Harry Baer (1947): cast.
Er zijn 38 films gevonden.

Zwischen heute und morgen

2009 | Drama

Duitsland 2009. Drama van Fred Breinersdorfer. Met o.a. Gesine Cukrowski, Peter Lohmeyer en Harry Baer.

Anouk ontmoet in Berlijn Heiner. Ze worden hartstochtelijk verliefd op elkaar, hoewel Anouk een gezin heeft en Heiner samenwoont. Als de ochtend aanbreekt is het de vraag of ze elkaar ooit nog zullen zien.

Für mich gab's nur noch Fassbinder - Die glücklichen Opfer des Rainer Werner Fassbinder

2001 | Documentaire

Duitsland 2001. Documentaire van Rosa von Praunheim. Met o.a. Irm Herrmann, Peer Raben, Ursula Strätz, Hanna Schygulla en Doris Mattes.

Anouk ontmoet in Berlijn Heiner. Ze worden hartstochtelijk verliefd op elkaar, hoewel Anouk een gezin heeft en Heiner samenwoont. Als de ochtend aanbreekt is het de vraag of ze elkaar ooit nog zullen zien.

Frost

1998 | Experimenteel, Drama

Duitsland 1998. Experimenteel van Fred Kelemen. Met o.a. Paul Blumberg, Anna Schmidt, Mario Gericke, Harry Baer en Isolde Barth.

Anouk ontmoet in Berlijn Heiner. Ze worden hartstochtelijk verliefd op elkaar, hoewel Anouk een gezin heeft en Heiner samenwoont. Als de ochtend aanbreekt is het de vraag of ze elkaar ooit nog zullen zien.

Toms Zimmer

1994 | Drama

Duitsland 1994. Drama van Marcus Schmidt. Met o.a. Johannes Brandrup, Mario Irrek, Anna Thalbach, Boris Aljinovic en Harry Baer.

Het eentonige leven van een plakker van affiches (Brandrup) in Berlijn verandert plotseling als zijn broer (Irrek), die hij al jaren niet meer heeft gezien, op een morgen voor zijn deur staat. De broer zoekt met name een onderkomen in Berlijn voor zichzelf en zijn vriendin (Thalbach). Een korte film uit de reeks Das kleine Fernsehspiel. Het scenario is van regisseur Schmidt. Het camerawerk is van Thomas Plenert.

Der Kinoerzähler

1993 | Drama

Duitsland 1993. Drama van Bernhard Sinkel. Met o.a. Armin Mueller-Stahl, Tina Engel, Martin Benrath, Andrej Jautze en Katharina Tanner.

De grootvader (Mueller-Stahl) van Paul (Jautze) is explicateur in de Apollo-bioscoop van Herr Theilhaber (Benrath) waar hij uitleg geeft bij de zwijgende films die daar vertoond worden. Soms zet hij zijn verhaal enige luister bij door viool te spelen. De komst van de geluidsfilm bedreigt zijn bestaan. Als de nazi's het heft in handen nemen, hoopt hij dat deze partij die tradionele waarden zo hoog in het vaandel voeren, de zwijgende film weer te gaan instellen.

Im Himmel ist die Hölle los

1986 | Komedie, Muziek

Duitsland 1986. Komedie van Helmer von Lützelburg. Met o.a. Dirk Bach, Billie Zöckler, Barbara Valentin, Cleo Kretschmer en Walter Bockmayer.

Wanneer een bekende ster in een provincieplaatsje een tv- programma wil maken loopt daar alles in het honderd. De film was bedoeld als satire op het opgeklopte televisiewereldje, maar werd uiteindelijk een niet bijster orginele komedie. Scenario van de regisseur en Andreas Markus Klug, die ook de muziek verzorgde. Camerawerk van Klaus Eichhammer en Horst Knechtel.

Tatort - Sterben und sterben lassen

1982 | Mysterie

Duitsland​/​​Oostenrijk 1982. Mysterie van Peter Keglevic. Met o.a. Volker Brandt, Ulrich Faulhaber, Margit Saad, Harry Baer en Hanno Pöschl.

Niki (Baer) en Hans Pototschnik (P[KA3]oschl) uit Wenen willen in Berlijn een nieuw bestaan opbouwen en een restaurant openen. Om aan geld te komen neemt Niki een zeer goed betaalde baan aan als vrachtwagenchauffeur bij het tamelijk ondoorzichtige transportbedrijf van blonde Inge Zimmermann (Saad), die het rijtijdenbesluit aan haar laars lapt en illegaal geprepareerde medicijnen laat vervoeren. Niki stelt liever geen vragen voor het dure geld en de niet onknappe Inge mag hem wel. Als Niki te lang achter het stuur heeft gezeten en door vermoeidheid een verkeersongeval veroorzaakt, rijdt hij door na de aanrijding. Dit brengt hem niet alleen in de problemen met de politie, maar ook met Inge, die de schurkachtige Schrader (Glowna) op hem af stuurt om hem een lesje te leren als hij zijn aandeel opeist. Ongelukkigerwijze treft dat Niki`s vriend, die in de vlammen omkomt. Werk aan de winkel voor Kommissar Walther (Brandt) van de moordbrigade. Iets te routinematig en de rolverdeling is te weinig enthousiast. Het scenario is van Jens-Peter Behrend en Bernhard Frey. Het camerawerk is van Gerard Vandenberg. Aflevering 137.

Der Westen leuchtet

1982 | Thriller, Romantiek

Duitsland 1982. Thriller van Niklaus Schilling. Met o.a. Armin Mueller-Stahl, Beatrice Kessler, Melanie Tressler, Mathias Eysen en Harry Baer.

Vervreemding en verleiding zijn de sleutelwoorden in deze mengeling van spionagethriller en melodrama, waarmee Autorenfilm-prins Schilling de eigenlijke genregrenzen ver voorbijgaat. Stasi-agent Liebe moet uitvissen of de West-Duitse informant 'Heinz' contraspioneert. In München stelt Liebe vast dat 'Heinz' een vrouw is, en niet de eerste de beste bovendien. Oorspronkelijke filmpoëzie, in een dialoogarme en soms dromerige stijl gedraaid. Het uitroepteken in de titel verraadt de knipoog van de maker. Mueller-Stahl verliet één jaar voor deze film de DDR en is geknipt voor de rol van dolende agent in Sprookjesland.

Wo bitte geht's zum Film

1981 | Drama

Duitsland 1981. Drama van Peer Raben. Met o.a. Peter Kern, Kurt Raab, Dolly Dollar, Volker Spengler en Nina Korda.

Een innemend verslag van een groepje acteurs dat het bij de tv probeert te maken nu hun toekomst op het toneel er zo moedeloos makend uitziet. Kern is een schat van een acteur. Ook bekend als WO GEHT'S DENN HIER ZUM FILM?

Palermo oder Wolfsburg

1980 | Muziek, Drama

Duitsland​/​​Zwitserland 1980. Muziek van Werner Schroeter. Met o.a. Nicola Zarbo, Cavaliere Comparato, Calogero Arancio, Brigitte Tilg en Gisela Hahn.

Emotioneel-realisme zou je Schroeters bewogen stijl kunnen noemen over een Siciliaanse gastarbeider beschuldigd van moord op twee jonge, Duitse collega's. Een opmerkelijk pleidooi voor de naïviteit van de schuldige.

L'ingorgo

1979 | Drama, Romantiek

Italië​/​​Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Spanje 1979. Drama van Luigi Comencini. Met o.a. Alberto Sordi, Annie Girardot, Fernando Rey, Patrick Dewaere en Ángela Molina.

Op de autobaan tussen het vliegveld en Rome ontstaat een verkeersopstopping waar na 24 uur - bij het einde van de film - nog steeds geen voortgang in is gekomen. Deze zeer bittere satire laat de 'bewoners' van de verschillende auto's zien als representanten van een gestagneerde maatschappij in al haar lagen. De internationale co-productie noodzaakte de aanwezigheid van een reeks sterren, maar de portretten van door onbekende of amateur-acteurs gespeelde passagiers zijn minstens zo belangrijk, in alle varianten tussen grimmige humor en regelrechte tragedie. Ook qua organisatorische vormgeving van de apocalyps bijna een meesterwerk.

Die Dritte Generation

1979 | Drama, Komedie

Duitsland 1979. Drama van Rainer Werner Fassbinder. Met o.a. Harry Baer, Margit Carstensen, Hark Bohm, Eddie Constantine en Hanna Schygulla.

Fassbinders aanklacht tegen het kreupele politieke denken van de Westduitse terroristen werd een film met schitterende acteerprestaties over de ontvoering van een rijke Amerikaan door uit gegoede kringen afkomstige 'linkse' activisten. De geluidsband is een mengelmoes van dialoog en costant jengelende tv's en radio's. Scenario en camerawerk van regisseur Fassbinder.

Der Kleine Godard an das Kuratorium junger deutscher Film

1978 | Komedie

Duitsland​/​​Frankrijk 1978. Komedie van Hellmuth Costard. Met o.a. Hedda Costard, Jelena Kristl, Rainer Werner Fassbinder, Harry Baer en Elke Vogt.

Een verrukkelijke anti-film die bij de liefhebbers van de Nieuwe Duitse Film hooggenoteerd staat. Costard geeft een eerlijk, maar intellectueel-anarchistisch verslag van zijn pogingen subsidie te krijgen voor een nieuwe film, deze film dus; met een gastoptreden van Godard in gesprek met een Duitse subsidie-toewijzende ambtenaar dat duidelijk maakt waar in feite het meeste geld blijft steken.

Hitler, un film d'Allemagne

1977 |

Frankrijk 1977. Hans-Jurgen Syberberg. Met o.a. Johannes Buzalski, Harry Baer en Rainer Von Artenfels.

Een verrukkelijke anti-film die bij de liefhebbers van de Nieuwe Duitse Film hooggenoteerd staat. Costard geeft een eerlijk, maar intellectueel-anarchistisch verslag van zijn pogingen subsidie te krijgen voor een nieuwe film, deze film dus; met een gastoptreden van Godard in gesprek met een Duitse subsidie-toewijzende ambtenaar dat duidelijk maakt waar in feite het meeste geld blijft steken.

Hitler, ein Film aus Deutschland

1977 | Drama

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Verenigd Koninkrijk 1977. Drama van Hans Jürgen Syberberg. Met o.a. Harry Baer, André Heller, Heinz Schubert, Peter Kern en Hellmut Lange.

Deel 1: 'Der Gral - von der Weltesche bis zur Goethe-Eiche von Buchenwald'; deel 2: 'Ein deutscher Traum - ... bis ans Ende der Welt.' Deel 3; 'Das Ende eines Wintermärchens'; deel 4: 'Wir Kinder der Hölle.' Een ongemeen vreemde, boeiende schildering, een filmisch essay opgebouwd als een opera-enscenering, alsof Syberberg de dubbelsymboliek van de nazi's nog eens opnieuw verdubbelt in een wrang retorische maar indrukwekkende, omstreden, doch grootse film.

Adolf und Marlene

1977 | Fantasy

Duitsland 1977. Fantasy van Ulli Lommel. Met o.a. Kurt Raab, Margit Carstensen, Ila von Hasberg, Harry Baer en Ulli Lommel.

Een vreemde fantasie van de maker van de horrorfilm ZÄRTLICHKEIT DER WÖLFE . Ditmaal gaat het over Hitler die Marlene Dietrich achterna reist om haar maar in Duitsland terug te krijgen.

Ich will doch nur, daß ihr mich liebt

1976 | Drama, Experimenteel

Duitsland 1976. Drama van Rainer Werner Fassbinder. Met o.a. Vitus Zeplichal, Elke Aberle, Alexander Allerson, Erni Mangold en Johanna Hofer.

De geschiedenis van een man die een moord pleegt op een man die op zijn vader lijkt. Hij krijgt tien jaar. Hij kijkt samen met een psychologe terug op de gebeurtenis en wat volgde. Aanpassen om liefde te verkrijgen leidt tot de ondergang, is de boodschap van Fassbinderg. Voor deze film werkte hij met een nieuwe crew.

Der Mann von Obersalzberg

1976 | Drama, Fantasy

Duitsland 1976. Drama van Ulli Lommel. Met o.a. Kurt Raab, Margit Carstensen, Ila von Hasperg, Harry Baer en Ulli Lommel.

Ene Adolf die in een bunker verblijft, wordt na het zien van een film met ene Marlene verliefd op haar, wat weer ene Eva erg jaloers maakt. Een smakeloze satire waarvan de makers het idee al zo briljant hebben gevonden dat ze verder niet de moeite hebben gedaan er ook nog een scenario rond te schrijven. Raab is bovendien miscast als Hitler. De collega's Fassbinder, Bohm en Spengler komen even hallo zeggen in een bijrolletje.

Auf Biegen oder Brechen

1976 | Drama

Duitsland 1976. Drama van Hartmut Bitomsky. Met o.a. Jo Bolling, Christine Kaufmann, Lisa Kreuzer, Harry Baer en Charly Wierczejewski.

Een garagemonteur geraakt hogerop in het leven dank zij de diploma's van een bij een autodiefstal verongelukte vriend. Een niet geheel geslaagde debuutfilm van een belangrijke filmtheoreticus.

Faustrecht der Freiheit

1975 | Drama

Duitsland 1975. Drama van Rainer Werner Fassbinder. Met o.a. Rainer Werner Fassbinder, Karlheinz Böhm, Peter Chatel, Adrian Hoven en Christiane Maybach.

'De ondernemer en de loterij-nicht,' grapt een kroegvriend van trotse proleet Fox in Fassbinders melodrama Faustrecht der Freiheit. De kameraadschappelijke sneer dekt de lading van de film perfect, met eindtwintiger Fassbinder zelf in de hoofdrol als schalkse armoedzaaier Fox die na het winnen van de loterij wordt verleid door een erudiete ondernemerszoon. Maar terwijl einzelgänger Fox went aan de liefde en de luxe wordt hij letterlijk en figuurlijk uitgekleed. Een cinematografische topattractie vanwege de combinatie van maatschappelijk engagement, toegankelijke personages en de terloops gepresenteerde herenliefde.

Das Tal der tanzenden Witwen

1975 | Komedie

Duitsland 1975. Komedie van Volker Vogeler. Met o.a. Harry Baer, Leonie Thelen, Tilo Prückner, Judith Stephen en George Rigaud.

Een aardige satire over de vrouwen in een stadje in Texas die het wel best vonden dat hun mannen in de Burgeroorlog vochten en hen naderhand liever niet terug zien komen.

Zahltag

1973 | Misdaad, Drama

Duitsland 1973. Misdaad van Hans Noever. Met o.a. André Rouyer, Harry Baer, Ingrid Caven, Karl Scheydt en Kerstin Dobbertin.

Het debuut van een vroegere documentaire-filmer en mede- oprichter van het 'Filmverlag der Autoren' over een geldroof die slecht afloopt. Noevers afstandelijke stijl lukte beter in zijn volgende film DIE FRAU GEGENŸBER.

Wildwechsel

1972 | Drama

Duitsland 1972. Drama van Rainer Werner Fassbinder. Met o.a. Ruth Drexel, Jörg von Liebenfels, Eva Mattes, Harry Baer en Hanna Schygulla.

Een bewerking van het bekende toneelstuk van Franz Xaver Kroetz (die Fassbinders film een schandaal noemde) over een veertienjarig meisje en een jonge arbeider. Het meisje vraagt de jongen haar vader te vermoorden uit angst voor zijn reactie op haar verhouding met de jongen. Aangrijpend en met precies de juiste melodramatische toon.

Heute Nacht oder nie

1972 |

Zwitserland 1972. Daniel Schmid. Met o.a. Ingrid Caven, Peter Chatel, Harry Baer, Voli Geiler en Beatrice Stoll.

Volgens Zwitserse traditie wisselen meesters en knechten op 19 mei één avond van rol, tot de orde zich om klokslag middernacht weer herstelt. Het resultaat is een soiree waarin met brede gebaren en overdreven expressie burgerlijke melodrama's en opera's in de salon worden nagespeeld, terwijl het 'personeel' toekijkt en een mogelijke revolte voorkomt. De irritante, maar fascinerende debuutfilm van Schmid geeft bourgeois-kritiek van binnenuit, maar is vooral een persoonlijke stijloefening, waarvoor hij wel Fassbinder-acteurs leent maar op hoogst eigen wijze gebruikt.

Whity

1971 | Drama

Duitsland 1971. Drama van Rainer Werner Fassbinder. Met o.a. Hanna Schygulla, Günther Kaufmann, Ulli Lommel, Harry Baer en Ron Randell.

De neger Whity werkt bij een baas die zijn vader is. Zijn halfbroers en -zusters hebben allemaal wel een mankement. Te navrant geënsceneerd om als een satirische metafoor te kunnen werken. Gefilmd als Fassbinders vijfde hoofdfilm in Spanje. De minste van al zijn films.

Warnung vor einer heiligen Nutte

1971 | Drama, Komedie

Italië​/​​Duitsland 1971. Drama van Rainer Werner Fassbinder. Met o.a. Lou Castell, Eddie Constantine, Hanna Schygulla, Marquard Bohm en Ulli Lommel.

Een groep filmmensen wacht op de regisseur, op geld en op de hoofdrolspeler (Constantine), en als dit allemaal arriveert, ontstaat er niets dan chaos. Fassbinders negende lange film was een bijtend, maar niet geheel geslaagd commentaar op zijn onverkwikkelijke ervaringen als theaterregisseur. Het camerawerk is van Michael Ballhaus.

Pioniere in Ingolstadt

1971 | Drama

Duitsland 1971. Drama van Rainer Werner Fassbinder. Met o.a. Hanna Schygulla, Harry Baer, Rudolf Waldemar Brem, Irm Hermann en Klaus Löwitsch.

Marieluise Fleissers toneelstuk, door Fassbinder eerder voor het theater geregisseerd, werd in de filmversie een matte vertoning, echter met een sprankelende rol van Schygulla als dienstmeisje gevangen in een melodrama.

Ludwig - Requiem für einen jungfräulichen König

1971 | Drama, Muziek

Duitsland 1971. Drama van Hans Jürgen Syberberg. Met o.a. Harry Baer, Balthasar Thomas, Peter Kern, Günther Kaufmann en Oscar von Schab.

Een indrukwekkende Jugendstil-opera, waarin de filmmaker zijn fanatieke voorliefde voor de Ludwigfiguur de vrije loop laat in reeksen schitterende kleurenbeelden, waarbij niet op een anachronisme meer of minder wordt gekeken. De film is het eerste deel van Syberbergs `Ein Deutscher Trilogie`. De volgende delen waren KARL MAY (1974) en HITLER, EINE FILM AUS DEUTSCHLAND (1977), een tritogie waarmee de regisseur een volstrekt nieuwe filmstijl schiep. Camerawerk van Dietrich Lohmann. Scenario van de regisseur.

Warum läuft Herr R. Amok?

1970 | Drama

Duitsland 1970. Drama van Rainer Werner Fassbinder en Michael Fengler. Met o.a. Kurt Raab, Lilith Ungerer, Harry Baer, Lilo Pempeit en Amadeus Fengler.

Een niet geheel evenwichtig, maar toch erg indrukwekkend betoog over de onmacht van mensen om de vervreemding van hun bestaan in woorden uit te drukken, want daarom vermoordt meneer R., die ogenschijnlijk zo'n rustig en keurig leven leidde, zijn vrouw en kind om vervolgens zelfmoord te plegen. Het scenario is van beide regisseurs. Het camerawerk is van Dietrich Lohmann.

Rio das Mortes

1970 | Drama

Duitsland 1970. Drama van Rainer Werner Fassbinder. Met o.a. Hanna Schygulla, Michael König, Katrin Schaake, Lilo Pempeit en Günther Kaufmann.

König en Kaufmann willen naar Peru om er op zoek te gaan naar een Incaschat, maar Schygulla wil liever dat König thuisblijft om met haar te trouwen. Een allerinnemendste film van Fassbinder met veel gave rollen.

Götter der Pest

1970 | Drama, Experimenteel

Duitsland 1970. Drama van Rainer Werner Fassbinder. Met o.a. Hanna Schygulla, Harry Baer, Margarethe von Trotta, Günther Kaufmann en Ingrid Caven.

Ex-gevangene beraamt een overval op een supermarkt die verkeerd afloopt door verraad van een geliefde en een ex-geliefde. Zeer fraai camerawerk van Dietrich Lohmann in dit uitstapje naar de Amerikaanse gangsterfilms van jaren veertig.

Katzelmacher

1969 | Drama, Experimenteel

Duitsland 1969. Drama van Rainer Werner Fassbinder. Met o.a. Hanna Schygulla, Rudolf Waldemar Brem, Lilith Ungerer, Harry Baer en Peter Moland.

De verfilming van Fassbinders toneelstuk, in de stijl van Jean-Marie Straub en Jean-Luc Godard, uiterst boeiend toegepast, met geniale regie-invallen en met soms uiterst bijtende teksten. Met deze film begon Fassbinders internationale roem, maar toen was hij al met zijn vierde of vijfde film bezig.

Volpone

1940 | Historische film, Komedie

Frankrijk 1940. Historische film van Maurice Tourneur. Met o.a. Harry Baur, Louis Jouvet, Fernand Ledoux, Jacqueline Delubac en Marion Dorian.

Een Venetiaanse rijkaard doet op voorspraak van een intrigant voorkomen dat hij zal sterven waardoor iedereen die denkt in zijn testament te kunnen komen hem met gunsten en cadeaus overlaadt. De achttiende-eeuwse komedie van Ben Jonson kreeg een fraaie filmvorm en werd geacteerd door legendarische toneelgrootheden. (Stefan Zweig en Jules Romains schreven het scenario.) Opnieuw gefilmd in moderne bewerking als THE HONEY POT.

The Rebel Son

1939 | Historische film, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk 1939. Historische film van Alexis Granowsky, Albert de Courville, Alexis Granovsky en Adrian Brunel. Met o.a. Adrian Brunel, Albert de Courville, Harry Baur, Anthony Bushell en Roger Livesey.

In deze ineffectieve Engelstalige versie van de Franse film TARASS-BOULBA uit 1936 (waarin de legendarische Bauer ook meespeelde) wordt ruim gebruik gemaakt van actiesc[KA2]enes uit het origineel. Het belicht de geschiedenis van een veldslag tussen kozakken en Polen in de zestiende eeuw. Opnieuw gefilmd onder de titel TARAS BULBA. Er betaat een ingekorte versie (70m) met de absurde titel THE BARBARIAN AND THE LADY.

Un carnet de bal

1937 | Komedie, Drama

Frankrijk 1937. Komedie van Julien Duvivier. Met o.a. Marie Bell, Harry Baur, Pierre Blanchar, Fernandel en Louis Jouvet.

Jonge weduwe denkt na over de in haar leven gemiste kansen en speurt de tien mannen op wier namen in haar eerste balboekje staan. Ook voor hen blijken de jeugd-illusies definitief verloren. Het uitgangspunt is de rode draad tussen een reeks tragi-komische sketches - toen een nieuwe vorm die veel navolging kreeg - met opmerkelijke vooroorlogse sterbezetting.

Un grand amour de Beethoven

1936 | Muziek, Romantiek, Biografie

Frankrijk 1936. Muziek van Abel Gance. Met o.a. Harry Baur, Jany Holt, Annie Ducaux, Jean Debucourt en Jean-Louis Barrault.

Ongelukkige liefde van Beethoven voor leerlinge die hem tot Mondscheinsonate inspireerde. Deze zeer wijdlopige film weet te pakken door de ongeremd romantische aanpak van regisseur Gance.

Moscow Nights

1935 | Misdaad, Romantiek, Drama

Verenigd Koninkrijk 1935. Misdaad van Anthony Asquith. Met o.a. Harry Baur, Laurence Olivier, Penelope Dudley Ward, Robert Cochran en Morton Selten.

Een inconsequent verhaal over een jaloerse Rus die een jonge officier als spion 'ontmaskert' om hem uit te schakelen als rivaal bij een affaire met een vrouw. De moeite waard om de jonge, zwierige Olivier te zien. USA-titel: I STAND CONDEMNED.

Golgotha

1935 | Drama

Frankrijk 1935. Drama van Julien Duvivier. Met o.a. Robert Le Vigan, Harry Baur, Jean Gabin, Edwige Feuillère en Lucas Gridoux.

De laatste levensdagen van Christus kregen een meer plichtmatige eerbiedige dan bezielde filmbenadering. Vooroorlogse sterbezetting geeft film curiositeitswaarde en onbedoeld komische bijwerking, vooral Gabins rol als Pilatus.