Raúl de Anda: regie, cast en scenario.
Er zijn 11 films gevonden.

Sí quiero

1965 | Komedie

Mexico 1965. Komedie van Raúl de Anda. Met o.a. Rodolfo de Anda, Julissa, Fanny Cano en Andrés Soler.

Het huwelijk van een pas getrouwd stel loopt gevaar door het succes van de vrouw. Gebaseerd op een toneelstuk van de Spaanse schrijver Alfonso Paso, onverteerbaar zoals al zijn stukken en nog slecht verfilmd ook.

El Espadachín

1964 | Avonturenfilm, Historische film

Mexico 1964. Avonturenfilm van Arturo Martínez. Met o.a. Ariadna Welter, Dagoberto Rodríguez, Germán Robles en Eric del Castillo.

De beroemde vechtjas Pedro de Araujo moet een markiezin en haar dochter redden uit de klauwen van een kwaadaardige graaf. Het eerste deel van een serie van drie cape-en-degenfilms. De vervolgen zijn: DOS CABALLEROS DE ESPADA en LA DUQUESA DIABOLICA; ze kwamen in hetzlfde jaar uit. Het scenario is van Raúl de Anda, die tevens de film produceerde.

La Máscara de carne

1956 | Drama, Misdaad

Mexico 1956. Drama van Raúl de Anda. Met o.a. Agustín de Anda, María Rivas, Víctor Parra en José Elías Moreno.

Kort na haar huwelijk krijgt een vrouw een ongeluk waardoor zij blind wordt. Dit politiemelodrama met thriller-trekjes was het Mexicaanse debuut van de Spaanse actrice María Rivas. De film is onder de maat.

El Charro Negro en el Norte

1949 | Avonturenfilm

Mexico 1949. Avonturenfilm van Raúl de Anda. Met o.a. Raúl de Anda, Carmen González en Dagoberto Rodríguez.

Dit is het derde en laatste vervolg op EL CHARRO NEGRO en net zo vervelend als de andere films.

Dos gallos de pelea

1949 | Komedie

Mexico 1949. Komedie van Raúl de Anda. Met o.a. Luis Aguilar, Rosita Quintana, Dagoberto Rodriguez en Sara Montes.

Twee neven zetten de boel op stelten bij het in ontvangst nemen van een erfenis. Zij worden gearresteerd en gedwongen de straten te vegen. Deze zeer slechte komedie lijkt erg veel op El Tenorio van Zorilla.

Angeles del arrabal

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Raúl de Anda. Met o.a. Sofía Alvarez, David Silva en Carlos López Moctezuma.

Drie misdadigers beroven een bank en worden door de politie verrast. Een van hen wordt doodgeschoten, terwijl de andere twee, van wie één de buit bij zich heeft, er in slagen afzonderlijk te ontsnappen. Leuk zijn de bijnamen van de hoofdpersonen, maar voor de rest is dit drama zeer slaapverwekkend.

Tres hombres malos

1948 | Western

Mexico 1948. Western van Raúl de Anda. Met o.a. Raúl de Anda, Luis Aguilar en Carlos López Moctezuma.

Drie ruwe kerels ontdekken hun goede hart en hun vaderlijke roeping als zij in aanraking komen met een fijnbesnaard meisje. Dit is de vierde filmversie van de beroemde roman van Peter B. Kyne Three Godfathers. Een andere versie werd datzelfde jaar gemaakt door John Ford. De film is middelmatig, maar bezienswaardig en sympathiek.

Comisario de turno

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Raúl de Anda. Met o.a. Domingo Soler, Carlos López Moctezuma en Aurora Walker.

Twee samenwerkende politieagenten worden geconfronteerd met een aantal zeer uiteenlopende gevallen die zij proberen op te lossen. De film is te sentimenteel en zonder een greintje fantasie.

Yo maté a Rosita Alvírez

1946 | Drama

Mexico 1946. Drama van Raúl de Anda. Met o.a. Luis Aguilar, María Luisa Zea en Amanda del Llano.

Door de behaagzucht van een vrouw verandert haar geliefde in een moordenaar en barst er een tragedie los. Veel bijzonders is het echter niet.

Los Cristeros

1946 | Drama

Mexico 1946. Drama van Raúl de Anda. Met o.a. Sara García, Luis Aguilar en Tito Junco.

Twee groepen Mexicanen leven in onmin, maar ze worden uiteindelijk tot elkaar gebracht door de roeping die zij voelen tot de Maagd van Guadeloup. Deze lofzang op de folklore stelt niet veel voor.

Aquí está Juan Colorado

1946 | Drama

Mexico 1946. Drama van Rolando Aguilar. Met o.a. Raúl de Anda, Luis Aguilar en Yadira Jiménez.

De revolutionaire generaal Juan Colorado gaat naar het huis van zijn verloofde, zonder te vermoeden dat zij een vijandelijke kapitein verborgen houdt. Een smakeloze avonturenfilm waarin de revolutie maar een kleine rol speelt.