Laura Antonelli: cast.
Er zijn 47 films gevonden.

Malizia 2000

1991 | Erotiek, Drama

Italië 1991. Erotiek van Salvatore Samperi. Met o.a. Laura Antonelli, Turi Ferro, Roberto Alpi, Luca Ceccarelli en Barbara Scoppa.

Een nieuw verleidingsspelletje, achttien jaar nadat Laura Antonelli in 1973 met de eerste MALIZIA internationale faam verwierf als de sensuele dienstmaagd die Don Ignazio (Ferro), de zoon van haar broodheer, verleidde. Ook deze film speelt op Sicilië. Antonelli is nu ingedut in haar huwelijk met Don Ignazio, maar op een dag komt er een archeoloog logeren. Hij heeft zijn zoon bij zich. De jongen, een tiener, rakelt haar sluimerende seksuele gevoelens op en het spelletje begint opnieuw. Niet zo prikkelend als de eerste film, maar best het bekijken waard. Antonelli heeft nog niets van haar sensualiteit en charme verloren.

L'Avaro

1990 |

Frankrijk​/​​Spanje​/​​Italië 1990. Tonino Cervi. Met o.a. Alberto Sordi, Laura Antonelli, Marie Laforêt, Valerie Allain en Lucia Bosé.

Gebaseerd op het klassieke 17e eeuwse toneelstuk van Molière met een goede internationale rolbezetting en een goede produktie-kwaliteit over de verachtelijke vrek van Arpagone die de fout maakte een kardinaal geld te lenen. Met veel humor en goed spel.

El avaro

1989 | Komedie

Italië​/​​Frankrijk​/​​Spanje 1989. Komedie van Tonino Cervi. Met o.a. Christopher Lee, Alberto Sordi, Laura Antonelli en Mattia Sbragia.

Gebaseerd op het klassieke 17e eeuwse toneelstuk van Molière met een goede internationale rolbezetting en een goede produktie-kwaliteit over de verachtelijke vrek van Arpagone die de fout maakte een kardinaal geld te lenen. Met veel humor en goed spel.

Disperatamente Giulia

1989 | Oorlogsfilm, Drama

Italië​/​​Spanje​/​​Frankrijk 1989. Oorlogsfilm van Enrico Maria Salerno. Met o.a. Tahnee Welch, Fabio Testi, Laura Antonelli, Dalila Di Lazzaro en Corinne Clery.

Giulia de Blasco (Welch) is een bekende journaliste die haar autobiografie schrijft. Ze brengt daarin een eerbetoon aan haar moeder Carmen Milkovich (Antonelli) die kort voor het uitbreken van WO II (1939-44) huwde met Ubaldo Milkovich (Salerno), een tegenstander van Mussolini, de fascistische leider van Itali[KA3]e. Na het uitbreken van de vijandelijkheden moet Ubaldo in dienst en de eenzame Carmen voegt zich bij het verzet tegen Il Duce. Ze ontmoet dan de zeer knappe Vittorio de Blasco (Pagni), een overtuigd anti-fascist, en beleeft met hem de grote liefde van haar leven. Terug in Rome blijkt Carmen zwanger en de vrucht van de passie is Giulia. Na een onbezorgde jeugd krijgt Giulia, als ze volwassen is, de nodige teleurstellingen met haar minnaars. Een film die bol staat van oppervlakkige liefdesavontuurtjes, waarin een wat meer eisende kijker geen bevrediging vindt. Allesbehalve opwindende soap, die vals sentiment niet schuwt. De middelmatige spelprestaties kwalificeren zeker niet voor een Oscar. Het scenario is van Ennio de Concini en Salerno naar de roman van Sveva Casati Modignani. Het camerawerk is van Ennio Guarnieri. Mono.

Gli indifferenti

1988 | Drama, Experimenteel

Duitsland​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Frankrijk​/​​Italië 1988. Drama van Mauro Bolognini. Met o.a. Liv Ullmann, Peter Fonda, Laura Antonelli, Sophie Ward en Chris Campion.

Een nieuwe verfilming van Alberto Moravia's roman over een rijke, corrupte en immorele Romeinse familie. Hartstocht, jaloezie, intriges brengen deze familie naar de ondergang die symbolisch is voor de naderende ondergang van het fascistische Italië. Mooie kostuums, en degelijke regie. Over het algemeen goed gespeeld, zij het hier en daar wat overdreven geacteerd . Soms is de film wat traag. Dat zijn de enige minpunten. Ook bekend als A TIME OF INDIFFERENCE.

Roba da ricchi

1987 | Komedie, Erotiek

Italië 1987. Komedie van Sergio Corbucci. Met o.a. Laura Antonelli, Renato Pozzetto, Lino Banfi, Serena Grandi en Paolo Villaggio.

Een idiote komedie, opgenomen in Monte Carlo, over een aantal echtparen die in de meest absurde situaties terechtkomen waarin alles om seks en rijkdom draait. De vrouwen zijn prachtig, maar het verhaal is een belediging voor de intelligentie van de kijker. Alleen Villaggio zorgt voor wat komische scènes.

Rimini, Rimini, Rimini

1987 | Komedie, Erotiek

Italië 1987. Komedie van Sergio Corbucci. Met o.a. Serena Grandi, Laura Antonelli, Sylva Koscina, Eleonora Brigliadori en Elvire Audray.

Aan de lieflijke Costa Romagnola, aan de Adriatische Zee bij de badplaats Rimini, vinden verschillende ontmoetingen tussen de seksen plaats. Vrouwen die verlangen naar liefde en romantiek, vrouwen die verloren liefdes bewenen, vrouwen die op een vluchtige romance uit zijn. Veel vlees maar weinig talent en het banale verhaal werkt ook al niet mee.

The Venetian Woman

1986 | Erotiek, Experimenteel

Italië 1986. Erotiek van Mauro Bolognini. Met o.a. Claudio Amendola, Monica Guerritore, Laura Antonelli en Jason Connery.

Aan de lieflijke Costa Romagnola, aan de Adriatische Zee bij de badplaats Rimini, vinden verschillende ontmoetingen tussen de seksen plaats. Vrouwen die verlangen naar liefde en romantiek, vrouwen die verloren liefdes bewenen, vrouwen die op een vluchtige romance uit zijn. Veel vlees maar weinig talent en het banale verhaal werkt ook al niet mee.

La Venexiana

1986 | Historische film

Italië 1986. Historische film van Mauro Bolognini. Met o.a. Laura Antonelli, Monica Guerritore, Jason Connery, Claudio Amendola en Clelia Rondinella.

Angela (Antonelli), een aantrekkelijke, rijke en jonge weduwe, ziet tijdens een gondeltocht een knappe jongeman (Connery), die duidelijk een vreemdeling is. Ze zou hem graag nader leren kennen en hem de schoonheid van de stad, haar palazzo en slaapkamer willen laten zien. De schone jongeling laat echter zijn oog vallen op Val[KA1]eria (Guerritore), een getrouwde vrouw. Valéria's man is toevallig niet thuis, dus grijpt zij haar kans. Toch wanhoopt Angela niet; het blijk terecht, want ook haar kans komt. Stijlvolle film die niet alleen vrouwelijk schoon laat zien, maar ook de eeuwige pracht van Venetië. Het geheel is verluchtigd met chique, dromerige erotiek. Connery is de zoon van Sean. Gesitueerd in de zestiende eeuw. Het scenario is van Massimo Franciosa. Het camerawerk is van Giuseppe Lanci.

La Jaula

1986 | Drama

Italië​/​​Spanje 1986. Drama van Guiseppe Patroni Griffi. Met o.a. Tony Musante, Laura Antonelli, Florinda Bolkan en Blanca Marsillach.

Het sinistere verhaal van een oude vrouwenversierder die onder de ogen van zijn vroegere geliefde en haar vroegrijpe dochter ligt vastgebonden aan het bed van die geliefde. Een shockerend en eigenaardig psycho-seksueel drama. Een lugubere film, maar niettemin opmerkelijk. Ook bekend als LA GABBIA.

Grandi magazzini

1986 | Komedie

Italië 1986. Komedie van Castellano en Pipolo. Met o.a. Laura Antonelli, Enrico Montesano, Alessandro Haber, Nino Manfredi en Michele Placido.

Het idee achter deze film: zet zoveel mogelijk populaire Italiaanse filmsterren in een enorm warenhuis bij elkaar in een verhaal met talrijke subplots. Verhaal en film worden chaotisch en onzinnig; alleen Ornella Muti (als zichzelf) is een lust voor het oog wanneer ze onverwacht opduikt op de afdeling sportkleding voor heren. U kunt beter zelf naar een warenhuis gaan. Sceario van Castellano en Pipolo; camerawerk van Nino Celeste.

Grandi Magazzini

1986 | Komedie

Italië 1986. Komedie van Franco Castellano. Met o.a. Ornella Muti, Laura Antonelli en Michele Placido.

Het idee achter deze film: zet zoveel mogelijk populaire Italiaanse filmsterren in een enorm warenhuis bij elkaar in een verhaal met talrijke subplots. Verhaal en film worden chaotisch en onzinnig; alleen Ornella Muti (als zichzelf) is een lust voor het oog wanneer ze onverwacht opduikt op de afdeling sportkleding voor heren. U kunt beter zelf naar een warenhuis gaan. Sceario van Castellano en Pipolo; camerawerk van Nino Celeste.

Tranches de vie

1985 | Komedie

Frankrijk 1985. Komedie van François Leterrier. Met o.a. Laura Antonelli, Michel Boujanah, Jean-Pierre Cassel, Christian Clavier en Jean-Pierre Darroussin.

Tien sketches uit het stripverhalenalbum van Lauzier die de scenario- en dialogenschrijver van de film is. Leterrier is bovendien een goede filmmaker en dat maakt het resultaat des te teleurstellender. Andere sketches hadden de voorkeur verdiend boven deze. Veel herhalingen en montagefouten maken het geheel lomp en overdreven. De elegante, amorele en wrede wereld van Lauzier komt helemaal niet uit de verf.

La Gabbia

1985 | Drama, Erotiek

Italië​/​​Spanje 1985. Drama van Giuseppe Patroni Griffi. Met o.a. Tony Musante, Laura Antonelli, Florinda Bolkan, Laura Troschel en Blanca Marsillach.

De film gaat over een playboy op middelbare leeftijd, die in Parijs een vrouw tegenkomt. Hij heeft haar in het verleden verleid, onteerd en verlaten. Nu is hij verward geraakt in een web van krankzinnige passie, waarin hij de gevangene en het slachtoffer is van de vrouw en haar dochter. Het idee is goed, maar het zwakke scenario, met slechte dialogen, heeft geen film opgeleverd die de moeite waard is.

Wild Bill

1984 | Western

1984. Western van Met o.a. Laura Antonelli, Sylvia Kristel, Monica Vitti en Ursula Andress.

De film gaat over een playboy op middelbare leeftijd, die in Parijs een vrouw tegenkomt. Hij heeft haar in het verleden verleid, onteerd en verlaten. Nu is hij verward geraakt in een web van krankzinnige passie, waarin hij de gevangene en het slachtoffer is van de vrouw en haar dochter. Het idee is goed, maar het zwakke scenario, met slechte dialogen, heeft geen film opgeleverd die de moeite waard is.

Viuuulentemente mia

1982 | Komedie, Misdaad

Italië 1982. Komedie van Carlo Vanzina. Met o.a. Diego Abatantuono, Laura Antonelli en Christian De Sica.

Als een politieman per ongeluk een boosdoenster heeft laten ontsnappen, besluit hij haar te gaan zoeken en te arresteren. Hij volgt haar tot in Spanje, maar de verrukkelijke, sensuele vrouw weet op alle mogelijke manieren aan haar arrestatie te ontkomen. Als ze eindelijk gedwongen wordt zich over te geven weet ze de politieman te chanteren, zodat hij haar moet laten gaan. Soms om te lachen, verder niks. Al is Laura Antonelli best het aanzien waard.

Sesso... e volontieri

1982 | Komedie, Erotiek

Italië 1982. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Laura Antonelli, Johnny Dorelli, Gloria Guida, Margaret Lee en Giuliana Clandra.

Een episodenfilm waarin tien maal de erotische impulsen van de personages worden gefrustreerd door de uitwassen van de moderne maatschappij (of juist door onverwacht traditionalisme). Een geroutineerde formulefilm van Risi op het stramien van zijn SESSO MATTO, die slechts heel sporadisch de satirische scherpte van zijn beste werk benadert.

Porca vacca

1982 | Komedie, Oorlogsfilm

Italië 1982. Komedie van Pasquale Festa Campanile. Met o.a. Laura Antonelli, Renato Pozzetto en Aldo Maccione.

Een geschifte zanger, geen onbegaafd oplichter, probeert tijdens WO I een manier te vinden om uit handen van de vijand te blijven. Hij komt in contact met een boer en een meisje, zwendelaars tot en met, en gedrieën weten ze zich buiten de oorlog te houden. Amusant en soms zelfs grappig.

Passione d'amore

1981 | Drama, Historische film, Experimenteel

Frankrijk​/​​Italië 1981. Drama van Ettore Scola. Met o.a. Valeria D'Obici, Bernard Giraudeau, Jean-Louis Trintignant, Bernard Blier en Massimo Girotti.

Een jonge militair (Giraudeau) wordt in 1862 naar een garnizoen in een grensplaats overgeplaatst, waar de ongewoon lelijke en ziekelijke nicht (D'Obici) van zijn kolonel hem achtervolgt met een geobsedeerde verliefdheid. Haar hardnekkige passie slaat op hem over en leidt tot een tragedie. Een stijlvolle historische verpakking zet Scola's filmische pleidooi voor de eigenwaarde van minderheden voort, in dit geval discriminatie op esthetische gronden. Waar de roman van Tarchetti voedsel aan de verbeelding gaf, werken visualisering en spel - ondanks alle kwaliteiten - soms averechts. Deze intrigerende variant op BEAUTY AND THE BEAST kan niet helemaal overtuigen en behoort zeker niet tot Scola's beste werk. Scenario van regisseur Scola en Ruggero Maccari. Camerawerk van Claudio Ragona. Ook bekend als PASSION OF LOVE.

Il Turno

1981 | Komedie, Erotiek

Italië 1981. Komedie van Tonino Cervi. Met o.a. Vittorio Gassman, Laura Antonelli, Bernard Blier, Turi Ferro en Paolo Villaggio.

Een Siciliaanse baron van middelbare leeftijd is stapelverliefd - maar van afstand - op een verleidelijke vrouw. Maar ze trouwt uiteindelijk met een rijke, invloedrijke man in de hoop dat ze gauw weduwe wordt. Een beminnelijke advocaat heeft ook een oogje op haar en haar rijkdom. De weelderige Antonelli is zoals gewoonlijk heel sexy en Gassman is een geweldige acteur. Cervi had beter gekund, het script ook.

Casta e pura

1981 | Erotiek, Komedie

Italië 1981. Erotiek van Salvatore Samperi. Met o.a. Laura Antonelli, Fernando Rey en Massimo Ranieri.

Een mooie Venetiaanse erfgename heeft beloofd kuis te blijven zolang haar vader, een welgestelde landeigenaar, nog leeft. Dan komt haar fascinerende, viriele neef ten tonele, die het haar uiterst moeilijk maakt zich aan haar belofte te houden. Het is een sensueel genot om naar Antonelli te kijken. De andere acteurs zijn ook goed, zodat deze sekskomedie boven zijn genre uitstijgt.

Mi faccio la barca

1980 | Komedie

Italië 1980. Komedie van Sergio Corbucci. Met o.a. Laura Antonelli, Johnny Dorelli, Christian De Sica, Daniela Poggi en Carridi Nardulli.

Een tandarts heeft een plezierboot gekocht en wil met zijn kinderen op de Middellandse Zee gaan varen. Zijn ex-echtgenote gaat ook mee om haar kroost tegen de geringe schipperskunde van de vader te beschermen, met als resultaat een verzoening en een schipbreuk. Deze eigentijdse variant op de Italiaanse komedie heeft onvoldoende vondsten en voert ook de afgetrapte grappen uiterst mat uit. De dialoog tussen de voormalige echtelieden is vermoeiend gekissebis. Antonelli blijkt geen comédienne en is - erger nog - uiterst onflatteus in beeld gebracht. Het scenario is van Bruno Corbucci, Ernesto Gastaldi en Mario Almendola. Het camerawerk is van Luigi Kuveiller.

Letti selvaggi

1979 | Komedie, Erotiek

Italië​/​​Spanje 1979. Komedie van Luigi Zampa. Met o.a. Ursula Andress, Laura Antonelli, Sylvia Kristel, Monica Vitti en Michele Placido.

Een episodefilm, waarin elk van de actrices in twee sketches de kans wordt geboden om de heren tot slachtoffer te maken, die maar al te graag willen of het verdienen. Deze futloze en geestloze poging om een oude succesformule nieuw leven in te blazen laat de vrouwelijke sterren maar aanmodderen. Vitti maakt er nog wat van en Kristel houdt zich laconiek staande, maar Andress gaat moedeloos alleen maar uit de kleren omdat niemand iets anders voor haar wist te bedenken.

Il Malato immaginario

1979 | Komedie, Historische film

Italië 1979. Komedie van Tonino Cervi. Met o.a. Alberto Sordi, Laura Antonelli, Marina Vlady, Bernard Blier en Stefano Satta Flores.

Rondom het ziekbed van een rijke zwartkijker spelen intriges en persoonsverwarringen waar een kordate huishoudster helderheid in brengt zodat haar baas voorlopig ook van zijn denkbeeldige kwaaltjes afkomt. De klassieke komedie van Molière werd naar het 17de-eeuws Rome verplaatst. De banale kluchteffecten doen aan de humor meer af dan toe, maar uitbundig acteren compenseert de stijlloze regie.

Gran bollito

1978 | Komedie, Misdaad

Italië 1978. Komedie van Mauro Bolognini. Met o.a. Shelley Winters, Max von Sydow, Laura Antonelli, Renato Pozzetto en Alberto Lionello.

Een respectabele dame van middelbare leeftijd - die rond 1900 in een zuidelijk dorpje is geboren en met zwarte kunst opgroeide - pleegt een reeks bijlmoorden en verwerkt de slachtoffers tot toiletzeep. Een groteske mislukking in een poging tot absurdistische zwarte humor waarvoor deze anders zo bekwame regisseur niets in huis blijkt te hebben. Hierdoor gaan dit op feiten gebaseerde verhaal en de sterke bezetting beide totaal de mist in. Het idee om de dames uit Winters clubje te laten spelen door acteurs in travestie vergroot de verbijstering, maar draagt niets bij aan de humor. Scenario van Nicola Badalucco en Luciano Vincenzoni.

Mogliamante

1977 | Komedie, Romantiek, Erotiek, Drama

Italië 1977. Komedie van Marco Vicario. Met o.a. Laura Antonelli, Marcello Mastroianni, Leonard Mann, Gastone Moschin en Olga Karlatos.

Een salonanarchist duikt onder in het huis van zijn buurman en wordt vervolgens doodgewaand. Zijn aan migraine lijdende 'weduwe' moet zijn zaken overnemen en ontdekt zo zijn dubbelleven waardoor ze met name seksueel helemaal opbloeit, tot jaloezie van haar echtgenoot die alles vanuit zijn schuilplaats observeert. Het thema van dubbel voyeurisme -direct en indirect - kreeg een esthetische filmvorm in sepiatinten en decoratieve aankleding anno 1900, maar de regie laat de spelers ook voornamelijk decoratief zijn, terwijl de gedwongen passiviteit Mastroianni weinig dramatische kanten geeft. De talrijke erotische scènes zijn elegant in beeld gebracht.

Sessomatto

1976 |

1976. Dino Risi. Met o.a. Paola Barbone, Laura Antonelli, Duilio del Prete, Alberto Lionello en Giancarlo Giannini.

Een salonanarchist duikt onder in het huis van zijn buurman en wordt vervolgens doodgewaand. Zijn aan migraine lijdende 'weduwe' moet zijn zaken overnemen en ontdekt zo zijn dubbelleven waardoor ze met name seksueel helemaal opbloeit, tot jaloezie van haar echtgenoot die alles vanuit zijn schuilplaats observeert. Het thema van dubbel voyeurisme -direct en indirect - kreeg een esthetische filmvorm in sepiatinten en decoratieve aankleding anno 1900, maar de regie laat de spelers ook voornamelijk decoratief zijn, terwijl de gedwongen passiviteit Mastroianni weinig dramatische kanten geeft. De talrijke erotische scènes zijn elegant in beeld gebracht.

L'innocente

1976 | Drama, Historische film, Experimenteel

Italië​/​​Frankrijk 1976. Drama van Luchino Visconti. Met o.a. Giancarlo Giannini, Laura Antonelli, Jennifer O'Neill, Rina Morelli en Marc Porel.

Een jonge aristocraat preekt een libertijnse levenswandel voor zichzelf, maar vindt het onverdraaglijk als zijn vrouw zijn theorieën ook in praktijk brengt. Hij bewerkstelligt de dood van haar kind en pleegt zelfmoord. De decadente roman van d'Annunzio werd een stijlvol en melancholiek portret van een zichzelf overleefd hebbende klasse, ietwat ontsierd door melodramatisch spel van Giannini. De laatste film van Visconti, die stierf tijdens de montage. Scenario van regisseur Visconti, Suso Cecchi D'Amico en Enrico Medioli.

La Divina creatura

1975 | Misdaad, Drama

Italië 1975. Misdaad van Giuseppe Patroni Griffi en Guiseppe Patroni Griffi. Met o.a. Laura Antonelli, Terence Stamp, Marcello Mastroianni, Michele Placido en Marina Berti.

Een door een aristocraat verleid en verlaten meisje heeft een ontspoord liefdesleven tot de neef van de vroegere verleider verliefd op haar wordt. Zijn jaloezie op het verleden drijft haar opnieuw in de armen van de aristocraat die uiteindelijk zelfmoord zal plegen, terwijl de neef toetreedt tot het leger van Mussolini. Romantisch melodrama uit 1920 kreeg esthetische en ingetogen filmvorm en plaatst het verhaal in een breder maatschappelijk kader met het naderende einde van de aristocratie. Antonelli is opnieuw ideaal als schijnbaar passief lustobject in het begin van de eeuw.

Till Marriage Do Us Part

1974 |

1974. Luigi Comencini. Met o.a. Laura Antonelli, Michele Placido, Alberto Lionello en Jean Rochefort.

Een door een aristocraat verleid en verlaten meisje heeft een ontspoord liefdesleven tot de neef van de vroegere verleider verliefd op haar wordt. Zijn jaloezie op het verleden drijft haar opnieuw in de armen van de aristocraat die uiteindelijk zelfmoord zal plegen, terwijl de neef toetreedt tot het leger van Mussolini. Romantisch melodrama uit 1920 kreeg esthetische en ingetogen filmvorm en plaatst het verhaal in een breder maatschappelijk kader met het naderende einde van de aristocratie. Antonelli is opnieuw ideaal als schijnbaar passief lustobject in het begin van de eeuw.

Mio Dio, come sono caduta in basso

1974 | Erotiek

Italië 1974. Erotiek van Luigi Comencini. Met o.a. Laura Antonelli, Alberto Lionello, Michele Placido, Ugo Pagliai en Rosemary Dexter.

Een Siciliaanse aristocrate hoort na haar huwelijk met een rijke bourgeois, dat ze met een bastaardzoon van haar vader is getrouwd en blijft maagdelijk, tot ze wordt aangerand door haar chauffeur. Ze zoekt haar erotische bevrediging in gecompliceerdheid - geïnspireerd door boeken van Gabriele d'Annunzio - en geprikkeld door het incesttaboe wil ze toch de liefde met de echtgenoot bedrijven als ze hoort dat haar vader zich vergist heeft. Dat liefde ook gewoon en vanzelfsprekend kan zijn, zal ze nooit weten. Deze pikante en smakelijk gepresenteerde kostuumkomedie is tegelijk een kritisch beeld van een van zichzelf vervreemde bourgeoisie die van het zondebesef een nieuwe religie heeft gemaakt. Antonelli is de ideale keuze voor de hoofdrol.

Sessomatto

1973 | Komedie, Erotiek

Italië 1973. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Giancarlo Giannini, Laura Antonelli, Alberto Lionello, Paola Barboni en Duilio del Prete.

Negen pikante sketches rond de fysieke charmes van Antonelli en het transformatievermogen van Giannini. Zeer wisselend van niveau, maar één juweeltje: een eenzame schlemiel wordt verliefd op een prostituée die niet alleen travestiet blijkt, maar ook nog zijn uit het oog verloren broer.

Peccato veniale

1973 | Komedie, Erotiek

Italië 1973. Komedie van Salvatore Samperi. Met o.a. Laura Antonelli, Alessandro Momo, Tino Carraro, Orazio Orlando en Lilla Brignone.

Tijdens een familievakantie deponeert de oudste zoon zijn nieuwe, mooie echtgenote in een zomerhuis en moet zelf weer aan het werk. Schertsend geeft hij zijn puber-broer opdracht op haar te letten en zegt ook dat hij 'man moet worden'. De jongen neemt het letterlijk èn in combinatie. Deze opvolger van MALIZIA is bijna identiek in scenario en rolbezetting. Antonelli is onverminderd mooi en de jonge Momo een verrassend acteurtje, maar de toch al niet originele formule wordt sleets.

Malizia

1973 | Erotiek

Italië 1973. Erotiek van Salvatore Samperi. Met o.a. Laura Antonelli, Turi Ferro, Alessandro Momo, Tina Aumont en Lilla Brignone.

Na de dood van de moeder wordt haar plaats in een Siciliaans gezin ingenomen door een jonge, aantrekkelijke huishoudster tegen wie zowel de vader als de oudste zoon vergeefse avances wagen. De vroegrijpe puberzoon weet haar met chantage tot zijn minnares te maken. Haar afweer jegens de vader blijkt een geslaagde tactiek om hem tot een aanzoek te dwingen. Afgezien van doortastend optreden van de vijftienjarige grijpt de film terug naar gluurderige `jarretelgordel-erotiek` van de jaren vijftig (periode waarin verhaal ook speelt). Antonelli is dat gluren overigens waard en werd door deze film een ster. Samperi zou de dramatische liefdesscène tijdens onweer in reeksen volgende films overdoen.

Docteur Popaul

1972 |

Frankrijk 1972. Claude Chabrol. Met o.a. Jean-Paul Belmondo, Mia Farrow, Laura Antonelli, Daniel Ivernel en Marlène Appelt.

Een medisch student trouwt met de lelijke dochter van een geneesheer-directeur in het belang van zijn carrière. Buitenshuis blijft hij onverminderd rokken jagen, maar de echtgenote is schijnbaar tevreden tot hij een verhouding begint met haar mooie zuster. De poging om met opzettelijk grove humor tegen heilige huisjes te trappen mislukt omdat Belmondo - die de film produceerde - zich zó ongeremd in de smakeloosheid stort dat het echt niet leuk meer is. Een verrassende rol van Farrow als stil muisje met gevaarlijk diepe gronden. Scenario van Paul Guégauff. Ook bekend als HIGH HEELS.

All'onorvole piacciono le donne

1972 | Komedie, Erotiek

Italië​/​​Frankrijk 1972. Komedie van Lucio Fulci. Met o.a. Lionel Stander, Lando Buzzanca, Francis Blanche, Laura Antonelli en Anita Strindberg.

Een vette farce, die onhandig vermomd is als een satire op de Italiaanse clerus en bourgeoisie. Lucio Fulci regisseert met zijngebruikelijke storende nadrukkelijkheid, hoewel de competente en voor dit type film verrassend prestigieuze cast bij momenten aardig uit de hoek komt.

Sans mobile apparent

1971 | Mysterie, Thriller

Frankrijk​/​​Italië 1971. Mysterie van Philippe Labro. Met o.a. Jean-Louis Trintignant, Dominique Sanda, Sacha Distel, Carla Gravina en Jean-Pierre Marielle.

In Nice wordt een reeks geheimzinnige moorden gepleegd. Een politie-inspecteur ontdekt - nadat zijn ex-vriendin ook is neergeschoten - dat alle slachtoffers in het verleden hebben meegespeeld in dezelfde studententoneelvoorstelling. Eén van de actrices van toen is onvindbaar. De regisseur verplaatste de roman van Ed McBain naar de zonnige Côte d'Azur met verrassend resultaat. De intrige vertoont nogal wat gaten, maar geeft ruimte aan de kleurrijke variëteit van treffend gespeelde personages die in gespannen tempo de revue passeren. Scenario van de regisseur en Jacques Lanzmann naar de roman van Ed McBain Ten plus one.

Les mariés de l'an II

1971 | Komedie, Avonturenfilm, Romantiek

Frankrijk​/​​Italië​/​​Roemenië 1971. Komedie van Jean-Paul Rappeneau. Met o.a. Jean-Paul Belmondo, Marlène Jobert, Laura Antonelli, Michel Auclair en Julien Guiomar.

De naar Amerika uitgeweken Nicolas (Belmondo) keert na de Franse Revolutie terug naar het vaderland om van zijn vrouw te scheiden. Hij moet wel want een voorgenomen tweede huwelijk met een rijke Amerikaanse erfgename liep al spaak tijdens de kerkelijke inzegening. Een jaloerse concurrent beschuldigde hem van bigamie waarop een vechtpartij - de eerste uit een lange reeks - volgde. Deze uitbundige en sierlijke avonturenkomedie wordt gecombineerd met een temperamentvol liefdesverhaal. Belmondo doet wat van hem verwacht kan worden, veel knokken en verbaasd kijken, alsof hij er eigenlijk niet bij wil horen.

Il merlo maschino

1971 | Erotiek

Italië 1971. Erotiek van Pasquale Festa Campanile. Met o.a. Lando Buzzanca, Laura Antonelli, Lino Toffolo en Gianrico Tedeschi.

Een gefrustreerde, nerveuze, zeer talentloze cellist hangt zijn strijkinstrument aan de wilgen en merkt dat iemand zijn vrouw - als zij naakt is - begluurt, die hij op zijn buurt weer bespiedt. Hij ontdekt zijn vrouw die zich nergens van bewust is, als lustobject en komt op steeds idiotere gedachten. Een pittige sekssatire in Italiaanse stijl. Het scenario is van de regisseur naar een verhaal van Luciano Biancardi. Silvano Ippoliti gluurde door de camera.

Bali - incontro d'amore

1970 | Drama, Erotiek

Italië​/​​Duitsland 1970. Drama van Ugo Liberatore. Met o.a. John Steiner, Laura Antonelli, Umberto Orsini, Petra Pauly en Johannes Schaaf.

Een volkenkundige en een fotograaf werken ter plekke aan een boek over Bali. De geleerde geeft zich over aan de Brahmin-mystiek en de lokale leefgewoontes, tot ergernis van zijn medewerker, wiens vrouw echter méér begrip toont. De botsing tussen de verschillende culturen leidt tot erotische rivaliteit en andere tragedies. Deze prentenboekachtige documentaire moet een alibi geven aan de pikante scènes met veelwijverij en nymfomane Balineses. De Italiaanse keuring greep echter in, zodat de veelheid aan relaties overwegend in quasi hooggestemde prietpraat wordt verduidelijkt. De schoonheid van Antonelli en van het eiland wegen tegen elkaar op en zijn een betere film waard.

Venus im Pelz

1969 | Drama, Erotiek

Duitsland​/​​Italië 1969. Drama van Massimo Dallamano. Met o.a. Laura Antonelli, Régis Vallée, Ewing Loren, Renate Kasche en Werner Pochath.

Een schrijver wordt verliefd op het Russisch fotomodel Wanda, die hij deelgenoot maakt van zijn theorie dat de liefde een meester-slaaf verhouding is. Wanda participeert met steeds meer animo in zijn lichamelijke en geestelijke vernedering, tot hij in een psychiatrische inrichting wordt opgenomen waar hij zich ironisch superieur voelt aan zijn therapeuten. Deze modieus bij de tijd gebrachte verfilming van een roman van Sacher Masoch lijkt meer dan sensatie te willen en blijkt de obsessie van de held serieus te nemen, maar het dik aangezet acteren en de banale dialoog werken averechts. Antonelli is geen dominante Wanda, hooguit een vlotte meid die uit sportieve overwegingen zich de zweep in de hand laat drukken. USA/GB-titel: VENUS IN FURS.

Un Detective

1969 | Mysterie, Thriller

Italië 1969. Mysterie van Romolo Guerrieri. Met o.a. Franco Nero, Florinda Bolkan, Adolfo Celi, Delia Boccardo en Silvia Dionisa.

Man wordt op kerstavond vermoord, waarna iemand zich op politiebureau meldt die zegt inlichtingen over slachtoffer te geven als politie minnares van zijn zoon het land uit zet. Detective volgt bezoeker en belandt in allerhande verwikkelingen. Italiaanse poging tot detective-film naar Amerikaans voorbeeld mist sfeer en weet spanning van verward scenario niet vast te houden. Vrouwen met wie Nero tijdens onderzoek wordt geconfronteerd zijn echter traditioneel mooi en mysterieus.

L' Arcangelo

1969 | Komedie

Italië 1969. Komedie van Giorgio Capitani. Met o.a. Vittorio Gassman, Pamela Tiffin, Irina Demick, Adolfo Celi en Jacques Stany.

Een advocaat laat zich strikken door een fotomodel om haar te verdedigen tegen de aanklacht wegens moord op haar minnaar, die echter in goede gezondheid is. Het blijkt een komplot om de advocaat voor een nog te plegen moord te laten opdraaien, waarbij zijn eigen onbekwame verdedigingspleidooi hen fataal wordt. Deze middelmatige komedie gooit haar eigen glazen in door verrassend bedoelde wendingen meermaals te herhalen, wat tot gevolg heeft dat verveling en ongeloof toeslaan.

A Man Called Sledge

1969 | Western

Verenigde Staten​/​​Italië 1969. Western van Vic Morrow. Met o.a. James Garner, Dennis Weaver, Claude Akins, Laura Antonelli en John Marley.

Een bandiet wil een goudmijn beroven door zich te laten insluiten in een nabij gelegen gevangenis en dan vervolgens een oproer te provoceren. Het plan lukt, maar de pogingen om zijn medeplichtigen op te lichten keren zich tegen hem, zodat hij na een massale slachtpartij weliswaar zijn leven behoudt, maar niet de bergplaats van het goud achterhaalt. Ondanks de Hollywood- acteurs en -regisseur heeft deze film de kenmerkende gewelddadigheid en sterke visuele effecten van een spaghetti- western, plus nadrukkelijke maar onbestemde religieuze symboliek. De verbeten gewetenloosheid van Garner wijkt verrassend af van zijn gewoonlijk goedmoedige rollen. Ook bekend als SLEDGE.

Venus im Pelz

1968 | Erotiek

Duitsland​/​​Italië 1968. Erotiek van Max Dillman. Met o.a. Ewing Loren, Régis Vallée en Laura Antonelli.

Een bandiet wil een goudmijn beroven door zich te laten insluiten in een nabij gelegen gevangenis en dan vervolgens een oproer te provoceren. Het plan lukt, maar de pogingen om zijn medeplichtigen op te lichten keren zich tegen hem, zodat hij na een massale slachtpartij weliswaar zijn leven behoudt, maar niet de bergplaats van het goud achterhaalt. Ondanks de Hollywood- acteurs en -regisseur heeft deze film de kenmerkende gewelddadigheid en sterke visuele effecten van een spaghetti- western, plus nadrukkelijke maar onbestemde religieuze symboliek. De verbeten gewetenloosheid van Garner wijkt verrassend af van zijn gewoonlijk goedmoedige rollen. Ook bekend als SLEDGE.

Satyricon

1968 | Avonturenfilm, Historische film, Erotiek

Italië 1968. Avonturenfilm van Gianluigi Polidoro. Met o.a. Ugo Tognazzi, Laura Antonelli, Tina Aumont, Don Backy en Mario Carotenuto.

De wederwaardigheden van de student Encolpio in het decadente Rome van Keizer Nero, samen met zijn vrienden Ascilto en Oitone. Dit gelijktijdig met Fellini's film gemaakte vluggertje houdt zich meer aan de letter van Petronius Arbitro's nagelaten romandelen, maar mist smaak, stijl en fantasie. Het resultaat is vermoeiend en vervelend, rumoerig en platvloers. Het orgie-achtige banket met de extravagante Trimalcione als gastheer is hier de finale, Fellini begon zijn film hiermee. Het is de moeite van het wachten waard, want Tognazzi brengt als enige de juiste combinatie van decadentie en ironie in zijn rol.

Doctor Goldfoot and the Girl Bombs

1966 | Sciencefiction, Thriller

Italië​/​​Verenigde Staten 1966. Sciencefiction van Mario Bava. Met o.a. Vincent Price, Bill Dexter en Laura Antonelli.

Kennelijk zagen investeerders na de buitengewoon slechte DOCTOR GOLDFOOT AND THE BIKINI MACHINE van Norman Taurog (1966) toch nog economisch gewin in een vervolg met de levensechte schone dames-robotten in een film over de verovering van de wereldmacht door de kwade genius Dr. Goldfoot en strikten ze een Italiaanse meester en een coryfee der fantastische film om dit obscuur werkje te draaien; echter Price noch Bava lieten dit werk in hun curriculi vitae opnemen.