Jessica Lucas (1985): cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Pompeii

2014 | Actiefilm, Avonturenfilm

Canada​/​​Duitsland​/​​Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk 2014. Actiefilm van Paul W.S. Anderson. Met o.a. Kit Harington, Emily Browning, Kiefer Sutherland, Jared Harris en Carrie-Anne Moss.

Voormalige slaaf Milo (Harington, met indrukwekkende sixpack) is een gladiator die in Pompeï, in het gedoemde jaar 79 na Christus, verliefd raakt op Cassia (Browning), een dame van hoge komaf die op het punt staat te worden uitgehuwelijkt. Tegen de achtergrond van Romeinse politieke corruptie en de rommelende vulkaan Vesuvius houdt deze sandalenfilm zich bezig met wraak en romantiek en werkt vanzelfsprekend toe naar de historische natuurramp. Kiefer Sutherland kreeg een Razzie-nominatie voor slechtste bijrol, maar in eigen land kreeg de film veel waardering voor visuele effecten en geluidstechniek.

Evil Dead

2013 | Horror

Verenigde Staten 2013. Horror van Fede Alvarez. Met o.a. Jane Levy, Shiloh Fernandez, Lou Taylor Pucci, Jessica Lucas en Elizabeth Blackmore.

Vijf vrienden trekken naar een hut in het bos om een van hen cold turkey van de heroïne af te helpen, maar per ongeluk wekken ze een verschrikkelijke demon tot leven. Alvarez' versie van Sam Raimi's horrorklassieker uit 1981 verwerkt de basisingrediënten uit het origineel tot een extravagant splatterfest. Mooi uitgelichte, puntig geschreven film is speels op de juiste momenten, zonder de popculturele verwijzingen uit metahorrorfilms als The Cabin in the Woods. Met een stuwende vaart dendert dit offerfeest op z'n bloederige climax af.

Big Mommas: Like Father, Like Son

2011 | Komedie

Verenigde Staten 2011. Komedie van John Whitesell. Met o.a. Martin Lawrence, Brandon T. Jackson, Jessica Lucas, Portia Doubleday en Emily Rios.

Op een nacht krijgt FBI-agent Malcolm Turner (Lawrence) terwijl hij op surveillance is bezoek van zijn stiefzoon Trent (Jackson). Dat is niet alleen onreglementair, maar ook linke soep: de twee zijn getuige van een afrekening in het criminele circuit. Er zit niets anders op dan dat de twee onderduiken, verkleed als vrouwen, op een kunstacademie voor meisjes. Dan volgen, zoals gebruikelijk in de Big Momma-films, veel extreem flauwe en seksistische grappen. Misschien nog ietsje beroerder dan de twee voorgangers, die overigens aan de kassa in de VS meer dan 170 miljoen dollar opleverden. Drie Razzie-nominaties.

Cloverfield

2008 | Thriller, Horror, Mysterie

Verenigde Staten 2008. Thriller van Matt Reeves. Met o.a. Michael Stahl-David, Lizzy Caplan, Jessica Lucas, T.J. Miller en Mike Vogel.

Tijdens een feestje in New York verzorgt een van de gasten de video-opnames. Met zwalkende camera brengt hij de gasten, gewone jonge mannen en vrouwen, in beeld, om het feestvarken later een aandenken te kunnen bieden. Dan wordt de stad opgeschrikt door een serie explosies, en niemand weet wat er aan de hand is... De hooggespannen verwachtingen na een uitgekiende publiciteitscampagne werden voor een groot deel ingelost. Cloverfield is vooral zo sterk omdat de film eruit ziet als een in één take opgenomen amateurvideo, waarbij de schokkerige beelden in hoge mate aan het realisme bijdragen.

Halloweentown II: Kalabar's Revenge

2001 | Fantasy, Avonturenfilm, Familiefilm

Verenigde Staten 2001. Fantasy van Mary Lambert. Met o.a. Kimberly J. Brown, Robin Thomas, Wren Roberts, Daniel Kountz en Joseph Zimmerman.

Tamelijk nodeloze sequel om uit het jaarlijks terugkerende Halloween-evenement een slaatje te slaan. Het resultaat is een brave Disney-film met een moralistisch clichéscenario van Jon Cooksey en Ali Matheson. De zoon van Kalabar, Calabar - nou dat is origineel... (Thomas), wil van Halloweentown een fletse kopie van de saaie mensenwereld maken. Alleen de onervaren Marnie Piper (Brown) met de juiste eigenschappen als goede heks, is in staat om deze ramp af te wenden. Van begin tot eind voorspelbaar, maar als stripalbum voor de jeugd aanvaardbaar, vooral door het aardige spel van Brown. Regisseuse van dienst Lambert zorgde dat de film geheel volgens de neutrale inhoud van Walt Disney werd gemaakt en voorzien van een weinig aanstootgevende vormgeving, maar met een boodschap: eendracht maakt macht. Veel speciale effecten zitten er niet in en voor het tijdreizen wordt er een dringend beroep gedaan op de fantasie van de jonge kijker. Het camerawerk is van Tony Westman.