Bernt Lundquist: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Stortjuvens pojke

1992 | Familiefilm, Drama, Avonturenfilm

Zweden 1992. Familiefilm van Henry Meyer. Met o.a. Sara Möller, Carlo Schmidt, Mona Blomgen, Lena-Pia Bernhardsson en Bernt Lundquist.

Jossi loopt van huis weg. Zij heeft altijd te horen gekregen dat een meisje een stuk ongeluk is en dat jongens voor zichzelf kunnen opkomen. Daarom lijkt het haar beter zich voor een jongen uit te geven. Het verhaal speelt in Zweden aan het begin van de negentiende eeuw. De Meesterdief is Lasse-Maya, een jongeman die van stelen zijn beroep heeft gemaakt. Hij kan Jossi wel als hulpje gebruiken. Vanaf het eerste beeld is de juiste toon gezet voor een boeiende, sfeervolle film. En die toon wordt de hele film aangehouden, helemaal in de stijl van de Scandinavische traditie. In het avontuur worden een paar mooie vragen gesteld: wat is oneerlijk en wat is eerlijk? Hoe zit het nu precies met het rollenpatroon tussen jongens en meisjes? Is alles wel rechtvaardig verdeeld in de wereld? De mooie beelden, sterke acteerprestaties (vooral van het meisje Jossi, de dochter van de regisseur) en de knappe muziek werken betoverend. Scenario van de regisseur naar een roman van Connie Möller. Camerawerk van Jens Fischer.

Pistolen

1974 | Drama

Zweden 1974. Drama van George Tirl. Met o.a. Inge Tidblad, Gunnar Björnstrand, Håkan Westergren, Nils Eklund en Bernt Lundquist.

Een gravin, de laatste van een aristocratisch geslacht, wil met de grandeur sterven die haar entourage en afkomst toestaan: met behulp van een prachtig, antiek pistool. Een bevriend antiquair geeft haar weer levensmoed maar hij verraadt haar door het pistool in een winkel te koop aan te bieden. Zelfmoord is de enige uitweg van de gravin. Mooie, veelbelovende debuutfilm van Tirl.

Lyckliga skitar

1970 | Komedie, Drama

Zweden 1970. Komedie van Vilgot Sjöman. Met o.a. Bernt Lundquist, Solveig Ternström, Christer Boustedt, Lasse Werner en Gösta Wälivana.

Onbekommerde vrachtwagenchauffeur Charlie (Lundquist) wordt door de toevallige verantwoordelijkheid voor de zwangere Pia (Ternstr[KA3]om) zich zijn taak in de maatschappij bewust en verliest ondanks reeksen tegenslagen niet zijn optimisme. Een nieuwe poging van Sj[KA3]oman tot een losse filmstijl waarbij de hoofdrollen aan het scenario meeschrijven, hetgeen resulteert in verrassend spontaan acteren, waar zijn logge filmvorm over de Zweedse sociale democratie (de verheerlijking van de vakbond enz.) echter steeds een domper op drukt. Op de aftiteling staat evenwel alleen vermeld dat het scenario van regisseur Sjöman is. Het camerawerk is van Rune Ericson. De eerste film die in Super 16 mm werd geschoten om daarna opgeblazen te worden tot bioscoopformaat, 35 mm. Ericson kreeg voor deze verdienste in het filmvak in 2002 een ere-Oscar. Eastmancolor, Mono.