Richard Vanstone: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

White Hunter Black Heart

1990 | Drama, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1990. Drama van Clint Eastwood. Met o.a. Charlotte Cornwell, Timothy Spall, Alun Armstrong, Mel Martin en Jeff Fahey.

'We're Gods. Lousy little Gods who control the lifes of the people we create', lispelt Eastwood met een nerveuze, staccato intonatie. In White hunter, black heart speelt Eastwood de legendarische regisseur John Huston (in de film John Wilson) tijdens diens roerige productieperiode voor The African Queen (1951), de klassieker met Bogart en Hepburn. Huston was in die tijd een van de belangrijkste regisseurs onder het Hollywoodfirmament en zeker een van de grilligste. Zogenaamd op zoek naar geschikte locaties zeulde hij zijn entourage door de binnenlanden van Afrika terwijl hij eigenlijk alleen maar een kolossale olifant wilde schieten. Scenarist Peter Viertel (gespeeld door Jeff Fahey) was erbij en schreef een - achteraf door Huston gefiatteerde - roman over de opnameperikelen. Het oogt aanvankelijk wat onwennig om levende legende Eastwood in de huid te zien van een dode legende, maar Eastwood pareert met een spervuur van gedreven teksten, statige lichaamstaal en - jawel - melancholie. Misschien wilde Clint alleen maar duidelijk maken dat Hollywood zo slecht nog niet was: 'het is gewoon een plek waar een product wordt gemaakt. Het is een industriestad, zoals Detroit, Birmingham of Schaffhausen.' (VM/VPRO Gids)

Made

1972 | Romantiek, Drama

Verenigd Koninkrijk 1972. Romantiek van John Mackenzie. Met o.a. Carol White, John Castle, Roy Harper, Margery Mason en Doremy Vernon.

De dramatische belevenissen van een jonge vrouw, White, die tot de arbeidersklasse behoort en werkt als telefoniste in een groot bedrijf. Ze heeft een onwettig kind en een gebrekkige moeder. Ze heeft zich aan deze levensomstandigheden aangepast, maar is op zoek naar liefde en begrip. Dit kan ze niet vinden bij de jonge priester Castle en evenmin bij rockzanger Harper, die beiden teveel bezig zijn met het verdedigen van hun theorieën om de wanhoop van White te bemerken. Een film die alle clichés van de Free Cinema op de slechtste wijze op een rijtje zet, met personages die nooit echt levend worden. Hoe langer je naar de film kijkt hoe gedeprimeerder je wordt. Het is alsof je in het notaboekje bladert van een vermoeide sociale werkster. Het filmdebuut van de toen populaire folk-singer Harper, die de gelegenheid krijgt enkele songs ten berde te brengen. Howard Barker baseerde het scenario op zijn toneelstuk No One Was Saved. Fotografie van Ernest Day.