Annette Poivre (1917-1988): cast.
Er zijn 30 films gevonden.

L'âge vermeil: La maison

1984 | Komedie

Frankrijk 1984. Komedie van Roger Kahane. Met o.a. Danielle Darrieux, Jean-Pierre Aumont, Renée Faure, Suzy Delair en André Weber.

Eerste deel van de serie [KL]L`[KA4]age vermeil[KLE] dat enig succes kende. Onsamenhangende, ge[KA3]idealiseerde en nonchalant gefilmde kroniek van de `derde leeftijd` (er bestaan geen 'oude mensen' meer). Het gaat om een huis met twee bejaarde zussen in een nog mooie wijk van Parijs die 'La Butte aux Cailles' heet. Het grote en statige familiehuis is de voornaamste zorg van de dames, want het is behoorlijk aan het vervallen en ze hebben geen geld om het te restaureren. Hun vrienden laten van zich horen. Er moet gezegd worden dat de voortvarendheid en de opgewektheid van de auteurs het geheel verteerbaar maakt.

La quinta donna

1982 | Drama

Italië 1982. Drama van Alberto Negrin. Met o.a. Turi Ferro, Klaus Maria Brandauer, Annette Poivre, Marina Pierro en Lotte Loebenstein.

Hongarije, oktober 1956. Boedapest is nog steeds over zijn toeren over de mislukte opstand tegen de Sovjet-invasie. Anna Halmy (Pierro) verschijnt op het bureau van inspecteur Nemetz (Ferro), omdat ze bang is dat haar man Zoltan (Brandauer) haar zal vermoorden om het land te kunnen ontvluchten met zijn minnares Alexa (Cl[KA1]ement). Nemetz heeft hier zo zijn twijfels over, maar wanneer Anna om het leven komt, start hij een onderzoek. Ondertussen komt Zoltan in contact met Kun (Bucci), een specialist op het gebied van illegale emigratie. Wanneer deze gearresteerd wordt, is het ontsnappingsplan van de baan. Dokter Zoltan en verpleegster Alexa wijden zich dan aan de verzorging van de gewonden van de opstand. Deze produktie, die gebaseerd is op een roman van Marika Fagyas, is van de hoogste kwaliteit en de internationale cast zorgt voor prima acteerprestaties. De opnamen vonden plaats in Wenen.

T'es grand et puis t'oublies

1981 | Drama, Familiefilm

België​/​​Frankrijk 1981. Drama van Serge Moati. Met o.a. David Benassayag, Romain Bouteille, Elizabeth Wiener, Raymond Bussières en Denise Chalem.

Juli 1965. Het tien-jarige in Frankrijk wonende Tunesische weesjongetje Henri (Benassayag) is erg ongelukkig. Zijn zuster stuurt hem voor een maand naar een vakantiekamp. Aanvankelijk krijgt hij weinig contact met de andere kinderen. Om toch maar aanvaard te worden en beschaamd over het feit dat hij een wees is, speldt hij zijn kameraden op de mouw dat hij het zoontje is van de bekende wielrenner Raymond Poulidor. Maar mede door deze leugen zal de kloof tussen hem en de andere kinderen nog groter worden. Gevoelig drama over de angsten en zorgen van een weeskind dat zich uitgesloten voelt uit de gemeenschap. De jonge Benassayag torst op bewonderingswaardige wijze de zware hoofdrol op zijn frele schouders. De opgeroepen emoties komen levensecht over en de dialogen tussen de kinderen klinken zeer realistisch. Heel wat kinderen zullen hun eigen angst herkennen in de belevenissen van Henri. Het scenario is van regisseur Moati zelf. Achter de camera nam Girard de Battista plaats.

Bobo la tête

1980 | Komedie

Frankrijk 1980. Komedie van Gilles Katz. Met o.a. Gilles Segal, Jean-Pierre Moulin, Michel Robin, Paul Crauchet en Pascal Aubier.

Het verhaal van een mislukte schrijver die zijn best blijft doen, hoewel zijn bekendheid beperkt blijft tot zijn eigen omgeving. Plotseling wordt [KA1]e[KA1]en van zijn onderwerpen voor een film gekozen! Wordt hij nu eindelijk beroemd? Uiteindelijk worden de kleingeestige trucjes en transacties hem fataal, en bij de aanblik van zoveel idealistische na[KA3]iviteit re[KA3]incarneert Dosto[KA3]ievski zelf om hem te hulp te komen. Lijkt een volwaardige autobiografie, gezien de bedroevende carri[KA2]ere van deze begaafde regisseur: twee films in ruim twintig jaar, waarvan de eerste (het bijzondere LETTRES DE STALINGRAD) de bioscopen nooit bereikte, terwijl deze produktie er zo een is die na drie dagen van het programma wordt gehaald. Wisselvallig, omdat de regisseur het moest doen met een bescheiden budget, maar daarom niet minder waarachtig. Een kroniek afgewerkt met een dosis fantasie, die op scherpe, schampere en allesbehalve vriendelijke toon een wereldje van zelfvoldane botteriken beschrijft (ambtenaren, uitgevers, producenten en distributeurs). Naar de 'casting' te oordelen zijn zijn vrienden hem te hulp gekomen. Het gevoelige spel wordt gedomineerd door een zowel potsierlijke als zielige Segal. Ook bekend als A PROPOS DE NEIGE FONDUE.

Autopsie d'un complot

1978 | Thriller

Algerije 1978. Thriller van Mohamed Slim Riad. Met o.a. Bernard Fresson, Jacques Spiesser, Anne Jolivet, Raymond Bussières en Annette Poivre.

Een door Fransen geleide organisatie, die via aanslagen en terroristische acties in Europa en Afrika een `destabilisatie-proces` op gang moet brengen, bereidt een soortgelijke actie voor in de hoofdstad van een Arabisch land, met medewerking van de Amerikaanse en Isra[KA3]elische geheime dienst, plus die van enkele buurlanden. Onderlinge tegenstrijdigheid en rivaliteit plus de hardnekkige nieuwsgierigheid van een journalist doen de plannen anders lopen. De op Z (van Costa-Gavras) geïnspireerde thriller wil een politieke affaire in de vorm van een spannende film voor een groot publiek duidelijk maken, maar de regisseur mist daartoe het raffinement en de bekwaamheid, hoewel het onderwerp en de acteurs de interesse vasthouden.

Mords pas, on t'aime

1975 | Komedie

Frankrijk 1975. Komedie van Yves Allégret. Met o.a. Bernard Fresson, Yves Coudray, Jean-Pierre Darras, Catherine Allégret en Sylviane Bressy.

Een ondernemend tien-jarig jongetje wordt door zijn grootouders opgevoed, omdat zijn gescheiden vader, een vrachtrijder, voortdurend onderweg is. Dan neemt zijn vader hem mee naar zijn woonstede, Bordeaux; er ontwikkelt zich een een goede verstandshouding tussen beiden. Zijn vader vertelt hem over zijn moeder, die tot de gegoede burgerij uit die stad behoort. Het ventje zou zo graag zijn inmiddels hetrouwde moeder (met twee dochtertjes) willen zien en hij bedenkt een list: hij pleegt een klein vergrijp, waarvoor de politie hem oppakt en hij geeft de naam van zijn moeder op, die hem van het politiebureau komt afhalen. Zijn moeder brengt hem naar zijn vader en ze blijft voor het avondeten. Als zij de volgende morgen zijn vader verlaat, moet het joch terug naar zijn grootouders. Het scenario wisselt treffende momenten af met ver gezochte zoals vertederende humor, die volwassenen zou moeten week maken. Ondanks de zinnige strekking blijft de film al te oppervlakkig en de jeugdige Coudray - inmiddels een veteraan uit de tv-serie Graine D'Ortie die ook door Allégret werd geregisseerd - getuigt meer van acteursflair dan dat hij zijn personage aannemelijk maakt. Ook bekend als BONNE FÊTE PAPA, LA FÊTE DES PÈRES, TA FÊTE PAPA et ROSE ET FRÉDEÉRIC.

Un milliard dans un billard

1965 | Misdaad

Italië​/​​Duitsland​/​​Zwitserland​/​​Frankrijk 1965. Misdaad van Nicolas Gessner. Met o.a. Claude Rich, Jean Seberg, Elsa Martinelli, Pierre Vernier en Elisabeth Flickenschildt.

Deze vermakelijke politiefilm speelt zich af in Genève. Namaak-inbrekers belazeren de echte inbrekers; de gestolen juwelen worden teruggevonden en verkocht, terwijl de politie in het duister tast en het gestolen goed gedijt. In het magere verhaaltje wordt flink de draak gestoken met de politie. Een groot aantal sympathieke personages kunnen het hoge tempo van de film goed bijhouden.

Comme un poisson dans l'eau

1962 | Komedie

Frankrijk 1962. Komedie van André Michel. Met o.a. Philippe Noiret, René Lefèvre, Annette Poivre en Berthe Grandval.

Een getrouwde man kan de zee, waar hij vroeger zo dol op was, niet vergeten. Wanneer hij ten koste van heel wat offers voldoende geld heeft gespaard om een boot te kopen, beslist zijn vrouw daar heel anders over. Verwikkelingen met schoonfamilie, vrouw, dochter en anderen geven aanleiding tot heel wat komische situaties.

Quai du Pont du Jour

1959 | Drama, Komedie

Frankrijk 1959. Drama van Jean Faurez. Met o.a. Raymond Bussières, Dany Carrel, Philippe Lemaire, Paul Frankeur en Yves Massard.

Een simpele, oude vrijgezel ontfermt zich over een jonge prostituée en haar kind, dat ontvoerd wordt door de bende van haar vroegere souteneur. Samen met zijn vrienden weet de man de onverlaten af te straffen, waarna hij met zijn beschermelinge kan trouwen. Deze populistische tragikomedie heeft een ontwapenende naïviteit - in een door Bussières geschreven scenario. Er wordt op de juiste toon geacteerd, maar de filmvorm is uitermate vlak en sloom.

Guinguette

1959 | Komedie, Misdaad

Italië​/​​Frankrijk 1959. Komedie van Jean Delannoy. Met o.a. Zizi Jeanmaire, Jean-Claude Pascal, Paul Meurisse, Christina Gajoni en Raymond Bussières.

Een prostituée besluit een wat eerzamer bestaan op te bouwen en gaat samenwonen. Haar minnaar is echter een autodief, die in het bezit komt van een wagen van een vermoorde industrieel. De dochter van een van haar ex-collega's ontvreemdt vervolgens de autopapieren, waarmee ze de geliefden gaat chanteren. De spitsvondige dialogen van Henri Jeanson en het temperament van Zizi Jeanmaire maken veel goed in deze statig geregisseerde komische thriller.

Taxi, roulotte et corrida

1958 | Komedie

Frankrijk 1958. Komedie van André Hunebelle. Met o.a. Paulette Dubost, Annette Poivre, Guy Bertil, Sophie Sel en Véra Valmont.

Een taxichauffeur gaat met zijn gezin en zijn schoonfamilie in een caravan met vakantie naar Spanje. Bij de grens stopt een achtervolgde dievegge een gestolen diamant in zijn zak waarna in Spanje de jacht wordt ingezet om het juweel terug te krijgen. Deze vroege komedie met De Funès heeft meer vaart dan veel latere, bekendere films en dankt veel aan de gelijkwaardige rol van Bussières als zijn zwager.

Porte des lilas

1957 | Misdaad, Komedie, Thriller

Frankrijk​/​​Italië 1957. Misdaad van René Clair. Met o.a. Pierre Brasseur, Georges Brassens, Henri Vidal, Dany Carrel en Raymond Bussières.

Een goedhartige nietsnut brengt een voortvluchtige gangster onder bij een bevriende bohémien, maar kan niet nalaten over zijn heldendaad op te scheppen, zodat de dochter van een caféhouder op de vreemdeling verliefd wordt. Als deze het meisje wil overhalen tot diefstal voor geld om te vluchten, doodt de nietsnut degene die hij had willen redden. Deze volkse tragi- komedie mist de elegantie en humor van Clairs vroegere werk, maar tilt door de treffende spelregie de overtuiging boven het al te simpele scenario uit. Brassens is voortreffelijk in het enige filmoptreden van zijn loopbaan. Scenario van regisseur Clair en Jean Aurel naar motieven van de roman La Grande Ceinture van René Fallet. Camerawerk van Robert Le Febvre.

L' Incantevole nemica

1953 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1953. Komedie van Claudio Gora. Met o.a. Silvana Pampanini, Robert Lamoureux, Carlo Campanini, Buster Keaton en Raymond Bussières.

Een fabrieksdirecteur voelt zich bedreigd door zijn personeel en denkt dat uitgerekend een timide dienstklopper verantwoordelijk is voor de vijandige stemming. Om hem te paaien biedt hij hem een compagnonschap aan èn de hand van zijn dochter die onder de bekoring van de 'rebel' is gekomen. Deze vrijblijvende satire geeft aanleiding tot een aantal geslaagde grappen, hoewel de rolbezetting het voornaamste punt van interesse blijkt.

Moumou

1951 | Komedie

Frankrijk 1951. Komedie van René Jayet. Met o.a. Raymond Bussières, Robert Murzeau, Nathalie Nattier, Jeanette Batti en Annette Poivre.

Om zijn jaloerse echtgenote om de tuin te leiden haalt een hotelier zijn vriend over om voor de echtgenoot van zijn minnares te spelen, wier èchte wederhelft voor de politie onderduikt in hetzelfde hotel en het theater met opgekropte wrok moet aanzien. De verwarring wordt nog groter als de pseudo-echtgenoot verliefd wordt op een nieuwe gaste. Theater-van-de-lach op film; met animo geacteerd.

Tous les deux

1949 | Drama

Frankrijk 1949. Drama van Louis Cuny. Met o.a. Renée Saint-Cyr, Annette Poivre, Louise Sylvie, Charlotte Ecard en Colette Régis.

Ze kunnen het niet meer met elkaar vinden en gaan uit elkaar. Zij tracht tevergeefs een boerenbedrijf te laten draaien. Hij snelt haar te hulp en redt de boel in een handomdraai. Daarna verzoenen ze zich weer met elkaar. O ja, en er is nog een jochie. Een onderwerp waarbij de zakdoek bij de hand gehouden dient te worden. Doet ouderwets aan door zowel het thema als de vertolking.

La maternelle

1949 | Familiefilm, Romantiek

Frankrijk 1949. Familiefilm van Henri Diamant-Berger. Met o.a. Blanchette Brunoy, Marie Déa, Annette Poivre, Louise Fouquet en Denise Kerny.

Een plichtmatige en weinig persoonlijke verfilming van de roman, die Léon Frapier ervoor behoedde helemaal in de vergetelheid te raken. De film straalt iets verwelkts uit maar ook iets betoverends, te danken aan het spel van jonge en minder jonge acteurs. Kenmerkend voor de kwaliteitsfilm van die tijd.

Je n'aime que toi

1949 | Komedie, Musical, Romantiek

Frankrijk 1949. Komedie van Pierre Montazel. Met o.a. Martine Carol, Annette Poivre, Pauline Carton, Colette Brosset en Luis Mariano.

De regisseur bewerkte zijn eigen musical, speciaal afgestemd op Louis Mariano. Filmisch van geen belang, en het scenario herhaalt tot vervelens toe situaties. Wél meesterlijk acteerwerk.

Fandango

1949 | Komedie, Musical

Frankrijk 1949. Komedie van Emile E. Reinert. Met o.a. Luis Mariano, Ludmilla Tchérina, Jean Tissier, Raymond Bussières en Annette Poivre.

Een werkloze zanger wordt verliefd op een serveerster in een noodlijdend dorpshotel dat hij samen met haar vergeefs rendabel probeert te maken, hoewel er toch een happy end komt. Deze Franse poging tot een musical komt meer in de buurt van een zouteloze operette, hoewel er met Tissier en Bussières nog wel enige komische momenten zijn. Verder alleen voor de vroegere bewonderaars van tenor Mariano.

L' Armoire volante

1948 | Komedie

Frankrijk 1948. Komedie van Carlo Rim. Met o.a. Fernandel, Berthe Bovy, Yves Deniaud, Annette Poivre en Germaine Kerjean.

Tirannieke oude vrouw gaat tijdens verhuizing vanwege de kou in hangkast zitten, wordt opgesloten en sterft. Verhuiswagen wordt gestolen en de kast wisselt steeds van eigenaar. Neef moet lijk van tante opsporen om aanspraak te maken op de erfenis. Scenario is verrassende variant op het gegeven van DE TWAALF STOELEN en voert hele reeks van venijnige bejaarden op die gretig worden geacteerd. Regie van schrijver is minder puntig dan script, maar laat naïviteit van Fernandel beter dan gewoonlijk botsen op tegenspelers. Ook bekend als MONSIEUR PUC AUX ENFERS.

Cinq tulipes rouges

1948 | Thriller, Sportfilm

Frankrijk 1948. Thriller van Jean Stelli. Met o.a. René Dary, Jean Brochard, Raymond Bussières, Annette Poivre en Suzanne Dehelly.

Tijdens de ronde van Frankrijk zijn vier wielrenners op mysterieuze wijze vermoord. Op elk slachtoffer is een rode tulp achtergelaten. In het scenario en de regie wordt al te snel het kruit verschoten, zodat de suspense halverwege in de versukkeling raakt. Een curieus beeld van de Tour van weleer blijft over. In de film wordt met animo geacteerd.

Voyage Surprise

1947 | Komedie

Frankrijk 1947. Komedie van Pierre Prévert. Met o.a. Maurice Bacquet, Martine Carol, Henri Duval, Annette Poivre en Jean Sinoël.

Een noodlijdende garagehouder organiseert - om zijn kas te spekken - een puzzelrit die méér en andere verrassingen in petto heeft dan te voorzien was. Hoewel Prévert als cineast routine mist, is zijn in Frankrijk zeldzame poging tot burleske humor bijna voortdurend verrassend en met de tijd onverminderd fris gebleven. Dit is te danken aan het vernuftige, absurde en poëtische scenario van regisseur Prévert, Jacques Prévert en Claude Accursi. Het camerawerk is van Jean Bourgoin.

Copie conforme

1947 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1947. Komedie van Jean Dréville. Met o.a. Louis Jouvet, Suzy Delair, Annette Poivre, Jean-Jacques Delbo en Jane Marken.

Multitalent Louis Jouvet (1887-1951) speelt beide hoofdpersonen: gewiekste inbreker Manuel Ismora en timide knopenverkoper Gabriel Dupon. De politie houdt de twee niet uit elkaar en daarvan maakt de inbreker gretig gebruik. Ondertussen valt de brave knopenman op de geliefde van zijn dubbelganger. Jouvet is ook te zien in de marge van deze genoeglijke misdaadkomedie, als de Duc de Niolles, als verhuizer en als een Noor. Cineast Jean Dréville keek vooral toe vanaf de regisseursstoel, en liet goddank de aanstekelijk genietende acteur de vrije hand.

Antoine et Antoinette

1947 | Komedie, Drama

Frankrijk 1947. Komedie van Jacques Becker. Met o.a. Roger Pigaut, Claire Mafféi, Noël Roquevert, Annette Poivre en Gaston Modot.

Kleurrijke evocatie in zwart-wit van het naoorlogs Parijs der gewone mensen, in de vorm van een naturalistische romantische komedie. Waarin meesterfilmer Becker (1906-1960) de alledag volgt van de gelukkige geliefden Antoine, een drukkerijarbeider, en Antoinette, die de fotocabine bedient in de Champs-Élysées-Prisunic. Een winnend loterijbiljet veroorzaakt deining, een slijmerige kruidenier die het op ‘Nette voorzien heeft, krijgt z’n vet. Prachtige milieuschildering vol bijrolpareltjes, daaronder twee van een jonge Louis de Funès. Innemende hoofdrollen van Pigaut en Mafféi, sappige dialogen, joyeuze slotscène, kortom: Franse filmpoëzie die het leven viert. Palme d’Or 1947.

Rumeurs

1946 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1946. Komedie van Jacques Daroy. Met o.a. Jany Holt, Annette Poivre, Janine Viénot, Annie Hémery en Jacques Dumesnil.

Over Jean, een beste maar losbandige jongen, wordt in het dorp gefluisterd dat hij een jonge vrouw heeft vermoord. Op het laatst krijgt hij echt moorddadige gevoelens. Gelukkig wordt de echte schuldige ontmaskerd en Jean trouwt het jonge meisje, dat hij in zijn droom vermoordde! Het genie van William Wyler (THE CHILDREN'S HOUR is een film van William Wyler) was nodig om een dergelijk gegeven overtuigend te verfilmen, Daroy slaagt daar niet in. Daroy is niet geheel zonder verdienste, maar bij het maken van deze film was hij blijkbaar weinig geïnspireerd en hij weet de waanzin van de hoofdpersoonniet over te brengen.

La Foire aux chimères

1946 | Drama, Misdaad

Frankrijk 1946. Drama van Pierre Chenal. Met o.a. Madeleine Sologne, Claudine Dupuis, Margo Lion, Annette Poivre en Dora Doll.

Een naargeestig en somber verhaal over een man die geld vervalst in ruil voor de liefde van een jonge, blinde vrouw. Nadat ze haar gezichtsvermogen terug heeft, verlaat zij hem uiteraard om er met een messenwerper vandoor te gaan. De politie brengt zijn zaak aan het licht. De valsemunter pleegt zelfmoord. Zo`n thema loopt het gevaar onbedoeld komisch uit te vallen. Niets is minder waar. De niet te definie[KA3]eren Pierre Chenal schept hier weer de duistere, troebele en beklemmende sfeer van zijn politiefilms van voor de oorlog, die hij maakte onder zijn ware naam Pierre Cohen (geboren in 1903); hij moet naderhand ongelukkiger zijn geweest. Zoals te doen gebruikelijk doet de glansrijke rolbezetting veel maar de beelden van Pierre Montazel mogen er ook wezen en de decors van Jean d'Eaubonne al evenzeer. Scenario van Jacques Companeez en Ernest Neubach.

L' Insaisissable Frédéric

1946 | Misdaad, Komedie

Frankrijk 1946. Misdaad van Richard Pottier. Met o.a. Renée Saint-Cyr, Denise Grey, Jeanne Fusier-Gir, Annette Poivre en Paul Meurisse.

Een bewerking van de roman van Solange Delmont, die destijds niet-bloedige detectives afleverde. Keurig vermaak zonder pretenties waarin alles goed afloopt. Goed acteerwerk, en Carlo Rin heeft meegewerkt aan het scenario.

Copie conforme

1946 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1946. Komedie van Jean Dréville. Met o.a. Louis Jouvet, Suzy Delair, Annette Poivre, Jean-Jacques Delbo en Jane Marken.

Een gangster engageert een werkloze dubbelganger om als zijn alibi te fungeren. Verwikkelingen met bekenden en de politie die steeds de verkeerde wil oppakken, leiden ertoe dat de gangster zijn dubbel wil liquideren. De dubbelrol van Jouvet - gesteund door cynische dialoog - maakte de hele film.

Seul dans la nuit

1945 | Thriller, Misdaad

Frankrijk 1945. Thriller van Christian Stengel. Met o.a. Sophie Desmarets, Annette Poivre, Ginette Baudin, Nathalie Nattier en Sylvaine Claudel.

Verschillende misdaden wijzen in de richting van een bekende zanger omdat `zijn` stem daar met zijn grootste succes was te horen. De moordenaar wordt ontdekt tijdens een achtervolging in het nachtelijke Parijs. Het weinig bijzondere scenario wordt gered door de dialogen (Marc-Gilbert Sauvajon), opmerkelijk camerawerk door Christian Matras evenals een goede regie. Het is de eerste film van Stengel, die een te korte carri[KA2]ere had (1945-1956). Hij weet de politiefilms een zware en verontrustende sfeer te geven.

Le couple idéal

1945 | Avonturenfilm, Komedie

Frankrijk 1945. Avonturenfilm van Bernard Roland. Met o.a. Hélène Perdrière, Denise Grey, Annette Poivre, Simone Signoret en Raymond Rouleau.

Het is 1912: de gevierde sterren uit een populaire filmserie komen tot leven en gaan in werkelijkheid ook een serie spelen. Roland is nou niet bepaald een sterregisseur en Rouleau speelt alsof-ie op het toneel staat in deze klucht. Gelukkig wordt er veel goed gemaakt door de andere acteurs, het goede scenario van André Cayatte en het uitstekende camerawerk van Claude Renoir.

Le Bossu

1944 | Komedie, Drama

Frankrijk 1944. Komedie van Jean Delannoy. Met o.a. Yvonne Gaudeau, Héléne Vercors, Annette Poivre, Pierre Blanchar en Paul Bernard.

Redelijke verfilming van de beroemde roman van Paul Féval door Bernard Zimmer, eveneens de dialogenschrijver. Het resultaat is verzorgd en, zonder tot grote hoogten te komen, het is een zeer geslaagde amusante film en goed geregisseerd. Delannoy verdient beter dan de reputatie die hij heeft gekregen.