Valérie Quennessen (1957-1989): cast.
Er zijn 4 films gevonden.

Summer Lovers

1982 | Romantiek

Verenigde Staten 1982. Romantiek van Randal Kleiser. Met o.a. Peter Gallagher, Daryl Hannah, Valérie Quennessen, Barbara Rush en Carole Cook.

Voor deze film moet je de nodige tolerantie kunnen opbrengen: hij kan niet echt slecht zijn omdat hij je zover brengt dat je een ménage à trois op een Grieks eiland zo'n gek idee nog niet vindt. Het intellectuele niveau is echter nog lager dan men zou verwachten van de regisseur die de wereld GREASE en THE BLUE LAGOON schonk. De soundtrack biedt stevige rock-muziek.

Conan the Barbarian

1982 | Actiefilm, Avonturenfilm, Fantasy

Verenigde Staten 1982. Actiefilm van John Milius. Met o.a. Arnold Schwarzenegger, James Earl Jones, Sandahl Bergman, Ben Davidson en Cassandra Gava.

Cultfilm die het begin van Schwarzeneggers acteercarrière inluidde. Prachtige decors, kostuums en make-up (let op het gekalligrafeerde hoofd van Conan!) vormen een hechte eenheid met het desolate binnenland van Spanje. Regisseur/scenarist Milius verzon mooie one-liners, over het doel van het leven, bijvoorbeeld: 'To crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.' Speelgoedfabrikant Mattel wilde een actionfigure maken van Conan maar noemde zijn creatie He-man na het zien van de seks- en geweldscènes.

French Postcards

1979 | Komedie, Drama

Verenigde Staten​/​​Frankrijk 1979. Komedie van Willard Huyck. Met o.a. Miles Chapin, Blanche Baker, David Marshall Grant, Valérie Quennessen en Marie-France Pisier.

Amerikaanse studenten brengen hun eerste jaar in het buitenland door. Een in mootjes gehakte komedie van het scenarioteam (Huyck en Gloria Katz) dat AMERICAN GRAFFITI schreef. Pisier is heerlijk als vrouw op vrije voet, maar andere spelers zijn minder aantrekkelijk.

Le Plein de super

1976 | Komedie, Drama

Frankrijk 1976. Komedie van Alain Cavalier. Met o.a. Patrick Bouchitey, Etienne Chicot, Bernard Crommbey, Xavier Saint-Macary en Nathalie Baye.

Autoverkoper moet tijdens een vrij weekend een dure Amerikaanse wagen van Lille naar een klant in Cannes brengen en neemt vrienden plus een lifter mee. Na een reeks van avonturen - waarbij één van hen het zoontje bij zijn ex-vrouw ontvoert - komt de auto zwaarbeschadigd op de bestemming aan, maar is de vriendschap solieder dan ooit tevoren. De drie anderen zullen bij de vrouw van de steriele held een kind maken. Opzet tot vrijere filmaanpak, waarbij de vier hoofdrollen zelf het scenario schreven, levert boeiende en spontane momenten op, maar het uiteindelijk resultaat is niet meer dan de optelsom daarvan, zodat de film na afloop onmiddellijk weer vergeten is.