John Alcott: camera.
Er zijn 3 films gevonden.

Miracles

1986 | Avonturenfilm, Komedie, Actiefilm

Verenigde Staten 1986. Avonturenfilm van Jim Kouf. Met o.a. Tom Conti, Teri Garr, Paul Rodriguez, Christopher Lloyd en Adalberto Martinez.

Na hun huwelijk mislukt nu ook de scheiding van Jean (Garr) en Roger (Conti). Ze zijn net uit elkaar wanneer ze, in een poging een voetganger te ontwijken, tegen elkaars auto opbotsen. De voetganger is een Mexicaanse dief, die net een bank heeft overvallen en deze kans grijpt om de twee te gijzelen. Zo komen ze terecht in Mexico, waar ze van het ene avontuur in het andere rollen. Geen sinecure voor een pas gescheiden stel. Krankzinnige actie-komedie, die compleet uit de hand loopt. Garr en Conti doen hun best maar kunnen uiteindelijk niet beter zijn dan het materiaal dat ze van Kouf kregen en dat nogal sterk leunt op ROMANCING THE STONE, zonder ergens het peil daarvan te bereiken. John Alcott stond achter de camera. Gedraaid in Super Techniscope.

Who Is Killing the Great Chefs of Europe?

1978 | Komedie, Thriller

Verenigde Staten​/​​Duitsland​/​​Italië​/​​Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk 1978. Komedie van Ted Kotcheff. Met o.a. George Segal, Jacqueline Bisset, Robert Morley, Jean-Pierre Cassel en Philippe Noiret.

Een vlotte moordklucht met een titel die al veel verraadt en met een wellustige blik op Europese landschappen en menukaarten, met daarbij een prima kluchtige rol voor Morley als 's werelds grootste lekkerbek. Het scenario is van Peter Stone naar de roman van Nan en Ivan Lyons. Het camerawerk is van John Alcott.

March or Die

1977 | Actiefilm, Avonturenfilm, Drama, Oorlogsfilm

Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 1977. Actiefilm van Dick Richards. Met o.a. Gene Hackman, Terence Hill, Catherine Deneuve, Ian Holm en Rufus.

In 1918 gaat de Amerikaanse majoor Hackman bij het vreemdelingenlegioen. Hij moet een groep archeologen beschermen die in het Marokkaanse Boussaada zoekt naar de graven van legendarische koningen. Een rebellenleider wil van de Arabische verontwaardiging over deze grafschennis gebruik maken om vijandige stammen met elkaar te verzoenen, zodat ze gezamenlijk de Fransen kunnen bestrijden. Een opeenstapeling van chlichés, en een ouderwetse en ongeloofwaardige romantische benadering van een mensonwaardige strijd. Dergelijke films waren rond 1935 schering en inslag maar konden in 1977 toch echt niet meer. Goed spel redt niets aan het middelmatige scenario van David Zelag Goodman. Fotografie van John Alcott en muziek van Maurice Jarre.