Eulalia Ramón

Acteur

Eulalia Ramón is acteur.
Er zijn 9 films gevonden.

Nosotras

2000 |

Spanje 2000. Judith Colell. Met o.a. Mercedes Sampietro, Laura Cepeda en Eulalia Ramón.

Simenon des tropiques: Coup de lune

1999 |

Frankrijk 1999. Eduardo Mignogna. Met o.a. Martin Lamotte, Eulalia Ramón en Grégoire Colin.

Goya

1999 | Biografie, Historische film

Italië/Spanje 1999. Biografie van Carlos Saura. Met o.a. Francisco Rabal, José Coronado, Dafne Fernández, Eulalia Ramón en Joaquin Climent.

De Spaanse schilder Francisco Jos[KA1]e de Goya y Luciente leefde van 1746 tot 1828. De laatste vier jaar van zijn leven bracht hij door in exil in de Franse stad Bordeaux. Hij was begonnen met het schilderen van portretten en volkstaferelen. Hij werd hofschilder, ging veldslagen afbeelden toen de Napoleontische legers Spanje binnen vielen en legde de sociale ellende van zijn tijd vast in etsen. Hij is wellicht het beroemdst om [KL]La maja vestida[KLE] (De Naakte Maja) en [KL]Desnuda[KLE]. Op zijn 46ste was hij doof. Saura liep heel lang rond met plannen om de biopic van Goya te maken en hij heeft dit op een bijzondere wijze gedaan, die kenmerkend is voor zijn stijl. Het resultaat is verbluffend, gedraaid in de studio`s van Cinecitt[KA2]a in Rome en met tableaux vivants opgevoerd door de Catalaanse groep La Fura des Baus. Het verhaal wordt in flashback veteld, waarbij de oude Goya gespeeld wordt door Rabal en de jongere door Coronado. We gaan van de levensavond in Bordeaux, die hij doorbrengt met de veel jongere Leocadia (Ram[KA1]on) en hun dochter Rosario (Fern[KA1]andez), terug naar zijn tijd in Spanje. We zijn getuige van zijn romance met de hertogin van Alba (Verd[KA1]u) en voelen zijn sociale bewogenheid door de ellende van de oorlog en de behoudendheid van de adel. We ontdekken dat Goya een vooruitziende blik had, die trouwens ook duidelijk uit zijn schilderijen spreekt. De meester werd tegen het einde van zijn leven steeds somberder. Deze film is ongeschikt voor het grote publiek, maar liefhebbers van het werk van Saura en degenen die ge[KA3]interesseerd zijn in de grote Spaanse schilder, kunnen hun hart ophalen. De film draaide in vijf bioscopen in Amerika en leverde ruim zevenhonderdduizend dollar op. Het hoeft niemand te verbazen dat deze film vier van de tien Spaanse Oscars, de Goya`s, in de wacht sleepte: Beste Film, Beste Acteur (Rabal), Beste Vormgeving en Beste Make-up. Het scenario is van regisseur Saura. Het prachtige camerawerk is van Vittorio Storaro. Ook bekend als GOYA IN BORDEAUX en GOYA EN BURDEOS.

Pajarico

1997 | Experimenteel

Spanje 1997. Experimenteel van Carlos Saura. Met o.a. Eulalia Ramón, Dafne Fernandez en Alejandro Martínez.

De Spaanse schilder Francisco Jos[KA1]e de Goya y Luciente leefde van 1746 tot 1828. De laatste vier jaar van zijn leven bracht hij door in exil in de Franse stad Bordeaux. Hij was begonnen met het schilderen van portretten en volkstaferelen. Hij werd hofschilder, ging veldslagen afbeelden toen de Napoleontische legers Spanje binnen vielen en legde de sociale ellende van zijn tijd vast in etsen. Hij is wellicht het beroemdst om [KL]La maja vestida[KLE] (De Naakte Maja) en [KL]Desnuda[KLE]. Op zijn 46ste was hij doof. Saura liep heel lang rond met plannen om de biopic van Goya te maken en hij heeft dit op een bijzondere wijze gedaan, die kenmerkend is voor zijn stijl. Het resultaat is verbluffend, gedraaid in de studio`s van Cinecitt[KA2]a in Rome en met tableaux vivants opgevoerd door de Catalaanse groep La Fura des Baus. Het verhaal wordt in flashback veteld, waarbij de oude Goya gespeeld wordt door Rabal en de jongere door Coronado. We gaan van de levensavond in Bordeaux, die hij doorbrengt met de veel jongere Leocadia (Ram[KA1]on) en hun dochter Rosario (Fern[KA1]andez), terug naar zijn tijd in Spanje. We zijn getuige van zijn romance met de hertogin van Alba (Verd[KA1]u) en voelen zijn sociale bewogenheid door de ellende van de oorlog en de behoudendheid van de adel. We ontdekken dat Goya een vooruitziende blik had, die trouwens ook duidelijk uit zijn schilderijen spreekt. De meester werd tegen het einde van zijn leven steeds somberder. Deze film is ongeschikt voor het grote publiek, maar liefhebbers van het werk van Saura en degenen die ge[KA3]interesseerd zijn in de grote Spaanse schilder, kunnen hun hart ophalen. De film draaide in vijf bioscopen in Amerika en leverde ruim zevenhonderdduizend dollar op. Het hoeft niemand te verbazen dat deze film vier van de tien Spaanse Oscars, de Goya`s, in de wacht sleepte: Beste Film, Beste Acteur (Rabal), Beste Vormgeving en Beste Make-up. Het scenario is van regisseur Saura. Het prachtige camerawerk is van Vittorio Storaro. Ook bekend als GOYA IN BORDEAUX en GOYA EN BURDEOS.

Un paraguas para tres

1992 | Komedie, Romantiek

Spanje/Frankrijk 1992. Komedie van Felipe Vega. Met o.a. Juanjo Puigcorbé, Eulalia Ramón, Icíar Bollaín, Francis Lorenzo en Germán Cobos.

Puigcorbé ontmoet Ramón voor de eerste keer in een warenhuis in Madrid. Daarna speelt het toeval parten: regelmatig komen ze elkaar tegen, zodat er iets moois zou moeten opbloeien, maar dat is niet zo. Ramón durft niet en Puigcorbé versiert haar vriendin Bollain. Een heel eigenzinnige klucht der misverstanden, die echter niet helemaal geslaagd is. Eigenlijk gemaakt voor Latijns-europese betaaltv. Scenario van de regisseur zelve en fotografie van José Luis López-Linares.

Las Cartas de Alou

1989 | Drama

Spanje 1989. Drama van Montxo Armendáriz. Met o.a. Mulie Jarju, Eulalia Ramón, Albert Vidal en Rosa Morata.

De jonge Alou uit Senegal komt Spanje illegaal binnen en wil zijn verblijf legaliseren, maar slaagt hier niet in. Een getuigenis-film die een onvermijdelijke sociale toestand wil belichten. Door de documentaire-achtige benadering, mist de film helaas aan cinematografische kracht. Desondanks zeer goed ontvangen door de critici en het publiek.

El río que nos lleva

1989 | Avonturenfilm

Spanje 1989. Avonturenfilm van Antonio del Real. Met o.a. Tony Peck, Alfredo Landa, Fernando Fernán Gómez, Santiago Ramos en Eulalia Ramón.

Een jonge Ier die in WO II heeft meegevochten, arriveert kort na die oorlog in Spanje en sluit zich aan bij een groep mannen die in hun levensonderhoud voorzien door hout te vervoeren via de rivieren. Het schitterende verhaal dat gebaseerd is op de succesvolle roman met dezelfde titel, wordt helaas verknoeid door een middelmatige uitvoering, een gebrekkige geluidsband en een slechte vertolking van Tony Peck, de zoon van Gregory.

Matar al Nani

1988 | Biografie

Spanje 1988. Biografie van Roberto Bodegas. Met o.a. Frederic Deban, José Pedro Carrión, Eulalia Ramón en Chema de Miguel.

Het verhaal van een misdadiger die op geheimzinnige wijze is verdwenen nadat hij door de politie in hechtenis was genomen. Een soort maatschappelijke aanklacht, slecht geregisseerd, nog slechter gefilmd en bedroevend slecht gespeeld.

El Amor es extraño

1988 | Misdaad

Spanje 1988. Misdaad van Carlos Balagué en Carles Balague. Met o.a. Mario Gas, Eulalia Ramón, Fernando Guillén, Constantino Romero en Pep Munne.

Een jongeman wordt waanzinnig verliefd op een mysterieuze vrouw. Een politiefilm met goede bedoelingen, maar met een ontoereikend budget. Balagué was eerder filmcriticus.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Eulalia Ramón op televisie komt.

Reageer