Francesca Antonelli: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

La seconda volta

1996 | Drama, Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1996. Drama van Mimmo Calopresti. Met o.a. Nanni Moretti, Valeria Milillo, Roberto De Francesco, Marina Confalone en Simona Caramelli.

Alberto Sajevo (Moretti), professor in Turijn, ontmoet per toeval Lisa Venturi (Bruni-Tedeschi), de vrouw die twaalf jaar ervoor gepoogd had hem te doden. Hij herkent haar onmiddellijk, zij niet. Zij wil haar verleden als terroriste vergeten en doet zich voor als administratief medewerkster op een kantoor. Hij is echter vastbesloten uit te zoeken waarom ze juist op hem een aanslag pleegde. Hij probeert haar als een onbekende het hof te maken, waarop zij pretendeert het te geloven, maar als Alberto de waarheid boven tafel brengt, geeft ze haar halve vrijheid op en trekt zij zich terug in haar cel. Ze bevindt zich in een eindeloos conflict en zucht onder de zware last van haar jeugdzonden, waarvan zij toen de consequenties niet kon overzien. Alberto koestert nog immer een wrok en begrijpt niet waarom de beweging van toen zo kon dwalen. Toch is er tussen beiden een band ontstaan en heeft bij hen een verandering teweeg gebracht die ze niet goed kunnen verklaren, maar waardoor ze zich verplicht voelen met elkaar te blijven communiceren. Het scenario van Calopresti, Heidrun Schleef en Franceso Bruni is intelligent, geloofwaardig en weigert een gemakkelijke oplossing te kiezen. Het spel is behoorlijk goed en Calopresti's regiedebuut is lovenswaardig. Wie plaats en tijd van deze Italiaanse turbulente tijden uit de jaren 1970 niet kent, begrijpt van de film heel weinig en heeft de neiging hem vaag te vinden en meent dat de film met twee sterren minder gewaardeerd had moeten worden. Het camerawerk van Alessandro Pesci is dik in orde - daarover zijn alle partijen het eens.

Il mondo alla rovescia

1995 |

Italië 1995. Isabella Sandri. Met o.a. Lucia Andreotti, Remo Remotti, Renzo Rossi, Dada Morelli en Anna Recchimuzzi.

Alberto Sajevo (Moretti), professor in Turijn, ontmoet per toeval Lisa Venturi (Bruni-Tedeschi), de vrouw die twaalf jaar ervoor gepoogd had hem te doden. Hij herkent haar onmiddellijk, zij niet. Zij wil haar verleden als terroriste vergeten en doet zich voor als administratief medewerkster op een kantoor. Hij is echter vastbesloten uit te zoeken waarom ze juist op hem een aanslag pleegde. Hij probeert haar als een onbekende het hof te maken, waarop zij pretendeert het te geloven, maar als Alberto de waarheid boven tafel brengt, geeft ze haar halve vrijheid op en trekt zij zich terug in haar cel. Ze bevindt zich in een eindeloos conflict en zucht onder de zware last van haar jeugdzonden, waarvan zij toen de consequenties niet kon overzien. Alberto koestert nog immer een wrok en begrijpt niet waarom de beweging van toen zo kon dwalen. Toch is er tussen beiden een band ontstaan en heeft bij hen een verandering teweeg gebracht die ze niet goed kunnen verklaren, maar waardoor ze zich verplicht voelen met elkaar te blijven communiceren. Het scenario van Calopresti, Heidrun Schleef en Franceso Bruni is intelligent, geloofwaardig en weigert een gemakkelijke oplossing te kiezen. Het spel is behoorlijk goed en Calopresti's regiedebuut is lovenswaardig. Wie plaats en tijd van deze Italiaanse turbulente tijden uit de jaren 1970 niet kent, begrijpt van de film heel weinig en heeft de neiging hem vaag te vinden en meent dat de film met twee sterren minder gewaardeerd had moeten worden. Het camerawerk van Alessandro Pesci is dik in orde - daarover zijn alle partijen het eens.

De Generazione

1994 | Horror, Sciencefiction, Fantasy

Italië 1994. Horror van Pier Giorgio Bellocchio, Marco Manetti, Antonio Manetti, Andrea Maula en Alberto Taraglio. Met o.a. Stefano Abbati, Francesca Antonelli, Asia Argento, Luigi Basagaluppi en Paolo Bellizzomi.

Een compilatie van tien korte films gemaakt door jonge, debuterende cineasten, die allen [KA1]e[KA1]en ding gemeen hebben: ze houden van de goeie oude Amerikaanse B-horror-films. In ARRIVANO I NOSTRI (Our Guys Are Coming) van Bellocchio krijgen we een TERMINATOR met een italiaans sausje overgoten (Scen.: Bellocchio en Alessandro Valori/Foto: Dante Dalla Torre). CONSEGNA LA DOMICILIO (House Delivery) van de Manetti-broertjes toont ons wat er gebeurt als een loopjongen door de stress in een monster verandert (Scen.: M&A Manetti, Simone Paragnani/Foto: Patrizio Patrizi). JUST ANOTHER VAMPIRE STORY van Maura handelt over de nachtelijke ontmoetingen van een homoseksuele aan alcohol verslaafde vampier (Scen.: Maula, M & A Manetti/Foto: Sandro De Pascalis). Een klein meisje is alleen thuis en bekijkt een nachtelijke griezelfilm op het kleine scherm in LA TV FA MALE AL BAMBINI ? (Is TV Bad For Children?) van Taraglio (Scen.: Taraglio, Luca Benedetti/Foto: Giuseppe Schifano). VUOTO A RENDERE (Return Empty) van Infascelli toont ons een doodgewone man met een gezin, een goede job en... een nummer op zijn arm (Scen.: Infascelli, David Nerattini/Foto: Federico Slatter). Argento, dochter van de beroemde Dario, debuteert met PROSPETTIVE (Outlook), waarin ze ons een blik gunt in haar droomwereld (Scen.: Argento/Foto: Gianni Mammolotti). Antonelli toont in CATENE (Chains) wat je moet doen wanneer je meisje je bedriegt en je vrienden je bloed doen koken (Scen.: Antonelli/Foto: Alessandro Pesci). Hoe een taxi-chauffeur kan reageren wanneer hij een onzichtbare klant krijgt, zien we in INDIA-21 van Prandstaller (Scen.: Prandstaller, Luca D`Ascianio/Foto: Alessandro Pesci). Dromen kunnen gevaarlijk zijn, althans volgens Fiorini in FINALMENTE INSIEME (Finally Together) (Scen.: Fiorini/Foto: Gianni Mammolotti). En ten slotte vraagt Valori zich af waarom men zo gek is om verliefd te worden in SQUEAK ! (Scen.: Valori, M&A Manetti/Foto: Sandro De Pascalis). Een onevenwichtige reeks korte films waarin wel enkele veelbelovende talenten voor de dag komen, maar die als geen homogeen geheel vormen. Van pure gruwel tot surrealistische en absurde ironie. Sommige van de regisseurs acteren in de films van hun collega's.

I ragazzi del muretto 2

1993 | Drama, Familiefilm

Italië 1993. Drama van Ruggero Deodato. Met o.a. Lorenzo Amato, Letizia Amedeo, Francesca Antonelli, Cecilia Dazzi en Vincenzo Diglio.

Deze tweede televisieserie begint waar de eerste eindigde, op dezelfde plaats en tijd. Ook met praktisch dezelfde cast jongeren van 17 tot 20 jaar oud. In wezen is het verhaal gelijk aan het vorige. Een groep jongeren lossen hun problemen, spanningen en ellende gezamenlijk op en zijn af en toe gelukkig. Het enige verschil met de vorige serie is dat ditmaal de ernstige maatschappelijke problemen van de Italiaanse samenleving, zoals lichamelijke handicaps, prostitutie, homoseksualiteit en AIDS centraal staan. Ook komen natuurlijk problemen in de privé- sfeer, zoals romantiek, relaties en familieverhoudingen aan bod. Deze serie staat op een hoger plan, maar voor het overige is er weinig variatie te bespeuren.

Ambrogio

1992 | Experimenteel

Italië 1992. Experimenteel van Wilma Labate. Met o.a. Francesca Antonelli, Roberto Citran, Marco Galli, Fabio Poggiali en Enrico Brignani.

Subtiel verhaal dat zich rond 1960 afspeelt. Een tienermeisje is vastbesloten in de mannenwereld van de zeelui binnen te dringen. Dit verhaal speelt zich af tegen de achtergrond van, in cultureel opzicht, een woelig decennium, met veel veranderingen. Anna-Ambrogio (Antonelli), die van haar vader (Graziosi) de liefde voor de zee heeft geërfd, meldt zich op advies van zeeman Citran bij een school voor matrozen aan. Nadat ze het gevecht om te worden aangenomen heeft gewonnen, moet ze het opnemen tegen haar klasgenoten en de leraren, die haar niet serieus nemen. Dankzij haar vastberadenheid behaalt ze uiteindelijk het diploma. Daarna gaat ze naar Lissabon om een baan als matroos te zoeken. Nadat ze een paar keer is afgewezen, arriveert Citran om haar te helpen. Een bewonderenswaardig speelfilmdebuut van regisseur Labate met goed en ongedwongen acteerwerk en met prima deuntjes van de Italiaanse blues musicus Roberto Ciotti.

La casa del sorriso

1991 | Romantiek, Drama, Komedie

Italië 1991. Romantiek van Marco Ferreri. Met o.a. Ingrid Thulin, Dado Ruspoli, Vincenzo Cannavale, Francesca Antonelli en Elisabeth Kaza.

De meest ingetogen film van Ferrari, deze liefdesgeschiedenis tussen zeventigjarigen in een bejaardentehuis. Een onconventionele en bijna banale komedie over een eigenzinnig oudje, Adeline, wier zoon gestorven is. Haar schoondochter is er met de erfenis vandoor en Adeline zit zonder een cent. Ze wordt verliefd op iemand uit het tehuis, Andrea, en ze beleven hun liefde in de beslotenheid van een kampeerauto, die het eigendom is van ruimdenkende zwarte gastarbeiders. Pijnlijk is dat het de artsen en het personeel van het tehuis allemaal niets kan schelen. Het eind is een raadsel. Ook bekend als HOUSE OF SMILES.

I ragazzi del muretto

1991 | Drama

Italië 1991. Drama van Paolo Poeti. Met o.a. Vincanzo Diglio, Lorenzo Amato, Francesca Antonelli, Pao Pei Andreoli en Chris Child.

Deze televisiefilm bestaat uit twee episoden. De eerste episode gaat over een jongeman, Cristian, gespeeld door Diglio, die na een ongeluk verlamd raakt aan zijn benen: hij raakt in zichzelf gekeerd en wil niemand zien, zelfs zijn vriendin niet. De tweede episode gaat over Simone, gespeeld door Andreoli, die stiekem zijn auto verkocht heeft en het geld wil gebruiken om Cristian te helpen wiens verlamming slechts psychologisch is. Ondertussen krijgt een andere vriend een vreemde ziekte. Het spel van de jonge cast is ongelijkmatig.

Mignon è partita

1988 | Komedie, Familiefilm

Frankrijk​/​​Italië 1988. Komedie van Francesca Archibugi. Met o.a. Stefania Sandrelli, Jean-Pierre Duriez, Massimo Dapporto, Celine Beauvallet en Micheline Presle.

Heerlijke, frisse lachfilm over een jongen van veertien, die uitvoerig verhaalt over het half-jaarlijkse bezoek van zijn zestien-jarige nichtje uit Parijs die Mignon heet. Het gaat over zijn enorme verliefdheid en de eenzaamheid van zijn moeder die een kortstondige affaire heeft met haar zwager, en de relatie van de jongen met zijn zieke leraar Latijn. Tenslotte komt Mignon weer op haar beide benen terecht geholpen door haar Romeinse familieleden. Er wordt goed geacteerd, en een goed scenario helpt altijd.