Valeria Fabrizi: cast.
Er zijn 14 films gevonden.

Grazie nonna

1975 | Erotiek

Italië 1975. Erotiek van Franco Martinelli. Met o.a. Edwige Fenech, Giusua Fioravanti, Enrico Simonetti, Gianfranco d'Angelo en Valeria Fabrizi.

Een jongeman wordt halsoverkop verliefd op zijn dertig-jarige stiefmoeder en probeert haar verborgen te houden voor andere mannen. Dat lukt natuurlijk niet, en al gauw verdringt het manvolk zich voor de deur van Fenech. Ze zal echter toch kiezen voor haar jonge bewonderaar en hem zijn eerste liefdeservaring laten beleven. Deze dubieuze farce wordt helemaal opgehangen aan de rondingen van Edwige Fenech, nochtans een actrice met de uitstraling van een blok beton. Achter het pseudoniem Franco Martinelli verschuilt zich een terecht beschaamde Marino Girolami.

Diario segreto da un carcere femminile

1973 | Misdaad, Erotiek, Drama

Italië 1973. Misdaad van Rino di Silvestro. Met o.a. Anita Strindberg, Eva Czemerys, Jenny Tamburi, Olga Bisera en Christina Gaioni.

Een geheim agente wordt in een vrouwengevangenis geplaatst om van een gedetineerde te weten te komen waar zich de heroïne-voorraad bevindt vóór de maffia die kan traceren. De misdaadintrige is een bijzakelijk alibi voor een sensationeel opgeblazen schildering van vrouwen achter de tralies, zo gewaagd als voor de ontstaansperiode in Italië maar mogelijk was. Veel geschreeuw en gedoe en een slecht einde om sociale bekommernis te suggereren.

I Quattro pistoleri di Sante Trintità

1971 | Western

Frankrijk​/​​Italië 1971. Western van Giorgio Cristallini. Met o.a. Peter Lee Lawrence, Ida Galli, Philippe Hersent, Umberto Raho en Raymond Bussières.

Een vrouw die om een kaart met de plaats van een goudmijn opgejaagd wordt, zoekt samen met haar vriend steun bij een sheriff die wapensmokkel bij de Mexicaanse grens moet bestrijden. Onderweg overnachten ze in een verlaten herberg, evenals de passagiers van een postkoets die moeten wachten tot ze weer worden opgehaald. Onder hen zijn de leider van de smokkelbende en de jeugdliefde van de vriend der heldin. Deze ongewone poging om een spaghetti-western met beperkt aantal personages in één interieur te laten spelen is ondanks stereotiepe karakters interessant als scenario, maar de beginnend regisseur weet er weinig van te maken.

Johnny Oro

1966 | Western, Drama

Italië 1966. Western van Sergio Corbucci en Sergio Corbussi. Met o.a. Mark Damon, Ettore Manni, Valeria Fabrizi, Franco de Rosa en Giulia Rubini.

Een premiejager haalt zich de wraak op de hals van de jongste broer van mannen, die hij in opdracht heeft geliquideerd en wordt door de (overigens bevriende) sheriff wegens verboden wapenbezit in de gevangenis gestopt. De stad wordt belegerd, waarna de sheriff een beroep moet doen op de dynamiet-deskundigheid van zijn vriend die daarna de tegenstander kan doden. Deze vroege spaghetti-western is interessant omdat het eigen gezicht van het genre zich voorzichtig begint af te tekenen. In plaats van de door arrestatie op non-actief gestelde wreker, is de sheriff (naar Hollywood-voorbeeld) nog de echte held en de barokke mateloosheid breekt alleen in de laatste scène pas door. Scenario van Adriano Bolzoni en Franco Rosetti. Camerawerk van Riccardo Pallottini. Ook bekend als RINGO AND HIS GOLDEN PISTOL.

Veneri al sole

1965 | Komedie

Italië 1965. Komedie van Marino Girolami. Met o.a. Walter Chiari, Raimondo Vianello, Franco Franchi, Ciccio Ingrassia en Valeria Fabrizi.

Drie vakantieverhalen die samen een aardige film vormen. Een meisje krijgt het aan de stok met een spion, een klunzige boer heeft geen geluk bij de vrouwen en een verlegen jongeling weet niet hoe hij de meisjes moet benaderen. Soms heel leuk, altijd onderhoudend en nooit echt bijzonder.

Mathias Sandorf

1963 | Avonturenfilm, Historische film

Spanje​/​​Frankrijk​/​​Italië 1963. Avonturenfilm van Georges Lampin. Met o.a. Louis Jourdan, Bernard Blier, Francisco Rabal, Serena Vergano en Valeria Fabrizi.

Een aristocraat komt in verzet tegen de dictatuur in zijn land, maar de intriges van baatzuchtige rivalen doen hem in de gevangenis belanden. Na zijn ontsnapping neemt hij wraak. De roman van Jules Verne in de vereiste prentenboekstijl verfilmd, met nobele helden en inktzwarte schurken.

Le massaggiatrici

1962 | Komedie, Misdaad

Frankrijk​/​​Italië 1962. Komedie van Lucio Fulci. Met o.a. Sylva Koscina, Christina Gaioni, Valeria Fabrizi, Marisa Merlini en Philippe Noiret.

Een oude zakenman is minder respectabel dan hij zich voordoet: hij is een frequent bezoeker van huizen van plezier. Als hij net een zeer grote opdracht heeft gekregen, komt hij onder verdachte omstandigheden te sterven; zowel zijn loyale secretaris als zijn 'masseuses' raken verwikkeld in bizarre complicaties. In deze flauwe komedie worden misdaadelementen gecombineerd met halfhartige pikanterie, maar het wordt nooit leuk of spannend. De acteurs modderen maar wat aan.

Beta Som

1962 | Oorlogsfilm

Verenigd Koninkrijk​/​​Italië 1962. Oorlogsfilm van Charles Frend. Met o.a. James Mason, Gabriele Ferzetti, Lilli Palmer, Andrea Checchi en Geoffrey Keen.

Italiaanse onderzeeboot probeert in 1941 Gibraltar te passeren om de Atlantische basis Beta Som te bereiken, maar wordt onklaar gemaakt door een Britse torpedobootjager. Beide schepen belanden in de neutrale haven Tanger. Oorlogsavonturen ter zee onderscheiden zich in weinig van eerdere films behalve dat ze met meer dan gemiddelde bekwaamheid zijn uitgevoerd door routiniers en dat door co-productie beide partijen gelijke aandacht krijgen. Romance is overbodig, maar biedt prettig weerzien met Palmer.

Walter e i suoi cugini

1961 | Komedie

Italië 1961. Komedie van Marino Girolami. Met o.a. Walter Chiari, Valeria Fabrizi en Alberto Bonucci.

Walter is een Milanese bokser die op een dag onverwacht bezoek krijgt van twee makkelijk verwisselbare nichtjes. Ze gaan op zoek naar werk en doordat ze zo op elkaar lijken is er al snel sprake van allerlei misverstanden. Een film waar je af en toe smakelijk om kunt lachen.

Vacanza alla baia d'argento

1961 | Komedie, Romantiek

Italië 1961. Komedie van Filippo Ratti. Met o.a. Anthony Steel, Valeria Fabrizi, Mario Carotenuto en Laura Solari.

Twee aan lager wal geraakte gezinnen hopen hun problemen op te lossen door met hun kinderen op vakantie naar zee te gaan ten einde daar kapitaalkrachtige partners voor hun kroost te vinden. Inderdaad worden ze verliefd op precies de juiste types. Een voorspelbare plot, zwakke vertolkingen.

Un figlio d'oggi

1961 | Misdaad, Drama

Italië 1961. Misdaad van Marino Girolami en Domenico Graziano. Met o.a. Gino Cervi, Ennio Girolami, Valeria Fabrizi, Roberto Risso en Lauro Gazzolo.

Om de mooie Laura te imponeren, steelt de jonge Italiaan Renzo een dure armband, niet wetende dat dit het begin is van zijn criminele carrière.

Il segugio

1961 | Komedie

Italië 1961. Komedie van Bernard Roland. Met o.a. Henry Salvador, Valeria Fabrizi en Nino Taranto.

Deze slechte film moet dienen als vehikel voor de komiek Henry Salvador. Het resultaat is bedroevend en allesbehalve komisch. Salvador speelt een man die een schriftelijke cursus volgt in opsporingstechnieken. Hij loopt in de val, maar het geluk is met de brutalen. En Salvador is stompzinnig brutaal.

Ferragosto in bikini

1960 | Komedie

Italië 1960. Komedie van Marino Girolami. Met o.a. Walter Chiari, Raimondo Vianello, Lauretta Masiero en Valeria Fabrizi.

Het is half augustus en de Italianen gaan naar zee. In de badplaats Fregene bevinden zich de volgende personen: een man met grote schulden die een klandestiene vakantie met zijn secretaresse houdt, een voormalige Duitse officier met zijn vriendin en een vrekkige accountant die zijn vrouw beloert. Een zwakke plot, maar veel komische scènes.

Adua e le compagne

1960 | Drama, Komedie

Italië 1960. Drama van Antonio Pietrangeli. Met o.a. Simone Signoret, Sandra Milo, Emmanuelle Riva, Marcello Mastroianni en Gina Rovere.

Vier prostituées zijn uit een bordeel ontsnapt en willen voor zichzelf beginnen, maar verbergen dat achter de exploitatie van een wegrestaurant. De horeca biedt echter zoveel bevrediging en relatieve rust dat ze 'uit het leven' willen stappen. De eisen van hun geldschieter maakt dit onmogelijk. Deze tragikomische variant op vroegere trottoirfilm wordt gedragen door de laconieke en agressieve rol van Signoret en de contrasterende typeringen van haar vriendinnen. Mastroianni heeft een ondergeschikte rol als luie profiteur.