Paolo Pierobon: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Rapito

2023 | Drama

Italië​/​​Frankrijk​/​​Duitsland 2023. Drama van Marco Bellocchio. Met o.a. Fausto Russo Alesi, Barbara Ronchi, Paolo Pierobon, Fabrizio Gifuni en Filippo Timi.

In 1852 was Bologna een onderdeel van de Kerkelijke Staat waarover de paus regeerde. Een van zijn kardinalen eist van een Joodse familie hun zesjarige zoontje op, omdat die in het geheim zou zijn gedoopt ‘en nu voor eeuwig christen’ is. De waargebeurde ‘zaak Mortara’ wordt een internationale rel, en een principekwestie voor paus Pius IX. Een vaardig vertelde, sociaal bevlogen, historische moraalvertelling van de Italiaanse filmveteraan Marco Bellocchio in stemmige tinten zwart, sepia en blauw, in een epische cinemastijl die je niet vaak meer ziet. Met enkele sterke magisch-realistische, symbolische scènes. Over identiteit, overleven, macht en gehoorzaamheid.

Guarda il Cielo: Stella, Sonia, Silvia

2000 | Drama

Italië 2000. Drama van Piergiorgio Gay. Met o.a. Sandra Ceccarelli, Paolo Pierobon, Antonio Latella, Denis Fasolo en Margareta von Krauss.

Guarda il cielo bestaat uit drie verhalen die elk hetzelfde thema hebben - de manier waarop vrouwen proberen hun werk en privéleven in balans te houden of te brengen - maar die zich afspelen in een andere periode van de twintigste eeuw. Stella leeft op het platteland van de jaren veertig. Ze is dag in dag uit aan het werk als landarbeider om ooit haar droom te kunnen verwezenlijken: zelf een stuk land kopen. Maar steeds komt er een zwangerschap tussen. Sonia is student in Milaan in de jaren zestig. Ze overweegt een opleiding in Rome te volgen, maar dat zou betekenen dat ze haar voorgenomen huwelijk moet uitstellen, en daar voelt haar verloofde niets voor. De jaren negentig: Silvia werkt achter de telefooncentrale bij een postorderbedrijf. Haar man is hoofd van een andere afdeling in hetzelfde bedrijf. Meningsverschillen over werk en vakbond sluipen hun privéleven binnen. Piergiorgio Gay laat zien dat de moderne tijd niet het alleenrecht heeft op de in zijn film geschetste problemen, maar dat de manier waarop men met deze dilemma's omgaat door de tijden heen verschilt. Stilistisch vormen de drie verhalen een coherent geheel, maar ze sluiten ook goed aan bij de periode waarin ze spelen. Zo is het eerste deel soberder, meer ingetogen en aards getint, terwijl in het tweede deel kleur, emotie en de interactie tussen de personages meer op de voorgrond treden.