Alexandre Feklistov: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Podmoskobnye Vetchera

1993 | Drama, Romantiek, Film noir

Frankrijk​/​​Rusland 1993. Drama van Valeri Todorovski en Valeri Todorovski. Met o.a. Vladimir Machkov, Alexandre Feklistov, Youri Kouznetov, Natali Tchoukina en Avangarde Leontiev.

Katia (Dapkounaite) woont in Moskou. Het is 1992 en zij is een 34-jarige typiste die een saai leventje leidt. Haar onbenullige echtgenoot Mitia (Feklistov) zit nog steeds onder de knoet van zijn moeder, Irina Dmitrievna (Freindlikh), die schrijfster is. Katia`s taak bestaat eruit om het manuscript van haar schoonmoeder uit te tikken. De ommekeer komt voor Katia als ze met z`n drie[KA3]en naar de datsja van Irina gaan: ze ontmoet Sergei (Machkov), het manusje van alles, die haar minnaar wordt. Katia kent de ware hartstocht alleen maar uit de woorden en de zinnen die ze overtikt. Nu heeft ze een echte vent. Haar overspel komt uit en de emoties laaien hoog op. Katia `vergeet` haar schoonmoeder de medicijnen toe te dienen, die zij nodig heeft om in leven te blijven, en Irina Dmitrievna sterft, maar ze betaalt voor haar zonden... Gebaseerd op een novelle van Marina Cheptounova. De psychologie en de plot zijn vaak misleidend maar veel wordt goed gemaakt door knappe vertolkingen en mooi camerawerk van Sergeui Kozlov. Sinistere, doeltreffende maar enigszins dissonante muziekscore van Leonid Dessiatnikov. De film kwam tot stand met Franse (financiële) hulp. Ook bekend als KATIA ISMAILOVA.

Luna Park

1992 | Komedie

Frankrijk​/​​Rusland 1992. Komedie van Pavel Lungin. Met o.a. Andrei Goutine, Oleg Borisov, Natalia Egorova, Nonna Mordioukova en Michael Goloubovich.

Russisch-Franse productie over een twintig-jarige, gespierde, neo-nazistische Russische skinhead en jodenhater (Goutine) in de post-perestrojkatijd, die dweept met Schwarzenegger. Na een zoektocht komt hij erachter dat zijn vader Naoum (Borisov) een jood is. Via het personage van de briljante Naoum maakt de kijker kennis met het onmenselijke, zede- en radeloze Russische leven in de uiteengespatte Sovjetunie. De staat is weggevallen als zekerheid, en velen zoeken soelaas in extremistische uitspattingen. Jammer dat het scenario van regisseur Lounguine zo zwak is en dat het resultaat, een mengsel van surrealisme, zwarte humor en geweld, vaak irritant overkomt. Tweede film van Lounguine, die met zijn debuut TAXI BLUES enkele jaren eerder hoge ogen gooide.