Hugh Herbert: cast, scenario en muziek.
Er zijn 46 films gevonden.

The Girl from Manhattan

1948 | Romantiek

Verenigde Staten 1948. Romantiek van Alfred E. Green. Met o.a. Dorothy Lamour, George Montgomery, Charles Laughton, Hugh Herbert en Constance Collier.

Afgesleten verhaal over het meisje uit de grote stad (Lamour), dat terugkomt naar huis en daar de liefde vindt.

So This is New York

1948 | Komedie

Verenigde Staten 1948. Komedie van Richard Fleischer. Met o.a. Henry Morgan, Rudy Vallee, Bill Goodwin, Hugh Herbert en Leo Gorcey.

Een goedkope, maar kostelijk verfilmde bewerking van Ring Lardners boek The Big Town waarin de eenvoudige Morgan een som geld erft en de vreemde dwaalwegen van New York City bewandelt. Een knap, ongewoon scenario waarmee radio/tv-ster Morgan goed uit de voeten kan, geholpen door een topbezetting.

On Our Merry Way

1948 | Drama

Verenigde Staten 1948. Drama van King Vidor en Leslie Fenton. Met o.a. Burgess Meredith, Paulette Goddard, Fred MacMurray, Hugh Herbert en James Stewart.

Een film opgebouwd uit op zichzelf staande delen met als beste gedeelte Stewart-Fonda, terwijl de kudde sterren er niet in slaagt de middelmatige stukken waarin verslaggever Meredith verschillende mensen vraagt naar hun verstandhouding met kinderen, de baas te worden. Het Fonda-Stewart-deel werd geschreven door John O'Hara en geregisseerd door George Stevens.

Blondie in the Dough

1947 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1947. Komedie van Abby Berlin. Met o.a. Penny Singleton, Arthur Lake, Larry Simms, Marjorie Kent en Jerome Cowan.

Blondie zit tot haar nek in het deeg wanneer ze haar baksels gaat verkopen en dit de aandacht trekt van een koekjesmagnaat (Herbert).

Kismet

1944 | Fantasy, Animatie, Actiefilm

Verenigde Staten 1944. Fantasy van William Dieterle. Met o.a. Ronald Colman, Edward Arnold, Florence Bates, James Craig en Joy Ann Page.

Een niet erg opvallende, maar in plezierige kleuren gefilmde fabel uit de 1001-nachten; onecht, maar de moeite waard, al was het alleen maar om Dietrichs dansscène met haar goudgeverfde lichaam. Opnieuw gemaakt als Broadwaymusical in 1955.

Ever Since Venus

1944 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1944. Musical van Arthur Dreifuss. Met o.a. Ann Savage, Ross Hunter, Glenda Farrell, Hugh Herbert en Alan Mowbray.

Onbenullige musical-komedie van Columbia, met een innemende bezetting; het toneel is een bedrijfs-show. Ross Hunter werd in de jaren 50 beroemd als producent bij Universal. In deze film is hij nog te bewonderen als de blonde Columbia-acteur.

It's a Great Life

1943 | Komedie

Verenigde Staten 1943. Komedie van Frank Strayer. Met o.a. Penny Singleton, Arthur Lake, Larry Simms, Hugh Herbert en Jonathan Hale.

Dagwood wordt erop uitgestuurd om een huis te kopen en komt terug met een paard (voor wie het geloven wil). Het verhaal eindigt met een vossejacht. Simpele 'Blondie'-klucht, die goed is voor een paar lachjes. Zie ook: 'Blondie'-serie.

You're Telling Me

1942 | Komedie

Verenigde Staten 1942. Komedie van Charles Lamont. Met o.a. Hugh Herbert, Jane Frazee, Robert Paige, Richard Davies en Anne Gwynne.

Een moeizame klucht waarin blunderende Hugh een baan krijgt als advertentieacquisiteur bij een radiostation en daarbij ook optreedt als huwelijksmakelaar.

There's One Born Every Minute

1942 | Drama

Verenigde Staten 1942. Drama van Harold Young. Met o.a. Hugh Herbert, Tom Brown, Peggy Moran, Guy Kibbee en Gus Schilling.

Een bedachte komedie over een gek gezin waarvan de vader (Herbert) directeur is van een puddingfabriek. Een opmerkelijk filmdebuut van Taylor als de jongste van het gezin.

Mrs. Wiggs of the Cabbage Patch

1942 | Komedie

Verenigde Staten 1942. Komedie van Ralph Murphy. Met o.a. Fay Bainter, Hugh Herbert, Vera Vague, Barbara Britton en Carolyn Lee.

Een in de steek gelaten vrouw met een groot gezin wacht geduldig op de terugkeer van de echtgenoot. Iets boven de middelmaat. Herverfilming van de film met W.C. Fields uit 1934.

Don't Get Personal

1942 | Muziek, Komedie

Verenigde Staten 1942. Muziek van Charles Lamont. Met o.a. Robert Paige, Jane Frazee, Hugh Herbert, Mischa Auer en Ernest Truex.

Sympathieke, zij het alledaagse, komedie met zang, uitgebracht door Universal; een fabrikant in augurken verkeert met radio-sterren. De liedjes zijn voor de film geschreven door Jack Brooks en Norman Berens.

The Black Cat

1941 | Horror, Komedie

Verenigde Staten 1941. Horror van Albert S. Rogell. Met o.a. Basil Rathbone, Hugh Herbert, Broderick Crawford, Bela Lugosi en Gale Sondergaard.

Herbert en Crawford zorgen voor de humor, de anderen voor de griezeleffecten in deze levendige komediemysterie, niet te verwarren met de vroegere horrorfilm. Let op Alan Ladd in klein rolletje.

Meet the Chump

1941 | Komedie

Verenigde Staten 1941. Komedie van Edward Cline. Met o.a. Hugh Herbert, Lewis Howard, Jeanne Kelly (Brooks), Anne Nagel en Kathryn Adams.

Maffe Herbert speelt de incapabele beheerder van een nalatenschap, bestemd voor de jonge Howard, die wanhopig probeert te verhelen dat hij tien miljoen dollar heeft verkwanseld. Bij vlagen komisch, maar verder niet meer dan routinewerk. b.

Hellzapoppin'

1941 | Komedie

1941. Komedie van H.C. Potter. Met o.a. Jane Frazee, Shemp Howard, Hugh Herbert, Martha Raye en Mischa Auer.

Maffe Herbert speelt de incapabele beheerder van een nalatenschap, bestemd voor de jonge Howard, die wanhopig probeert te verhelen dat hij tien miljoen dollar heeft verkwanseld. Bij vlagen komisch, maar verder niet meer dan routinewerk. b.

Hellzapoppin

1941 | Komedie

Verenigde Staten 1941. Komedie van H.C. Potter. Met o.a. Ole Olsen, Chic Johnson, Martha Raye, Mischa Auer en Jane Frazee.

Cook Jr. legt het ontwerp van een nieuw scenario voor aan twee producenten. Het is het verhaal van een jonge schrijver die een show wil ensceneren. Eén van de meest krankzinnige, films ooit verwezenlijkt. Niets is onmogelijk, de ene gag volgt bliksemsnel op de andere. De hele showgeschiedenis gaat door de tredmolen en wat eruit komt, tart alle logica, maar bezit zeer veel entertainmentswaarde. Olsen en Johnson, afkomstig uit de veaudeville, leiden de dans, maar alle personages, van Auer en Raye tot Herbert en Cook Jr. laten hun kunsten zien. De film komt nog steeds niet verouderd over en doorstaat probleemloos diverse visies. Dikwijls geïmiteerd, nooit geëvenaard. Het scenario van Nat Perrin is gebaseerd op de Broadway-show van Olsen en Johnson. Elwood Bredell hanteerde de camera.

Hello Sucker

1941 | Komedie

Verenigde Staten 1941. Komedie van Edward Cline. Met o.a. Peggy Moran, Tom Brown, Walter Catlett en Hugh Herbert.

Groezelige korte film over Moran en Brown die een agentschap voor artiesten verwerven, er een succes van maken en liefde bij elkaar vinden.

Badlands of Dakota

1941 | Western

Verenigde Staten 1941. Western van Alfred E. Green. Met o.a. Robert Stack, Richard Dix, Ann Rutherford, Frances Farmer en Broderick Crawford.

Uitstekende, avontuurlijke western rond Stack, die een sheriff is en zijn slechte broer Crawford. Beiden vechten om Rutherford, en Crawford vindt daarbij de dood. De film zit vol historische personen zoals Wild Bill Hickok (Dix), Calamity Jane (Farmer) en generaal Custer (Addison Richards). Vele befaamde westerngezichten maken deel uit van de rolbezetting. George Wagner was de producent; hij heeft ook veel westerns geregisseerd.

The Villain Still Pursued Her

1940 | Komedie

Verenigde Staten 1940. Komedie van Edward F. Cline en Edward Cline. Met o.a. Anita Louise, Richard Cromwell, Hugh Herbert, Alan Mowbray en Buster Keaton.

Er valt maar weinig te lachen in deze satire op de melodrama's van weleer waarin boegeroep wordt aangemoedigd. Zelfs de taartsmijtscène is saai. Keaton voegt er nog enkele heldere fragmenten aan toe.

A Little Bit of Heaven

1940 | Muziek

Verenigde Staten 1940. Muziek van Andrew Marton. Met o.a. Gloria Jean, Robert Stack, Hugh Herbert, C. Aubrey Smith en Stuart Erwin.

Jean wordt als twaalfjarige zangeres een succes zodat ze haar familie kan ondersteunen; niet slecht.

The Lady's From Kentucky

1939 | Drama

Verenigde Staten 1939. Drama van Alexander Hall. Met o.a. George Raft, Ellen Drew, Hugh Herbert, Zasu Pitts en Louise Beavers.

Afgezien van de titel is Rafts paard belangrijker dan de dame in dit ongewone, maar goed gemaakte paardenverhaal.

Little Accident

1939 | Komedie

Verenigde Staten 1939. Komedie van Charles Lamont. Met o.a. Hugh Herbert, Baby Sandy, Florence Rice, Richard Carlson en Ernest Truex.

Journalist Herbert, die een vraag- en antwoordrubriek heeft, vindt een te vondeling gelegde baby en besluit die zelf op te voeden. Een niet noemenswaardige komedie met goede rollen.

Eternally Yours

1939 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1939. Komedie van Tay Garnett. Met o.a. Loretta Young, David Niven, Hugh Herbert, C. Aubrey Smith en Billie Burke.

Young en Niven zijn een pas getrouwd stel. Ze trekken de wereld rond met hun goochelshow, maar Young voelt zich niet thuis in het circuswereldje. Bovendien vindt ze dat manlief meer aandacht heeft voor zijn trucs dan voor haar. Romantische komedie die sterk verouderd overkomt ook al geniet hij het voordeel van een fantastische cast. Het scenario van Gene Towne en Graham Baker gebruikt amper het grote talent van de hoofdpersonages, maar geeft de bijrolspelers wel de kans hun talenten te tonen. Fotografie is van Merritt Gerstad. Componist Werner Janssen kreeg een Oscarnominatie voor zijn score. Bestaat ook in een door de computer ingekleurde versie.

The Great Waltz

1938 | Muziek, Romantiek, Biografie

Verenigde Staten 1938. Muziek van Julien Duvivier en Josef von Sternberg. Met o.a. Luise Rainer, Fernand Gravet, Miliza Korjus, Hugh Herbert en Lionel Atwill.

De muziek overtreft het drama in deze met zorg vervaardigde biografie van componist Johann Strauss, met genoeg walsen om het banale verhaal over een driehoeksverhouding in te pakken. Joseph Ruttenberg kreeg een Oscar voor zijn prachtige camerawerk.

Men Are Such Fools

1938 | Komedie

Verenigde Staten 1938. Komedie van Busby Berkeley. Met o.a. Wayne Morris, Priscilla Lane, Hugh Herbert, Humphrey Bogart en Penny Singleton.

De 'idioten' uit de titel zijn natuurlijk de producenten die deze routineuze familieklucht hebben durven brengen, waarin Bogart verspild is en komiek Herbert een hoofdrol speelt. Singleton verwierf later roem met haar titelrol in de 'Blondie'- filmserie van Columbia van eind jaren '30 tot eind jaren '40. Een ordinaire lopende band-film die beneden Berkeleys normale niveau ligt.

Four's a Crowd

1938 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1938. Komedie van Michael Curtiz. Met o.a. Errol Flynn, Rosalind Russell, Patric Knowles, Hugh Herbert en Walter Connolly.

Om haar krant van de ondergang te redden, haalt journaliste Jean Christy de ontslagen chefredacteur en charmeur Robert Lansford weer terug. Al snel gaat het echter mis als Lansford de verloofde van zijn baas verleidt. Luchtige romance waarin iedereen van iedereen houdt. Deze gewone komedie is weer eens een verandering voor Flynn die bewijst het genre goed te beheersen.

The Perfect Specimen

1937 | Drama, Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1937. Drama van Michael Curtiz. Met o.a. Errol Flynn, Joan Blondell, Hugh Herbert, Edward Everett Horton en Dick Foran.

Tamelijk amusant grillig verhaal over een enorm rijke man, Flynn, die achter slot en grendel wordt gehouden door zijn grootmoeder Robson, totdat de levenslustige Blondell door zijn schutting stormt, waarna ze samen aan een wervelende vrijage beginnen.

Hollywood Hotel

1937 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1937. Komedie van Busby Berkeley. Met o.a. Dick Powell, Rosemary Lane, Lola Lane, Hugh Herbert en Glenda Farrell.

Een flinterdunne plot met Powell die een talentenjacht in Hollywood wint, maar het sterrendom maar zo-zo vindt. Een en ander wordt opgevrolijkt door liedjes van Johnny Mercer en Richard Whiting, waaronder `Hooray For Hollywood` en nummers van Benny Goodman met zijn band (`Sing, Sing, Sing`) en zijn kwartet (met Gene Krupa, Lionel Hampton, Teddy Wilson). Reagan heeft een klein rolletje als radiocommentator.

Sing Me a Love Song

1936 | Muziek, Komedie, Musical

Verenigde Staten 1936. Muziek van Ray Enright. Met o.a. Walter Catlett, Hugh Herbert, Za Su Pitts, Allen Jenkins en Nat Pendleton.

Playboy Melton gaat als klerk beginnen in de zaak van zijn vader en wordt verliefd op zijn collegaatje Ellis. Een aardige musical met een goede bezetting. Een leuke rol van de komische Herbert. De liedjes zijn van Al Dubin en Harry Warren.

One Rainy Afternoon

1936 | Romantiek

Verenigde Staten 1936. Romantiek van Rowland V. Lee en Rowland Lee. Met o.a. Francis Lederer, Ida Lupino, Roland Young, Hugh Herbert en Erik Rhodes.

Een grillig maar sympathiek stukje opgeklopte lucht over een charmante, onstuimige jongeman die grote opschudding verwekt door in een bioscoop een meisje te kussen.

Colleen

1936 | Musical

Verenigde Staten 1936. Musical van Alfred E. Green. Met o.a. Dick Powell, Ruby Keeler, Joan Blondell, Hugh Herbert en Jack Oakie.

Onderschatte Warner Bros.-musical is behoorlijk goed, met het gebruikelijke jongen-ontmoet-meisje-verhaal, omlijst met smakelijke muzikale nummers: het titel liedje, 'An Evening With You.', 'Boulevardier from the Bronx.' Inclusief het waarschijnlijk beste optreden van Hugh Herbert.

Traveling Saleslady

1935 | Komedie

Verenigde Staten 1935. Komedie van Ray Enright. Met o.a. Joan Blondell, Glenda Farrell, William Gargan, Hugh Herbert en Grant Mitchell.

Een vlotte Warner Bros-doorsneefilm met Blondell die de tandpasta die naar drank smaakt van uitvinder Herbert populair wil maken om haar stijfkoppige vader (een concurrerende tandpastafabrikant) jaloers te maken.

Sweet Adeline

1935 | Musical

Verenigde Staten 1935. Musical van Mervyn LeRoy. Met o.a. Irene Dunne, Donald Woods, Hugh Herbert, Ned Sparks en Joseph Cawthorn.

Deze combinatie van spionageverhaal en operette verloopt niet steeds gladjes, maar een song als 'Why Was I Born' en Dunnes vakmanschap maken het geheel uiterst plezierig.

Gold Diggers of 1935

1935 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1935. Musical van Busby Berkeley. Met o.a. Dick Powell, Adolphe Menjou, Gloria Stuart, Alice Brady en Glenda Farrell.

Deze film, de opvolger van GOLD DIGGERS OF 1933, is alleen in de uitgebreide muzikale gedeelten genietbaar. Dit is niet in de laatste plaats te danken aan de feilloze choreografie van regisseur Berkeley. Het nietszeggende scenario van Manuel Seff, Peter Milne en Robert Lord handelt over een rijke dame die in haar landhuis een Broadway-show wil laten opvoeren, maar het slachtoffer wordt van een bedrieger. Het verhaaltje is totaal ondergeschikt gemaakt aan de muzikale nummers, met wederom songs van Harry Warren en Al Dubin, w.o. het met een Oscar bekroonde 'The Lullaby Of Broadway'. Powell voelt zich weer helemaal in zijn nopjes, deze maal met als partner Wini Shaw. Berkeley's verbeeldingskracht kent duidelijk geen grenzen. Schitterend camerawerk van George Barnes. Gevolgd door GOLD DIGGERS OF 1937.

A Midsummer Night's Dream

1935 | Komedie, Muziek, Drama

Verenigde Staten 1935. Komedie van Max Reinhardt en William Dieterle. Met o.a. James Cagney, Dick Powell, Joe E. Brown, Jean Muir en Mickey Rooney.

Een Hollywoodse Shakespeare-versie met sterke en zwakke punten: Cagney als Bottom en Mendelssohns muziek zijn sterk, terwijl Hugh Herbert en andere moeilijk te verkroppen medewerkers voorzien in de zwakke punten. Rooney (als Puck) is na een tijdje duidelijk te veel van het goede. Oscars voor het beste camerawerk en de beste montage. Scenario van Charles Kenyon en Mary McCall jr. Camerawerk van Hal Mohr, Fred Jackman en Byron Haskin.

Wonder Bar

1934 | Musical, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1934. Musical van Busby Berkeley en Lloyd Bacon. Met o.a. Al Jolson, Kay Francis, Dolores Del Rio, Dick Powell en Ricardo Cortez.

Een vreemd en soms erg smakeloos muzikaal drama dat zich afspeelt in een Parijse nachtclub, met moord, romantiek en een ongelooflijk muzikaal nummer: 'Goin' to Heaven on a Mule', dat bij tv-uitzending zeker wordt gecoupeerd. Het scenario is van Earl Baldwin. Het camerawerk is van Sol Polito.

Fog Over Frisco

1934 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1934. Misdaad van William Dieterle. Met o.a. Bette Davis, Margaret Lindsay, Lyle Talbot, Donald Woods en Henry O'Neill.

Snelle Warner Bros-doorsneefilm veraangenaamd door Davis als roekeloos jong meisje dat met boeven te maken krijgt; zusje Lindsay tracht te helpen. Scenario van Robert N. Lee en Eugene Solow. Camerawerk van Tony Gaudio.

Fashions

1934 | Komedie

Verenigde Staten 1934. Komedie van William Dieterle. Met o.a. William Powell, Bette Davis, Verree Teasdale, Reginald Owen en Frank McHugh.

Triviale, maar hoogst vermakelijke stoeipartij, waarin de oplichter Powell en de ontwerpster Davis het opnemen tegen de Parijse modewereld. Goede acteurs die soepel aansluiten bij het spel van de parmantige Powell. Busby Berkeley's 'Spin a Little Web of Dreams' is bijzonder grappig. Scenario van F. Hugh Herbert en Carl Erickson. Camerawerk van William Rees. Oorspronkelijke titel: FASHIONS OF 1934.

Dames

1934 | Musical

Verenigde Staten 1934. Musical van Ray Enright. Met o.a. Joan Blondell, Dick Powell, Ruby Keeler, Zasu Pitts en Hugh Herbert.

Een Amerikaanse miljardair wil het morele verval van zijn land bestrijden. Samen met zijn neef richt hij een vereniging op ter Bescherming van de Amerikaanse zeden. Op de treinreis naar de eerste vergadering van de vereniging ontmoet de neef echter het knappe chorus-girl Blondell, die uitgerekend deel uitmaakt van de cast van de show die zijn oom wil stopzetten. Een mager scenario wordt goed gemaakt door de onvergetelijke choreografie van Busby Berkeley die al zijn fantasie inzet om van nummers als o.a. 'I Only Have Eyes For You' een feest voor oog en oor te maken. Delmer Daves schreef het niet veel ter zake doende scenario. De dansnummers werden magistraal gefilmd door Sid Hickox, George Barnes en Sol Polito.

She Had to Say Yes

1933 | Musical, Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1933. Musical van George Amy en Busby Berkeley. Met o.a. Loretta Young, Lyle Talbot, Regis Toomey, Winnie Lightner en Hugh Herbert.

Amy en Berkeley werkten met elkaar als resp. scenarioschrijver en choreograaf. Ze besloten gezamenlijk een muzikale komedie te regisseren met Young in de hoofdrol. Het is een flauw verhaaltje over verkoopleider Tommy Nelson (Toomey), die zijn baas aanpraat vlotte typistes in te zetten bij de verkoop als de zaken slecht gaan. Wanneer Tommy`s verloofde Florence (Young) te intiem met nieuwe zakenrelatie Daniel Drew (Talbot) omgaat vindt hij zijn idee minder briljant en leuk. Weinig geslaagde film, die algauw in de vergetelheid dook. Ook hier geldt weer: schoenmaker houd je bij je leest. Rian James en Don Mullaly schreven het scenario naar een verhaal van John Francis Larkin. Arthur Todd stond achter de camera. De muziek is van Leo F. Forbstein. Hierna werkten Amy en Berkeley niet meer samen als regisseurs.

Footlight Parade

1933 | Musical, Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1933. Musical van Lloyd Bacon. Met o.a. James Cagney, Joan Blondell, Ruby Keeler, Dick Powell en Frank McHugh.

In de jaren 30 van de 20ste eeuw produceerde Warner Bros. enkele opzienbarende spektakelmusicals, waaronder Footlight Parade. De opzet was eenvoudig: stoere mannen en muizige vrouwen die zichzelf en elkaar leren kennen tijdens de productie van een grootse show. Of zoals de makers het verwoordden: 'Een bonte parade van romantiek, gelach, hartzeer en zang. Met 300 van de mooiste en meest getalenteerde vrouwen van de wereld in De Fontein van de Schoonheid en De Menselijke Waterval.' Een dansende en zingende James Cagney is de kers op de taart. Footlight Parade is dramatisch geen hoogvlieger maar excelleert wat betreft de showonderdelen.

Diplomaniacs

1933 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1933. Komedie van William A. Seiter. Met o.a. Bert Wheeler, Robert Woolsey, Marjorie White, Louis Calhern en Edgar Kennedy.

Over het algemeen een vreemde, maar onderhoudende muzikale onzinkomedie over kappers uit een indianenreservaat die naar de Geneefse vredesconferentie gaan. Lijkt op MILLION DOLLAR LEGS en DUCK SOUP, met gedenkwaardige komische rollen van Herbert - als de wijze Chinees - en Calhern.

College Coach

1933 | Drama

Verenigde Staten 1933. Drama van William A. Wellman. Met o.a. Dick Powell, Ann Dvorak, Pat O'Brien, Hugh Herbert en Herman Bing.

Een vlotlopend verhaal over meedogenloze rugby-trainer O'Brien, zijn verwaarloosde vrouw Dvorak, sterspeler Powell die ook van scheikunde houdt. Kijk uit naar John Wayne in een heel klein rolletje.

Bureau of Missing Persons

1933 | Mysterie, Romantiek, Thriller

Verenigde Staten 1933. Mysterie van Roy Del Ruth. Met o.a. Bette Davis, Lewis S. Stone, Pat O'Brien, Allen Jenkins en Ruth Donnelly.

Een typische productie voor de zaterdagmiddagmatinee van Warner Bros. met een hoog tempo, die echter wel wat vreemd aandoet. Het verhaal gaat over een bureau voor vermiste personen in een grote stad, waar een welwillende Stone 'God' speelt over de mislukkelingen en pechvogels die voor hem verschijnen. O'Brien speelt een schietgrage smeris, die daarheen wordt overgeplaatst in de hoop dat hij een beetje zachtmoediger wordt. Je kunt er je hoofd onder verwedden dat dat natuurlijk niet gebeurt. Davis speelt een geheimzinnige vrouw, met wie hij zich inlaat. Het scenario is van Robert Presnell naar een verhaal van John H. Ayres en Carol Bird. Het camerawerk is van Barney McGill.

Faithless

1932 | Drama

Verenigde Staten 1932. Drama van Harry Beaumont. Met o.a. Tallulah Bankhead, Robert Montgomery, Hugh Herbert, Louise Closser Hale en Henry Kolker.

De tot armoe vervallen Bankhead probeert een heel nieuw begin te maken na haar ongelukkige verleden; een opgepoetste soap-opera.

Danger Lights

1930 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1930. Romantiek van George B. Seitz en George Seitz. Met o.a. Louis Wolheim, Jean Arthur, Robert Armstrong, Hugh Herbert en Robert Edeson.

Een driehoeksverhouding tegen de achtergrond van de spoorwegen. Wolheim stond op het punt te trouwen met Arthur, maar de knappe Armstrong kaapte zijn bruid weg. Beide mannen zullen echter om beurten elkaars leven redden, zodat Arthur uiteindelijk zelf de knoop zal moeten doorhakken. Sterk verouderde sentimentele humbug, die goed wordt gespeeld maar het hedendaagse publiek toch niet meer zal overtuigen. Het te nadrukkelijke scenario van James Ashmore Greelman biedt de nodige ruimte voor grandioze opnamen in een nieuw proc[KA1]ed[KA1]e: NaturalVision. Deze uitvinding van George K. Spoor en P.J. Berggren maakte gebruik van 63.5mm-film, waarmee een optimale dieptescherpte werd verkregen en de actiesc[KA2]enes veel spectaculairder werden. De kosten waren echter zo hoog dat het bij dit ene experiment is gebleven (Fox had zijn eigen systeem, Grandeur, dat werd gebruikt voor THE BIG TRAIL). Cameratechnisch genie Karl Struss was verantwoordelijk voor de beelden. Gedraaid in NaturalVision.

The Lights of New York

1928 | Musical

Verenigde Staten 1928. Musical van Brian Foy. Met o.a. Wheeler Oakman, Mary Carr, Gladys Brockwell, Cullen Landis en Helene Costello.

Een driehoeksverhouding tegen de achtergrond van de spoorwegen. Wolheim stond op het punt te trouwen met Arthur, maar de knappe Armstrong kaapte zijn bruid weg. Beide mannen zullen echter om beurten elkaars leven redden, zodat Arthur uiteindelijk zelf de knoop zal moeten doorhakken. Sterk verouderde sentimentele humbug, die goed wordt gespeeld maar het hedendaagse publiek toch niet meer zal overtuigen. Het te nadrukkelijke scenario van James Ashmore Greelman biedt de nodige ruimte voor grandioze opnamen in een nieuw proc[KA1]ed[KA1]e: NaturalVision. Deze uitvinding van George K. Spoor en P.J. Berggren maakte gebruik van 63.5mm-film, waarmee een optimale dieptescherpte werd verkregen en de actiesc[KA2]enes veel spectaculairder werden. De kosten waren echter zo hoog dat het bij dit ene experiment is gebleven (Fox had zijn eigen systeem, Grandeur, dat werd gebruikt voor THE BIG TRAIL). Cameratechnisch genie Karl Struss was verantwoordelijk voor de beelden. Gedraaid in NaturalVision.