Jean-Jacques Lemètre: muziek.
Er zijn 2 films gevonden.

Dieu que les femmes sont amoureuses

1993 | Komedie, Romantiek

Frankrijk 1993. Komedie van Magali Clément. Met o.a. Catherine Jacob, Etienne Chicot, Mathieu Carrière, Yves Beneyton en Grace De Capitani.

Anne (Jacob) blijft altijd goed gehumeurd hoewel ze haar beperkte tijd moet verdelen tussen haar baan in de montagekamer bij een tv-omroep, haar vrienden en haar drie kinderen. Thuis laat niemand haar met rust, want er komen steeds de meest uiteenlopende figuren over de vloer zoals haar moeder (Audret), de studente die op haar acht-jarige tweeling let, haar ex-man Daniel (Carri[KA2]ere), diens minnares, en Regis (Malo), haar geliefde, een dokter, die gehuwd is. Ze staat er altijd alleen voor en hoopt als haar grote liefde Arthur (Chicot) terugkeert van hem de steun te krijgen, die ze nodig heeft, maar Arthur is componist en heeft meer aandacht voor zijn muziek dan voor haar. Het portret van een verliefde vrouw die zo overbelast is, dat zelfs de kijker tussen de bomen het bos niet meer ziet. Hoofdrol Jacob weert zich krachtig om haar complexe personage gestalte te geven. Het scenario is van regisseuse Clément. Het camerawerk is van Pierre Lhomme.

Des cornichons aux chocolat

1991 | Familiefilm, Drama

Frankrijk 1991. Familiefilm van Magali Clément. Met o.a. Alain Bashung, Elizabeth Wiener, Zoé Coussonneau, Hughes Quester en Arnaud Apprédis.

De twaalf-jarige Coussonneau maakt een crisis door. Ze haalt slechte cijfers en ze is constant getuige van ruzies tussen haar ouders. Voor haar wordt de wereld der volwassenen gekenmerkt door leugens en onrechtvaardigheid. Ze vreest dat ze haar dromen in rook ziet opgaan en komt in opstand. In een wanhopige poging de aandacht op zich te vestigen loopt ze van huis weg. Aangrijpend drama over een jong meisje dat zich niet begrepen voelt. Het scenario van Brigitte Aymard is gebaseerd op het boek Stéphanie, door het desbetreffende meisje zelf geschreven. Het geeft ons een pijnlijk bittere kijk in het zieleleven van een kwetsbaar opgroeiend kind, op de drempel van de puberteit en onzeker van zichzelf en de haar omringende wereld. Met veel gevoel en begrip in beeld gebracht. Richard Andry hanteerde de camera.