Jonathan Craven (1965): regie, scenario en productie.
Er zijn 3 films gevonden.

The Hills Have Eyes II

2007 | Horror

Verenigde Staten 2007. Horror van Martin Weisz. Met o.a. Daniella Alonso, Jacob Vargas, Michael Bailey Smith, Michael McMillian en Jessica Stroup.

Al een jaar na de succesvolle remake van Wes Cravens gelijknamige horrorklassieker uit 1977 volgde deze belabberde sequel. Een groep jonge soldaten in opleiding wordt naar dezelfde woestijn in New Mexico gestuurd waar eerder de familie Carter door een groep kannibalistische mutanten werd afgeslacht. Hun honger blijkt nog niet gestild. Regisseur Weisz, die zich een stuk minder begaafde genrefilmer toont dan zijn Franse voorganger Alexandre Aja, debuteerde in 2006 in Duitsland met een controversiële film over de Kannibaal van Rotenburg.

They shoot divas, don't they?

2002 |

Verenigde Staten 2002. Jonathan Craven. Met o.a. Johnathon Schaech, Keri Lynn Pratt en Jennifer Beals.

Al een jaar na de succesvolle remake van Wes Cravens gelijknamige horrorklassieker uit 1977 volgde deze belabberde sequel. Een groep jonge soldaten in opleiding wordt naar dezelfde woestijn in New Mexico gestuurd waar eerder de familie Carter door een groep kannibalistische mutanten werd afgeslacht. Hun honger blijkt nog niet gestild. Regisseur Weisz, die zich een stuk minder begaafde genrefilmer toont dan zijn Franse voorganger Alexandre Aja, debuteerde in 2006 in Duitsland met een controversiële film over de Kannibaal van Rotenburg.

The Outpost

1995 | Sciencefiction, Horror

Verenigde Staten 1995. Sciencefiction van Joe Gayton en Joe Cayton. Met o.a. Lance Henriksen, Claire Stansfield, John Diehl, Gregory Sporleder en Giovanni Ribisi.

Toen Jim Stockton (Henriksen) op het lab van Gentec aan de ontwikkeling van een virus werkte, dat weefsel zou kunnen regenereren, werd een onbekende, zwaar gewonde man (Blom), binnen gebracht. Omdat hij klinisch dood was, besloot men hem een injectie te geven met het experimentele virus. Terwijl de pati[KA3]ent aan langdurig herstel begon, was Jim het niet eens over het toekomstige beleid bij Gentec en nam ontslag. Een half jaar later als hij op punt staat te gaan kamperen met zijn kwallerige tienerzoon Scott (Ribisi), zijn pittige dochter Wendy (Wagner) en haar vriendje Mark (Solomon), belt zijn voormalige collega Alex (Diehl) op en informeert hem over stuipen bij de pati[KA3]ent, inmiddels Thor genoemd, waarin hij dreigt te blijven. Met tegenzin laat Jim zich overhalen om af te wijken van de vakantieroute en belandt met zijn gevolg om de pati[KA3]ent te onderzoeken in het ondergrondse bunkercomplex, waar het lab zich bevindt. Thor blijkt onhandelbaar en onbenaderbaar. Hij is een levensgevaarlijk bloeddorstig monster geworden. Wetenschappelijk medewerkster Joanne (Stansfield) had ondertussen ontdekt dat Thor een overdosis van het virus had gekregen, omdat duistere militairen die nu de lakens bij Gentec uitdelen een onoverwinnelijke soldaat wilden scheppen. Joanne wil weg, maar Alex blokkeert de uitgang en iedereen zit gevangen. Thor geeft Alex een doodklap en daarna gaat laborant Rob (Sporleder) voor de bijl, maar Wendy is veel sneller dan het monster. Scott ontpopt zich als een handige snuiter en Jim moet zijn creatuur tot staan zien te brengen. Het scenario van Jonathan Craven (senior!) en Phil Mittleman heeft links en rechts geleend uit RABID, THE HIDDEN en BRAIN DAMAGE, maar het meeste uit ALIEN. De spelprestaties van Henriksen, Diehl en Stansfield zijn te goed voor een dergelijke onnozele rolprent, maar dat is weinig of geen compensatie. Enig lichtpuntje: deze keer is een vrouw de heldin (Joanne). Er zijn kijkers die weg zijn van kleerkast Blom - een kwestie van smaak. Het camerawerk is van Fernando Argüelles. Ook bekend als MIND RIPPER, WES CRAVEN PRESENTS MIND RIPPER, WES CRAVEN'S 'THE MINDRIPPER'.