José Guardiola: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Trasplante de un cerebro

1970 | Sciencefiction, Drama

Spanje 1970. Sciencefiction van Juan Logar. Met o.a. Eduardo Fajardo, Simón Andreu, Silvia Dionisio, José Guardiola en Frank Wolff.

De hersenen van een schaamteloze jongeman worden getransplanteerd in het lichaam van een strenge rechter. Een pretentieus maar opmerkelijk Science Fiction drama, geproduceerd en geschreven door de regisseur.

Texas, addio

1966 | Western

Spanje​/​​Italië 1966. Western van Ferdinando Baldi. Met o.a. Franco Nero, José Suarez, Cole Kitosch, Elisa Montès en José Guardiola.

Een sheriff geeft zijn ster aan zijn opvolger en vertrekt met een jonger broertje naar Mexico om de moordenaar van hun vader gevangen te nemen. Als ze de bandiet vinden, vertelt deze de vader van het broertje te zijn. De jongen offert zich op om de held het leven te redden. In Spanje opgenomen spaghetti-westerns werken met hun uitbundige wraakdrift aannemelijker als ze in Mexico gesitueerd zijn. Deze is een typerend en tamelijk onderhoudend voorbeeld. Ook bekend als: THE AVENGER.

Mani di pistolero

1965 | Western

Spanje​/​​Italië 1965. Western van Rafael Romero Marchent. Met o.a. Graig Hill, Gloria Milland, Piero Lulli, Raf Baldassere en José Guardiola.

Ex-boef Dan Murphy wordt het onmogelijk gemaakt een knus gezinsleven te beginnen. Zijn verleden achtervolgt hem in de persoon van een sheriff. Een uiterst zoet snoepgoedje, waarin wat geschiet en een weeskindje de slagroom vormen.

Fuerte perdido

1964 | Drama

Spanje 1964. Drama van José María Elorrieta. Met o.a. Germán Cobos, Marta May, Ethel Rojo en José Guardiola.

Indianen besluiten een militair fort aan te vallen. Een uitgesproken schandelijke film.

La Boda

1963 | Drama

Argentinië​/​​Spanje 1963. Drama van Lucas Demare. Met o.a. José Suárez, Graciela Borges, Susana Campos en José Guardiola.

Aangekomen in het dorp waar zijn broer werkt, wil een rijke emigrant trouwen met een meisje uit die plaats. De bewoners trachten dit echter te verhinderen. Liefde en zeden staan centraal in dit niet erg gelukkige drama.

Carta a una mujer

1961 | Drama

Spanje 1961. Drama van Miguel Iglesias. Met o.a. Emma Penella, Luis Prendes, José Guardiola, José Moreno en Jose Guardiola.

Een beroemde dirigent maakt een oorlogsweduwe het hof, maar zij wil liever trouw blijven aan de nagedachtenis van haar man. Het is een zeer slecht melodrama, dat in de lijn ligt van de in de jaren '40 gemaakte produkties in Spanje.

Sentencia contra una mujer

1960 | Thriller

Spanje 1960. Thriller van Antonio Isasi-Isasmendi. Met o.a. Emma Penella, José Guardiola, Carlos Otero en Antonio Molino Rojo.

Twee bandieten ontvoeren een belangrijk man, teneinde een losgeld van zijn vrouw te vragen. Een pittige en goed opgezette film van een regisseur die zich later zal verlagen tot slechte internationale co-produkties.

Melocotón en almíbar

1960 | Komedie

Spanje 1960. Komedie van Antonio del Amo. Met o.a. Marga López, José Guardiola, María Mahor en Carlos Larrañaga.

Enkele misdadigers die een arts hebben geroepen voor een medeplichtige die gewond is geraakt, staan sprakeloos als zij een non zien aankomen. Een komedie die vaag is geïnspireerd op de formule van de Engelse producente Ealing en bovendien met acceptabele resultaten.

El Hereje

1957 | Drama

Spanje 1957. Drama van Francisco Borja. Met o.a. Folco Lulli, José Guardiola, Nora Sanso en Julio Riscal.

Een in beginsel ongelovige visser wordt rooms-katholiek. Een onbelangrijk religieus melodrama zonder kwaliteit.

Sierra maldita

1954 | Drama

Spanje 1954. Drama van Antonio del Amo. Met o.a. Rubén Rojo, Lina Rosales, José Guardiola en Manolo Zarzo.

Op alle vrouwen van het dorp Arriba rust de vloek van onvruchtbaarheid. Een werkelijk curieuze film, erg goed geregisseerd door del Amo, voordat hij met de Joselito-serie begon.

Sang et lumière

1953 | Drama

Spanje​/​​Frankrijk​/​​Italië 1953. Drama van Georges Rouquier. Met o.a. Daniel Gélin, Zsa Zsa Gabor, Henri Vilbert, Arnoldo Foà en Christine Carère.

Na een slecht seizoen wil een stierenvechter zich uit de arena terug trekken, maar zijn manager en zijn op luxe gestelde maîtresse intrigeren zo dat hij nog een seizoen moet doorgaan dat hem na aanvankelijk succes fataal zal worden. Eigenlijk een combinatie van, ook wat kwaliteit betreft, zeer verschillende films, een indringende en boeiend in elkaar gezette documentaire en een clichématig en slecht gespeeld drama, waartoe de regisseur qua produktie verplicht werd. Gabor maakt elke opname waarin ze voorkomt, belachelijk.