Agathe De La Fontaine: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Un coup de baguette magique

1997 | Romantiek, Komedie

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Italië 1997. Romantiek van Roger Vadim. Met o.a. Marie-Christine Barrault, Ludmila Mikaël, Roger Van Hool, Michael York en Agathe De La Fontaine.

Une trop bruyante solitude

1995 | Drama, Horror

Frankrijk 1995. Drama van Vera Caïs. Met o.a. Philippe Noiret, Chantal Neuwirth, Vlastimil Brodský, Agathe De La Fontaine en Jean-Claude Dreyfus.

Hanta (Noiret) is balenperser bij een oud papierhandel, waar men archieven vernietigt en boeken verpulpt. Tussen de literatuur bevinden z.g. meesterwerken, filosofische opstellen, oude prenten, e.d. Zonder het te beseffen is de drukinkt onder de huid gekropen van Hanta en heeft van hem een mens gemaakt die in het rijk van vervlogen schrijvers en hun personages leeft. Zijn wereldje bestaat verder uit de dieren, die hem omgeven en zigeuners die hem oudpapier komen brengen. Zijn baas (Dreyfuss) heeft geen gevoel voor de cultuurvernietiging en zit Hanta als een tiran achterna om productie te maken. Een monotone film, die gedomineerd word door Noiret. Het scenario is van regisseuse Caïs, die de roman van Bohumil Hrabal bewerkte. De fotografie is van Girolanno La Rosa.

Killer Kid

1994 | Familiefilm, Actiefilm, Drama

Frankrijk 1994. Familiefilm van Gilles de Maistre. Met o.a. Teufik Jallab, Younesse Boudache, Salah Teskouk, Fatiha Cheriguene en Agathe De La Fontaine.

Jallab is een Libanese jongen van elf zoals er zoveel zijn. Tot zijn oom hem verkoopt aan een extremistische groep die hem een opleiding geeft als kind-soldaat. Na een wekenlange hersenmanipulatie is hij een genadeloze moordmachine. Hij wordt naar Frankrijk gestuurd om de president te doden. Om dit doel te bereiken moet hij een gewone Franse jongen worden van zijn leeftijd. Als model wordt Boudache gekozen, de zoon van een Algerijn die op het Elys[KA1]ee werkt. De twee jongens, die niets gemeen hebben, groeien langzamerhand naar elkaar toe. Uitgaand van een re[KA3]ele toestand (de opleiding van kinderen tot moordenaars) brengt De Maistre in zijn debuutfilm een pakkend en beklemmend beeld van verloren onschuld, van oorlogskinderen bekneld door een ijzeren discipline. Het scenario van De Maistre en Miguel Courtois, naar een roman van Claude Klotz, is een waarschuwing voor kinderen om zich niet te laten manipuleren, om voor alles hun vrijheid van denken te behouden. Jean-Bernard Aurouet stond aan de camera.

Jeanne

1994 | Drama, Romantiek

Tsjechoslowakije​/​​Frankrijk 1994. Drama van Robert Mazoyer. Met o.a. Nicole Garcia, Brigitte Roüan, Agathe De La Fontaine, Guillaume Canet en Annie Girardot.

Jeanne (Garcia) is een ge[KA3]emancipeerde vrouw. Overdag is ze hartchirurg. `s Nachts neemt ze mannen in haar armen - zonder liefde, zonder emotie. Ze neemt en geeft niets terug, vrij en ongebonden als ze is. Op een dag heeft ze echter oogcontact met een adolescent in het ziekenhuis. De jongen, Mathieu (Canet), wordt smoorverliefd op haar. Jeanne wordt overvallen door panische angst. Ze is zo bang om hem te beledigen, dat ze kwetsbaar wordt, maar het is al te laat. Het portret van een onafhankelijke vrouw die weigert zich te binden. Uitstekend gespeeld door Garcia, lijdt de film echter onder een oppervlakkig scenario van Odile Barski gebaseerd op de roman van Nicole Avril. Michael Epp stond achter de camera.

Un coup de baguette magique

1977 | Drama

Duitsland​/​​Frankrijk 1977. Drama van Roger Vadim. Met o.a. Marie-Christine Barrault, Michael York, Agathe De La Fontaine, Ludmila Mikaël en Roger Van Hool.

Jeanne (Barrault) en Achille (Van Hool) behoren met hun gezin tot de middenklasse. Ze hebben een eigen huis. Hun huwelijk verliep niet altijd even gladjes, maar ze kwamen allebei altijd weer in het gareel of legden het bij. Ze raken nu allebei hun werk kwijt en het ongelooflijke gebeurt: het huis wordt verkocht en ze raken dakloos. Achille belandt in een diepe depressie, maar Jeanne geeft niet op. Ze krijgt de kans om in de (Franse) provincie medewerkster te worden bij een muziekfestival. Ze gaat daar ondanks de problemen thuis toch even flink uit de bol. Ten tijde van dertien procent werkeloosheid in Frankrijk (bijna twaalf in Duitsland) is deze coproductie vlak voor de het jaar 2000 een modieus, sociaal getint drama, dat nog net geen soap is. Als filmer (en scenarioschrijver) is Vadim steeds afhankelijker van de tv.