Edesio Alejandro: muziek.
Er zijn 4 films gevonden.

La vida es silbar

1999 | Komedie, Drama, Experimenteel

Spanje​/​​Cuba 1999. Komedie van Fernando Pérez en Fernando Perez. Met o.a. Luis Alberto García, Coralia Veloz, Claudia Rojas, Bebe Pérez en Isabel Santos.

In zijn metaforisch commentaar op de Cubaanse politieke situatie laat regisseur Pérez in hedendaags Havana drie verschillende mensen met een innerlijk conflict worstelen: moeten ze kiezen voor een leven met (zelfopgelegde) restricties of met individuele vrijheid en mogelijkheden tot expressie? Een jonge muzikant wordt geplaagd door de herinnering aan zijn moeder (veelzeggend Cuba genaamd) die hem heeft verlaten, een ballerina heeft God een celibatair leven beloofd als zij de titelrol in Assepoester krijgt en een sociaal werkster valt telkens flauw wanneer ze het woord 'seks' hoort. Uiteindelijk kruisen hun wegen. Pérez' drama, kleurrijk en zwoel in beeld gebracht - nog eens versterkt door de opzwepende muziek van Bola de Nieve en Benny More - werd op diverse internationale filmfestivals bekroond en kreeg in Rotterdam de KNF-prijs, uitgereikt door Nederlandse filmjournalisten. (RdL/VPRO Gids)

Kleines Tropicana

1998 |

Cuba 1998. Daniel Díaz Torres. Met o.a. Thais Valdés, Carlos Cruz, Corina Mestre, Vladimir Cruz en Peter Lohmeyer.

In zijn metaforisch commentaar op de Cubaanse politieke situatie laat regisseur Pérez in hedendaags Havana drie verschillende mensen met een innerlijk conflict worstelen: moeten ze kiezen voor een leven met (zelfopgelegde) restricties of met individuele vrijheid en mogelijkheden tot expressie? Een jonge muzikant wordt geplaagd door de herinnering aan zijn moeder (veelzeggend Cuba genaamd) die hem heeft verlaten, een ballerina heeft God een celibatair leven beloofd als zij de titelrol in Assepoester krijgt en een sociaal werkster valt telkens flauw wanneer ze het woord 'seks' hoort. Uiteindelijk kruisen hun wegen. Pérez' drama, kleurrijk en zwoel in beeld gebracht - nog eens versterkt door de opzwepende muziek van Bola de Nieve en Benny More - werd op diverse internationale filmfestivals bekroond en kreeg in Rotterdam de KNF-prijs, uitgereikt door Nederlandse filmjournalisten. (RdL/VPRO Gids)

Madagascar

1994 | Drama, Experimenteel

Cuba 1994. Drama van Fernando Perez. Met o.a. Laura de la Uz en Zaida Castellanos.

In zijn metaforisch commentaar op de Cubaanse politieke situatie laat regisseur Pérez in hedendaags Havana drie verschillende mensen met een innerlijk conflict worstelen: moeten ze kiezen voor een leven met (zelfopgelegde) restricties of met individuele vrijheid en mogelijkheden tot expressie? Een jonge muzikant wordt geplaagd door de herinnering aan zijn moeder (veelzeggend Cuba genaamd) die hem heeft verlaten, een ballerina heeft God een celibatair leven beloofd als zij de titelrol in Assepoester krijgt en een sociaal werkster valt telkens flauw wanneer ze het woord 'seks' hoort. Uiteindelijk kruisen hun wegen. Pérez' drama, kleurrijk en zwoel in beeld gebracht - nog eens versterkt door de opzwepende muziek van Bola de Nieve en Benny More - werd op diverse internationale filmfestivals bekroond en kreeg in Rotterdam de KNF-prijs, uitgereikt door Nederlandse filmjournalisten. (RdL/VPRO Gids)

Adorables mentiras

1991 | Komedie, Drama

Cuba​/​​Spanje 1991. Komedie van Gerardo Chijona. Met o.a. Isabel Santos, Luis Alberto Garcia, Mirtha Ibarra, Thais Valdés en Mirta Ibarra.

Werkeloze Garcia heeft één droom: als scenario- schrijver de kost verdienen. Blonde Santos heeft ook een droom: filmster worden. Op een screentest komen ze elkaar tegen. Garcia doet alsof hij regisseur is, die de beeldschone Santos een mogelijke rol kan bieden. Zij raken bij elkaar verwikkeld, ieder met een eigen doel voor ogen. Ze verzwijgen dat ze getrouwd zijn. Santos' echtgenoot is op reis en Garcia's vrouw is stinkend jaloers. Soms wordt de kijker betrokken in het bedrog: als deze denkt getuige te zijn van de ontrouw, betreft het een proefscène. Het lijkt aardig, maar het houdt niet over. De gags zijn al eerder vertoond en het tempo is in mañana- stijl. De verveling slaat algauw toe. De toeschouwer krijgt het gevoel dat het met de film al net zo droevig is gesteld als met de achterop geraakte Cubaanse maatschappij van voedseltekorten, gebrek aan fatsoenlijke behuizing, vrijheden enz. Jammer want de hoofdrollen mogen er zijn. Debuut van Chijona. Scenario van Senel Paz naar een idee van de regisseur. Camerawerk van Julio Valdéz.