Daniel H. Blatt: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Let's Get Harry

1986 | Actiefilm

Verenigde Staten 1986. Actiefilm van Alan Smithee en Stuart Rosenberg. Met o.a. Mark Harmon, Michael Schoeffling, Tom Wilson, Glen Frey en Gary Busey.

Harry (Harmon) wordt door de Colombiaanse drugsmaffia gegijzeld. Omdat de Amerikaanse regering niets met het zaakje te maken wil hebben, schakelt zijn broer (Schoeffling) enkele vrienden in. Onder leiding van huurling Jack (Duvall) trekt het would-be-legertje de jungle in om Harry te bevrijden. Zelden werd zo'n stompzinnige actiefilm afgeleverd. Alles is verschrikkelijk oppervlakkig en onrealistisch. Als klucht had dit er misschien nog mee doorgekund, maar de acteurs spelen hun rol met zoveel ernst, dat er niet te lachen valt. Regisseur Alan Smithee lijkt een niet-bestaand persoon, maar achter het pseudoniem schuilt ditmaal Stuart Rosenberg, die terecht zijn naam liet verwijderen. Charles Robert Carner schreef het script naar een verhaal van Mark Feldberg en Samuel Fuller en achter de camera stond James A. Contner. Ook bekend als THE RESCUE.

Winter Kills

1979 | Komedie, Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1979. Komedie van William Richert en William Richart. Met o.a. Jeff Bridges, John Huston, Anthony Perkins, Sterling Hayden en Eli Wallach.

De jongere broer van een vermoorde Amerikaanse president probeert zelf de zaak op te lossen en hij doet een boekje open over verschillende politieke idiote betweters. De enige pret in deze sjieke onzinfilm is het proberen te ontdekken wie van de medespelers de meeste gêne verraadt. Scenario van de regisseur. Gefilmd in Panavision.

Raid on Entebbe

1976 | Actiefilm, Historische film, Thriller, Drama

Verenigde Staten 1976. Actiefilm van Irvin Kershner. Met o.a. Peter Finch, Charles Bronson, Yaphet Kotto, Martin Balsam en Horst Buchholz.

In juni 1976 werd een geheime Israëlische operatie uitgevoerd om ruim honderd gijzelaars te bevrijden van het vliegveld in Entebbe in Oeganda. Raid on Entebbe is een gedramatiseerde, grotendeels waarheidsgetrouwe televisiefilm over de hachelijke gebeurtenissen. Zelfverklaard anti-patriot Kershner maakte er een gortdroog gemonteerd drama van dat nauwelijks spannender is dan het volgen van een papieren hoedje op een zomers beekje. De historische waarde compenseert de wollige productie gelukkig ruimschoots. En, lest best, de film is een walhalla voor liefhebbers van antiek militair materieel, de Mercedes 600, borstelige snorren, funky marsmuziek en de fluwelen rookstem van Charles Bronson.