Claudine Dupuis: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Dossier 1413

1961 | Mysterie

Frankrijk 1961. Mysterie van Alfred Rode. Met o.a. Claudine Dupuis, Jean Danet, Dora Doll, Henri Vilbert en Jaques Dumesnil.

De moord op een jonge vrouw brengt een detective op het spoor van een chantagecomplot vanuit een privé-kliniek, met vertakkingen in het Parijse nachtclub-circuit. B-film met een verwarrend scenario dat door loze pretenties van de vormgeving er niet beter op wordt.

Beatrice Cenci

1956 | Historische film, Romantiek, Drama

Frankrijk​/​​Italië 1956. Historische film van Riccardo Freda. Met o.a. Micheline Presle, Gino Cervi, Frank Villard, Fausto Tozzi en Mireille Granelli.

Een tirannieke graaf wordt gevangen gehouden, terwijl zijn tweede vrouw samen met haar stiefzoon tegen zijn leven complotteert. Zijn dochter wordt verliefd op een revolutionaire burger, die tijdens een duel haar vader per ongeluk ombrengt. Het meisje wordt gearresteerd en bekent onder martelingen de schuld van zichzelf en haar geliefde. De decoratieve aanpak van dit befaamde kostuummelodrama geeft de film sfeer, maar er wordt zwak geacteerd, met uitzondering van Presle en Cervi als het kwalijke echtpaar Cenci.

La Fille perdue

1953 | Drama

Frankrijk 1953. Drama van Jean Gourguet. Met o.a. Claudine Dupuis, Gérard Landry, Dora Doll, Robert Berri en André Roanne.

Een plattelandsmeisje wordt in een havenstad zwanger gemaakt door een onderwereldfiguur die haar dwingt het kind af te staan. Tot inkeer gekomen trouwt ze met een jeugdvriend en wil haar dochter terug, als de vroegere verleider het haar opnieuw lastig komt maken. Deze melodramatische B-film werkt alle clichés van het genre op een rijtje af en blijft op al die onderdelen ver onder de maat.

Tourbillon

1952 | Misdaad, Thriller

Frankrijk 1952. Misdaad van Alfred Rode. Met o.a. Jean Servais, Claudine Dupuis, Marcello Pagliero, Pierre-Louis en Raymond Cordy.

Tijdens de filmopnamen van een diamantenroof blijkt dat de bewuste juwelierszaak [KA2]echt bestolen is, waarna de politie de schuldige gaat zoeken (en vindt) onder de filmploeg en de acteurs. Een aardig gegeven voor een misdaadfilm wordt de mist in geholpen door de slonzige regie die er een onoverzichtelijke warboel van maakt. De nachtclubscènes die bedoeld zijn om de fysieke aantrekkelijkheden van Dupuis te etaleren voegen er niet meer aan toe dan dàt.

Les Sept péchés capitaux

1952 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1952. Komedie van Georges Lacombe, Eduardo De Filippo, Jean Dréville, Yves Allégret en Carlo Rim. Met o.a. Andrée Debar, Claudine Dupuis, Eduardo De Filippo, Isa Miranda en Michèle Morgan.

Op de kermis kun je gooien naar poppen die de zeven hoofdzonden voorstellen en de exploitant vertelt anekdotes die elke zonde illustreren. De nogal zwakke scenario-uitwerking met een op LA RONDE ge[KA3]inspireerde ceremoniemeester (Philipe) dankt meer aan de sterbezetting dan aan de regie, hoewel Rossellini's 'afgunst' - naar een verhaal van Colette - een relatieve uitschieter is. Het tegenspel van Morgan en Rosay redt de 'hoogmoed', waardoor deze episodefilm in de laatste twee sketches toch nog wat interessanter wordt.

Fort de la Solitude

1948 | Misdaad, Film noir

Frankrijk 1948. Misdaad van Robert Vernay. Met o.a. Claudine Dupuis, France Moorea, Made Siame, Paul Bernard en Alexandre Rignault.

Bernard Zimmer bewerkte op knappe wijze de zeer gedateerde roman van René Guillot. Een verhaal dat speelt in de Sahara ten tijde van het Vreemdelingenlegioen, vermengd met een trieste geschiedenis rond moord, diefstal en wraak in Parijs. Een produktie die typerend is voor een bepaalde periode. Deze film mag dan wel verouderd zijn maar vormt wel een hele goede illustratie van dit populaire filmgenre, te danken aan de bekwame hand van de maker. Ook bekend als RAS EL GUA en POSTE SUD.

Les atouts de M. Wens

1946 | Misdaad

België​/​​Frankrijk 1946. Misdaad van E.G. De Meyst. Met o.a. Marie Déa, Claudine Dupuis, Viviane Chantel, Denise Volny en Hélène Lefèvre.

Even vlakke als respectvolle bewerking (door Jacques Companeez) van een roman van Stanislas-André Steeman, die heel wat beter verdient. Camerawerk van Maurice Delattre.

La Foire aux chimères

1946 | Drama, Misdaad

Frankrijk 1946. Drama van Pierre Chenal. Met o.a. Madeleine Sologne, Claudine Dupuis, Margo Lion, Annette Poivre en Dora Doll.

Een naargeestig en somber verhaal over een man die geld vervalst in ruil voor de liefde van een jonge, blinde vrouw. Nadat ze haar gezichtsvermogen terug heeft, verlaat zij hem uiteraard om er met een messenwerper vandoor te gaan. De politie brengt zijn zaak aan het licht. De valsemunter pleegt zelfmoord. Zo`n thema loopt het gevaar onbedoeld komisch uit te vallen. Niets is minder waar. De niet te definie[KA3]eren Pierre Chenal schept hier weer de duistere, troebele en beklemmende sfeer van zijn politiefilms van voor de oorlog, die hij maakte onder zijn ware naam Pierre Cohen (geboren in 1903); hij moet naderhand ongelukkiger zijn geweest. Zoals te doen gebruikelijk doet de glansrijke rolbezetting veel maar de beelden van Pierre Montazel mogen er ook wezen en de decors van Jean d'Eaubonne al evenzeer. Scenario van Jacques Companeez en Ernest Neubach.

La Ferme du pendu

1945 | Drama

Frankrijk 1945. Drama van Jean Dréville. Met o.a. Charles Vanel, Alfred Adam, Guy Decomble, Lucienne Laurence en Claudine Dupuis.

Kinderen van boer besluiten om geërfde boerderij niet op te splitsen, nooit te trouwen. Zuster haakt als eerste af, tweede broer verhangt zich en ook jongste trouwt en ziet af van erfdeel. Oudste kan in zijn eentje boerderij nauwelijks draaiende houden en vraagt zich af wie er na zijn dood voor moet zorgen. Platte-landsdrama kreeg sobere vorm die drakerigheid vermijdt, maar niet altijd blijft boeien. Eerste filmrol van Bourvil.