Joseph Offenbach: cast.
Er zijn 25 films gevonden.

Die Unverbesserlichen und ihr Stolz

1971 |

Duitsland 1971. Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Gernot Endemann en Inge Meysel.

Die Unverbesserlichen - Und ihr Stolz

1971 | Komedie

Duitsland 1971. Komedie van Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Inge Meysel, Gernot Endemann, Agnes Windeck en Monika Peitsch.

Doris (Peitsch) is net getrouwd met de zoon van professor Hechler (Lange), J[KA3]urgen Hechler (Pfitzmann), die architect is. Kurt (Offenbach) en K[KA3]athe (Meysel) horen van kleinzoon Michael (Hornauf) dat er een receptie was georganiseerd na het huwelijk in een chique hotel, maar zij waren niet uitgenodigd. Ze voelen zich best beledigd en als Doris en haar man terugkeren van hun huwelijksreis ontvangen haar ouders hen heel koeltjes. De relatie met Jürgen Hechler bevriest en hij kan door scenarioschrijver Robert Stromberger voor een volgende aflevering uit de serie geschreven worden.

Der Kapitän

1971 | Komedie

Duitsland 1971. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Heinz Rühmann, Johanna Matz, Horst Tappert, Ernst Stanovski en Horst Janson.

Vrachtvaarder Ebbs (Rühmann) krijgt het commando over een groot passagiersschip en komt tot de ontdekking dat een van zijn nieuwe taken het zwierig omgaan met vrouwelijke passagiers is. De situaties zijn niet erg verschillend van de latere Love Boat-serie en dit verhaal van Richard Gordon werd al eerder als The Captain's Table met John Gregson in de hoofdrol verfilmd. Scenario van Georg Laforet. Camerawerk van Ernst Wild.

Unter den Dächern von St. Pauli

1970 | Documentaire, Actiefilm, Erotiek

Duitsland 1970. Documentaire van Alfred Weidenmann. Met o.a. Jean-Claude Pascal, Werner Peters en Joseph Offenbach.

Zie: Reeperbahn-serie.

Die Unverbesserlichen und die Liebe

1970 |

Duitsland 1970. Claus Peter Witt. Met o.a. Gernot Endemann, Inge Meysel en Joseph Offenbach.

Zie: Reeperbahn-serie.

Die Unverbesserlichen - Und die Liebe

1970 | Komedie

Duitsland 1970. Komedie van Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Inge Meysel, Gernot Endemann, Monika Peitsch en Michael Hornauf.

Kurt (Offenbach) en K[KA3]athe (Meysel) zijn 39 jaar getrouwd. Er is geen reden om feest te vieren, want de kinderen hebben geen tijd. Rudi (Endemann) is mislukt als profvoetballer en probeert nu zijn geluk als autoverkoper; een job, waarin Dagmar (Schneider) niets ziet - het stel is nog steeds niet getrouwd, maar heeft wel een koter. Gescheiden dochter Doris (Peitsch) heeft een schoonheidssalon geopend en heeft het veel te druk. Last but not least: Kurt doet de boekhouding van Frau Urban (Quilling), een aantrekkelijke weduwe, waardoor Kurt niet aan zijn trouwdag herinnerd wil worden. Daarop trekt K[KA3]athe een bek, terwijl oma K[KA3]opcke (Windeck) de boel weer eens op stelten zet. Pfitzmann maakt zijn opwachting als Jürgen Hechler, die architect is. Het scenario van Robert Stromberger is aangeknaagd door de tand des tijds net zoals voorafgaande en volgende afleveringen. Het vervolg heet DIE UNVERBESSERLICHEN - UND IHR STOLZ.

Die Unverbesserlichen und ihre Menschenkenntnis

1969 |

Duitsland 1969. Claus Peter Witt. Met o.a. Gernot Endemann, Inge Meysel en Joseph Offenbach.

Kurt (Offenbach) en K[KA3]athe (Meysel) zijn 39 jaar getrouwd. Er is geen reden om feest te vieren, want de kinderen hebben geen tijd. Rudi (Endemann) is mislukt als profvoetballer en probeert nu zijn geluk als autoverkoper; een job, waarin Dagmar (Schneider) niets ziet - het stel is nog steeds niet getrouwd, maar heeft wel een koter. Gescheiden dochter Doris (Peitsch) heeft een schoonheidssalon geopend en heeft het veel te druk. Last but not least: Kurt doet de boekhouding van Frau Urban (Quilling), een aantrekkelijke weduwe, waardoor Kurt niet aan zijn trouwdag herinnerd wil worden. Daarop trekt K[KA3]athe een bek, terwijl oma K[KA3]opcke (Windeck) de boel weer eens op stelten zet. Pfitzmann maakt zijn opwachting als Jürgen Hechler, die architect is. Het scenario van Robert Stromberger is aangeknaagd door de tand des tijds net zoals voorafgaande en volgende afleveringen. Het vervolg heet DIE UNVERBESSERLICHEN - UND IHR STOLZ.

Die Unverbesserlichen - Und ihre Menschenkenntnis

1969 | Komedie

Duitsland 1969. Komedie van Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Inge Meysel, Gernot Endemann, Monika Peitsch en Michael Homauf.

Hoewel in de vorige aflevering bleek dat dochter Lore uit de serie weggeschreven was, heet het dat ze tegenwoordig een verloofde Pierre in Parijs heeft. Vader (Offenbach) en moeder (Meysel) zijn nieuwsgierig en krijgen van zoon Rudi (Endemann) een reisje naar Parijs aangeboden. Als ze aan de stadsgrens van Berlijn zijn om door de corridor in de DDR (lekker gedateerd -de DDR bestaat sedert 1991 niet meer) te gaan, belt Pierre op; hij is in Berlijn om Lore te bezoeken voordat ze vertrekt, want ze heeft een baan in Zuid-Amerika gevonden. We krijgen noch Pierre noch Lore te zien want de intrige is gewoon aan hun personages opgehangen, maar dat Dagmar (Schneider) een dikke buik krijgt, is echt. Met Rudi trouwen wil ze echter niet (de eerste tekenen van baas in eigen buik). Het scenario is van Robert Stromberger. Het vervolg met nog meer soap heet DIE UNVERBESSERLICHEN - UND DIE LIEBE.

Die Unverbesserlichen... und ihre Sorgen

1968 | Documentaire

Duitsland 1968. Documentaire van Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Gernot Endemann en Inge Meysel.

Hoewel in de vorige aflevering bleek dat dochter Lore uit de serie weggeschreven was, heet het dat ze tegenwoordig een verloofde Pierre in Parijs heeft. Vader (Offenbach) en moeder (Meysel) zijn nieuwsgierig en krijgen van zoon Rudi (Endemann) een reisje naar Parijs aangeboden. Als ze aan de stadsgrens van Berlijn zijn om door de corridor in de DDR (lekker gedateerd -de DDR bestaat sedert 1991 niet meer) te gaan, belt Pierre op; hij is in Berlijn om Lore te bezoeken voordat ze vertrekt, want ze heeft een baan in Zuid-Amerika gevonden. We krijgen noch Pierre noch Lore te zien want de intrige is gewoon aan hun personages opgehangen, maar dat Dagmar (Schneider) een dikke buik krijgt, is echt. Met Rudi trouwen wil ze echter niet (de eerste tekenen van baas in eigen buik). Het scenario is van Robert Stromberger. Het vervolg met nog meer soap heet DIE UNVERBESSERLICHEN - UND DIE LIEBE.

Die Unverbesserlichen - Und ihre Sorgen

1968 | Komedie

Duitsland 1968. Komedie van Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Inge Meysel, Gernot Endemann, Monika Peitsch en Michael Hornauf.

Vader Kurt (Offenbach) moet naar het ziekenhuis en nu komt alles op de schouders van moeder K[KA3]athe (Meysel) terecht: gescheiden dochter Doris (Peitsch) krijgt een veelbelovende relatie met ambtenaar Gruber (Diringshofen), die op het punt staat carri[KA2]ere te maken, waardoor de huishouding door elkaar dreigt te geraken en als dat niet het geval is, komt oma K[KA3]opcke (Windeck) wel de boel op stelten zetten als ze even ontsnapt is uit het bejaardentehuis. Dochter Lore is nu uit de serie geschreven, want ze is met Monique naar Parijs. Het scenario is als vanouds van Robert Stromberger. Nog meer van hetzelfde in het vervolg DIE UNVERBESSLICHEN - UND IHRE MENSCHENKENNTNIS.

Die Unverbesserlichen: Und ihr Optimismus

1967 |

Duitsland 1967. Claus Peter Witt. Met o.a. Gernot Endemann, Inge Meysel en Joseph Offenbach.

Vader Kurt (Offenbach) moet naar het ziekenhuis en nu komt alles op de schouders van moeder K[KA3]athe (Meysel) terecht: gescheiden dochter Doris (Peitsch) krijgt een veelbelovende relatie met ambtenaar Gruber (Diringshofen), die op het punt staat carri[KA2]ere te maken, waardoor de huishouding door elkaar dreigt te geraken en als dat niet het geval is, komt oma K[KA3]opcke (Windeck) wel de boel op stelten zetten als ze even ontsnapt is uit het bejaardentehuis. Dochter Lore is nu uit de serie geschreven, want ze is met Monique naar Parijs. Het scenario is als vanouds van Robert Stromberger. Nog meer van hetzelfde in het vervolg DIE UNVERBESSLICHEN - UND IHRE MENSCHENKENNTNIS.

Die Unverbesserlichen - Und ihr Optimismus

1967 | Komedie

Duitsland 1967. Komedie van Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Inge Meysel, Gernot Endemann, Helga Anders en Monika Peitsch.

Verdere belevenissen van de Scholzes uit West-Berlijn. Zoon Rudi (Endemann) en dochter Lore (Anders) komen toch iedere zondag wel even langs, maar met de Wichmanns gaat het niet goed: schoonzoon Helmut (Persson) maakt een slippertje met zijn secretaresse, waarop zijn vrouw Doris (Peitsch) wil gaan scheiden en terug gaat naar haar vader Kurt (Offenbach) en moeder K[KA3]athe (Meysel). Kurt beschouwt al dat gebeuren als een welkome aanleiding om oma K[KA3]opcke (Windeck) naar een bejaardentehuis te sturen. Het scenario is van Robert Stromberger. Alleen maar interessant voor de kijkers die voorafgaande delen gezien hebben.

Die Unverbesserlichen: Nichts dazugelernt

1966 |

Duitsland 1966. Claus Peter Witt. Met o.a. Gernot Endemann, Inge Meysel en Joseph Offenbach.

Verdere belevenissen van de Scholzes uit West-Berlijn. Zoon Rudi (Endemann) en dochter Lore (Anders) komen toch iedere zondag wel even langs, maar met de Wichmanns gaat het niet goed: schoonzoon Helmut (Persson) maakt een slippertje met zijn secretaresse, waarop zijn vrouw Doris (Peitsch) wil gaan scheiden en terug gaat naar haar vader Kurt (Offenbach) en moeder K[KA3]athe (Meysel). Kurt beschouwt al dat gebeuren als een welkome aanleiding om oma K[KA3]opcke (Windeck) naar een bejaardentehuis te sturen. Het scenario is van Robert Stromberger. Alleen maar interessant voor de kijkers die voorafgaande delen gezien hebben.

Die Unverbesserlichen - Nichts dazugelernt

1966 | Komedie

Duitsland 1966. Komedie van Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Inge Meysel, Gernot Endemann, Helga Anders en Monika Peitsch.

In deze aflevering met wederom een scenario van Robert Stromberger zegt Rudi (Endemann) zijn baan op bij de post, komt oma K[KA3]opcke (Windeck), tot groot ongenoegen van vader Kurt (Offenbach) bij hen wonen. Moeder K[KA3]athe (Meysel) hoopt dat haar dochter met een rijke jongen thuis komt, maar de eerste vriend van Lore (Anders) blijkt een teleurstelling. Kurt moet binnenkort met pensioen, omdat hij 65 wordt, maar hij kan dit niet verkroppen. Käthe komt erachter en probeert hem te helpen, maar dat gaat van de wal in de sloot. Ook deze aflevering sloeg er bij de kijker van toen best in, maar men moet bedenken dat tv-films weinig concurrentie hadden en dat het publiek veel slikte wat hen voorgeschoteld werd. In de volgende eeuw toch nog maar nauwelijks te harden. Het vervolg heet DIE UNVERBESSERLICHEN - UND IHR OPTIMISMUS.

Die Unverbesserlichen

1965 | Komedie

Duitsland 1965. Komedie van Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Inge Meysel, Gernot Endemann, Helga Anders en Monika Peitsch.

De familie Scholz uit West-Berlijn bestaat uit vader Kurt (Offenbach), moeder K[KA3]athe (Meysel), zoon Rudi (Endemann) en dochter Lore (Anders). Samen met de schoonzoon Helmut Wichmann (Persson), en tante Hertha (Gmelin) zijn ze voetbalfans, omdat Rudi een der betere spelers van zijn club is. Ze spelen met zijn allen in de voetbaltoto en ze winnen een lief sommetje. Kurt koopt voor zijn aandeel een auto, die hij onmiddellijk in de prak rijdt, waardoor de rest van het geld ook opraakt. Het scenario van Robert Stromberger gaat over een soort Duitse doorsneefamilie. Tientallen jaren later is aan deze tv-film nog maar nauwelijks lol te beleven, behalve voor Meyselfans. Het vervolg heet DIE UNVERBESSERLICHEN - NICHTS DAZUGELERNT.

Freddy, Tiere, Sensationen

1964 | Drama, Muziek

Duitsland 1964. Drama van Karl Vibach. Met o.a. Freddy Quinn, Erna Selmer, Josef Albrecht, Peter Mosbacher en Joseph Offenbach.

Quinn is in deze aflevering uit de indertijd zeer populaire reeks 'Freddy-Films' een succesvolle trapezewerker in Amerika. Zijn ouders, eigenaren van circus 'Baldoni' dreigen door stormschade failliet te gaan en hij spoedt zich terug naar Europa en redt de show. Trouwe Quinn-fans en schlagerliefhebbers kunnen hun hart ophalen als de donkere idool uit volle borst o.a. 'Ja, wir sind Artisten' en 'Kleine Welt' zingt. Zie ook: Schlagerfilms.

Zwei unter Millionen

1961 | Drama, Romantiek

Duitsland 1961. Drama van Victor Vicas en Wieland Liebske. Met o.a. Hardy Krüger, Loni von Friedl, Walter Giller, Joseph Offenbach en Fritz Tillmann.

Berlijn 1961, vlak voor de bouw van de Muur. Karl (Kr[KA3]uger) werkt overdag in de markthallen van Oost-Berlijn en `s avonds is hij kellner in West-Berlijn. Men kan zich relatief eenvoudig van de ene sector naar de andere verplaatsen. Karl droomt ervan zijn eigen kroeg te bezitten en heeft iets op het oog. Hij leert Christine (Von Friedl) kennen, die uit Rostock (toen de DDR!) is gekomen naar de voormalige rijkshoofdstad. Christine probeert hem te helpen en ze heeft rijke familie in D[KA3]usseldorf (het Westen!), die wel een handje willen helpen. Karl biedt op het café, maar een geheimzinnige tegenbieder drijft de prijs op. Een staaltje van typisch West-Duits kapitalisme. Christine 'leent' nog wat meer geld uit de kas van haar werkgever. De kroeg komt er nooit en Karl doet de grootst mogelijke moeite om zijn vriendin te behoeden voor de gevangenis. Het lukt, want hij houdt veel van haar. Sentimentele milieuschets, geïnspireerd door de bouw van de Muur. Behoorlijke spelprestaties van de hoofdrollen, maar de film heeft voor het verwende nageslacht geen glans, hooguit curiositeitswaarde. Scenario van Gerd Oelschlegel naar een roman van Walter Lembke. Camerawerk van Heinz Hölscher. Tweede regisseur Liebske deed v.n.l. de voorbereidingen.

Freddy und der Millionär

1961 | Muziek, Drama

Duitsland 1961. Muziek van Paul May. Met o.a. Freddy Quinn, Grit Boettcher, Heinz Erhardt en Joseph Offenbach.

Zie: Schlagerfilms.

Der Lügner

1961 | Drama

Duitsland 1961. Drama van Ladislao Vajda. Met o.a. Heinz Rühmann, Giulia Follina, Annemarie Düringer, Blandine Ebinger en Gustav Knuth.

Een man ontdekt de ontrouw van zijn vrouw en zijn wereld stort in. Zijn dochtertje van tien vertelt hij dat haar moeder naar de hemel is en dat hij haar zo goed mogelijk zal vervangen. En dan begint zijn lijdensweg die hij voor zijn dochter zal verbergen door zich samen met haar te verschuilen in een droomwereld. Op het melodramatische af, maar ontroerend en fantastisch vertolkt door Rühmann.

Dreizehn alte Esel

1958 | Musical, Komedie

Duitsland 1958. Musical van Hans Deppe. Met o.a. Hans Albers, Marianne Hoppe, Karin Dor, Gunnar Möller en Werner Peters.

Een wereldreiziger komt na jaren terug bij zijn vrouw, die het kindertehuis Sonnenhof bestiert. Natuurlijk ziet Josef Krapp (Albers) kans via de warme kinderhartjes ook het hart van zijn vrouw Martha (Hoppe) weer terug te winnen, en dan wordt het pas helemaal 'lustig' op de Sonnenhof, waar liedjes worden gezongen als 'Mein Junge, hält die Füße still' en 'Es ist egal'. Scenario van Janne Furch. Camerawerk van Ekkehard Kyrath. Ook bekend als Dreizehn kleine Esel und der Sonnenhof .

Der Schinderhannes

1958 | Drama, Komedie, Biografie, Misdaad, Romantiek

Duitsland 1958. Drama van Helmut Käutner. Met o.a. Curd Jürgens, Maria Schell, Fritz Tillmann, Christian Wolff en Paul Esser.

Naar het gelijknamige toneelstuk van Carl Zuckmayer. Curd Jürgens speelt 'der Schinderhannes', een soort Duitse Robin Hood, die eind 18de eeuw met de Franse bezetter bakkeleide. Aardig is dat Käutner geen zoetsappige held maakt van deze notoire boef. Der Schinderhannes vindt het bijvoorbeeld heel amusant als twee vrouwen met elkaar op de vuist gaan, hij zoent ongevraagd een Franse dame en jat meteen haar halscollier, en als een portretschilder hem uitnodigt voor hem te poseren, blijkt overduidelijk hoe ijdel hij is. Käutners film zit goed in elkaar, en mocht - gezien de pracht decors en knappe kostuums - kennelijk wat kosten. Mooie muziek van Bernhard Eichhorn.

Skandal um Dr. Vlimmen

1956 | Drama

Duitsland 1956. Drama van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Bernhard Wicki, Heidemarie Hatheyer, Wolfgang Lukschy, Ellen Schwiers en Ursula Herking.

Roothaerts bestseller Doctor Vlimmen is in deze Duitse remake zodanig 'aangepast' dat hij onherkenbaar is geworden. Wat ervan overblijft is een niet onverdienstelijk allegaartje voor het grote publiek, een volks verhaaltje, zonder de antiklerikale strekking van het boek. Wicki is dokter Vlimmen en Hatheyer zijn zuster Truus. Het scenario van Konrad Beste en Dietrich Carls is dan ook vrijelijk geïnspireerd op de trilogie. Camerawerk van Albert Benitz. In 1978 door Guido Peters opnieuw gefilmd.

Der Meineidbauer

1956 | Drama

Duitsland 1956. Drama van Rudolf Jugert. Met o.a. Carl Wery, Heidemarie Hatheyer, Christiane Hörbiger, Attila Hörbiger en Hans von Borsody.

Boer Mathias Ferner kan het door list en bedrog voor elkaar krijgen dat de boerderij van zijn stiefbroer Jakob na diens dood in zijn handen komt. Hiermee ontzegt hij Jakob's vriendin Paula en hun kinderen de erfenis. Paula kan na een paar jaar de hand leggen op een voor Mathias belastende brief. Een typisch Duitse boeren-heimatfilm, een afgrijselijke melodramatische draak. Inmiddels toch al de derde (of vierde) verfilming. Scenario van Erna Fentsch gebaseerd op het toneelstuk van Ludwig Anzengruber. Camerawerk van Roger Hubert.

Schön muß man sein

1951 | Muziek

Duitsland 1951. Muziek van Akos von Ratony. Met o.a. Sonja Ziemann, Willy Fritsch, Hardy Krüger, Rudolf Platte en Hans Richter.

Ziemann speelt het brutale revuesterretje Maria Schippe dat bij de repetities voor de nieuwe operette van producent Enrico Zwickel (Platte) brutaal opmerkt dat diva Rose de Lila (Ondra) valse noten aanslaat. Hoewel ze geen ongelijk heeft, eist hoofdrol Ondra dat koorzangeresje Ziemann ontslagen wordt. Platte`s hoofd staat daar helemaal niet naar, want vader en zoon Holunder (Fritsch/Krüger) hebben de arrangementen nog niet klaar en de show moet de volgende dag in première. Weinig opwindende film over de verwikkelingen achter de schermen van een operette. Nodeloos om op te merken dat Ziemann over het juiste 'talent' beschikt om de show te redden, terwijl de jonge Krüger verliefd op haar wordt. De muziek is van Michael Jary, die in de film het rolletje van 'kapellmeister' van het operette-orkest speelt. Het scenario is van Dr. Gustav Kampendonk, die assistentie kreeg van Kurt Schwabach en Fritz von Woedtke. Het camerawerk werd verzorgd door Willy Winterstein.

Einmal der liebe Herrgott sein

1942 | Komedie

Duitsland 1942. Komedie van Hans H. Zerlett. Met o.a. Hans Moser, Irene von Meyendorff, Margit Symo, Hans Zesch-Ballot en Ivan Petrovich.

Een huisknecht in een hotel droomt ervan portier te zijn. Zijn wens gaat gedurende één avond in vervulling! Moser krijgt iets te veel aandacht in de hoofdrol. De vele hotelgasten zijn uitstekend getypeerd. Scenario van Hans G. Kernmayr en Fritz Koselka. Camerawerk van Bruno Stephan.