dat hij zich wreed gedraagt. De film is een mengeling van Don Juan Tenorio, Dorian Gray en Faust, en van de film THE WOMAN IN THE WINDOW van Fritz Lang. Zoveel verwijzingen brengen niet alleen het publiek, maar kennelijk ook de regisseur zelf in verwarring.

Quiéreme porque me muero

1953 | Komedie

Mexico 1953. Komedie van Chano Urueta. Met o.a. Abel Salazar, Martha Roth, Andrés Soler en Arturo Martínez.

Als blijkt dat hij nog maar kort heeft te leven, besluit een winkelbediende om zoveel mogelijk van het leven te genieten, ook al moet hij daarvoor alle stommiteiten van de wereld begaan. Een uitzonderlijk slecht ritme.

Llévame en tus brazos

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Julio Bracho. Met o.a. Ninón Sevilla, Andrés Soler, Carlos López Moctezuma en Armando Silvestre.

Een meisje dat al door menige man is 'genomen' wordt een filmster. Uitsluitend bedoeld om de hoofdrolspeelster te laten schitteren en verder van generlei belang.

La Sexta carrera

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Miguel M. Delgado. Met o.a. Rosario Granados, Andrés Soler, Manuel Fábregas en Mantequilla.

Een aantal mensen zet onafhankelijk van elkaar hun zinnen op een paardenrace. Het verhaal is goed, maar enigszins ongeloofwaardig.

El Rapto

1953 | Komedie

Mexico 1953. Komedie van Emilio Fernández. Met o.a. Jorge Negrete, María Félix, Andrés Soler en José Elías Moreno.

Een man wordt dood gewaand, waardoor zijn eigendommen in handen komen van de door het hele dorp begeerde vrouw. De laatste film van Jorge Negrete voor diens dood, kort daarna. Interessant maar niets bijzonders.

Cantando nace el amor

1953 | Komedie, Musical

Mexico 1953. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Elsa Aguirre, Raúl Martínez, Andrés Soler en Oscar Pulido.

Een ranchero wordt enthousiast bij de gedachte aan het maken van een film; dan kan hij namelijk terloops de hoofdrolspeelster verleiden. Stupide komedie opgevuld met een eindeloze reeks liedjes.

Un Rincón cerca del cielo

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Rogelio A. González. Met o.a. Pedro Infante, Marga López, Silvia Pinal en Andrés Soler.

Het ongelukkige leven van een arm echtpaar waarbij alles mislukt. Deze film kreeg een vervolg in de film AHORA SOY RICO. Simpel en zonder verbeeldingskracht.

Tío de mi vida

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Lilia Prado, Fernando Fernández, Domingo Soler en Andrés Soler.

De oom van een meisje, een vrolijk type, helpt haar met alles wat haar hartje begeert in deze totaal mislukte komedie.

Se le pasó la mano

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Abel Salazar, Martha Roth, Andrés Soler en Delia Magaña.

Een vermaarde ex-zangeres, thans bejaard, gaat naar een plastisch chirurg om weer jeugdig te worden en de man waarvan zij gescheiden is weer verliefd te maken. Interessante en sympathieke film.

María del Mar

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Fernando Soler. Met o.a. Rosa Arenas, Víctor Mendoza, Irma Torres en Andrés Soler.

Een visser vindt in een boot een verlaten meisje. Hij en zijn vrouw besluiten haar te adopteren en haar samen met hun twee kinderen op te voeden. Een langdradig en moeizaam melodrama.

Los Solterones

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Luis Aguilar, Rosa Arenas, Andrés Soler en Carmen Ignarra.

Een vader wiens vrouw hem in de steek heeft gelaten, besluit zijn zoon en dochter op te voeden als vrouwenhaters, totdat zij verliefd worden. Zijn gebrek aan interesse en enthousiasme maakten dat het thema, de satire van het mannelijk-chauvinisme dat Delgado voor ogen had, totaal onopgemerkt bleef.

Los Hijos artificiales

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Fernando Soler. Met o.a. Fernando Soler, Anita Blanch, Andrés Soler en Irma Torres.

Om zijn enorme uitgaven in de stad te rechtvaardigen doet een libertijnse dorpeling zijn vrouw geloven dat hij daar een buitenechtelijk kind heeft, vrucht van een misstap in zijn jeugd. De derde en slechtste versie van hetzelfde verhaal (van de vorige twee was de ene Argentijns, de andere Spaans; de laatstgenoemde onder de titel LLUVIA DE HIJOS).

El Bruto

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Luis Buñuel. Met o.a. Pedro Armendáriz, Katy Jurado, Rosa Arenas, Andrés Soler en Andres Soler.

Een verhaal over het leven van een slachter die te lomp is om zijn vrouw seksueel te bevredigen. Een bijna vulgair melodrama dat wordt gered door het vermogen van Buñuel omgeving en mensen te observeren.

Un Gallo en corral ajeno

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Jorge Negrete, Gloria Marín, Andrés Soler en Julio Villarreal.

Een aristocraat doet alsof hij een dief is, om de vrouw waarop hij verliefd is te veroveren. De regisseur kent in onbekwaamheid zijns gelijke niet.

Si yo fuera diputado

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Cantinflas, Gloria Mange, Andrés Soler en Rafael Icardo.

Door een reeks voorvallen wordt een arme kapper plotseling kamerlid. Een excellente komedie met Cantinflas, zowel door het publiek als door de critici bejubeld.

Los Tres alegres compadres

1951 | Avonturenfilm, Komedie

Mexico 1951. Avonturenfilm van Julián Soler. Met o.a. Jorge Negrete, Pedro Armendáriz, Andrés Soler en Rebeca Iturbide.

Een vader en twee zoons houden zich bezig met het kaartspel en bedriegen hun tegenspelers. Er zitten goede momenten in de overigens zwakke en routineuze film.

Hay un niño en su futuro

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Fernando Cortés. Met o.a. Gloria Marín, Abel Salazar, Víctor Junco en Andrés Soler.

Een meisje met een wat al te levendige verbeelding identificeert zich met de heldinnen van de romans die zij achter elkaar leest. Zij voelt zich genoodzaakt hun heldendaden na te doen. Aardig verhaal, waar de regisseur echter totaal geen vat op krijgt en dat dus teloor gaat.

El Ceniciento

1951 | Komedie

Mexico 1951. Komedie van Gilberto Martínez Solares. Met o.a. Tin Tan, Marcelo, Andrés Soler en Alicia Caro.

Het klassieke sprookje van Assepoester, op innemende wijze verfilmd, maar dan met omgekeerde personages, door Martínez Solares. 'Tin Tan' zette een aangenaam en aandoenlijk personage neer, waar het publiek geen genoeg van kreeg.

Con todo el corazón

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Rafael E. Portas. Met o.a. Domingo Soler, Joaquín Cordero, Andrés Soler en Irma Torres.

Een priester keert terug in zijn dorp om op de landerijen van zijn overleden broer een kindertehuis te bouwen. Een huilerige, onsamenhangende en gruwelijke film.

Anillo de compromiso

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. David Silva, Martha Roth, Carmen Montejo en Andrés Soler.

Een eenvoudige bankemployé wil trouwen met een collega, maar hij wordt ontslagen. Weerzinwekkend, overdreven en conformistisch.

Angélica

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Alfredo B. Crevenna. Met o.a. Irasema Dilián, Carlos Navarro, Ramón Gay en Andrés Soler.

Een meisje wordt verdacht van de moord gepleegd door haar oom, die haar chanteert en dwingt te gaan werken in een revue. Dodelijk.

...Y murió por nosotros!

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Joselito Rodríguez. Met o.a. Carlos López Moctezuma, Andrés Soler, Felipe de Alba en Titina Romay.

In een mijnwerkersdorp worden de arbeiders op schandelijke wijze uitgebuit; alléén de onderwijzer verzet zich. Rodríguez probeerde een parallel te leggen tussen zijn verhaal en het leven van Christus, maar hij kwam niet verder dan een slechte parodie.

Serenata en Acapulco

1950 | Komedie, Musical

Mexico 1950. Komedie van Chano Urueta. Met o.a. Martha Roth, Roberto Romaña, Oscar Pulido en Andrés Soler.

Een man komt met twee vrienden zonder een cent in een hotel in Acapulco, waar hij bij vergissing de kamer moet delen met een schatrijke astroloog en wiskundige. Een opeenvolging van flauwe grappen en dwaasheden.

Los Hijos de la calle

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Roberto Rodríguez. Met o.a. Evita Muñóz, María Eugenia Llamas, Domingo Soler en Andrés Soler.

Het verhaal over de vriendschap tussen twee meisjes uit een sloppenwijk. Een overmaat aan drama en tranen.

Casa de vecindad

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. David Silva, Meche Barba, Andrés Soler en Irma Torres.

Het afwisselend trieste en vrolijke bestaan van de bewoners van een flat. Nieuwe versie van LA CASA DEL OGRO uit 1938 van Fernando de Fuentes. Deze keer te onsamenhangend en met te veel dialoog.

Anacleto se divorcia

1950 | Komedie

Mexico 1950. Komedie van Joselito Rodriguez. Met o.a. Carlos Orellana, Rosa Arenas, Rita Montaner en Andrés Soler.

Als gevolg van de listen van een man die de vrouw van zijn vriend begeert, vraagt het echtpaar echtscheiding aan. Zeer magere verfilming van de beroemde gelijknamige roman van Muñóz Seca.

Amar fue su pecado

1950 | Drama

Mexico 1950. Drama van Rogelio A. González. Met o.a. Elsa Aguirre, Jorge Mistral, Alma Rosa Aguirre en Andrés Soler.

Twee zusjes zijn verliefd op dezelfde man, zonder te weten dat hij een hersentumor heeft. Uitzonderlijk slecht melodrama, slordig geregisseerd.

No desearás la mujer de tu hijo

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Ismael Rodríguez. Met o.a. Fernando Soler, Pedro Infante, Andrés Soler en Carmen Molina.

Nadat hij zijn vrouw heeft verloren sluit een man zich op in zijn kamer om van honger te sterven. De opvolger van de populaire film LA OVEJA NEGRA, gemaakt door hetzelfde team en even zwak als zijn voorganger.

Las Puertas del presidio

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Emilio Gómez Muriel. Met o.a. David Silva, Blanca Estela Pavón en Andrés Soler.

Een jonge man beschermt zijn verloofde, die wordt achtervolgd door haar baas. De man beschuldigt hem van diefstal en hij komt in de gevangenis terecht. De film, gebaseerd op de redelijk goede roman Los vivos muertos van Eduardo Zamacois, is door Gómez Muriel om onbegrijpelijke redenen omgetoverd in een vreselijke smartlap over het gevangenisleven.

La Oveja negra

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Ismael Rodríguez. Met o.a. Fernando Soler, Pedro Infante, Amanda del Llano en Andrés Soler.

Een vader en zijn zoon raken door hun uitbundig uitgaansleven verstrikt in een eindeloze reeks verwikkelingen. Deze zeer matige komedie werd toch een groot kassucces.

La Hija del penal

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Fernando Soler. Met o.a. María Antonieta Pons, Andrés Soler en Rubén Rojo.

Een jong meisje, de dochter van een vrouwelijke gevangene, krijgt een contract bij een cabaret. De eigenaar wordt verliefd op haar en besluit uit de drugshandel te gaan. De film is ontzettend saai en nogal melodramatisch.

El Gran calavera

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Luis Buñuel. Met o.a. Fernando Soler, Rubén Rojo, Andrés Soler en Luis Alcoriza.

Een man geniet van het leven zonder zich ergens zorgen over te maken. Een behoorlijke film waarmee Buñuel na twee jaar rust weer begon te regisseren.

A volar joven

1947 | Komedie

Mexico 1947. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Mario Moreno 'Cantinflas', Angel Garasa en Andrés Soler.

Bij deze gelegenheid ronselt 'Cantinflas' op een vliegveld en moet hij trouwen met een lelijk meisje. De film is een vervolg op ADEMAI AVIATEUR, die in 1934 door Jean Tarride werd geproduceerd en die nog beschamender was.

Una Extraña mujer

1946 | Komedie, Mysterie

Mexico 1946. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Roberto Silva, Alicia Barrié en Andrés Soler.

Tijdens een cruise deelt de kapitein de passagiers mee dat zich in hun midden een beroemde dievegge van smaragden bevindt. Het enige vermeldenswaardige zijn de klappen die links en rechts uitgedeeld worden. Zeer matig.

Los Maridos engañan de 7 a 9

1946 | Komedie

Mexico 1946. Komedie van Fernando Cortés. Met o.a. Mapy Cortés, José Cibrián en Andrés Soler.

De vrolijke avonturen van een paar mannen die hun echtgenoten bedriegen. Correct en onderhoudend.

Un Día con el diablo

1945 | Komedie

Mexico 1945. Komedie van Miguel M. Delgado. Met o.a. Mario Moreno 'Cantinflas', Susana Cora, Miguel Arenas en Andrés Soler.

Een arme drommel steekt zich danig in de problemen om te voorkomen dat zijn 'Maestro' kwaad op hem wordt. Buitengewoon matige komedie, met als enig doel om in die tijd de spanningen van de Tweede Wereldoorlog te verlichten.

Ocho hombres y una mujer

1945 | Komedie

Mexico 1945. Komedie van Julián Soler. Met o.a. Malú Gatica, Domingo Soler en Andrés Soler.

Door een misverstand komen acht pokerspelers op een onbewoond eiland terecht. Totdat er een mooi meisje voet aan wal zet. Een ordinaire komedie, slecht geregisseerd en slecht geacteerd.

El Hijo de nadie

1945 | Komedie

Mexico 1945. Komedie van Miguel Contreras Torres. Met o.a. Manuel Medel, Andrés Soler en Mercedes Barba.

Een arme man die zelf nooit een vader heeft gekend, vindt op een dag een vondeling voor zijn deur. Een niet te verteren smartlap.

Bailando en las nubes

1945 | Komedie, Musical

Mexico 1945. Komedie van Manuel R. Ojeda. Met o.a. Canta Maya, Jorge Reyes en Andrés Soler.

Na veel tegenslagen wordt een artiestenpaar beroemd. Veel te middelmatige film om de laatste van de veteraan Ojeda te zijn.

Recuerdos de mi valle

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van Miguel Morayta. Met o.a. Lina Montes, Andrés Soler en Miguel Arenas.

Omdat iedereen, zelfs zijn ouders, hem vijandig gezind zijn, loopt Pedro van huis weg. Kort daarop belandt hij in de gevangenis. Vervelend en uitzonderlijk langdradig melodrama; het lijkt wel of er nooit een eind aan komt.

Mis hijos

1944 | Drama

Mexico 1944. Drama van René Cardona. Met o.a. Sara García, Andrés Soler en Gustavo Rojo.

Als een trein ontspoort, overlijdt de machinist en verliest zijn vrouw haar geheugen. Destijds sloeg dit melodrama alle records van ongeloofwaardigheid, maar de regie is niet onverdienstelijk.

Me ha besado un hombre

1944 | Komedie

Mexico 1944. Komedie van Julián Soler. Met o.a. María Elena Marqués, Abel Salazar en Andrés Soler.

Na de Spaanse Burgeroorlog geeft een meisje zich uit voor haar broer, waardoor zij in allerlei moeilijke situaties verzeild raakt. Een zeer middelmatige film, met sterk homoseksuele tendenzen.

El Rey se divierte

1944 | Komedie

Mexico 1944. Komedie van Fernando de Fuentes. Met o.a. Fernando Soler, Sara Guash, Tomás Perrín en Andrés Soler.

Het verhaal van een afgezette koning, enigszins lichtzinnig, en een opofferingsgezinde koningin. Voortreffelijke regie van een zeer vermakelijke film.

Una Carta de amor

1943 | Drama, Romantiek

Mexico 1943. Drama van Miguel Zacarías. Met o.a. Jorge Negrete, Gloria Marín en Andrés Soler.

Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden wordt een militair ter dood veroordeeld. Middelmatige film, waarmee Zacarías tevergeefs tracht het succes van EL PENON DE LAS ANIMAS te herhalen.

Los Miserables

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Fernando A. Rivero. Met o.a. Domingo Soler, Andrés Soler en David Silva.

Een arme dief probeert zijn verleden te verhullen en een respectabel burger te worden. Een zwakke verfilming van de beroemde gelijknamige roman van Victor Hugo.

La Mujer sin alma

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Fernando de Fuentes. Met o.a. Fernando Soler, María Félix en Andrés Soler.

Een mooi meisje speelt een spelletje met alle mannen om uit de armoede te komen. Een onuitstaanbaar melodrama met als enig lichtpunt de immer betoverende María Félix.

Lo que sólo el hombre puede sufrir

1942 | Drama

Mexico 1942. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Andrés Soler, David Silva en Susana Guízar.

De vader van een gezin heeft door alcoholmisbruik geen enkel gezag meer. Aanstellerig en met een oneindig aantal dialogen, tevens zeer slecht geregisseerd.

La Razón de la culpa

1942 | Drama

Mexico 1942. Drama van Juan J. Ortega. Met o.a. Blanca de Castejón, Andrés Soler en María Elena Marqués.

Tijdens de reis van Spanje naar Mexico wordt een jongeman verliefd op een getrouwde vrouw. Het blijkt dat haar man een intieme vriend is van de vader van de jongeman. Verschrikkelijk slecht melodrama.

Dos corazones y un tango

1942 | Komedie, Musical

Mexico 1942. Komedie van Mario del Río. Met o.a. Andrés Falgás, Carmen Conde en Andrés Soler.

Een Argentijnse tangodanser gaat naar Mexico om het te veroveren, maar wordt veroverd door een mooie Mexicaanse. Tweede en laatste poging van de regisseur Del Río, opgeluisterd door een oneindig aantal liedjes.

Cinco fueron escogidos

1942 | Historische film

Mexico 1942. Historische film van Herbert Kline. Met o.a. Joaquín Pardavé, Julio Villarreal, Andrés Soler en Fernando Cortés.

De geschiedenis over de verwoesting van een Tsjechoslowaaks dorp door de nazi's. De vertolking van de hoofdpersonen is zeer de moeite waard. Met deze film werd Andrés Soler definitief erkend als groot acteur.

Suprema ley

1936 | Drama

Mexico 1936. Drama van Rafael E. Portas. Met o.a. Andrés Soler, Gloria Morel, Aurora Cortés en Jorge Vélez.

Alberto verliest met poker en pleegt zelfmoord voor het bed waarin zijn geliefde slaapt. Zij wordt op verdenking van moord gearresteerd. Een gefrustreerde en frustrerende film. Leuk om te zien zijn echter de stripteases (natuurlijk niet helemaal bloot), omdat dit voor een Mexicaanse film zeer ongebruikelijk is.

Chucho el Roto

1934 | Drama

Mexico 1934. Drama van Gabriel Soria. Met o.a. Fernando Soler, Adriana Lamar, Leopoldo Ortín en Andrés Soler.

Een gewezen timmerman ontvoert het meisje dat is geboren uit een liefdesrelatie die hij jaren geleden heeft gehad met de dochter van een aristocraat. Als hij in de gevangenis terechtkomt sluit hij vriendschap met vier misdadigers. Deze film was de duurste produktie van zijn tijd, en was tevens het debuut van regisseur Soria.