Cezary Pazura: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

Operation: Nation

2022 | Komedie, Drama

Polen 2022. Komedie van Piotr Kumik. Met o.a. Borys Szyc, Maciej Musialowski, Magdalena Mascianica, Antoni Królikowski en Cezary Pazura.

Zutaten für Träume

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Gordian Maugg. Met o.a. Renate Krößner, Cezary Pazura, Ulrich Anschütz, Michael A. Grimm en Jutta Wachowiak.

Sara

1997 | Actiefilm, Romantiek

Polen​/​​Frankrijk 1997. Actiefilm van Maciej Slesicki. Met o.a. Agnieszka Wlodarczyk, Boguslaw Linda, Marek Perepeczko, Cezary Pazura en Stanislaw Brudny.

Kiler

1997 | Thriller

Polen 1997. Thriller van Juliusz Machulski. Met o.a. Cezary Pazura, Małgorzata Ko[KA1]zuckowska, Katarzyna Figura, Janusz Rewiñski en Jerzy Stuhr.

Engelchen

1996 | Komedie, Romantiek, Drama

Duitsland 1996. Komedie van Helke Misselwitz. Met o.a. Susanne Lothar, Cesary Pazura, Sophie Rois, Herbert Fritsch en Kathrin Angerer.

Engelchen. Het is de bijnaam van Ramona, een vrouw die samen met haar zusje in een lippenstiftfabriek in Berlijn werkt. Tijdens haar eenzame bestaan gluurt ze door het raam veel naar een ontwricht gezin en maakt woordeloos contact met het verwaarloosde dochtertje. Haar leven verandert als ze op het station gekust wordt door Andrzej, een Poolse autoreparateur, die op het station illegaal sloffen sigaretten staat te verkopen. Na verloop van tijd zien ze elkaar vaker en lijkt een betere tijd aangebroken voor Ramona. Maar Andrzej blijkt getrouwd te zijn en Ramona´s zwangerschap eindigt in een miskraam. Indringende rol van Susanne Lothar als de enigszins contactgestoorde en neurotische Ramona, in een film die de kijker een trieste wereld in voert. Misschien mede door het documentairewerk dat Misselwitz eerder deed, oogt de film erg levensecht. (IdH/VPRO Gids)

Wielki Tydzien

1995 | Oorlogsfilm

Duitsland​/​​Polen 1995. Oorlogsfilm van Andrzej Wajda. Met o.a. Beata Fundalej, Wojcieh Malajkat, Magdalena Warzecha, Jakub Przebindowski en Bozena Dykiel.

Tijdens de joodse opstand tegen de nazi-bezetter in het ghetto van Warschau wordt daarbuiten een tram beschoten. De passagiers moeten hun heil zoeken in nabij gelegen huizen. Irena Lilien (Fudalej), de dochter van een bekende joodse geleerde, is daarbij en ze loopt bij toeval in de armen van Jan Malecki (Malajkat), een jeugdliefde. Bekroond met een Zilveren Beer op het festival van Berlijn.

Czlowiek z...

1993 |

Polen 1993. Konrad Szołajski en Konrad Szolajski. Met o.a. Agata Kulesza, Slawomir Pacek, Ewa Gawryluk, Kazimierz Kaczor en Cezary Pazura.

Na haar verbanning in 1982 keert filmmaakster Kulesza in 1989 uit Parijs terug naar Polen. Zij wil een tv-documentaire maken over wat er gebeurde met Pacek, die tegelijkertijd met haar gearresteerd werd. Ze ontdekt geleidelijk dat hij eigenlijk een anti-held was, wiens 'daden' de resultaten waren van machinaties van de politie. Film over de Poolse censuur van 1981-1989 en de halfbakken hervorming van de Zevende Muze en het omroepbestel door de Nieuwe Poolse Orde, waarin vele oude kameraden nog een flinke vinger in de pap hebben. De titel is een zinspeling op de klassiek geworden werken CZLOWIEK Z MARMURA en CZLOWIEK Z ZELAZA van Andrzej Wajda, die gepoogd zou hebben het productiefonds voor deze film te blokkeren. Derhalve publiceerden Jaroslaw Lindenberg en Konrad Szolajski eerst het boek, dat ze tot scenario bewerkten. Włodzimierz GŁodek stond achter de camera. Voor Wajda-vorsers een must.

Pierscionek z orłem w koronie

1992 | Oorlogsfilm

Polen 1992. Oorlogsfilm van Andrzej Wajda. Met o.a. Rafał Królikowski, Adrianna Biedrzy[KA1]nska, Cezary Pazura, Mirosław Baka en Jerzy Kamas.

De titel van de film verwijst naar een ring die gevangenen vlochten van paardehaar, dat ze uit hun matrassen trokken toen ze tijdens de bezetting van Polen door de nazi`s gedetineerd waren. Ze sierden de ring met een gekroonde adelaar - het symbool van het vrije Polen - die ze van de rood-witte steel van hun tandenborstel maakten. De kroon werd algauw verboden door de communistische zetbazen die met hulp van de Russische `bevrijders` na de nazi`s aan de macht kwamen. De film gaat over de opstand van Warschau, die 63 dagen geduurd heeft, toen de Russen hun opmars staakten teneinde de nazi`s de bevolking te laten uitmoorden, zodat hun voorgenomen kolonisatie zonder al te veel weerstand kon verlopen; en dat is gelukt, want die heeft van 1945 tot en met 1990 geduurd. Centraal staat verraad dat leidde tot de arrestatie van leden de ondergrondse regering en een love- story van een jonge vaderlandslievende luitenant uit het Poolse leger (Krolikowski) en een dappere verpleegster (Wagner). Wajda schreef het scenario (samen met Maciej Karpi[KA1]nski en Andrzej Kotkowski) al in 1961 naar de roman van Aleksander Scibor-Rylski, maar het verdween op mysterieuze wijze totdat in 1991 de democratie hersteld werd. Regisseur Wajda beheerst zijn vak en de fotografie van Dariusz Kuc mag er zijn.

Pierscionek z orlem w koronie

1992 |

Polen​/​​Verenigd Koninkrijk 1992. Andrzej Wajda. Met o.a. Piotr Bajor, Cezary Pazura en Rafal Krolikowski.

De titel van de film verwijst naar een ring die gevangenen vlochten van paardehaar, dat ze uit hun matrassen trokken toen ze tijdens de bezetting van Polen door de nazi`s gedetineerd waren. Ze sierden de ring met een gekroonde adelaar - het symbool van het vrije Polen - die ze van de rood-witte steel van hun tandenborstel maakten. De kroon werd algauw verboden door de communistische zetbazen die met hulp van de Russische `bevrijders` na de nazi`s aan de macht kwamen. De film gaat over de opstand van Warschau, die 63 dagen geduurd heeft, toen de Russen hun opmars staakten teneinde de nazi`s de bevolking te laten uitmoorden, zodat hun voorgenomen kolonisatie zonder al te veel weerstand kon verlopen; en dat is gelukt, want die heeft van 1945 tot en met 1990 geduurd. Centraal staat verraad dat leidde tot de arrestatie van leden de ondergrondse regering en een love- story van een jonge vaderlandslievende luitenant uit het Poolse leger (Krolikowski) en een dappere verpleegster (Wagner). Wajda schreef het scenario (samen met Maciej Karpi[KA1]nski en Andrzej Kotkowski) al in 1961 naar de roman van Aleksander Scibor-Rylski, maar het verdween op mysterieuze wijze totdat in 1991 de democratie hersteld werd. Regisseur Wajda beheerst zijn vak en de fotografie van Dariusz Kuc mag er zijn.