Mildred van Leeuwaarden: regie, scenario, productie, geluid, art direction en montage.
Er zijn 13 films gevonden.

Silent Ones

2013 | Drama

Nederland​/​​Hongarije 2013. Drama van Ricky Rijneke. Met o.a. Orsolya Tóth, Roland Rába en Fatih Dervisoglu.

Dit debuut van Ricky Rijneke draaide al in 2013 in de Tiger Competitie van het filmfestival van Rotterdam en komt bijna twee jaar later alsnog uit in de bioscopen. Een echt verhaal is er nauwelijks: na een ongeluk gaat de Oost-Europese Csilla op zoek naar haar broertje Isti en de vrijheid van het Westen. Verder is het vooral de sfeer die emoties opwekt in dit krachtige drama over mensen in de periferie van de samenleving. Locaties, camerawerk en muziek worden vakkundig ingezet om de personages en hun gemoedstoestand vorm te geven.

Reykjavík-Rotterdam

2008 | Thriller

IJsland 2008. Thriller van Óskar Jónasson. Met o.a. Baltasar Kormákur, Ingvar Sigurdsson, Lilja Nott Thorarinsdóttir en Victor Löw.

Na enige tijd in de gevangenis te hebben doorgebracht wegens het smokkelen van alcohol heeft voormalig zeeman Kristofer zijn criminele leven afgezworen. Maar als hij in ernstige geldproblemen verkeert besluit hij toch nog een laatste keer de oversteek te wagen. Eenmaal aan boord blijken zijn handlangers echter niet te vertrouwen, en in de Rotterdamse haven komt hij in aanvaring met een tierende, schietgrage Victor Löw. Lekker rauwe misdaadfilm die in IJsland uitgroeide tot een grote hit. Hoofdrolspeler Kormákur regisseerde vier jaar later de Amerikaanse remake.

Nou, dat was het dan!

2005 | Documentaire

Nederland 2005. Documentaire van Dick Rijneke en Mildred van Leeuwaarden.

In 1980 was marketing nog een abstract begrip. Doelgroepen? Testvertoningen? Paul Verhoeven en Wim Verstappen, geïnterviewd door Ruud den Drijver, hebben wel iets anders aan hun hoofd. Vol vuur spreken zij over het filmklimaat in Nederland, waarbij emoties nogal eens de overhand nemen. Nou, dat was het dan! is een verslag van een openhartig, uit de hand lopend gesprek. Het is ook een portret van een tijdperk binnen de Nederlandse film, toen passie nog de toon bepaalde.

De brugwachter

1996 | Documentaire

Nederland 1996. Documentaire van Dick Rijneke.

In 1980 was marketing nog een abstract begrip. Doelgroepen? Testvertoningen? Paul Verhoeven en Wim Verstappen, geïnterviewd door Ruud den Drijver, hebben wel iets anders aan hun hoofd. Vol vuur spreken zij over het filmklimaat in Nederland, waarbij emoties nogal eens de overhand nemen. Nou, dat was het dan! is een verslag van een openhartig, uit de hand lopend gesprek. Het is ook een portret van een tijdperk binnen de Nederlandse film, toen passie nog de toon bepaalde.

Bruggen

1996 | Korte film

Nederland 1996. Korte film van Dick Rijneke.

In 1980 was marketing nog een abstract begrip. Doelgroepen? Testvertoningen? Paul Verhoeven en Wim Verstappen, geïnterviewd door Ruud den Drijver, hebben wel iets anders aan hun hoofd. Vol vuur spreken zij over het filmklimaat in Nederland, waarbij emoties nogal eens de overhand nemen. Nou, dat was het dan! is een verslag van een openhartig, uit de hand lopend gesprek. Het is ook een portret van een tijdperk binnen de Nederlandse film, toen passie nog de toon bepaalde.

City Limits

1994 |

Nederland 1994. Carla Mulder.

In 1980 was marketing nog een abstract begrip. Doelgroepen? Testvertoningen? Paul Verhoeven en Wim Verstappen, geïnterviewd door Ruud den Drijver, hebben wel iets anders aan hun hoofd. Vol vuur spreken zij over het filmklimaat in Nederland, waarbij emoties nogal eens de overhand nemen. Nou, dat was het dan! is een verslag van een openhartig, uit de hand lopend gesprek. Het is ook een portret van een tijdperk binnen de Nederlandse film, toen passie nog de toon bepaalde.

City Life

1990 |

Nederland 1990. Bela T rr, Mrinal Sen, Mildred van Leeuwaarden, Carlos Reichenbach en Eagle Pennell.

In 1980 was marketing nog een abstract begrip. Doelgroepen? Testvertoningen? Paul Verhoeven en Wim Verstappen, geïnterviewd door Ruud den Drijver, hebben wel iets anders aan hun hoofd. Vol vuur spreken zij over het filmklimaat in Nederland, waarbij emoties nogal eens de overhand nemen. Nou, dat was het dan! is een verslag van een openhartig, uit de hand lopend gesprek. Het is ook een portret van een tijdperk binnen de Nederlandse film, toen passie nog de toon bepaalde.

Hetze

1986 |

1986. Dick Rijneke, Mildred van Leeuwaarden, Robin 't Hout en Kaspar Hapsels.

In 1980 was marketing nog een abstract begrip. Doelgroepen? Testvertoningen? Paul Verhoeven en Wim Verstappen, geïnterviewd door Ruud den Drijver, hebben wel iets anders aan hun hoofd. Vol vuur spreken zij over het filmklimaat in Nederland, waarbij emoties nogal eens de overhand nemen. Nou, dat was het dan! is een verslag van een openhartig, uit de hand lopend gesprek. Het is ook een portret van een tijdperk binnen de Nederlandse film, toen passie nog de toon bepaalde.

Voro-nova

1984 |

Nederland 1984. Mildred van Leeuwaarden en Dick Rijneke. Met o.a. Jimmy Loe-A-Foe, Clide, Brian, Darryl Oosterling en Simone Weimans.

In 1980 was marketing nog een abstract begrip. Doelgroepen? Testvertoningen? Paul Verhoeven en Wim Verstappen, geïnterviewd door Ruud den Drijver, hebben wel iets anders aan hun hoofd. Vol vuur spreken zij over het filmklimaat in Nederland, waarbij emoties nogal eens de overhand nemen. Nou, dat was het dan! is een verslag van een openhartig, uit de hand lopend gesprek. Het is ook een portret van een tijdperk binnen de Nederlandse film, toen passie nog de toon bepaalde.

Voro Nova

1984 | Drama

Nederland 1984. Drama van Mildred van Leeuwaarden en Dick Rijneke. Met o.a. Aat Ceelen, Petra Rhijsburger, Harry van Es en Mirjam Citroen.

Een film zonder verhaal over de jonge man Ceelen die in een eigen wereld leeft tussen produkten van de moderne consumptiemaatschappij. Een abstracte compositie van beeld, geluid en muziek. Om zelf in te vullen.

Pinkel

1982 | Drama

Nederland 1982. Drama van Dick Rijneke en Mildred van Leeuwaarden. Met o.a. Gerard Dijkgraaf, Marjan Loyens, Geert Arnold en Wil Noorloos.

Pinkel is behanger. Vroeger was hij een punker en had als arbeiderszoon politieke ideeën. Nu zijn vriendin een kind heeft, veranderen zijn idealen. De film lijkt veel te vertellen over de 'hedendaagse jeugd', maar is te dun om alle pretenties waar te maken.

Het Dak van de walvis

1982 | Experimenteel

Nederland 1982. Experimenteel van Raoul Ruiz. Met o.a. Willeke van Ammelrooy, Jean Badin, Fernando Bordeu, Amber de Grauw en Herbert Curiël.

Een fabel over Chileense onderdrukking, gefilmd in een Hollands polderlandschap. Willeke (beeldschoon door cameraman Henri Alekan vastgelegd) is de vrouw van een volkenkundige die contact zoekt met twee indianen op Vuurland (met prima rol van Curiël als een van hen). Als aan het slot van de film de indianen eindelijk 'geciviliseerd' lijken, is het nog maar de vraag, wie daarmee wie gefopt heeft. Een vrolijke reeks niet al te gemakkelijke allegorieën in een van de minder sterke films van de boeiende Chileen Ruíz.

Groeten uit Rotterdam

1980 |

Nederland 1980. Met o.a. Jules Deelder, Levine Dazler, Hans Citroen en Cor Kraat.

Een fabel over Chileense onderdrukking, gefilmd in een Hollands polderlandschap. Willeke (beeldschoon door cameraman Henri Alekan vastgelegd) is de vrouw van een volkenkundige die contact zoekt met twee indianen op Vuurland (met prima rol van Curiël als een van hen). Als aan het slot van de film de indianen eindelijk 'geciviliseerd' lijken, is het nog maar de vraag, wie daarmee wie gefopt heeft. Een vrolijke reeks niet al te gemakkelijke allegorieën in een van de minder sterke films van de boeiende Chileen Ruíz.