Michael Elias (1940): regie en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

No Laughing Matter

1998 | Drama

Verenigde Staten 1998. Drama van Michael Elias. Met o.a. Suzanne Somers, Chad Christ, Selma Blair, Robert Desiderio en Ann Bosler.

Emma is de moeder van een tienerzoon. Zo'n tien jaar geleden is haar man om het leven gekomen tijdens zijn werkzaamheden als agent. Ze heeft alles nog altijd niet verwerkt en zoekt troost in de drank. Wanneer haar getalenteerde schoolgaande zoon een kind verwekt bij een klasgenootje, lijkt het drama compleet

Lush Life

1994 | Drama, Muziek

Verenigde Staten 1994. Drama van Michael Elias. Met o.a. Jeff Goldblum, Forest Whitaker, Kathy Baker, Tracey Needham en Lois Chiles.

Al (Goldblum) en Buddy (Whitaker) zijn twee van de meest gevraagde sessie-muzikanten in New York. Al is saxofonist en Buddy trompettist. `s Avonds stropen de twee vrienden de jazzclubs af, waar ze spelen tot de zon opkomt. Al`s gerommel met andere vrouwen begint zijn geduldige vrouw (Baker) de keel uit te hangen. En dan krijgt Buddy te horen dat hij een ongeneeslijke hersentumor heeft. De twee vrienden besluiten nog één keer het circuit af te schuimen, hoewel ze het publiek daarover in het ongewisse laten. Het goede acteren en de mooie jazzy soundtrack vormen de hoogtepunten in deze voor kabel-tv gemaakte film over muziek, vriendschap en verdriet. De prachtige score van Lenny Niehaus completeert de sfeervolle beelden van Nancy Schreiber. Regisseur-scenarist Elias geeft zijn eigen, goed geschreven verhaal een warme tint. Goldblum en Whitaker zijn perfect.

The Jerk

1979 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1979. Komedie van Carl Reiner. Met o.a. Steve Martin, Catlin Adams, Dick Anthony Williams, Bernadette Peters en Mabel King.

Op een dag komt de niet al te snuggere Navin (Martin) tot de schokkende ontdekking dat het feit dat hij een blanke huid heeft betekent dat hij geadopteerd is door het arme, zwarte gezin waarin hij is opgegroeid. Maar eigenlijk had hij dat al kunnen concluderen uit zijn totaal andere ritmegevoel. Hij trekt de wereld in en maakt, uiteindelijk, zijn fortuin. De eerste grote speelfilm van Martin is bij benadering niet zo subtiel als sommige van zijn latere films, maar de acteur is grappig genoeg om deze verder nogal ouderwetsige komedie de moeite waard te maken.