Willi Behnisch: scenario en camera.
Er zijn 3 films gevonden.

Hamaca Paraguaya

2006 | Drama

Argentinië​/​​Paraguay​/​​Nederland​/​​Oostenrijk​/​​Frankrijk​/​​Duitsland 2006. Drama van Paz Encina. Met o.a. Ramón del Rio en Georgina Genes.

In een hangmat in het regenwoud van Paraguay praat een boerenechtpaar op leeftijd over het weer en over de hond. Ze houden hun prietpraat oppervlakkig omdat ze het belangrijkste gespreksonderwerp niet aan durven te snijden: hun zoon is opgeroepen om mee te vechten in de Chaco Oorlog met Bolivia, een zinloze, bloedige strijd. Met onbeweeglijke camera-instellingen - het langste shot duurt maar liefst een kwartier - observeert regisseuse Encina het stille verdriet van het oude boerenechtpaar. Voor toeschouwers met de wil om heel goed te kijken.

Extraño

2003 | Drama, Romantiek

Argentinië​/​​Frankrijk 2003. Drama van Santiago Loza. Met o.a. Julio Chávez, Valeria Bertucelli, Raquel Albéniz, Chunchuna Villafañe en Eva Bianco.

'Een film van voorzichtige woorden, van breekbare stilte', zo omschrijft de Argentijnse filmmaker Loza (1971) zelf zijn eerste lange speelfilm, waarvoor hij op het International Film Festival Rotterdam werd bekroond met de VPRO Tiger Award. De jury was onder de indruk van de manier waarop Loza een 'eigen visuele taal ontwikkelt om de uiterlijke en innerlijke wereld te schetsen van een man die een vreemdeling van het leven is geworden'. Axel is een arts van rond de veertig die om niet nader genoemde redenen zijn praktijk heeft opgegeven. Hij woont bij zijn zus en haar kinderen en voert weinig uit. Op een dag ontmoet hij een jongere zwangere vrouw, met wie hij iets mooi lijkt op te bouwen. Maar dan keert hij plots terug naar een oude geliefde. Veel gebeurt er niet in Extraño, maar dankzij het fraaie camerawerk van Willi Benisch en de mooie hoofdrol van Julio Chávez worden we langs moeilijk benoembare maar diep menselijke emoties gevoerd.

La fe del Volcán

2001 |

Argentinië 2001. Ana Poliak. Met o.a. Jorge Prado en Mónica Donay.

'Een film van voorzichtige woorden, van breekbare stilte', zo omschrijft de Argentijnse filmmaker Loza (1971) zelf zijn eerste lange speelfilm, waarvoor hij op het International Film Festival Rotterdam werd bekroond met de VPRO Tiger Award. De jury was onder de indruk van de manier waarop Loza een 'eigen visuele taal ontwikkelt om de uiterlijke en innerlijke wereld te schetsen van een man die een vreemdeling van het leven is geworden'. Axel is een arts van rond de veertig die om niet nader genoemde redenen zijn praktijk heeft opgegeven. Hij woont bij zijn zus en haar kinderen en voert weinig uit. Op een dag ontmoet hij een jongere zwangere vrouw, met wie hij iets mooi lijkt op te bouwen. Maar dan keert hij plots terug naar een oude geliefde. Veel gebeurt er niet in Extraño, maar dankzij het fraaie camerawerk van Willi Benisch en de mooie hoofdrol van Julio Chávez worden we langs moeilijk benoembare maar diep menselijke emoties gevoerd.