Red Skelton

Acteur

Red Skelton is acteur.
Er zijn 32 films gevonden.

Ocean's Eleven

1960 | Misdaad, Komedie

Verenigde Staten 1960. Misdaad van Lewis Milestone. Met o.a. Frank Sinatra, Dean Martin, Sammy Davis jr, Peter Lawford en Angie Dickinson.

Een fantasierijke misdaadkomedie over een elf man sterk team, aangevoerd door Danny Ocean (Sinatra), dat een gewaagde overval probeert te plegen in Las Vegas. Iedereen zit erin, maar niemand doet veel, ook de enkele verrassende gasten niet. Evenwel een knappe wending aan het eind.

Public Pigeon No. One

1957 | Komedie

Verenigde Staten 1957. Komedie van Norman Z. McLeod. Met o.a. Red Skelton, Vivian Blaine, Janet Blair, Allyn Joslyn en Jay C. Flippen.

Oppervlakkige Skelton-humor over het bij toeval oprollen van 'n bende. Typische slapstick.

The Great Diamond Robbery

1953 | Komedie

Verenigde Staten 1953. Komedie van Robert Z. Leonard en Robert Leonard. Met o.a. Red Skelton, Cara Williams, James Whitmore, Dorothy Stickney en Steven Geray.

Druilerig ding dat drijvende wordt gehouden door Skelton. Red wordt geblinddoekt door een juwelendief, die wil dat hij een kolossale diamant opnieuw klooft.

The Clown

1953 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1953. Drama van Robert Z. Leonard. Met o.a. Red Skelton, Tim Considine, Jane Greer, Loring Smith en Philip Ober.

Sentimentele nieuwe verfilming van THE CHAMP die indertijd door Wallace Beery en Jackie Cooper gemaakt is over een uitgerangeerde, zelf-destructieve komiek met een toegewijde zoon die naar hem opkijkt. Skelton is niet slecht in bijzonder dramatische rol; Considine is zo goed dat hij sommige belachelijke delen uit het scenario overwint. Charles Bronson heeft een kleine rol in dobbelspel-scène.

Half a Hero

1953 | Komedie

Verenigde Staten 1953. Komedie van Don Weis. Met o.a. Red Skelton, Jean Hagen, Charles Dingle, Willard Waterman en Mary Wickes.

Beheerst Skeltongeval door Max Schulman geschreven, zet Skelton in een situatiekomedie als een schrijver in New York die het stadsleven als achtergrond voor een verhaal gebruikt. Nogal afgezaagd.

Lovely To Look At

1952 | Musical, Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1952. Musical van Mervyn LeRoy. Met o.a. Kathryn Grayson, Red Skelton, Howard Keel, Ann Miller en Marge Champion.

Deze tweede muzikale filmversie van ROBERTA van Jerome Kern heeft beslist sterke momenten. De Amerikaanse komiek Al Marsh (Skelton) erft de helft van de aandelen van een Parijs modehuis, dat wordt geleid door Stephanie (Grayson) en Clarisse (Marge Champion). Miller en de Champions geven de muzikale scènes vaart. Vincente Minnelli regisseerde het modeshowfragment. Songs zijn onder andere 'Smoke Gets In Your Eyes', 'I Won't Dance' en het titellied. Scenario van George Wells, Andrew Solt en Harry Ruby naar het boek van Alice Duer Miller. Camerawerk van George J. Folsey jr.

Texas Carnival

1951 | Komedie, Musical

Verenigde Staten 1951. Komedie van Charles Walters. Met o.a. Esther Williams, Red Skelton, Ann Miller, Keenan Wynn en Howard Keel.

Skelton laat Williams veelvuldig in een watertank duiken op jaarmarkten en kermissen om het zout in de pap te verdienen. Williams heeft daar genoeg van en midden in de woestijn wil ze hem verlaten. Juist op dat moment worden de badende venus verwisseld met Texaanse miljonair Wynn en zijn zuster Raymond. Deze komische MGM-productie die in de V.S. als bijna-flop beschouwd wordt, sloeg in Europa wel aan. De spelers zijn goed, maar het verhaal is banaal. Camerawerk van Robert Planck. Het scenario is van Dorothy Kingsley en George Wells. De choreografie is van Hermes Pan.

Excuse My Dust

1951 | Komedie, Muziek, Musical

Verenigde Staten 1951. Komedie van Roy Rowland. Met o.a. Red Skelton, Sally Forrest, Macdonald Carey, Monica Lewis en William Demarest.

Aardige muzikale komedie rondom Skelton. Red ontwikkelt een automobiel, wat hem bijna zijn liefje kost - haar vader is degene die de stad van paarden voorziet. Het scenario is van George Wells.

Watch the Birdie

1950 | Komedie

Verenigde Staten 1950. Komedie van Jack Donahue en Jack Donohue. Met o.a. Red Skelton, Arlene Dahl, Ann Miller, Leon Ames en Pamela Britton.

Een middelmatige Skelton-klucht waarin hij fotograaf, diens gekke vader en grootvader is. De overige spelers kunnen eveneens goed uit de weg met deze nieuwe bewerking van materiaal uit Buster Keatons THE CAMERAMAN.

Three Little Words

1950 | Musical, Biografie

Verenigde Staten 1950. Musical van Richard Thorpe. Met o.a. Fred Astaire, Vera-Ellen, Debbie Reynolds, Red Skelton en Arlene Dahl.

Een doorsnee-MGM-musical over de beroemde liedjescomponisten Kalmar en Ruby en hun weg naar de roem. Aanstekelijke bezetting en prima liedjes. Scenario van George Wells. Camerawerk van Harry Jackson.

The Yellow Cab Man

1950 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1950. Komedie van Jack Donahue en Jack Donohue. Met o.a. Red Skelton, Walter Slezak, Edward Arnold, Polly Moran en James Gleason.

Skelton in de huid van een uitvinder èn taxi-chauffeur met een zwak voor mooie meiden. Hij vindt een geheime formule uit en het ligt voor de hand dat allerlei schoften hem die afhandig willen maken. Door Devery Freeman en Albert Beich geschreven slapstick met als climax een spectaculaire achtervolging. Het camerawerk is van Harry Stradling jr.

Neptune's Daughter

1949 | Musical, Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1949. Musical van Edward Buzzell. Met o.a. Esther Williams, Red Skelton, Keenan Wynn, Betty Garrett en Ricardo Montalban.

Een muzikale romance met Esther als ontwerpster van badmode en Skelton als nietsnut die door Garrett voor een poloster-speler wordt aangezien. Klinkend amusement; de song 'Baby, It's Cold Outside' won een Oscar. Het camerawerk deed Charles Rosher en het scenario werd geschreven door Dorothy Kingsley, Ray Singer en Dick Chevillat.

The Fuller Brush Man

1948 | Komedie

Verenigde Staten 1948. Komedie van Sylvan Simon en S. Sylvan Simon. Met o.a. Red Skelton, Janet Blair, Don McGuire, Adele Jergens en Ross Ford.

Gebruikelijke Skelton-slapstick met Red betrokken bij moord, die intussen dapper probeert te slagen als colporteur.

A Southern Yankee

1948 | Komedie

Verenigde Staten 1948. Komedie van Edward Sedgwick. Met o.a. Red Skelton, Brian Donlevy, Arlene Dahl, George Coulouris en Lloyd Gough.

Een uitstekende Skelton-klucht gesirueerd tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog waarin Red een blunderende spion voor de yankees in het Zuiden is. De film doet denken aan een klucht uit de zwijgende periode, omdat Buster Keaton de meeste van de filmgrappen bedacht. Bewerkt door Harry Tugend naar een verhaal van Melvin Frank en Norman Panama. Het camerawerk is van Ray June.

Merton of the Movies

1947 | Drama

Verenigde Staten 1947. Drama van Robert Alton. Met o.a. Red Skelton, Virginia O'Brien, Gloria Grahame, Leon Ames en Alan Mowbray.

De nieuwe versie van het stuk van Kaufmann en Conelly (eerder verfilmd in 1924 en 1932) over de avonturen van een filmmagnaat in Hollywood. Laf en levenloos filmdebuut van choreograaf Alton. Een ware teleurstelling.

Ziegfeld Follies

1946 | Komedie, Musical

Verenigde Staten 1946. Komedie van Lemuel Ayers, Robert Lewis, Vincente Minnelli, Merrill Pye en Roy Del Ruth. Met o.a. Fred Astaire, Lucille Ball, Judy Garland, Gene Kelly en Esther Williams.

Indachtig het credo 'Always a beautiful day' brengen zeven regisseurs elk een bruisende ode in Technicolor aan de legendarische Broadway-revueproducent Florenz Ziegfeld jr (1869-1932). Ziegfelds 'Follies' waren geïnspireerd op de risqué shows in de Parijse Folies Bergère, maar oer-Amerikaanse preutsheid dicteerde uiteraard decent bedekte filmboezems. Desalniettemin wervelt de crème de la crème uit Hollywoods Golden Age (Astaire, Kelly, Garland, Williams, Charisse en anderen) met aplomb door spetterende dans-extravaganza's. Deze MGM-klassieker wordt ingeluid door Ziegfeld zaliger (William Powell), die vanuit een regenboogkleurige Hollywood-hemel naar het ondermaanse kijkt. Geen wonder, trouwens: Ziegfeld Follies heeft vrouwelijk schoon zover het oog reikt.

The Show-off

1946 |

1946. Harry Beaumont. Met o.a. Marilyn Maxwell, Marjorie Main, Leon Ames, Virginia O' Brien en George Cleveland.

Indachtig het credo 'Always a beautiful day' brengen zeven regisseurs elk een bruisende ode in Technicolor aan de legendarische Broadway-revueproducent Florenz Ziegfeld jr (1869-1932). Ziegfelds 'Follies' waren geïnspireerd op de risqué shows in de Parijse Folies Bergère, maar oer-Amerikaanse preutsheid dicteerde uiteraard decent bedekte filmboezems. Desalniettemin wervelt de crème de la crème uit Hollywoods Golden Age (Astaire, Kelly, Garland, Williams, Charisse en anderen) met aplomb door spetterende dans-extravaganza's. Deze MGM-klassieker wordt ingeluid door Ziegfeld zaliger (William Powell), die vanuit een regenboogkleurige Hollywood-hemel naar het ondermaanse kijkt. Geen wonder, trouwens: Ziegfeld Follies heeft vrouwelijk schoon zover het oog reikt.

Bathing Beauty

1944 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1944. Musical van George Sidney. Met o.a. Esther Williams, Red Skelton, Basil Rathbone, Ethel Smith en Xavier Cugat.

De openingsscène van Bathing Beauty spreekt boekdelen: een gezellig Latin-orkest met een zangeres in bikini speelt een vrolijk liedje, iedereen danst en heeft plezier bij een zonovergoten zwembad in Californië. Bathing Beauty, de eerste Technicolor-musical, bestaat louter uit vrolijk gekleurde, opmonterende beelden. Die waren welkom in de VS anno 1944. Het verhaaltje: door een misverstand maakt Caroline (zwemgodin Williams) het uit met haar verloofde Steve (Skelton). Om haar terug te winnen meldt hij zich als eerste mannelijke student aan op de meisjesschool waar ze les geeft.

Whistling in Brooklyn

1943 | Komedie, Mysterie

Verenigde Staten 1943. Komedie van S. Sylvan Simon. Met o.a. Red Skelton, Ann Rutherford, Jean Rogers, 'Rags' Ragland en Ray Collins.

Voor de derde (en laatste) maal zien we Skelton als radio- speurder `The Fox`, in een aflevering die veel beter is dan de voorgaande, WHISTLING IN DIXIE. Achtervolgd door zowel een stel moordenaars als de politie, die hem (uiteraard) van moord verdenkt, doet hij zich voor als baseball-speler (bij de Brooklyn Dodgers, met de echte spelers) om alles tot een goed einde te brengen. Ook al komt Skelton's speelstijl als achterhaald over, toch zitten er in deze film een aantal leuke momenten. Niet echt spannend, maar best gezellig om naar te kijken. Scenario van Nat Perrin en Wilkie Mahoney. Camerawerk van Lester White.

Thousands Cheer

1943 | Musical

Verenigde Staten 1943. Musical van George Sidney. Met o.a. Mickey Rooney, Judy Garland, Gene Kelly, Red Skelton en Eleanor Powell.

Grayson woont met haar vader, officier Boles, vlakbij de kazerne waar zij voor de soldaten een All-Star-show wil organiseren. Een gebruikelijk gegeven dat veel amusement biedt.

I Dood It

1943 | Komedie, Muziek, Musical

Verenigde Staten 1943. Komedie van Vincente Minnelli. Met o.a. Red Skelton, Eleanor Powell, Richard Ainley, Patricia Dane en Lena Horne.

Een geforceerde, veel te lange muziekkomedie over een kleermaker en zijn geliefde, een filmster. Goede songs, o.a. 'Star Eyes' en 'Taking a Chance on Love', maar toepasselijk lapwerk, want de grote finale is gepikt van Powells eerdere: BORN TO DANCE. Het scenario is geschreven door Sig Herzig en Fred Saidy. Het camerawerk is van Ray June. Een remake van Buster Keaton's SPITE MARRIAGE.

DuBarry Was a Lady

1943 | Komedie, Musical

Verenigde Staten 1943. Komedie van Roy Del Ruth. Met o.a. Red Skelton, Lucille Ball, Gene Kelly, Virginia O'Brien en Zero Mostel.

Zonder het meeste van Cole Porter's muziek - alleen 'Friendship' werd gehandhaafd - is deze aangepaste DUBARRY nog steeds grappig. Skelton stelt zichzelf voor in Madame DuBarry's Franse rechtszaal; hier en daar wel wat traag.

Whistling in Dixie

1942 | Komedie, Mysterie

Verenigde Staten 1942. Komedie van S. Sylvan Simon. Met o.a. Red Skelton, Ann Rutherford, George Bancroft, Guy Kibbee en Rags Ragland.

Skelton kruipt opnieuw in de huid van 'The Fox', een amateur radio-detective. Een rol die hij creëerde in WHISTLING IN THE DARK. Hij is net in het huwelijk getreden met Rutherford en zo brengen ze hun wittebroodsweken door in het Zuiden van de V.S., waar ze natuurlijk terecht komen in allerlei vreemde spookachtige situaties. De film is plezierig, dankzij Skeltons rol, maar qua plot laat hij wel afweten. Een tekort aan leuke gags en een gemis aan echte spanningsmomenten, maken dat de film niet meer voldoet aan de eisen van moderne filmkijker. Scenario van Nat Perrin en Wilkie Mahoney. Camerawerk van Clyde DeVinna. Gevolgd door een derde sequel, WHISTLING IN BROOKLYN.

Ship Ahoy

1942 | Musical

Verenigde Staten 1942. Musical van Edward Buzzell. Met o.a. Eleanor Powell, Red Skelton, Virginia O'Brien, Bert Lahr en John Emery.

Een onzinnig gegeven met Skelton die denkt dat een Amerikaanse geheimagent voor de As-mogendheden werkt. Een marinefilm met pittige dans en zang, met goede nummers van het Tommy Dorsey Orchestra en het drumwerk van Buddy Rich.

Panama Hattie

1942 | Musical

Verenigde Staten 1942. Musical van Norman Z. McLeod. Met o.a. Ann Sothern, Red Skelton, Rags Ragland, Ben Blue en Marsha Hunt.

Deze succesvolle Cole Porter Broadway-musical (met Ethel Merman in de hoofdrol) over een nachtclubeigenaar in Panama is op het witte doek een mislukking. Porters muziek ontbreekt grotendeels, maar Lena zingt 'Just One of Those Things' en Sothern zingt 'I've Still Got My Health'. Het scenario is van Jack McGowan en Wilkie Mahoney naar een toneelstuk van Herbert Fields en B.G. Mahoney. Het camerawerk is van George Folsey.

Maisie Gets Her Man

1942 | Romantiek, Komedie, Drama

Verenigde Staten 1942. Romantiek van Roy Del Ruth. Met o.a. Ann Sothern, Red Skelton, Leo Gorcey, Pamela Blake en Allen Jenkins.

Maisie (Sothern) werkt als assistente van een messenwerper, en wanneer hij de ontrouw van zijn echtgenote ontdekt, viert hij zijn agressie bot op haar. Ze verlaat de act en ontmoet in Chicago Skelton. Ze besluiten als duo op te treden en kennen heel wat succes, tot Skelton in moeilijkheden komt met enkele gangsters. Een stuk beter dan de vorige afleveringen in deze tragikomische reeks, vooral dankzij de aanwezigheid van Skelton en andere uitstekende komische acteurs, zoals Meek, Jenkins en Corrigan. Het scenario van Betty Reinhardt en Mary C. McCall Jr. concentreert zich meer op de humor dan op de stroperige sentimentaliteit. Fotografie van Harry Stradling. Gevolgd door SWING SHIFT MAISIE. Zie ook: 'Maisie'-serie.

Whistling in the Dark

1941 | Komedie

Verenigde Staten 1941. Komedie van S. Sylvan Simon. Met o.a. Red Skelton, Ann Rutherford, Virginia Grey, Conrad Veidt en 'Rags' Ragland.

Een getrouwe nieuwe versie van de film uit 1933, die echter lang zo kluchtig niet is als de hierna volgende produkties waarin Skelton een hoorspel-detective speelt. Toch valt er veel te genieten wanneer hij als 'The Fox' in handen valt van de schurk Veidt en gedwongen wordt een 'volmaakte moord' te beramen.

The People vs. Dr. Kildare

1941 | Drama

Verenigde Staten 1941. Drama van Harrold S. Bucquet, Harold Bucquet en Harold S. Bucquet. Met o.a. Lew Ayres, Lionel Barrymore, Laraine Day, Bonita Granville en Alma Kruger.

Dr. Kildare wordt een proces aangedaan door een schaats-ster die meent dat hij door een medische fout nimmer meer kan schaatsen. Gelukkig is Dr. Gillespie er nog om zowel ster van het ijs als de ster van het ziekenhuis te redden. Een wat opgeklopte aflevering. Het scenario is van Willis Goldbeck en Harry Ruskin. Het camerawerk is van Glyde Devinna. Zie ook: Dr. Kildare-serie.

Lady Be Good

1941 | Musical

Verenigde Staten 1941. Musical van Norman Z. McLeod. Met o.a. Eleanor Powell, Ann Sothern, Robert Young, Lionel Barrymore en Red Skelton.

Een musical met lef over de getrouwde liedjesschrijvers Sothern en Young met danseres Powell en komiek Skelton als goede aanvulling. Mooie liedjes: 'Lady Be Good', 'Fascinating rythm', 'You'll Never Know', 'Last Time I Saw Paris'.

Dr. Kildare's Wedding Day

1941 | Drama

Verenigde Staten 1941. Drama van Harold S. Bucquet en Harold Bucquet. Met o.a. Lew Ayres, Lionel Barrymore, Laraine Day, Red Skelton en Fay Holden.

Dr. Kildare`s verloofde (Day voor wie MGM andere en grotere plannen had) wordt getroffen door een tragedie. Een buitengewoon zwartgallige aflevering uit de serie. Gelukkig zorgt Skelton zo nu en dan voor een komische noot. Ex-DICK TRACY-ster Ralph Byrd is de politieman. Het scenario is van Willis Goldbeck en Harry Ruskin naar een verhaal van Ormond Ruthven en Lawrence Bachmann. Het camerawerk is van George Folsey. Zie ook: Dr. Kildare/Dr. Gillespie serie.

Flight Command

1940 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1940. Drama van Frank Borzage en Frank Bozage. Met o.a. Robert Taylor, Ruth Hussey, Walter Pidgeon, Paul Kelly en Nat Pendleton.

Afgezaagd verhaal met goede rollen als parvenu Taylor promotie wil maken bij een vliegeskader van de marine.

Having Wonderful Time

1938 | Komedie

Verenigde Staten 1938. Komedie van Alfred Santell. Met o.a. Ginger Rogers, Peggy Conklin, Lucille Ball, Lee Bowman en Eve Arden.

Grote bezetting in goede film over een vakantiehotel. Ginger wil cultuur in haar zomervakantie, maar in plaats daarvan krijgt ze Doug. Skelton doet het goed in zijn eerste hoofdrol.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Red Skelton op televisie komt.

Reageer