Manolo Bolognini: productie.
Er zijn 6 films gevonden.

La storia vera della signora dalle camelie

1981 | Drama, Romantiek, Historische film, Erotiek

Frankrijk​/​​Italië 1981. Drama van Mauro Bolognini. Met o.a. Isabelle Huppert, Gian Maria Volonté, Bruno Ganz, Fabrizio Bentivoglio en Clio Goldsmith.

Alphonsine Plessis (Huppert) vertrekt als tiener naar Parijs, waar ze zwoegt in een naaiatelier, bijklust als prostituee en uiteindelijk van de ene rijke heer naar de andere dartelt als luxe courtisane. Maar van binnenuit wordt ze langzaam gesloopt door TBC, en ze sterft op haar drieëntwintigste. Erotische scènes te over, Huppert is uitstekend en het ziet er allemaal schitterend uit, maar het tempo is aan de lage kant. Gebaseerd op de bekende roman van Alexandre Dumas fils. Mooie muziek van Ennio Morricone.

California

1977 | Western

Italië 1977. Western van Michele Lupo. Met o.a. Giuliano Gemma, Miguel Bosé, Paola Bose, Chris Avram en William Berger.

Routine-western met Gemma als een door premiejagers opgejaagde ex-soldaat. Als de zuster van zijn al eerder vermoorde vriend door Harmsdorf wordt gegijzeld, besluit hij niet langer te vluchten maar keihard terug te vechten. Brutale geweldscènes worden verondersteld het gebrek aan inspiratie te verdoezelen. Op de soundtrack plagieert ene Gianni Ferro niet onverdienstelijk Morricone. Scenario van Mino Roli, Nico Ducci, Franco Bucceri en Roberte Leoni. Ook bekend als CALIFORNIA ADDIO.

Halleluja voor een paar vuisten

1969 | Western, Komedie

Italië 1969. Western van Giuseppe Colizzi. Met o.a. Terence Hill, Bud Spencer, Woody Strode, Lionel Stander en Victor Buono.

Op een oude, met westernplaatjes verluchte videodoos staan de gedenkwaardige woorden 'Those Trinity Boys Are Back'. Dat klinkt mooi als reclamekreet, maar het doet de geschiedenis geweld aan. Boot Hill, zoals de Engelse titel luidt, werd gedraaid vóór de succesvolle Trinity-reeks. Hill en Spencer doen eind jaren 60 nog nauwelijks aan het vermakelijke duw- en trekwerk waarmee ze beroemd zouden worden. Wel is meteen hun overbekende chemie voelbaar. Hill speelt in deze traditionele spaghettiwestern de belaagde held die door een groep rondtrekkende circusartiesten wordt opgenomen. Waarna Spencer de nog immer bedreigde gelederen komt versterken.

Teorema

1968 | Drama, Mysterie, Fantasy

Italië 1968. Drama van Pier Paolo Pasolini. Met o.a. Silvana Mangano, Terence Stamp, Massimo Girotti, Anne Wiazemsky en Laura Betti.

Een mysterieuze man (Stamp) voegt zich een aantal dagen bij een rijk Milanees bourgeois-gezin, verleidt alle gezinsleden, en verdwijnt vervolgens weer. De verborgen verlangens en frustraties die hij in die korte periode bij hen losmaakt, maken zijn plotselinge vertrek ondraaglijk. Pasolini (Salò) nodigt in zijn vaste stijl van weinig woorden en kille beelden vol symboliek nadrukkelijk uit tot een scala aan interpretaties, voornamelijk over religie en seksualiteit. Een cadeau voor de filmanalyticus, maar voor de gewone kijker is Teorema bijzonder ontoegankelijk.

Little Rita nel West

1967 | Komedie, Western, Musical

Italië 1967. Komedie van Ferdinando Baldi. Met o.a. Rita Pavone, Terence Hill, Lucio Dalla en Gordon Mitchell.

Een goudtransport door Texas trekt alle bandieten van de streek aan, maar een vrouwelijke revolverheld is ze met hulp van Indianen allemaal te slim af. Een van de gedupeerden achterhaalt haar en probeert haar te verleiden om achter de bergplaats van de poet te komen. Deze western-parodie rond zangeres Pavone was de eerste film waarin Mario Girotti met het beroemd geworden pseudoniem Terence Hill optrad. Jaren later in een nagesynchroniseerde exportversie werd zijn personage van Star Black in Trinità herdoopt. (Trinità-regisseur Enzo Barboni was bij deze film nog cameraman).

Django

1966 | Western

Italië​/​​Spanje 1966. Western van Sergio Corbucci. Met o.a. Franco Nero, José Bódalo, Loredana Nusciak, Ángel Álvarez en Gino Pernice.

Een zwijgzame man arriveert in een Mexicaans grensplaatsje, een doodskist achter zich aan slepend. Zijn hoofd staat naar wraak, zijn naam is Django en de cinema is een charismatische heldenfiguur rijker. De film maakte destijds brandhout van drie voorzichtig gehanteerde taboes: geweld, vernedering en sadisme, en was het prototype van een lange reeks gewelddadige spaghetti-westerns, geënt op wraak- en vergeldingsgedachte. Er is prima camerawerk van Enzo Barboni, die later onder het pseudoniem E.B. Clucher naam zou maken als regisseur. De film gaf aanleiding tot een totaal van dertig Django-films en wordt samen met A Fistful of Dollars gerekend tot de meest invloedrijke Italo-westerns.