Peter Stebbings

Regisseur, Acteur, Scenarist

Peter Stebbings is regisseur, acteur en scenarist.
Er zijn 9 films gevonden.

Defendor

2009 | Komedie, Misdaad

Canada/Verenigde Staten/Verenigd Koninkrijk 2009. Komedie van Peter Stebbings. Met o.a. Woody Harrelson, Elias Koteas, Michael Kelly, Kat Dennings en Sandra Oh.

Arthur Poppington (Harrelson) is een niet al te snuggere bouwvakker, die in zijn vrije tijd graag optreedt als een gemaskerde superheld die kwaad bestrijdt en onschuld koestert. Zijn goede intenties ten spijt, maakt Arthur zelden veel indruk - als iemand al zijn nom de plume 'Defendor' onthoudt. Verrassend genoeg is dit regiedebuut van Stebbings meer dan een flauwe parodie: gaandeweg evolueert Defendor tot een warmbloedig, lichtvoetig drama. Harrelson is aandoenlijk als een goedzak met mentale problemen, en hij wordt omringd door een uitstekende cast.

K-19: The Widowmaker

2002 | Thriller, Avonturenfilm, Drama

Verenigde Staten/Verenigd Koninkrijk/Duitsland/Canada 2002. Thriller van Kathryn Bigelow. Met o.a. Harrison Ford, Liam Neeson, Joss Ackland, Peter Sarsgaard en Peter Stebbings.

Duikbootfilms zijn eigenlijk per definitie eng: net als bij Das Boot en The Hunt for Red October krijg je het bij K-19 stikbenauwd van die beperkte ruimtes diep onder water, vol techniek die het kan begeven en gespannen mensen die geheid ruzie met elkaar krijgen. Regisseuse Bigelow (Strange Days) maakt prima gebruik van die elementen in deze vrije navertelling van een incident tijdens de Koude Oorlog, waarbij in 1961 een gloednieuwe Russische onderzeëer tijdens de eerste vaart in problemen kwam. Een nucleaire ramp dreigde en daarmee een 'echte' oorlog met Amerika. Hoofdrolspelers Ford en Neeson zijn gewaagd aan elkaar en overtuigen best aardig als Russen.

On Their Knees

2001 |

Canada 2001. Anais Granofsky. Met o.a. Clark Johnson, Carlo Rola, Jackie Richardson, Peter Stebbings en Maury Chaykin.

Duikbootfilms zijn eigenlijk per definitie eng: net als bij Das Boot en The Hunt for Red October krijg je het bij K-19 stikbenauwd van die beperkte ruimtes diep onder water, vol techniek die het kan begeven en gespannen mensen die geheid ruzie met elkaar krijgen. Regisseuse Bigelow (Strange Days) maakt prima gebruik van die elementen in deze vrije navertelling van een incident tijdens de Koude Oorlog, waarbij in 1961 een gloednieuwe Russische onderzeëer tijdens de eerste vaart in problemen kwam. Een nucleaire ramp dreigde en daarmee een 'echte' oorlog met Amerika. Hoofdrolspelers Ford en Neeson zijn gewaagd aan elkaar en overtuigen best aardig als Russen.

On Hostile Ground

2000 | Drama

Verenigde Staten/Canada 2000. Drama van Mario Azzopardi. Met o.a. John Corbett, Jessica Steen, Brittany Daniel, Andrew Kraulis en Peter Stebbings.

Na allerlei films over plotseling uitbarstende vulkanen, alles vernietigende tornado`s, twisters en vloedgolven, is het nu de beurt aan de grond, die wegzakt onder een compleet stadscentrum. Matt Andrews (Corbett) is een mijnbouwingenieur die gebukt gaat onder het schuldgevoel van een mijnramp, die jaren geleden plaatsvond. Hij had ervoor gewaarschuwd, maar werd door de mijndirectie niet ernstig genomen. Zijn vriendin Allison Beauchamp (Steen) die op het gemeentehuis van New Orleans werkt, zegt dat het ongeluk zijn fout niet was en dat hij zich deze gebeurtenis niet zo moet aantrekken. Ze wil graag met hem trouwen. Er komen veel toeristen aangereisd in New Orleans voor het jaarlijkse Mardi Gras carnaval, dat zijn hoogtepunt heeft in het beroemde French Quarter. In de stad is men bezig met de aanleg van een tunnel. De tunnel stort gedeeltelijk in door wegzakkende grond, en een wegwerker komt daarbij om. Volgens Matt loopt de hele stad gevaar, maar niemand wil hem geloven en Allison zegt tegen de burgemeester dat er geen reden is om de optochten af te gelasten. De rest laat zich raden en Matt moet - gelijk als de helden in andere films - iedereen en alles redden. Regisseur Azzopardi had met deze productie voor de thuisbuis een klein budget, zodat je geen indrukwekkende speciale effecten hoeft te verwachten of mooie opnames van de carnavalsoptochten, flitsende blote billen en dito borsten op hotelbalkonnetjes, enz. Hij had er wat meer spanning in moeten verwerken en wat humor met de hulp van de rolverdeling, die ervaring heeft met tv-werk; dit is niet gelukt. Het scenario van Brian L. Ross naar een verhaal van Ross, Brent Reed en Sharon Y. Cobb is volledig ongeloofwaardig; Nederlanders en Vlamingen die op een vergelijkbare bodem met hoog grondwater leven zoals in New Orleans, zien dat deze film een hoop humbug is. Het camerawerk is van Derick V. Underschultz. Ook bekend als SINKHOLE.

No Alibi

2000 | Actiefilm, Misdaad, Thriller

Canada/Verenigde Staten 2000. Actiefilm van Bruce Pittman. Met o.a. Dean Cain, Lexa Doig, Eric Roberts, Peter Stebbings en Richard Chevolleau.

Vic Haddock (Roberts), een vuige boef, verwisselt Phil Valenz (Stebbings), een verachtelijke gauwdief, met zijn grote broer Bob Valenz (Cain), een eerlijke zakenman en denkt dat Bob zijn geld gestolen heeft. Hij stuurt de bloedmooie Camille (Doig) op Bob af om hem uit wraak te vermoorden, maar Camille valt voor Bob. Deze uiteenzetting van het plot komt in de film lang zo duidelijk niet over. De rolprent, die het predikaat B-film onwaardig is, is een warrige aaneenschakeling van niet aflatende actie gecombineerd met een rommelige montage en flets camerawerk. De fans herkennen gelukkig hun idolen Roberts en Cain en ze zijn het er unaniem over eens dat Doig een knappe verschijning is. Haar onduidelijke rol en het gebrek aan acteren wordt haar gemakkelijk vergeven. Ook bekend als THE UNCONCERNED.

The Outer Limits: Final Exam

1998 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1998. Sciencefiction van Mario Azzopardi. Met o.a. Brett Cullen, Peter Stebbings, Stellina Rusich en Kevin Tighe.

VV.

Drive, She Said

1997 | Romantiek

Canada 1997. Romantiek van Mina Shum. Met o.a. Moira Kelly, Sebastian Spence, Josh Hamilton, Jim Byrnes en Lori Ann Triolo.

Bankbedienden Nadine Ship (Kelly) en Jonathan Evans (Spence) slagen erin een overval te verijdelen. Ze worden prompt op elkaar verliefd. Na vijf jaar samenwonen voelt Nadine hun relatie als een sleur aan. Ze wil iets anders en Jonathan blijkt het haar niet te willen of kunnen geven. Op een dag ontmoet ze de onvoorspelbare Tass Richards (Hamilton), die haar type wel lijkt te zijn. Dan wordt de bank brutaal overvallen en Nadine wordt meegenomen als gijzelaar. Tot haar grote verbazing is de dief niemand minder dan Tass. Terwijl Nadine met grote teugen geniet van haar 'ontvoering' ontdekt Jonathan de ware identiteit van Tass en zet de achtervolging in. Een onevenwichtige mengeling van drama, actie en humor met enkele schitterende hoogtepunten, maar tevens evenveel laagtepunten. Kelly is een geloofwaardige avonturierster-tegen-wil-en-dank, maar debuterend regisseur/ scenariste Shum aarzelt teveel of ze haar film de krankzinnige toer wil laten opgaan, of dat het een satirische BONNIE & CLYDE- kloon moet zijn. De titel is in elk geval een knipoog naar Jack Nicholsons DRIVE, HE SAID. Een interessant debuut dat juist niet goed genoeg is om op te vallen. Fotografie is van Peter Winstorf. Mis de leuke begingeneriek in geen geval. Dolby Stereo.

Family of Strangers

1993 | Drama

Verenigde Staten 1993. Drama van Sheldon Larry. Met o.a. Melissa Gilbert, Patty Duke, William Shatner, Martha Gibson en Gordon Clapp.

Geadopteerde Gilbert houdt een race tegen de klok na een auto-ongeluk om haar natuurlijke ouders te vinden, want anders kan ze niet op tijd geopereerd worden. Gesitueerd in British Columbia, Canada. Scenario van Anna Sandor en William Cough.

Sexual Advances

1992 | Drama

Verenigde Staten 1992. Drama van Donna Deitch. Met o.a. Stephanie Zimbalist, William Russ, Terry O'Quinnn, Patrick James Clarke en Ken Pogue.

Gelukkig getrouwde Zimbalist ziet haar ambitie om carrière te maken in rook opgaan als ze niet ingaat op de avances van haar op seks en macht beluste mannelijke collega Russ, die ook nog haar concurrent is. Deze fatsoenlijk geregisseerde en goed gespeelde tv-film gaat over het niet onbelangwekkende onderwerp van ongewenste intimiteiten op het werk, maar mist zijn doel als verstrooiend drama volledig door het veel te gedetailleerde, schoolse script met overdaad aan subplots van Michele Gallery, die zo nodig moest scoren. Jammer. Camerawerk van Tobias Schliessier.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Peter Stebbings op televisie komt.

Reageer