Carlos Orellana: regie en cast.
Er zijn 46 films gevonden.

Tomándote

2000 | Romantiek, Drama

Spanje 2000. Romantiek van Isabel Gardela. Met o.a. Núria Prims, Zack Qureshi, Olalla Moreno, Teresa Gimpera en Txell Sust.

Un Trio de tres

1959 | Komedie

Mexico 1959. Komedie van Carlos Orellana. Met o.a. Martha Roth, Alfonso 'Pompín' Iglesias, Manuel 'Manolín' Palacios en Martha Elena Cervantes.

Een secretaresse van een verzekeringsmaatschappij roept de hulp in van twee privé-detectives om een multi-miljonair te beschermen. Een onverteerbare film vol uitermate flauwe grappen.

Dos corazones y un cielo

1958 | Komedie

Mexico 1958. Komedie van Rafael Baledón. Met o.a. Demetrio González, Eulalio 'Piporro' González, Rosa de Castilla en Carlos Orellana.

Als gevolg van een misverstand en jaloezie, staat een echtpaar op het punt om te scheiden. Deze komedie wil ons doen geloven dat de twisten van een stel Mexicaanse zangers te wijten zijn aan buitenlandse invloeden. Een lofzang op het chauvinisme.

El Gran premio

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Carlos Orellana. Met o.a. Sara García, Irma Dorantes, Angel Infante en Julio Villarreal.

Om hun tehuis te redden van een gewisse ondergang, besluit een van de bewoonsters om mee te doen aan een dichtwedstrijd, met het oog op het uitgeloofde prijzengeld. Gebaseerd op een destijds bestaand programma, niet minder ridicuul dan deze film.

El Castillo de los monstruos

1957 | Horror

Mexico 1957. Horror van Julián Soler. Met o.a. Clavillazo, Carlos Orellana, Evangélica Elizondo en Guillermo Orea.

Een sukkelaar komt Dracula, Frankenstein en de Weerwolf tegen. Een slechte Mexicaanse imitatie van ABBOTT AND COSTELLO MEET FRANKENSTEIN.

Las Medias de seda

1955 | Komedie

Mexico 1955. Komedie van Miguel Morayta. Met o.a. Rosario Durcal, Armando Silvestre, Joaquín Pardavé en Carlos Orellana.

Een jongen geeft zich uit voor zijn reeds overleden vriend, met de bedoeling om zijn zus te helpen. Aanstellerig.

Maldita ciudad

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Ismael Rodríguez. Met o.a. Francisco Soler, Anita Blanch, Carlos Orellana en Martha Mijares.

Een schrijver bedenkt een gruwelijk verhaal, waarin hij al zijn dorpsgenoten verwikkelt, met de bedoeling het aan een filmregisseur te verkopen. Een waardige film van de wisselvallige Rodríguez.

Los Paquetes de Paquita

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Ismael Rodríguez. Met o.a. María Victoria, Carlos Orellana, Luis Beristáin en Rosario Gálvez.

Een dienstmeisje moet bij herhaling ondervinden hoe haar bazen misbruik van haar willen maken en steekt zich danig in de nesten. Een aanstekelijke komedie met vermakelijke dialogen.

Cupido pierda a Paquita

1954 | Komedie

Mexico 1954. Komedie van Ismael Rodríguez. Met o.a. María Victoria, Carlos Orellana, Julie Aldama en María de Lourdes.

De vrolijke avonturen van een brutaal en ijdel dienstmeisje. Vervolg op LOS PAQUETES DE PAQUITA, met een aantal vermakelijke scènes.

Borrasca en las almas

1953 | Drama

Mexico 1953. Drama van Ismael Rodríguez. Met o.a. María Elena Marqués, Roberto Cañedo, Gustavo Rojo en Carlos Orellana.

Een werknemer komt terug op zijn werk nadat hij bij een ongeval een hand heeft verloren. Moraliserend en ouderwets, deze film, waarin ons voor de zoveelste maal wordt voorgehouden dat de armen duizend maal beter zijn dan de rijken.

Del rancho a la televisión

1952 | Komedie

Mexico 1952. Komedie van Ismael Rodríguez. Met o.a. Luis Aguilar, María Victoria, Chela Campos en Carlos Orellana.

Een jongeman gaat naar de grote stad om beroemd te worden door middel van een sollicitatie voor de televisie. Gebrekkige ontwikkeling.

Cuando los hijos pecan

1952 | Drama

Mexico 1952. Drama van Joselito Rodríguez. Met o.a. Meche Barba, Fernando Fernández, Silvia Pinal en Carlos Orellana.

Een echtpaar wordt in de steek gelaten door hun twee kinderen: hij omdat hij een hoerenloper is, zij omdat ze zich onbegrepen voelt. Een reactionaire smartlap zoals er maar weinig zijn.

El Cardenal

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Miguel M. Delgado. Met o.a. Julio Villarreal, Ernesto Alonso, Lilia del Valle en Carlos Orellana.

Een kardinaal heeft geneesmiddelen nodig, maar hij kan er alleen aan komen via de koning van de zwarte markt, die hem in ruil een paar gebouwen van de kerk vraagt. Een pleidooi tegen het communisme. Een huichelachtige en reactionaire film.

Acá las tortas

1951 | Drama

Mexico 1951. Drama van Juan Bustillo Oro. Met o.a. Sara García, Meche Barba, Carlos Orellana en Luis Beristáin.

Na hun studie in de VS schamen twee broers zich voor hun ouders, die in een banketbakkerij werken. De film is niet meer dan één lange dialoog tussen personages met de wonderbaarlijke gave om de dingen tegelijkertijd te voelen en te vertellen.

Anacleto se divorcia

1950 | Komedie

Mexico 1950. Komedie van Joselito Rodriguez. Met o.a. Carlos Orellana, Rosa Arenas, Rita Montaner en Andrés Soler.

Als gevolg van de listen van een man die de vrouw van zijn vriend begeert, vraagt het echtpaar echtscheiding aan. Zeer magere verfilming van de beroemde gelijknamige roman van Muñóz Seca.

La Hija del panadero

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Joselito Rodríguez. Met o.a. Carlos Orellana, Amanda del Llano, Eduardo Noriega en Mantequilla.

De dochter van een bakker brengt haar vader in de problemen. Ge[KA3]inspireerd op de Franse film LA FEMME DU BOULANGER (Marcel Pagnol, 1938). De film is niet meer dan een druilerig en volstrekt oninteressant melodrama.

Café de chinos

1949 | Drama

Mexico 1949. Drama van Joselito Rodríguez. Met o.a. Carlos Orellana, Abel Salazar, Amanda del LLano en Gustavo Rojo.

De verloofde van een dief, door hem in de steek gelaten, krijgt een dochtertje in een Chinees café. De eigenaar van het café wil het meisje adopteren. De film is duidelijk met weinig geld en veel tegenzin gemaakt.

Flor de caña

1948 | Drama

Mexico 1948. Drama van Carlos Orellana. Met o.a. María Antonieta Pons, Víctor Manuel Mendoza en Luis Alcoriza.

Door een misverstand denken alle bewoners van een dorp dat een jong meisje is verkracht door een voorman. De film is z[KA1]o slecht en z[KA1]o in haast geregisseerd (de opnamen duurden slechts drie maanden) dat hij onwillekeurig humoristisch is geworden.

Enrédate y verás

1948 | Komedie

Mexico 1948. Komedie van Carlos Orellana. Met o.a. Emilia Guiú, Antonio Badú en Angel Garasa.

Als een jonge man om de hand van zijn verloofde gaat vragen, ontdekt hij dat ze een enorme snor heeft. De film is belachelijk en expres zeer verwarrend.

La Casa de la Troya

1947 | Komedie

Mexico 1947. Komedie van Carlos Orellana. Met o.a. Armando Calvo, Rosario Granados en Angel Garasa.

Dit is de vierde filmversie van de beroemde roman van Alejandro Pérez Lujín. Zeer goed geregisseerd en in scène gezet door Orellano.

La Barca de oro

1947 | Komedie

Mexico 1947. Komedie van Joaquín Pardavé. Met o.a. Sofía Alvarez, Pedro Infante en Carlos Orellana.

Een nogal mannelijke vrouw ontdekt dankzij de liefde haar vrouwelijkheid. Een afschuwelijke film.

Cásate y verás

1946 | Komedie

Mexico 1946. Komedie van Carlos Orellana. Met o.a. Luis Aldás, Rosario Granados en Angel Garasa.

Een echtpaar heeft drie dochters die gaan trouwen. Zij zijn nog maar net getrouwd, of de problemen beginnen. Een trage en vervelende film.

Loco y vagabundo

1945 | Komedie

Mexico 1945. Komedie van Carlos Orellana. Met o.a. Manuel Medel, Mercedes Barba en Manuel Arvide.

Een zwerver wordt door iedereen misbruikt totdat hij het bedrog ontdekt. Een uitzonderlijk slechte komedie, een beetje in de trant van PITO PEREZ.

El Capitán Malacara

1944 | Komedie

Mexico 1944. Komedie van Carlos Orellana. Met o.a. Pedro Armendáriz, Manolita Saval en Amelia Wilhelmy.

Tijdens een feest verovert een kapitein een mooie vrouw om kort daarop tot de ontdekking te komen dat zij de verloofde van zijn broer is. Uitzonderlijk vulgair.

Como México no hay dos!

1944 | Komedie

Mexico 1944. Komedie van Carlos Orellana. Met o.a. Tito Guízar, Virginia Serret en Elena D'Orgaz.

Een dorp is het toneel van een wedstrijd waaraan heel Mexico deelneemt. Onverteerbare opeenvolging van decors en liederen en quasi-humoristische scènes.

Alma de bronce

1944 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1944. Drama van Dudley Murphy. Met o.a. Pedro Armendáriz, Gloria Marín en Carlos Orellana.

De strijd in een dorp tussen een jonge libertijn en een oude reactionair. Tweede en laatste Mexicaanse film van de Noordamerikaan Murphy. Hoewel vervelend en langdradig, werd het toch een groot kassucces. Onbegrijpelijk.

La Fuga

1943 | Drama, Avonturenfilm

Mexico 1943. Drama van Norman Foster. Met o.a. Esther Fernández, Ricardo Montalbán, Carlos Orellana en Antonio Bravo.

Een tocht met de diligence van Mexico naar Veracruz tijdens de Franse overheersing. Acceptabele film, doch niet meer dan een goed stuk vakwerk.

El Herrero

1943 | Drama

Mexico 1943. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. Ramón Pereda, Adriana Lamar en Carlos Orellana.

Een jonge weduwe, straatarm, trouwt met een man van wie zij niet houdt. Gebaseerd op de gelijknamige roman van Jorge Ohnet. Statisch en houterig zoals er maar weinig zijn. Ook bekend als FELIPE DERBLAY.

Arriba las mujeres

1943 | Komedie

Mexico 1943. Komedie van Carlos Orellana. Met o.a. Carlos Orellana, Consuelo Guerrero de Luna en Manuel Noriega.

Een vader moet het huishouden doen, omdat vrouw en dochter het veel te druk hebben met de leiding van de Socialistische Vrouwenpartij. Waarlijk weerzinwekkende komedie.

Tierra de pasiones

1942 | Drama, Musical

Mexico 1942. Drama van José Benavides Jr.. Met o.a. Jorge Negrete, Margarita Mora en Carlos Orellana.

Als de eerste mango van de boom is gevallen gebiedt de dorpstiran dat het feest moet beginnen. Een onuitstaanbaar melodrama met een oneindig aantal liedjes.

Secreto eterno

1942 | Drama

Mexico 1942. Drama van Carlos Orellana. Met o.a. Marina Tamayo, Carlos Orellana en David Silva.

Een jonge vrouw, voor de tweede maal getrouwd, wordt van ontrouw beschuldigd door de dochter uit het vorige huwelijk van haar man. Een vervelend en ongeloofwaardig feuilleton, maar dat was in die tijd gebruikelijk.

El que tenga un amor

1942 | Komedie

Mexico 1942. Komedie van Carlos Orellana. Met o.a. Joaquín Pardavé, Manolita Saval en Emilio Tuero.

Een student moet na het beëindigen van zijn studie zijn verloofde, een zangeres, verlaten om naar zijn toekomstige echtgenote te gaan die in de provincie op hem wacht. Aan alle voorwaarden die nodig zijn om een zeer slechte film te maken, is voldaan.

Simón Bolivar

1941 | Historische film

Mexico 1941. Historische film van Miguel Contreras Torres. Met o.a. Julián Soler, Marina Tamayo, Carlos Orellana en Margarita Mora.

De filmbiografie van Simón Bolivar, de befaamde revolutionair die de eerste stap heeft gezet op weg naar een onafhankelijk Venezuela. Een zeer prijzenswaardige poging een realistische en tegelijkertijd amusante film te maken, maar meer dan een poging is het niet. Weinig dat de moeite van het vermelden waard is.

Dos mexicanos en Sevilla

1941 | Drama, Komedie

Mexico 1941. Drama van Carlos Orellana. Met o.a. Carlos Orellana, Sara García en Emilio Tuero.

Tijdens een stieregevecht wordt een toreador door een stier verwond. Zijn zaakgelastigde grijpt deze gelegenheid aan de stierenvechter uit te buiten en hem van zijn verloofde te vervreemden. Deze film roept de situaties die voorkomen in EN UN BURRO TRES BATURROS in herinnering. Een sympathieke film, speciaal bestemd voor het grote publiek.

Cinco minutos de amor

1941 | Komedie

Mexico 1941. Komedie van Alfonso Patiño Gómez. Met o.a. Arturo de Córdova, Mapy Cortés en Carlos Orellana.

Een aantal personen komt bijeen om de hand van hun respectieve geliefden te vragen, zonder dat iemand van hen op de hoogte is van de verschijning van de ander. Een film met alleen binnenopnames, ontzaglijk pover en bovendien overladen met dialogen. Zeer smakeloos geregisseerd.

Pobre diablo

1940 | Komedie

Mexico 1940. Komedie van José Benavides Jr.. Met o.a. Fernando Soler, Manolita Saval en Carlos Orellana.

Drie zwervers die pas uit de gevangenis zijn ontslagen, vinden werk in de bouw. Al spoedig ontstaan er problemen als zij een oude vrijster tegenkomen. Sentimentele komedie die weinig van een komedie weg heeft en nog minder gevoeligheid uitstraalt.

Miente y serás feliz

1939 | Komedie

Mexico 1939. Komedie van Raphael J. Sevilla. Met o.a. Carlos Orellana, Sara García en Emilio Tuero.

Een Spaanse weduwnaar die zich blijvend in Mexico heeft gevestigd, heeft de dwaze gewoonte om altijd de waarheid te zeggen. Hierdoor haalt hij zich een groot aantal problemen met de buren op zijn hals. Een té sentimentele, zeer domme komedie.

En un burro tres baturros

1939 | Komedie

Mexico 1939. Komedie van José Benavides Jr.. Met o.a. Carlos Orellana, Sara García, Joaquín Pardavé en Carlos López Moctezuma.

Na de Spaanse Burgeroorlog emigreren enkele schilderachtige personages van Aragón naar Mexico. De film, die is gebaseerd op een Argentijns theaterstuk, is het debuut van deze regisseur. Op gepaste wijze geregisseerd.

El Signo de la muerte

1939 | Komedie, Horror

Mexico 1939. Komedie van Chano Urueta. Met o.a. Manuel Medel, Elena Diorgaz, Cantinflas en Carlos Orellana.

Enkele fanatiekelingen doden hun tijd met rituele misdaden. Een vreemde en zeer interessante horror-komedie, met één van de eerste interessante rolvertolkingen van de later beroemd geworden komiek Cantinflas.

Borrasca humana

1939 | Drama

Mexico 1939. Drama van José Bohr. Met o.a. José Bohr, Elena D'Orgaz, Carlos Orellana en Lucy Delgado.

Een man die iemand uit jaloezie heeft gedood, vlucht naar een vissersdorp waar hij een bondgenootschap sluit met een paar smokkelaars. Rampzalig melodrama van zeer laag niveau.

El Rosario de Amozoc

1938 | Komedie

Mexico 1938. Komedie van José Bohr. Met o.a. Lupita Tovar, Emilio Tuero, Carlos Orellana en Agustín Insunza.

Het leven in het dorp Amozoc dat beroemd is door zijn schoonheid. Bekwaam geregisseerd, perfect opgenomen en vol vernuft.

El Hotel de los chiflados

1938 | Komedie

Mexico 1938. Komedie van Antonio Helu. Met o.a. Carlos Orellana, Anita Campillo, Consuelo Miller en Rafael Falcón.

In een hotel laten enkele mannen zich inschrijven onder dezelfde naam, waardoor er allerlei verwarringen ontstaan. Grove woordspelingen zijn troef in deze vreselijke film.

El Capitán aventurero

1938 | Muziek, Avonturenfilm

Mexico 1938. Muziek van Arcady Boytler. Met o.a. José Mojica, Manolita Saval, Carlos Orellana en Margarita Mora.

Een Spaanse kapitein reist door de landen van het Nieuwe Spanje (Latijns Amerika). Onderweg komt hij in een nonnenklooster terecht en raakt smoorverliefd op een van de beeldschone kloosterlingen. Voor deze ambitieuze produktie heeft de regisseur de tenor Mojica uit Hollywood laten overkomen en uit Argentinië Manolita Sabal, die vergezeld werd door de componist van de opera die het arragement voor zijn rekening heeft genomen. Het is helaas niet meer dan een kille film geworden.

No te engañes corazón

1936 | Komedie

Mexico 1936. Komedie van Miguel Contreras Torres. Met o.a. Carlos Orellana, Eusebio Pirrín, Mario Moreno 'Cantinflas' en Sara García.

Een oude man gaat door voor een vrouwenversierder, en een schurk vleit een jong meisje dat door haar moeder enorm wordt vereerd. Cantinflas, die destijds 25 jaar oud was, brengt het er in deze middelmatige film tamelijk goed af. Overigens is het niets bijzonders.

La Llorona

1933 | Horror, Mysterie

Mexico 1933. Horror van Ramón Peón. Met o.a. Ramón Pereda, Virginia Zuri, Carlos Orellana en Adriana Lamar.

In de familie van een bekende medicus zijn op mysterieuze wijze enkele vierjarige kinderen verdwenen. Ram[KA1]on Pe[KA1]on, een Cubaanse regisseur, heeft met deze langdradige film een eigen versie van LA LLORONA (Het huilende spook) willen geven door gebruik te maken van een aantal abstracte scènes. Helaas werd de film daardoor alleen maar slechter.

Santa

1931 | Drama

Mexico 1931. Drama van Antonio Moreno. Met o.a. Lupita Tovar, Carlos Orellana en Donald Reed.

Een jong meisje dat wordt verleid en in de steek gelaten, ziet geen andere uitweg dan prostitutie. Onbelangrijk moralistisch melodrama. Tientallen heldinnen hebben soortgelijke Mexicaanse films voortgebracht.