Marino Masé

Acteur

Marino Masé is acteur.
Er zijn 21 films gevonden.

La riffa

1991 | Drama, Romantiek

Italië 1991. Drama van Francesco Laudadio. Met o.a. Monica Bellucci, Massimo Ghini, Giulio Scarpati, Elena Cantarone en Gianluca Favilla.

Deze film, die een smakelijke schoonheid in de hoofdrol heeft, is mooi om te zien maar mist elke overtuigingskracht. Als haar man een dodelijk ongeluk krijgt, blijft Bellucci achter met haar dochtertje. Het society-leventje dat ze hebben geleid, blijkt niet meer te zijn geweest dan een façade voor een gigantische hoop schulden. De vrienden van haar man en de andere mannen die ze ontmoet, zien haar uitsluitend als lustobject. Dan besluit ze de schulden te delgen door haar charmes te gelde te maken. Ze organiseert een loterij. Twintig mannen zetten ieder honderd miljoen lire in, en de winnaar kan rekenen op vier jaren met haar. Kon dit beeldschone model nu maar acteren...

L'eterna giovinezza

1988 | Drama

Frankrijk/Italië 1988. Drama van Vittorio De Sisti. Met o.a. Barbara De Rossi, François Marthouret, Marino Masé en Serge Reggiani.

Soap die zich in de hogere kringen afspeelt. Het plot gunt de kijker een kijkje achter de schermen van de kosmetische industrie. Plichtmatig spel en slecht camerawerk. Het verhaal gaat over een bioloog die een chemisch antiverouderingsmiddel ontdekt, dat hij verkoopt aan een kosmetische multinational. Het produkt wordt een commercieel succes, maar na verloop van tijd vertoont het middel een gevaarlijke bijwerking.

L'attrazione

1987 | Erotiek

Italië 1987. Erotiek van Mario Gariazzo. Met o.a. Florence Guérin, Marino Masé, Martine Brochard, Ann Margarete Hughes en Stefano Sabelli.

Deze film vermengt het edele schaakspel met als erotiek verpakte seks. Fotografe Guerin gaat plaatjes schieten voor een mannenblad in de chique villa van haar ex, Mas[KA1]e. Ze worden weer opnieuw tot elkaar aangetrokken (zie de titel) en drijft Masé's vriendin Brochard op het randje van zelfmoord; gelukkig biedt toegesnelde dokter Sabelli redding in meer dan één opzicht. Gariazzo regisseerde deze prent, die weinig om het lijf heeft, onder het pseudoniem Roy Garrett.

Voglia di guardare

1986 | Erotiek

Italië 1986. Erotiek van Joe D'Amato. Met o.a. Sebastiano Somma, Marino Masé en Jenny Tamburi.

Deze film vermengt het edele schaakspel met als erotiek verpakte seks. Fotografe Guerin gaat plaatjes schieten voor een mannenblad in de chique villa van haar ex, Mas[KA1]e. Ze worden weer opnieuw tot elkaar aangetrokken (zie de titel) en drijft Masé's vriendin Brochard op het randje van zelfmoord; gelukkig biedt toegesnelde dokter Sabelli redding in meer dan één opzicht. Gariazzo regisseerde deze prent, die weinig om het lijf heeft, onder het pseudoniem Roy Garrett.

Christina

1986 | Erotiek

Italië 1986. Erotiek van Joe D'Amato. Met o.a. Jenny Tamburi, Lilli Carati, Laura Gemser, Marino Masé en Sebastiano Somma.

Een half impotente echtgenoot leidt zijn vrouw, die vreemd genoeg helemaal niet doorheeft dat hij impotent is, in de armen en het bed van een minnaar. Het afglijden naar de seksuele aberratie is vreselijk gefilmd, behalve wanneer de vrouwen samen in een bed belanden. Alleen zij slagen erin enige opwinding, hoe weinig ook, teweeg te brengen wanneer ze uit de kleren gaan. De bedscènes zijn slaapverwekkend in deze slappe film met zijn afgezaagde camerawerk en regie.

Contaminazione

1980 | Sciencefiction, Horror

Italië/Duitsland 1980. Sciencefiction van Luigi Cozzi. Met o.a. Ian McCulloch, Gisela Hahn, Louise Marleau, Marino Masé en Siegfried Rauch.

Een krankzinnig geworden astronaut heeft een monsterachtige octopus op de planeet Mars gevangen, naar aarde getransporteerd en ondergebracht in een koffiebranderij in een Middenamerikaans land. Hier produceert het gedrocht hoog explosieve eieren, waarmee de astronaut de wereld in een chaos wil storten. Deze ontstellend incompetente onzin borduurt wat voort op motieven uit Ridley Scotts ALIEN. De regisseur staat op de titelrol als Lewis Coates. Ook bekend als ASTARON - BRUT DES SCHRECKENS, CONTAMINATION, ALIEN CONTAMINATION en TOXIC SPAWN.

Maternale

1978 | Drama

Italië 1978. Drama van Giovanna Gagliardo. Met o.a. Carla Gravina, Anna Maria Gherardi, Marino Masé, Lajos Balaszovits en Umberto Silva.

Tijdens een zomerdag in 1960 houdt een huisvrouw van goede stand zich met rituele toewijding bezig met het bereiden van de maaltijden. Ze voelt zich echter toch in haar bestaansrecht bedreigd door de geleidelijke genezing van haar kreupele dochter, die dan zelfstandig zal worden en haar zorg niet meer nodig heeft. Dit verrassende filmdebuut van schrijfster Gagliardo gebruikt de stijlmiddelen van de reclamefilm om de verstikkende illusie van een voorbeeldig gezinsleven weer te geven, al werkt die vorm [KA1]o[KA1]ok (bedoeld) irriterend. Gravina suggereert heel knap de identiteitscrisis bij haar optreden als perfecte gastvrouw, moeder en echtgenote.

Emanuelle: perche violenza alle donne

1977 | Erotiek

Italië 1977. Erotiek van Joe D'Amato. Met o.a. Laura Gemser, Karin Schubert, Ivan Rassimov, Paul Powell en Kristine Bell.

Nederlands-Italiaans van Indonesiche origine, Gemser, alias de `zwarte Emanuelle` (met één 'm'!) reist als beroemde persfotografe de wereld rond om een artikel te kunnen schrijven over de handel in blanke slavinnen. Zij gaat hiervoor op elke straathoek en in elk hotel uit de kleren. Ook bekend als: THE DEGRADATION OF EMANUELLE.

Uomini si nasci, poliziotti si muore

1976 | Actiefilm, Misdaad

Italië 1976. Actiefilm van Ruggero Deodato. Met o.a. Marc Porel, Ray Lovelock, Renato Salvatori, Adolfo Celi en Franco Citti.

Een agentenduo van de speciale politie-eenheid in Milaan maakt na jaren een einde aan de jacht op een gangsterbons en is ondertussen ook nog doende met aanranders, kidnappers en bankrovers. Een beter dan gemiddelde rolbezetting in dit Starsky And Hutch-plagiaat met aangedikte geweldscènes. De film lijkt nu vooral acceptabel omdat het sindsdien in dit genre nog erger is geworden. Het scenario is van Fernando Di Leo naar een verhaal dat hij schreef producenten Alberto Marras en Vincenzo Salviani. Het camerawerk is van Gugliemo Mancori. Mono.

Peppino e la vergine Maria

1975 | Komedie

Italië 1975. Komedie van Sergio Nascia. Met o.a. Turi Ferro, Andréa Ferréol, Cinzia de Carolis, Renato Pinciroli en Clelia Matania.

Een dorpsmeisje wordt na een aanval van epilepsie doodgewaand, maar blijkt na de kerkdienst van haar begrafenis niet alleen springlevend, maar ook nog zwanger. De primitieve gemeenschap gelooft aan een nieuwe Onbevlekte Ontvangenis en wordt fanatiek religieus. De dorpspastoor moet de vader van het kind zien op te sporen omdat hij anders wegens aanzetten tot ketterij ge[KA3]excommuniceerd dreigt te worden. Deze in Itali[KA3]e lang verboden gebleven religieuze satire brengt grof geschut en opzettelijke smakeloosheden in het geweer, waar wel om gelachen kan worden maar niet van harte. Een sterke rol van Ferro als de geplaagde pastoor. (De film was een produktie van de Nederlander Roel Bos, ooit een acteur met het pseudoniem Glenn Saxson).

Donna è bello

1974 | Erotiek

Italië/Duitsland/Frankrijk 1974. Erotiek van Sergio Bazzini. Met o.a. Andréa Ferréol, Joe Dallesandro, Marino Masé en Dieter Metternich.

Een ultra-rechtse terrorist duikt onder op het platteland en bezorgt een gedweeë boerin het eerste orgasme van haar leven, wat de aanzet is voor haar radicale bevrijding. Een groteske satire die het regiedebuut was van een bekwaam schrijver. Hij werd gehandicapt door produktionele bemoeienis die politieke schimpscheuten zoveel mogelijk uit de film verwijderde en alleen de sex overliet. Het resultaat is meer smakeloos dan leuk, al doet Ferréol haar best en is de fysieke arrogantie van Dallesandro goed gebruikt. De karikaturale bijrollen zijn stuitend.

Il Portiere di notte

1973 | Drama, Oorlogsfilm, Erotiek

Italië 1973. Drama van Liliana Cavani. Met o.a. Dirk Bogarde, Charlotte Rampling, Gabriele Ferzetti, Philippe Leroy en Isa Miranda.

Een joodse vrouw ziet in 1957 in de nachtportier van een Weens hotel de officier van het concentratiekamp terug die haar als vijftien-jarige dwong tot een sado-masochistische relatie waarin ze geleidelijk aan een willige partner werd. Omdat beiden nooit van die herinnering zijn losgekomen hervatten ze de verhouding van weleer, tot ex-nazi's die verraad vrezen hen laten neerschieten. Het gedocumenteerd beeld van medeplichtigheid tussen beul en slachtoffer wordt door de hoofdrollen overtuigend waar gemaakt, al vervalt de regisseuse soms tot een sensationele aanpak die haar oprechtheid twijfelachtig maakt. De fictieve geheime sekte van oud-nazi's doet het verhaal geleidelijk aan melodramatisch worden. Scenario van de regisseur en Italo Moscati.

Il Boss

1972 | Drama

Italië 1972. Drama van Ferdinando di Leo. Met o.a. Henri Silva, Richard Conte, Gianni Garko, Vittorio Caprioli en Pierpaolo Capponi.

Pleegzoon van een vooraanstaande mafioso weet een gangsteroorlog in voordeel van zijn 'familie' te beslissen en de leiding van een concurrerende bende over te nemen, die connecties in de politiek heeft, zodat hij zich gaat voorbereiden op deelname aan de verkiezingen. Cynisch misdaadscenario kreeg een efficiënte en dynamische filmvorm, waarbij het expressieloze masker van Silva de genadeloze hoofdrol een merkwaardig reliëf geeft.

I Cannibali

1970 | Komedie

Italië 1970. Komedie van Liliana Cavani. Met o.a. Britt Ekland, Pierre Clémenti, Delia Boccardo, Marino Masé en Tomas Milian.

De broer van Antigone en Ismene is bij een revolutie tegen het kolonelsregime gesneuveld. Antigone begraaft hem - tegen de voorschriften in - met de hulp van een mysterieuze vreemdeling. Ze wordt gearresteerd en ter dood veroordeeld, ondanks pogingen van de vreemdeling, Ismene en de kolonelszoon (met wie ze verloofd is) om haar te redden. Haar executie is het begin van een nieuwe opstand. Visueel opmerkelijke film met vervreemdend gebruik van Milaan en straten vol lijken, is niet meer dan een prentenboek zonder dramatische werking. Het mist de bezieling van Sofocles' tragedie. Acteurs zijn zowel gekleed als naakt alleen maar decoratief en de mystieke rol van Clémentie is bijna een zelfparodie.

Commandos

1968 | Oorlogsfilm

Italië/Duitsland 1968. Oorlogsfilm van Armando Crispino. Met o.a. Lee Van Cleef, Jack Kelly, Giampiero Albertini, Marino Masé en Götz George.

Noord-Afrika, 1942. Tijdens WO II krijgt een speciaal commando van het Amerikaanse leger de opdracht midden in de woestijn een door de Italiaanse troepen bezette oase in te nemen. Om de Duitse woestijnpatrouilles om de tuin te leiden, vermommen ze zich als Italianen. Alles verloopt zoals plan, maar dan ontsnapt een van de gevangenen.

Fist In His Pocket

1966 |

1966. Marco Bellocchio. Met o.a. Liliana Gerace, Marino Masé, Paola Pitagora en Lou Castel.

Noord-Afrika, 1942. Tijdens WO II krijgt een speciaal commando van het Amerikaanse leger de opdracht midden in de woestijn een door de Italiaanse troepen bezette oase in te nemen. Om de Duitse woestijnpatrouilles om de tuin te leiden, vermommen ze zich als Italianen. Alles verloopt zoals plan, maar dan ontsnapt een van de gevangenen.

I pugni in tasca

1965 | Drama

Italië 1965. Drama van Marco Bellocchio. Met o.a. Lou Castel, Paola Pitagora, Marino Masé, Liliane Gerace en Jennie MacNeil.

De jongste zoon uit een gezin van epilepsielijders doodt zijn moeder en zijn broer om hen uit hun hopeloze situatie te redden. Uit trots bekent hij zijn daad aan zijn zuster. De gemotiveerde, maar ondoordachte en door toevalligheden bepaalde revolte leverde een uitdagende en verontrustende debuutfilm op, met zwarte humor en onvoorspelbare personages (Castel in de eerste plaats). Ouder geworden zouden regisseur en acteur hun film in een wat bezonkener variant overdoen met Gli occhi, la bocca.

La Congiuntura

1964 | Komedie

Frankrijk/Italië 1964. Komedie van Ettore Scola. Met o.a. Vittorio Gassman, Joan Collins, Jacques Bergerac, Hilda Barry en Marino Masé.

Een niet al te snuggere prins laat zich door een vlotte Engelse overhalen tot een 'plezierreisje' naar Zwitserland, in werkelijkheid om een miljoen dollar de grens over te smokkelen: de douane zal een aristocraat toch niet controleren. Ze houdt haar aanbidder aan het lijntje, maar weet in Zwitserland met list de hele buit aan haar medeplichtigen te ontfutselen, om daarmee en met haar prins vervolgens lang en in welstand te leven. Deze vlotte komedie haakte destijds in op de toen actuele geldsmokkel naar Zwitserland, maar geeft meer aandacht aan Collins' manoeuvres om Gassman het hoofd op hol te brengen en hem daarbij - aanvankelijk - toch uit haar slaapkamer te houden.

Un Tentativo sentimentale

1963 | Drama

Italië/Frankrijk 1963. Drama van Pasquale Festa Campanile en Massimo Franciosa. Met o.a. Françoise Prévost, Jean-Marc Bory, Letitia Roman, Gabriele Ferzetti en Barbara Steele.

Een getrouwde ingenieur begint een avontuurtje met een eveneens getrouwde vrouw. Het is niet zijn eerste avontuurtje, maar ditmaal weet hij de geliefde van haar man te vervreemden. Zelf blijft hij echter besluiteloos. Deze eerste film van het schrijversduo is een poging tot drama in de stijl van Antonioni, maar blijft steken in oever- en wezenloze dialogen.

Les carabiniers

1963 | Oorlogsfilm, Drama, Experimenteel

Frankrijk/Italië 1963. Oorlogsfilm van Jean-Luc Godard. Met o.a. Marino Masé, Albert Juross, Geneviève Galéa, Catherine Ribeiro en Gérard Poirot.

Een aantal simpele mannen wordt door de carabinieri opgeroepen voor de oorlog en zwerft moordend en plunderend rond, onderwijl ansichten naar de vrouwen thuis sturend. Na de vrede denken ze als helden beloond te worden, maar ze worden door dezelfde carabinieri gefusilleerd. Deze geabstraheerde en tijdloze verfilming van het anti-oorlogstoneelstuk van Beniamino Joppolo - op de planken geregisseerd door Rossellini, die aan het scenario meeschreef - boeit door zijn kernachtigheid en bizarre humor tijdens de meeste episodes, hoewel de betrekkelijk korte film in andere opzichten nóg puntiger had gekund. Een briljante, quasi-primitieve fotografie van Raoul Coutard.

Il Ratto delle Sabine

1961 | Avonturenfilm, Komedie

Italië/Frankrijk 1961. Avonturenfilm van Richard Pottier. Met o.a. Roger Moore, Mylène Demongeot, Scilla Gabel, Luisa Mattioli en Giorgia Moll.

Romulus heeft met vrienden Rome gesticht, maar het ontbreekt hun aan vrouwen om het voortbestaan te verzekeren. Van de naburige Sabijnen ontvoeren ze de dochters, die zich daar alleen in schijn tegen verzetten. Een dreigende oorlog wordt dan ook met vrouwelijk raffinement voorkomen. De legende van de Sabijnse maagdenroof was al eerder onderwerp van allerlei kluchtbewerkingen en deze is niet meer of minder geestig dan de voorgangers. Een deel van de uitvoerige sterbezetting is zich ál te duidelijk bewust dat men leuk moet zijn; een ander deel lijkt dat helemaal niet in de gaten te hebben en is des te grappiger.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Marino Masé op televisie komt.

Reageer