Natacha Devillers: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Shanghai Trance

2008 | Drama, Romantiek

Nederland 2008. Drama van David Verbeek. Met o.a. Lu Yulai, Tian Yuan, Tygo Gernandt, Zhang Heng en Cheng Haofeng.

Drie liefdesgeschiedenissen spelen zich af in het hectische Shanghai. Xu Yu is verliefd op Apple, maar zij verhuist met haar ouders naar een rijkere buurt, architect Jochum heeft eigenlijk te weinig geld naar de smaak van zijn fraaie vriendin Zhang Yi en de liefde tussen barmeisje Jenny en dj Calvin speelt zich af tegen het decor van disco's en nachtclubs. Van de drie liefdesverhalen had de verhaallijn over Xu Yu en Apple een complete film verdiend. Verbeek, die een voorliefde heeft voor het werk van Tsai Ming-liang en Hou Hsiao-hsien, blijkt een groot talent te hebben voor kwetsbare momenten, en had dat meer mogen benutten.

Pandora's Box

2008 | Drama

Turkije​/​​Frankrijk​/​​Duitsland​/​​België 2008. Drama van Neslihan Atagül. Met o.a. Onur Ünsal, Derya Alabora, Tsilla Chelton en Tayfun Bademsoy.

Twee naar de grote stad uitgeweken navelstaardigere zussen en een armoedzaaiende hippiebroer worden geconfronteerd met de verdwijning van hun hoogbejaarde moeder in het afgelegen geboortedorp. De dopehead-kleinzoon en azijnpissende oma met Alzheimer blijken het echter nog het best met elkaar te kunnen vinden. Filmmaakster Ustaoglu schetst in dit drama met tragikomische weerhaakjes een veelkleurig beeld van diverse ontwikkelingen en leefwijzen in hedendaags Turkije. De 90-plussende Chelton, al briljant vilein in de Franse miniklassieker Tatie Danielle (1990), neemt de koppositie in het toch al uitstekende acteursensemble.

Walking on the Wild Side

2006 | Drama

China 2006. Drama van Han Jie en Jie Han. Met o.a. Bai Paijiang, Guo Qiang, Hou Jing en Zhang Xingxing.

De Chinese stad waar de hoofdpersonen van VPRO Tiger Award-winnaar Lai xiao zi opgroeien is net de hel: alles is zwart van het roet van de koolmijnen. Hier in de provincie Shanxi overschaduwt de markgeleide economie letterlijk de menselijke maat. Beginnend cineast Han, die putte uit zijn eigen leven, signaleert dat de Chinese jeugd even bandeloos wordt als de Chinese overheid. Drie tieners slaan een scholier in elkaar en zoeken daarna een beter heenkomen. Het gras van de buren is evenwel ook in China groener. Han is goed in het tonen van de grimmige werkelijkheid vande Chinese industriesteden; karakters uitdiepen gaat hem vooralsnog wat minder goed af.