Iris Lammertsma: productie.
Er zijn 6 films gevonden.

Mag ik je aanraken?

2023 | Documentaire

Nederland 2023. Documentaire van Tamar van den Dop.

Hoe kijken acteurs in het post-MeToo-tijdperk terug op intieme scènes en hoe zien ze de komst van de intimiteitscoördinator? Tamar van den Dop gaat vanuit haar ervaring als actrice en filmmaker het gesprek aan met iconen van vroeger en nu.

Het zit in mijn hart

2022 | Drama, Documentaire

Nederland 2022. Drama van Saskia Boddeke.

Werkelijkheid en fictie lopen in elkaar over in deze film over en mét professionele acteurs met een verstandelijke beperking, waarin het schrijnende spanningsveld tussen wat de onbevangen hoofdrolspelers kunnen, willen en mogen, wordt verdiept. Het zit in mijn hart is een film die zich beweegt tussen de magie van een opera en de diepgang van een documentaire.

Look What You Made Me Do

2022 | Documentaire

Nederland 2022. Documentaire van Coco Schrijber.

Look What You Made Me Do is een film over angst, woede, en een besluit. Deze documentaire gaat over vrouwenmoord, waarbij drie vrouwen, Laura, Rachel en Rosalba, centraal staan.

Het verzwijgen

2022 | Documentaire

Nederland 2022. Documentaire van Marieke van der Winden.

Marieke van der Windens speurtocht naar het oorlogsverleden van haar familie toont het taboe waar veel families die collaboreerden met de Duitsers mee te maken hebben

The Last Fight

2017 | Documentaire

Nederland 2017. Documentaire van Victor Vroegindeweij.

Nederlandse documentaire over Marloes Coenen, een van de beste MMA-vechters ter wereld. We volgen haar in de drie maanden voorafgaand aan het laatste titelgevecht. Een intiem portret van een topsporter die nog één keer kampioen wil worden.

Zaatari Djinn

2016 | Documentaire

Nederland 2016. Documentaire van Catherine van Campen.

Bitterzoete poëtische documentaire over het dagelijks leven van vijf Syrische kinderen in het vluchtelingenkamp Zaatari in Jordanië. Fatma deelt haar zorgen met een haan, Ferras verkoopt zoetigheid, Hammoudi krijgt een fiets, Maryam oefent voor King Lear, en op de daken waart een geheimzinnig djinn-meisje rond. De makers blijven bewust weg van het achterliggende drama, maar dat maakt hun blik wel erg selectief: de grens ligt bij verhalen over gesneuvelde bomen in een vroegere tuin en de naar binnengekeerde blikken van de kids. Over omgekomen neefjes of een opgepakte vader - die wel in de bijgeleverde achtergrondinformatie vermeld staan - vernemen we niets.