Jean-Marc Truong: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Japaner sind die besseren Liebhaber

1995 | Romantiek

Duitsland 1995. Romantiek van Philipp Weinges. Met o.a. Thomas Heinze, Katharina Müller-Elmau, Katharina Schubert, Akihiro Hamano en Saskia Vester.

Peter Merz (Heinze) is de topverkoper van een optische fabriek. Er komt een Japanse delegatie naar Duitsland om hier een partner te vinden voor een belangrijke investering. Peter is er als de kippen bij om de Japanners te strikken, maar Theamarianne (M[KA3]uller-Elmau), van een concurerende firma, is hem toch te vlug af en neemt de Japanners op sleeptouw. Peters baas maakt hem duidelijk dat, indien de zaak met de Japanners mislukt, hij kan opstappen. Terwijl Peter en Theamarianne de zaak hard spelen en gemene slagen onder de gordel niet schuwen, raakt Michio (Hamano) als maar zenuwachtiger van hun gedoe. Hij loopt weg, recht tegen de auto van Anna (Schubert), onbevredigde echtgenote van workaholic Peter. Zij ontdekt dat er andere middelen zijn om Japanners op haar hand te krijgen. Dwaze komedie die de praktijken van yuppies in de investeringswereld ongenadig op de korrel neemt. De vier hoofdacteurs zijn leuk om aan het werk te zien en, ook al betreft het hier geen grote filmkunst, het is best een plezierige screwball-comedy die je geen tijd laat om de ongerijmdheden in het verhaal te merken. Weinges schreef het scenario samen met Günter Knarr. Voor de fotografie tekende Klaus Eichhammer. Dolby Stereo.

Does This Mean We're Married?

1990 | Romantiek, Komedie

Verenigde Staten​/​​Frankrijk 1990. Romantiek van Carol Wiseman. Met o.a. Patsy Kensit, Stéphane Freiss, Mouss Diouf, Anne-Marie Pisani en Joseph Mimo.

Kensit is Amerikaanse, platzak, woont in Parijs en droomt van een toekomst als actrice. Er is maar één probleem: haar visum loopt af en dientengevolge moet ze terug naar huis. Ze knoeit met haar credit card om voldoende geld bij elkaar te krijgen om een papieren huwelijk aan te gaan zodat ze in het land mag blijven. Ze trouwt met de ambitieuze musicus Freiss, die ook een centje gebruiken kan. Na het huwelijk wil ze hem niet meer zien, maar het lot beslist er anders over. Schaamteloze imitatie van GREEN CARD, met dat verschil dat Wiseman geen Peter Weir is en dat het scenario van Grant Morris en Nancy Heikin-Pepin niet half zo geestig en ontroerend is als voorgaande. Kensit is de enige die de film levendig houdt, de rest speelt ondermaats. Wel geeft de film een betrekkelijk goed beeld van de mengelmoes aan rassen vertegenwoordigd in Parijs. Mooie fotografie van Yves Dahan.

Prises d'otages

1989 | Misdaad

Frankrijk 1989. Misdaad van Hervé Palud. Met o.a. Johnny Hallyday, Jean-Marc Truong, Jean-Paul Pitolin, André Wilms en Maurice Barrier.

Een weinig orthodoxe politiecommissaris komt in aanraking met justitie: hij wordt ervan beschuldigd zijn bevoegdheden te hebben overschreden. Twee souteneurs, die een prostituée in een bar in Pigalle hadden mishandeld, hebben door zijn optreden verwondingen opgelopen. Johnny Hallyday doet er beter aan zich tot het zingen te beperken, dan onderuit te gaan in deze derderangsfilm. Ook bekend als DAVID LANSKY.

David Lansky: Le gang des limousines

1989 | Misdaad

Frankrijk 1989. Misdaad van Hervé Palud. Met o.a. Johny Hallyday, Jean-Marc Truong, Jean-Paul Pitolin, André Wilms en Mouss.

Een trieste en onduidelijke geschiedenis over gestolen auto's en een uit de hand gelopen kidnapping, waaraan nota bene drie scenarioschrijvers hebben gewerkt. Het resultaat is wanstaltig, waarvan er duizenden in een dozijn gaan. Een brokkelige film, speciaal gemaakt voor Hallyday die zich poogt om te scholen tot tv-filmacteur. Hij heeft zich vergist in het beroep, want zijn spel stelt niets voor en hij zou zich tevreden moeten stellen met zingen. Kortom, niet de moeite waard.

David Lansky: L'enfant américain

1989 | Misdaad, Thriller

Frankrijk 1989. Misdaad van Hervé Palud. Met o.a. Johnny Hallyday, Jean-Marc Truong, Jean-Paul Pitolin, André Willms en Maurice Barrier.

Om een fiks aantal jaren in de gevangenis te ontlopen verraadt een Newyorkse zwarte bookmaker de namen van zijn werkgevers, de mafia. Om hem en zijn familie voor represailles te beschermen zet men hen in alle stilte op het vliegtuig naar Parijs, maar daar worden ze toch door de moordenaars gevonden en allemaal om het leven gebracht, op het tienjarige zoontje na, dat erin slaagt zich te verstoppen. Het jongetje wordt aan de zorgen van commissaris Lansky (Hallyday) toevertrouwd, die ervoor moet zorgen dat hij naar een tante in de V.S. wordt gestuurd. Hallyday en het kind worden onderwijl dikke vrienden. De vader van de veroordeelde mafiabaas hoort dat het ventje nog steeds leeft en vertrekt naar Parijs om hem te vermoorden. Als Hallyday hem naar de V.S. wil begeleiden herkent het joch op weg naar het vliegveld zijn potenti[KA3]ele moordenaar. Vanwege de zelfopgelegde tv- censuur (als gevolg van de mediawet) slaagt hij daar natuurlijk niet in! In werkelijkheid is zo`n uitgangspunt allesbehalve waarschijnlijk. De (zeer matige) regisseur Palud maakt zich er met een Jantje van Leiden vanaf en zet vooral de schijnwerpers op Hallyday, die maar nauwelijks weet te overtuigen in de hoofdrol van Lansky. Het jochie wordt opnieuw bedreigd, maar de schurken gaan voor de bijl en zo is deze hele David Lansky-serie niet meer dan een mislukte 'come-back' van de zanger/filmster.