Anna Gael: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Sweeney 2

1978 | Misdaad, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1978. Misdaad van Tom Clegg. Met o.a. John Thaw, Dennis Waterman, Denholm Elliott, Barry Stanton en John Flanagan.

Een bankroof waarbij geweld wordt gebruikt verloopt volgens hetzelfde patroon als een serie overvallen een paar jaar daarvoor, waarvan iedereen dacht dat ze waren opgelost door een oudere, nu in opspraak geraakte, politie-inspecteur. Fraai, goed in elkaar gestoken detectiveverhaal van Troy Kennedy Martin, wiens broer Ian verantwoordelijk was voor de tv-serie, waarvan dit alweer het tweede nevenprodukt is. John Thaw spant de kroon als de verzopen vrouwengek inspecteur Regan, die in de loop van het onderzoek even naar Malta gaat. Deze film (en de voorgaande) lijken nog beter geworden, nu de herinnering aan de tv-serie wat is verbleekt.

Blue blood

1973 | Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1973. Misdaad van Andrew Sinclair. Met o.a. Oliver Reed, Fiona Lewis, Derek Jacobi, Anna Gael en Meg Wynn Owen.

Een jonge Engelse aristocraat Lord Gregory (Jacobi) leeft samen met zijn vrouw Lily (Lewis), en hun twee kinderen op hun landgoed `Swanbrook`. Terwijl de moeder, een getalenteerde zangeres, op toernee gaat, zorgt een Duitse gouvernante Beate (Owen) voor de kinderen. Lord Gregory vermaakt zich ondertussen met Carlotta (Gael). Er is ook een butler Tom (Reed) die eigenlijk de scepter zwaait over het huishouden. Een verfilming van de roman The Carry-Cot van Alexander Thynne, door Andrew Sinclair tot scenario bewerkt. Het camerawerk is van Harry Waxman.

Nana

1971 | Drama, Erotiek

Frankrijk​/​​Zweden 1971. Drama van Mac Ahlberg. Met o.a. Anna Gael, Gillian Hills, Keve Hjelm, Lars Lunöe en Gérard Berner.

Een nachtclubdanseres heeft minnaars van alle leeftijden en maatschappelijke status, die ze tot ondergang en zelfmoord brengt terwijl ze zelf via hen roem en rijkdom verovert. Deze moderne exploitatie van Zola`s roman wordt door de kwaliteitsfotografie (van Andreas Winding) boven het morsig gemiddelde van het genre uitgetild. Gael zet in de titelrol steeds grote onschuldige ogen op, terwijl haar tragische minnaars slecht worden gespeeld door nogal onappetijtelijke acteurs, waardoor de strekking van het scenario precies wordt omgedraaid. USA-titel: LOVE ME, TAKE ME, PAY ME. GB-titel: TAKE ME, LOVE ME.

Zeta One

1969 | Fantasy

Verenigd Koninkrijk 1969. Fantasy van Michael Cort. Met o.a. Dawn Addams, Anna Gael, Brigitte Skay, Robin Hawdon en James Robertson Justice.

Een geheimzinnig oerwoudgebied wordt uitsluitend door vrouwen bewoond. Er ontstaat opschudding als een geheim agent het gebied binnendringt om de leidsters te doden. Dit verregaand belachelijk werkje is alleen interessant voor de liefhebbers van curieuze of futuristische nonsensfilms.

El Angel

1969 | Muziek, Misdaad

Spanje 1969. Muziek van Vicente Escrivá. Met o.a. Raphael, Anna Gael, Héctor Suárez en José Sacristán.

Door toedoen van een hevige persoonlijke crisis gaat de zanger-eigenaar van een discotheek in een klooster. Dit is één van de laatste films van de zanger Raphael. Zijn grote faam liep op zijn einde.

Traquenards erotiques

1968 | Misdaad

Frankrijk 1968. Misdaad van Jean-François Davy. Met o.a. Anna Gael, Hans Meyer, Roland Lesaffre, Claude Charney en Robert Lombard.

Een gangster-op-zijn-retour verliest de greep op het onderwereldmilieu en de daar geldende normen en komt om bij een poging zich van deze omgeving te bevrijden. De film boeit door het voortreffelijke spel van Meyer in de hoofdrol en door het sfeervolle camerawerk.

Thérèse et Isabelle

1968 | Drama, Erotiek

Frankrijk​/​​Verenigde Staten 1968. Drama van Radley Metzger. Met o.a. Essy Persson, Anna Gael, Barbara Laage, Anne Vernon en Maurice Teynac.

De volwassen Th[KA1]er[KA2]ese keert in de vakantietijd terug naar de kostschool, waar ze jaren eerder een lesbische verhouding had met een ongeremde medeleerlinge. In deze chique sexploitatie (naar een roman van Violette Leduc) wordt weinig tijd verspild aan psychologische verdieping, maar spel en regie houden toch meer in dan uitsluitend voer voor voyeurs. Die komen overigens niets te kort: Metzgers pogingen tot variatie in locaties en presentatie van de erotiek leiden tot malle excessen in de schoolkapel, en de opzet tot provocatie werkt averechts. De bezadigde dagelijkse gang van zaken zorgt voor een ironisch contrast, maar de fotografie gaat zich al te opvallend te buiten aan geometrische beeldcomposities.

Ces messieurs de la famille

1968 | Komedie

Frankrijk 1968. Komedie van Raoul André. Met o.a. Michel Serrault, Francis Blanche, Darry Cowl, Jean Poiret en Annie Cordy.

Deze dijenkletser gaat over verkoopmanager Gabriel Pelletier (Serrault), die Eric W. Strumberger (Blanche), een belangrijke Amerikaanse cli[KA3]ent onderdak verlenen moet. Er staan grote commerci[KA3]ele belangen op het spel. Mr. Strumberger is afkomstig uit het puriteinste gedeelte van Amerika en hij moet het juiste beeld krijgen van de ideale Franse familie Doorsnee. De ellende begint echter meteen goed: Madame Pelletier (Carr[KA2]ere) wordt door een misverstand opgepikt als tippelaarster; dochter Nicole (Gael) komt schijnbaar dronken thuis van een feestje, zoon Richard (Tribout) wordt van school gestuurd wegens het organiseren van illegale weddenschappen en monsieur Pelletier`s zwager Bernard (Poiret) zit met een lijk in de armen... Leutige boulevardklucht waarvan je de grappen al mijlen ver van te voren ziet aankomen, die nu gereduceerd is tot een nostalgische belevenis om de - vaak nog jonge - acteurs van toen aan het werk te zien. Het scenario is van Jacques Dreux en de beelden zijn van Didier Tarot.

Peau d'espion

1967 | Avonturenfilm

Frankrijk​/​​Italië​/​​Gabon 1967. Avonturenfilm van Edouard Molinaro. Met o.a. Senta Berger, Edmund O'Brien, Bernard Blier, Maurice Garrel en Fabrizio Capucci.

Een berooide veteraan uit de Algerijnse oorlog krijgt van de geheime dienst opdracht om een komplot te ontmaskeren dat onder het mom van internationale kunsthandel een specialist in laserstralen naar communistisch China wil laten verdwijnen. Een sterke internationale rolbezetting en vlotte regie tillen het spionageavontuur net boven voorspelbare clichés uit, al zijn de pogingen tot ironie even halfhartig als misplaatst.

Benjamin ou les mémoires d'un puceau

1967 | Komedie, Romantiek

Frankrijk 1967. Komedie van Michel Deville. Met o.a. Michèle Morgan, Michel Piccoli, Pierre Clémenti, Catherine Deneuve en Francine Bergé.

Jonge provinciaal wordt door de minnaar van zijn voogdes levenswijs gemaakt. Hij beleeft zijn eerste liefde met het meisje dat voor een huwelijk met zijn mentor is voorbestemd en zich aan hem geeft, omdat ze de bruidegom haar maagdelijkheid niet gunt. Elegante kostuumfilm legt meer de nadruk op melancholie over het verlies van onschuld dan op pikante verwikkelingen. Morgan onderscheidt zich in sterke rolbezetting in rijpe berusting over trouweloosheid van minnaar Piccoli.

Espions à l'affût

1965 | Misdaad

Frankrijk 1965. Misdaad van Max Pécas. Met o.a. Jean Vinci, Claudine Coster, Anna Gael, Robert Lomard en Jean Claudio.

Een gangster met een gouden hart raakt tegen zijn wil betrokken bij een juwelendiefstal, waarna hij onderduikt om aan daders en politie te ontkomen. De film heeft een ontstellend moralistisch slot, maar houdt de aandacht toch goed vast met spannende fragmenten.