Alexander Lutz

Acteur

Alexander Lutz is acteur.
Er zijn 16 films gevonden.

Kommissarin Lucas - Vertrauen bis zuletzt

2004 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2004. Misdaad van Thomas Berger. Met o.a. Thure Riefenstein, Michael Roll, Alexander Lutz, Tamara Simunovic en Germain Wagner.

Uit een zijarm van de Donau in Regensburg wordt het zwaarverminkte lichaam van de negentien-jarige Biljana Savic (B[KA3]ock) opgevist. Het Servische meisje was au pair bij het echtpaar Anja (Sarnau) en Uli Schwarz (Eitner), maar Kommissarin Lucas (Kriener) wordt van hen niet veel wijzer. Evenmin van Biljana`s vriendin Milica (Leonhardt), die gelijk met haar uit Servi[KA3]e naar Duitsland kwam. Lucas vraagt broeder Danko Kovak (Nemec), die afkomstig is uit Kroati[KA3]e, om raad. Wat hij opmerkt, spoort in het geheel niet met de uitspraken van de eveneens uit Kroati[KA3]e afkomstige tandarts Vodenac (Davor), bij wie Milica als pati[KA3]ente komt. Vodenac onderhoudt een intieme relatie met Isabell Kraus (Bachmann), bij wie Milica inwoont en dat plaatst hem op het lijstje van verdachten. Lucas speurt verder en ontdekt sporen in samenhang met de Joegoslavische burgeroorlog. De slachtoffers die zij ondervraagt weten te veel. Ze raakt zelf nog even in heel groot gevaar als onbekenden het op haar woning gemunt hebben en daarbij huisbaas Max (Prückner) tot moes slaan. Plotseling is Milica verdwenen. Het scenario van Barbara Jago en regisseur Berger doet denken aan een lange tv-film met Helen Mirren in de hoofdrol, die na een pauze van een groot aantal jaren haar werk als hoofd van de afdeling moordzaken weer opnam en meteen geconfronteerd werd met een vergelijkbaar geval over twee zusters uit voormalig Joegoslavië. Het spel is heel behoorlijk. Nemec, die in Kroatië is geboren, is bekend door de serie TATORT, waarin hij een commissaris in München is, terwijl Prückner TATORT-commissaris in Hamburg is. Het camerawerk is van Torsten Breuer.

Kommissarin Lucas - Vergangene Sünden

2004 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2004. Misdaad van Thomas Berger. Met o.a. Thure Riefenstein, Michael Roll, Alexander Lutz, Tamara Simunovic en Germain Wagner.

De nieuwe zaak van Kommissarin Ellen Lucas (Kriener) uit Regensburg begint met een brand op de boerderij van Willi Hantel (Reichel), een ex-smeris, die in de vlammen omkomt. Er is duidelijk sprake van brandstichting. Dan wordt zijn collega van toen Walter Gussmann (Giggenbach) vermoord. Ze hadden samengewerkt in de zaak Katz (Flocken), maar dat blijkt een dwaalspoor. Ondertussen zet de huidige hoofdcommissaris Ernst Schenker (Lauterbach) Ellen onder zware druk. Hij verbiedt zelfs zijn dochter Susanne (Schwiers) nog langer Ellens man Paul (Wagner) te verplegen, die in een coma verkeert. Daardoor belandt Schenker zelf hoog op de lijst van verdachten. Susanne, die zich niet laat manipuleren, komt bij toeval achter de diepere achtergrond van de zaak, maar voordat het geval is geklaard, bevindt zij zich in groot gevaar. Het scenario van Barbara Jago houdt niet over, de rollen zijn routine, maar de film is voor krimi-liefhebbers aanvaardbaar genoeg. Het camerawerk is van Torsten Breuer. Gevolgd door VERTRAUEN BIS ZULETZT.

Inga Lindström - Wind über den Schären

2004 | Romantiek, Drama

Duitsland 2004. Romantiek van Michael Steinke. Met o.a. Valerie Niehaus, Dirk Mierau, Alexander Lutz, Jonathan Beck en Rolf Becker.

TASHet voorspelbare scenario is van Christiane Sadlo. Het camerawerk is van Dieter Sasse.

Kommissarin Lucas - Die blaue Blume

2003 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2003. Misdaad van Thomas Berger. Met o.a. Thure Riefenstein, Michael Roll, Alexander Lutz, Tamara Simunovic en Arnulf Schumacher.

Paul, de echtgenoot van de Keulse commissaris Ellen Lucas (Kriener) krijgt een verkeersongeluk en raakt in een diepe coma. In Regensburg in Beieren is een speciale kliniek voor comapati[KA3]enten. Ellen wordt overgeplaatst en begint bij de Kripo in Regensburg, een kleine provincieplaats vergeleken met Keulen. Ze wordt door haar collega Boris Noethen (Roll) met argwaan bekeken, want hij ziet in Ellen een obstakel voor zijn carri[KA2]ere. Deze onrechtvaardige opvatting komt de samenwerking niet ten goede. In haar eerste zaak wordt Ellen geconfronteerd met een kindermoord, die ingewikkeld lijkt te zijn, omdat men in eerste instantie de dader in de familiekring zoekt. Tegenstrijdige uitspraken over alibi`s maken het er niet gemakkelijker op. Het hoofd van de afdeling moordzaken Klaus Buddlick (Schumacher) sterft, waardoor Ellens taak nog moeilijker wordt, maar ze ontdekt dat Stefan Deuter (Riefenstein), een zeer waardevolle assistent is. Dan gebeurt er een tweede kindermoord en net zoals bij de eerste wordt er een blauwe bloem bij het lichaampje gevonden. De jacht op een seriemoordenaar is geopend en er is weinig tijd voor onderlinge rivaliteit met een streberige collega. In haar conventionele scenario doet Barbara Jago mee aan de nieuwe trend, waarin de assistent-smerissen onbetaalbaar blijken, maar voor de rest is er weinig nieuws onder de zon. Kriener is best goed en krijgt de juiste steun van de bijrollen. Prückner, die Max speelt, is een Kommissar uit Hamburg in de serie TATORT en Maranow, die Ingrid Kurten speelt, heeft haar eigen misdaadserie EIN STARKES TEAM bij omroep ZDF. Het camerawerk is van Torsten Breuer.

Die Stimmen

2003 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2003. Misdaad van Rainer Matsutani. Met o.a. Mariele Millowitsch, Max von Thun, Ulli Maier, Roland Koch en Alexander Lutz.

Mona Seiler (Millowitsch) is vanwege de pariteit tussen mannen en vrouwen, hoofd van de afdeling moordzaken bij de politie in M[KA3]unchen. Ze wordt met scheve ogen aangekeken door haar entourage, vooral door haar assistent Kommissar Fischer (Von Thun), die haar functie ambieert. Mona moet een tweetal moorden oplossen. Het lijkt het werk van een seriemoordenaar omdat de signatuur steeds dezelfde is. In plaats dat Fischer haar helpt, houdt hij Mona`s man Anton in de gaten, omdat hij denkt dat Anton in illegale praktijken verwikkeld is. Verzamelt hij bewijzen tegen Anton, dan kan hij Mona van haar voetstuk stoten. Mona ontdekt dat de rode draad van de zaak naar een exclusieve kostschool leidt. Leraar Michael Danner (Lutz), ooit beschuldigd van verkrachting van Felicitas Gerber (Maier), komt in haar vizier. De zaak dateert van negentien jaar geleden en Felicitas bracht jarenlang door in een psychiatrische inrichting. Na een recente moord, het derde slachtoffer, wordt Felicitas heel verrassend als daderes gearresteerd. Mona ondervraagt haar, ontdekt dat Felicitas indertijd meervoudig verkracht werd en komt tot de conclusie dat Felicitas weliswaar het een en ander moet weten, maar niet de moordenares is. Ze kent waarschijnlijk de dader en als dat zo is beschermt ze hem. Mona ontdekt dat Felicitas na de verkrachting zwanger werd en bevallen is van een zoon die ze ter adoptie afstond. Mona concludeert nu snel, dat leraar Danner de volgende op de lijst moet zijn. Ze moet de eenzame wreker tijdig stoppen. Ondertussen heeft Anton in de gaten gekregen dat Fischer hem schaduwde. Op dat moment krijgt Fischer het bericht dat Mona een ongekend risico heeft genomen en waarschijnlijk oog in oog staat met de vermoedelijke seriemoordenaar. Hij begraaft de vermeende strijdbijl met Anton en beide mannen snellen de in nood verkerende Mona te hulp. Senta Berger heeft een paar maanden voordat deze film werd uitgezonden in een tweetal vergelijkbare films gespeeld om uit te proberen of ze een toekomst in het misdaadgenre had. Senta zit ook bij de politie in München, heeft een assistent die haar aanvankelijk niet ziet zitten en wordt tegengewerkt omdat ze als vrouw de baan kreeg toegewezen. Ze belandt in dezelfde levensgevaarlijke situaties. De films met Senta waren heel wat spannender en stukken beter gespeeld dan dit wel heel doorzichtige en door-de-weekse scenario van Peter Petersen naar het gelijknamige verhaal van Crista von Bernuth. Gevolgd door UNTREU.

Die Verbrechen des Professor Capellari - Eine ehrenwerte Gesellschaft

2002 | Misdaad, Mysterie

Duitsland 2002. Misdaad van Nikolai Müllerschön. Met o.a. Friedrich von Thun, Sissy Höfferer, Dietrich Siegl, Gilbert von Sohlern en Hansa Czypionka.

Capellari (Von Thun) snuffelt naar de ware moordenaar van Petra Kettler (Schlattner), de vrouw van politicus Karl Kettler (Berger). Zij zou vermoord zijn door Kettlers politieke rivaal, jurist Edgar Vanloos (Czypionka), die zich voor een milieupartij gecompromitteerd had. Edgar zou feitelijk op heterdaad betrapt zijn. Cappellari kent Edgar uit zijn jeugd en meent dat hij geen motief had, omdat Edgar en Petra, voordat zij ging trouwen, elkaars geliefden waren. De schijn is tegen Edgar, vooral als hij uit zijn voorlopige hechtenis ontsnapt, waarin Kommissarin Geissler (H[KA3]offerer) hem bevolen had. Ook Capellari raakt zelf in een lastig parket. Een moordaanslag op Kettler, wijst in de juiste richting en Geissler redt Capellari, maar zij lost de zaak niet op. Dat is voorbehouden aan Capellari. In deze aflevering zien we hoe het verlies van Capellari`s vader die door Karl Sch[KA3]onb[KA3]ock gespeeld werd (en in werkelijkheid gestorven was), nu wordt gecompenseerd door zijn halfbroer Bruno Buchwald (Siegl) en dat zijn relatie met Kommissarin Geissler gestabiliseerd is, al proberen zij elkaar steeds de loef af te steken. Ze kunnen echter niet zonder elkaar. Von Thun is goed, Höfferer geloofwaardig en de omgeving is zoals altijd wonderschoon. Het scenario van regisseur Müllerschön is een kronkelige wie-is-de-dader die door de twee puike hoofdrollen op orde wordt gebracht. Het camerawerk is van Klaus Merkel.

Die Pferdefrau

2002 | Drama

Oostenrijk/Duitsland 2002. Drama van Gabi Kubach. Met o.a. Eva Herzig, Francis Fulton-Smith, Franz Buchrieser, Ursula Karusseit en Luca Zamperoni.

Na een miskraam en onenigheid met haar vriend Alexander Moser (Lutz) gaat de pas afgestudeerde dierenarts Christine Grasser (Herzig) uit Wenen naar haar vader Georg (Buchrieser) in Saksen, in de voormalige DDR. Behalve het opnieuw aanknopen van vervreemde familiebanden temt zij op de naburige manege een volbloedhengst en verovert zij het hart van eigengereide pikeur Markus K[KA3]onig (Fulton-Smith). Pure soap uit de pen gevloeid van scenarioschrijfster Gabriele Kister. De hoofdrollen doen verschrikkelijk hun best om de kijksters te vermaken. Het camerawerk is van Hans Selikovsky. Voor vlijtige strijksters en bonbon-eetsters op de canapé.

Wir bleiben zusammen

2001 | Komedie

Duitsland 2001. Komedie van Wolfgang Murnberger. Met o.a. Bernadette Heerwagen, Bernhard Schir, Alexander Lutz, Jeremy Göppner en Sophie Pflügler.

Op weg naar het stadhuis ter gelegenheid van de huwelijksvoltrekking van hun 23-jarige dochter Kristine (Heerwagen) met de 35-jarige Richard Oberberg (Schir) krijgen vader en moeder Bergmann een fataal verkeersongeluk. Kristine krijgt plotseling de verantwoording voor haar vijftien-jarige broer Max (G[KA3]oppner), haar negen-jarige zusje Neli (Pfl[KA3]ugler) en anderhalfjarige peuter Franzi (Murnberger). Kristine is een begaafde pianiste. Ze speelt in het klassieke quintet van Richard, die er violist is en tevens de leiding heeft. Ze staan juist voor hun muzikale doorbraak. Richard wil niet meer met haar trouwen, want hij heeft geen zin in een baby die niet van hem zelf is en de kinderen van een ander. Bovendien denkt hij dat het schadelijk is voor hun carri[KA2]ere. Wat Kristine betreft heeft hij op korte termijn best gelijk; haar spel wordt minder omdat ze regelmatig flaters slaat. Ook gaat er in het huishouden het nodige mis. Max doet het slecht op school en rechter Henning B[KA3]ulow (Lutz) wil Kristine de voogdij ontnemen. Het gezin wil echter bij elkaar blijven en gelukkig is rechter B[KA3]ulow nog een jonge kerel (en ongetrouwd!) die het goed met Max kan vinden en Kristine een aantrekkelijke jonge vrouw vindt. Het scenario van Henriette Piper heeft dus een goede afloop en bevat enkele stereotype personages en clichématige nevenintriges. Het camerawerk is van Helmut Wimmer. Er wordt aardig geacteerd en na afloop voelt de kijker die het heeft weten vol te houden, zich voldaan en is tegelijkertijd opgelucht.

Tatort - Passion

2000 | Mysterie

Duitsland 2000. Mysterie van Ilse Hofmann. Met o.a. Harald Krassnitzer, Sophie Rois, Dietmar Schönherr, Gregor Seberg en Simon Schwarz.

Commissaris Moritz Eisner (Krassnitzer) uit Wenen gaat voor zijn vakantie naar Tirol en betreurt algauw zijn beslissing. Uitgerekend bij het wandelen stoot hij op het lijk van Hubert Egger, de zoon van burgemeester Alois Egger (Sch[KA3]onherr). Het onderzoek is in handen van zijn jonge collega ter plaatse, Roxane Aschenwald (Rois) die zelf afkomstig is uit het dorp en door de bevolking in haar rol als dienares der wet niet serieus genomen wordt. De zaak wordt delicaat als Roxane haar eigen vader Franz (Simonischek) horen moet. Eisners vakantie is voorbij als hem gevraagd wordt Roxane te assisteren, terwijl zij te trots en te eerzuchtig is om zijn hulp te accepteren. Het scenario van Felix Mitterer is niet origineel en bedient zich van heel wat clichés, maar bevat tegelijkertijd bizarre invallen en soms verrassende wendingen, zoals de vermoorde die tijdens de passiespelen zich met Jezus vereenzelfigde en aan het kruis aan zijn einde kwam, terwijl Eisner na een klap op zijn kop vastgebonden is op een boomstam die tot planken gezaagd moet worden. Dat een misdaadorganisatie achter dit alles zit, is nogal wiedes en is dan toch weer een domper. Aflevering 448.

Lieselotte

1998 | Komedie

Duitsland/Oostenrijk 1998. Komedie van Johannes Fabrick. Met o.a. Vasiliki Roussi, Alexander Lutz, Sonsee Ahray-Flöthmann, Babett Arens en Nicholas Ofczarek.

Nico (Lutz) en Paula (Roussi) zijn al jarenlang gelukkig getrouwd. Kinderen hebben ze niet. Paula is onvruchtbaar, maar ze hebben er nooit een probleem van gemaakt, omdat ze allebei veel te druk bezig zijn met hun carrière. Als een collega stralend van geluk vertelt dat ze zwanger is, begint Paula naar het moederschap te verlangen. Ze ziet dat iedereen om haar heen kinderen krijgt, ja zelfs tweelingen! Nico heeft begrip voor haar gemoedstoestand en ziet adoptie als de enige mogelijkheid. Ze komen terecht in de malle molen van de bureaucratie. De lijst van aspirant-ouders is verschrikkelijk lang en niemand kan bij benadering schatten hoe lang ze zullen moeten wachten. Dan trachten ze hun doel maar te bereiken via allerlei omwegen. Bitterzoete komedie, waarbij het lachen een wrange nasmaak nalaat. De zware aanklacht tegen de harteloze instellingen is vlijmscherp en wordt met veel overtuiging gebracht door de twee hoofdrollen. Iedereen die ooit een adoptie overwogen heeft, zal zich ongetwijfeld herkennen in deze intelligent gemaakte film die geschreven werd door Antonio Fian. Fotografie is van Robert Neumüller.

Hinterholz 8

1998 | Komedie

Oostenrijk 1998. Komedie van Harald Sicheritz. Met o.a. Roland Düringer, Nina Proll, Rudolf Rohaczek, Reinhard Nowak en Alfred Dorfer.

De familie Krcal, bestaande uit de licht kalende vader Herbert (D[KA3]uringer) met bril, de knappe, donkerblonde, nog jonge moeder Margit (Proll) en hun zoon Philipp (Rohaczek), een STAR TREK nerd, wonen in een ouderwetse etagewoning aan de rand van de Weense binnenstad. Herbert en Margit dromen al jaren van een eigen huis, maar het geld (ca 44.000 euro) dat zij bij het bouwspaarfonds bij elkaar geschraapt hebben, is nog niet eens genoeg voor de kelder van hun droomvilla. Dan kunnen ze op het adres uit de titel in een dorpje een oud boerderijtje kopen van Meier (B[KA3]ock), een collega op Herberts werk. Meier en Sepp (Nowak), een andere collega, beloven te helpen met de modernisering. De koopacte is zo geregeld met de hulp van Eberl (Dorfer) van de bank. Margits broer Willi (Resetartis), ontpopt zich ongevraagd als amateur architect. De verantwoording rust echter op Herberts schouders en die heeft twee linkerhanden. Erger nog, zodra ze beginnen stort het dak in en zo wordt het huis een ruïne, stenen om de hals van de familie Krcal. Een Oostenrijkse screwball comedy in de geest van MR. BLANDINGS BUILDS HIS DREAM HOUSE uit 1948 van Henry C. Potter met Cary Grant en Myrna Loy. Deze zwartgallige klucht kwam in het jaar dat hij uitkwam, na het kassucces van TITANIC van James Cameron op de tweede plaats in Oostenrijk te staan. Buiten de Alpen republiek is de film niet zo gemakkelijk te volgen, want hij staat stijf van het dialect. De Duitse distributeur die hiervoor vreesde, voorzag de film van ondertiteling en dat werd hem niet in dank afgenomen - hij had hem opnieuw moeten laten inspreken, maar was de film over gebeurtenissen in een dorpje, waar het gerucht sneller loopt dan de gordijnen dichtgetrokken worden, dan nog wel zo leuk geweest? De rolprent komt traag op gang, maar is voor gelijkgezinde eigenheimers meer dan hilarisch. Alleen de running gag over Captain Kirk begint na een tijdje verschrikkelijk te vervelen. Het scenario is van regisseur Sicheritz naar de succesvolle boulevardklucht van hoofdrol Düringer die daarmee zelf op de planken had gestaan. Het camerawerk is van Walter Kindler.

Die Bräute

1998 | Misdaad, Komedie

Duitsland 1998. Misdaad van Johannes Fabrick. Met o.a. Wolfram Berger, Alexander Lutz, Gabriele Benesch, Franziska Sztavjanik en Heidelinde Pfaffenbichler.

De tijden zijn slecht voor het schurken-duo Herrmann (Berger) en Heinz (Lutz). Bij de aankoop van een stel panties, dat moet dienen als masker voor een geplande overval, is Heinz de honderdduizendste klant en staat zijn tronie afgedrukt op de voorpagina`s. Zijn duistere voornemens kan hij nu wel vergeten. Gangsterliefjes Sibylle (Benesch) en Adele (Sztavjanik) merken de malaise van hun macho`s en besluiten dat zij het veel beter kunnen. Eva (Pfaffenbichler) en Uschi (Torky), twee gelijk gestemde zielen, sluiten zich bij Sibylle en Adele aan. Terwijl Heinz en Herrmann de ene flater na de andere slaan, doen de dames het fantastisch. De politie staat voor een raadsel. Bovendien beschuldigen twee rivaliserende bendes dat ze elkaars territorium inpikken. De boeven besluiten de handen ineen te slaan; voor dat doel moeten Herrmann en Heinz een auto pikken. Wat ze niet weten is dat de auto die ze wegjatten, een gestolen wagen is, waarin een buit verborgen zit. Herrmann en Heinz draaien 'onschuldig' de bak in. De dames laten hen stikken en taaien af naar Tahiti. Vrolijke, maar onbenullige misdaadklucht met een voorspelbaar en clichématig scenario van Robert Treichler. De spelprestaties onder de regie van Fabrick zijn aanvaardbaar. Het camerawerk is van Robert Neumüller.

Der See

1998 | Misdaad

Duitsland/Oostenrijk 1998. Misdaad van Thomas Roth. Met o.a. Gabriel Barylli, Heribert Sasse, Mercedes Echerer, Roland Düringer en Götz Kauffmann.

Paul Eck (Barylli) is vertegenwoordiger bij een farmaceutische onderneming. Hij is zelf verslaafd aan bepaalde pillen, maar dat houdt hij angstvallig geheim. Hij wordt overgeplaatst naar de Neusiedler See, waar hij zijn prille jeugd heeft doorgebracht. Voorlopig neemt hij zijn intrek in het Seehotel. Het is alom bekend dat het aardig kan spoken op het meer, omdat het weer plostseling kan omslaan, een situatie die menigeen heeft verrast en de nodige drenkelingen heeft opgeleverd. Herr Eck sr, die vroeg gescheiden was van Peters moeder, heeft zijn zoon nooit zien opgroeien. Ze zijn eigenlijk vreemden voor elkaar; redenen waarom de oude heer Eck Peter uitnodigt voor een boottochtje op het meer, maar Peter die geen zin heeft om erop uit te trekken, blijft die bewuste middag in het hotel hangen. Als zijn vader vermist wordt en bij Peter kledingstukken gevonden worden die van Eck senior zijn, gaat de plaatselijke commissaris (Sasse) het Peter zeer moeilijk maken, maar er is natuurlijk veel meer aan de hand. Zo heeft Peter nog een stiefmoeder (Jesserer) en een stiefbroer (Lutz). Trage maar geen slechte wie-is-de-dader naar de gelijknamige roman van Gerhard Roth. De weinig bekende spelers zetten behoorlijke rollen neer. Voer voor genreliefhebbers.

Bernhardiner & Katz

1997 | Romantiek

Oostenrijk 1997. Romantiek van Johannes Fabrick. Met o.a. Julia Stemberger, Alexander Lutz, Franziska Szatvjanik, Josef Koepp en Michaela Parmas.

Mina Bernhardiner (Stemberger) is rond de 35, ongetrouwd, gelukkig en verdient goed in de mode als ontwerpster. Ze betrekt een nieuwe woning, die ze begint te `verbouwen` en landt door een gat in de vloer van haar flat op de sofa van haar benedenbuurman Jakob Katz (Lutz), ongeveer even oud en net zo succesvol als Mina. Jakob heeft de pest in, maar dat gat zit er nu eenmaal en van een slaande keet eindigt het via de woningbouwvereniging, de verzekering en bijna het gerecht, voor het 'altaar'. Dijenkletser verpakt als thuisbuis-variété naar beproefd recept. Het scenario voor deze Wiener-mélange is van Thomas Sebastian Frank. Voor kijkers, die van eenvoudig vermaak houden.

Jerusalem, Jerusalem

1979 | Familiefilm

Duitsland 1979. Familiefilm van Berenger Pfahl. Met o.a. Hinnerk Jensen, Dagmar Kreutzfeld, Alexander Lutz, Eva Kramer en Franz-Josef Steffens.

Tijdens een vakantie in Griekenland leert de getrouwde Hubert (Jensen) uit Sleswig-Holstein Nira (Seebohm) kennen, een Isra[KA3]elische uit Frankfurt. Het klikt tussen beiden. Huberts in de liefde wat onbedreven vrouw Susanne (Kreutzfeld) drijft ze als het ware in elkaars armen, maar de vakantie zit er al gauw op en daarmee lijkt de zaak afgelopen. Nira brengt onverwacht een bezoek aan Hubert. Hij volgt haar naar de Main-metropool. Ze besluiten samen naar Isra[KA3]el te gaan; ze liften tot Griekenland, waar ze de boot nemen. In Isra[KA3]el is de familie van Nira niet erg blij dat ze met een mof omgaat en het blijkt dat Nira een vaste vriend, Jossi (Aloni), heeft. Jossi neemt Nira haar grillige gedrag erg kwalijk en krijgt een naar verkeersongeluk. Wederom een lange tv-film van Pfahl over jonge mensen en hun onervarenheid in de liefde met dezelfde boodschap: bezint, eer ge begint. Of hij willige oren vindt, staat te bezien, maar het is allemaal oprecht gedaan met een enthousiaste cast, waarvan men later nog maar weinig vernomen heeft. Hoewel het thema niet nieuw is, veroudert het nooit en kan men van tijd tot tijd de film opgraven en op de thuisbuis vertonen, al zal het de jeugd van tegenwoordig niet zo aanspreken. Het camerawerk is van Hans-Joachim Theuerkauf en regisseur Pfahl schreef als gebruikelijk zijn eigen scenario.

Wolfgang

-1 |

. Juraj Herz. Met o.a. Magdalena Reifova, Barbara Wussow en Alexander Lutz.

Tijdens een vakantie in Griekenland leert de getrouwde Hubert (Jensen) uit Sleswig-Holstein Nira (Seebohm) kennen, een Isra[KA3]elische uit Frankfurt. Het klikt tussen beiden. Huberts in de liefde wat onbedreven vrouw Susanne (Kreutzfeld) drijft ze als het ware in elkaars armen, maar de vakantie zit er al gauw op en daarmee lijkt de zaak afgelopen. Nira brengt onverwacht een bezoek aan Hubert. Hij volgt haar naar de Main-metropool. Ze besluiten samen naar Isra[KA3]el te gaan; ze liften tot Griekenland, waar ze de boot nemen. In Isra[KA3]el is de familie van Nira niet erg blij dat ze met een mof omgaat en het blijkt dat Nira een vaste vriend, Jossi (Aloni), heeft. Jossi neemt Nira haar grillige gedrag erg kwalijk en krijgt een naar verkeersongeluk. Wederom een lange tv-film van Pfahl over jonge mensen en hun onervarenheid in de liefde met dezelfde boodschap: bezint, eer ge begint. Of hij willige oren vindt, staat te bezien, maar het is allemaal oprecht gedaan met een enthousiaste cast, waarvan men later nog maar weinig vernomen heeft. Hoewel het thema niet nieuw is, veroudert het nooit en kan men van tijd tot tijd de film opgraven en op de thuisbuis vertonen, al zal het de jeugd van tegenwoordig niet zo aanspreken. Het camerawerk is van Hans-Joachim Theuerkauf en regisseur Pfahl schreef als gebruikelijk zijn eigen scenario.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Alexander Lutz op televisie komt.

Reageer