Barbro Hiort af Ornäs: cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Beck - Roseanna

1993 | Mysterie

Duitsland​/​​Zweden 1993. Mysterie van Daniel Alfredson. Met o.a. Gösta Ekman, Kjell Bergqvist, Rolf Lassgȧrd, Niklas Hjulström en Lena T. Nilsson.

Eerste van een reeks van gemoderniseerde verfilmingen naar de tien misdaadromans van het bekende Zweedse schrijversduo Maj Sjöwall en Per Wahlöö met Ekman in de rol van inspecteur Martin Beck. Het boek werd gepubliceerd in 1965 en het verhaal werd door scenarioschrijver Jonas Cornell aan de eisen van het einde van de 20e eeuw aangepast: de maatschappijkritiek op de Zweedse welvaartstaat komt er helemaal niet meer in voor. In het Götakanaal wordt het lijk gevonden van een Amerikaanse toeriste, die waarschijnlijk tijdens een boottochtje vermoord is en daarna overboord gegooid is. Het duurt vrij lang voor Beck-Ekman een verdachte heeft maar de enige manier om hem in de val te laten lopen is een jonge politieagente als lokaas te gebruiken. Het beste van de film is dan ook de spannende finale. Competent gemaakt met knappe vertolkingen en Ekman als koele en hardwerkende Martin Beck. Als tv-serie onder gemeenschappelijke titel MARTIN BECK uitgebracht. De bioscoopfilm is van 1977. Gevolgd door MANNEN PȦ BALKONGEN.

Skräcken har tusen ögen

1971 | Erotiek, Thriller

Zweden 1971. Erotiek van Torgny Wickman. Met o.a. Solveig Anderssen, Anita Sanders, Hans Wahlgren, Barbro Hiort af Ornäs en Per Axel Aronius.

Na hun vakantie keren een Zweedse dominee en zijn echtgenote naar huis terug en vinden hun woning ingenomen door een meisje, dat over satanische kracht lijkt te beschikken. Dit bizarre werkje houdt het midden tussen een seksfilm en een thriller; een lichtpunt is de aanwezigheid van de oogverblindend mooie Solveig Anderssen. USA/GB-titel: FEAR HAS 1,000 EYES.

For att inta tala om alla dessa kvinnor

1964 | Drama, Experimenteel

Zweden 1964. Drama van Ingmar Bergman. Met o.a. Jarl Kulle, Georg Funkquist, Eva Dahlbeck, Bibi Andersson en Harriet Andersson.

Muziekcriticus schrijft een biografie van een cellovirtuoos zonder een interview met hem te krijgen, maar hij krijgt zoveel informatie van alle vrouwen in diens entourage dat hij de musicus wil chanteren om een eigen compositie uit te voeren. Bergmans tegenaanval op de controverses in de pers rond zijn eigen persoon en werk is weinig doeltreffend door de logge humor, flauwe verkleedpartijen en voor de hand liggende pikanterieën. Alleen visueel is zijn eerste kleurenfilm opmerkelijk. Scenario van regisseur Bergman en Erland Josephson. Camerawerk van Sven Nykvist.

Nära Livet

1958 | Drama, Experimenteel

Zweden 1958. Drama van Ingmar Bergman. Met o.a. Ingrid Thulin, Bibi Andersson, Eva Dahlbeck, Barbro Hiort af Ornäs en Max von Sydow.

Drie vrouwen liggen op dezelfde kraamkamer. Een ongelukkig getrouwde vrouw heeft een miskraam, maar gaat na een gesprek met haar eenzame schoonzuster anders tegen haar huwelijkssituatie aankijken. Een oudere moederlijke vrouw krijgt een doodgeboren kind. Een meisje dat door haar vriend in de steek is gelaten en wier abortus is mislukt, leert het moederschap aanvaarden. Het niet door Bergman geschreven scenario mist de filosofische pretentie van andere films uit die periode, maar toont hem opnieuw als een opmerkelijke regisseur van - overigens even opmerkelijke - actrices. De jury in Cannes dacht er net zo over: Bergman kreeg de prijs voor de Beste Regie, de prijs als Beste Actrice werd gedeeld door Anderson, Dahlbeck, Hiort af Ornäs en Thulin. Het scenario is van regisseur Bergman, Ulla Isaksson naar haar romans Det vänliga, värdiga en Det orubbliga. Overigens Bergman staat niet gecrediteerd als scenarioschrijver. Het camerawerk is van Max Wilén.