Michel Rubini: muziek.
Er zijn 13 films gevonden.

Bloodknot

1995 | Thriller

Canada​/​​Verenigde Staten 1995. Thriller van Jorge Montesi. Met o.a. Margot Kidder, Allan Royal, Ashley Ann Wood, Patrick Dempsey en Krista Bridges.

Kaye kruipt in de huid van een Milva met de rang van sergeant en dringt binnen bij de familie Reaves in het Amerikaanse Zuiden, waarbij zij zich uitgeeft voor de charmante vriendin van de omgekomen zoon des huizes, Martin. Behoorlijk spannnend, maar het is wel voorspelbaar. De rolverdeling speelt geloofwaardig en weet de juiste (seksuele) prikkels op het juiste moment in echte vonken te laten overvliegen.

Ride with the Wind

1994 | Drama

Verenigde Staten 1994. Drama van Bobby Roth. Met o.a. Craig T. Nelson, Helen Shaver, Bradley Pierce, Max Gail en Tracy Walter.

Frank Shelby (Nelson) is een ex-motorracer met lang haar, een baard, een verweerd gezicht, een gehavend lichaam, een versleten ziel en een tragisch verleden. Hij is veranderd in een aan de drank geraakte zwerver, wanneer hij de weduwe Katherine Barnes (Shaver) ontmoet en haar zoontje, dat leukemie heeft, Danny (Pierce). De moed, waarmee de jongen zijn ziekte onder ogen ziet en de liefde van de moeder spreken tot zijn hart en inspireren hem weer te gaan racen. Het ironische script geschreven door Harry Grant en Craig T. Nelson, zit slecht in elkaar. Deze tv- film had alles in zich een eploitation-tranentrekker te kunnen worden over diep menselijk leed, maar is een verrassend ontroerende film geworden door het goede spel van Nelson, die niet iedere gelegenheid aangrijpt om sentimenteel te worden, en door de sterke bijrollen. De regie van Roth en de fotografie van Shelly Johnson zijn redelijk. De muziek van Michel Rubini zorgt voor de nodige stemming.

The Fear Inside

1992 | Thriller

Verenigde Staten 1992. Thriller van Leon Ichaso. Met o.a. Christine Lathi, Dylan McDermott, Jennifer Rubin, David Ackroyd en Thomas Ian Nicholas.

Meredith Cole (Lathi) is illustratrice, gescheiden en heeft een zoontje, Sean (Nicholas). Ze lijdt aan ruimtevrees, maar houdt dit verborgen. Om rond te komen neemt ze een onderhuurster in huis, de aantrekkelijke Jane Caswell (Rubin), die gereageerd heeft op haar advertentie. Ze weet niet dat de jonge vrouw, die beweert dat haar broer Peter (McDermott) bij de politie is, een psyschopate is. Als Jane eenmaal bij haar is ingetrokken, komt ook haar broer voor de nacht. Vervolgens houdt het tweetal haar gevangen want ze moeten zich verbergen, omdat ze een diva van de opera en politieman vermoord hebben. Claustrofobisch drama dat best spannend is, al heb je het allemaal wel eens eerder gezien. Hoewel de film gemaakt was voor de bioscoop, hebben de producenten geen risico`s genomen en hem verkocht aan de Amerikaanse kabelgigant Viacom. Het scenario is van David Birke en het camerawerk is van Bojan Bazelli. Op video 7m (of meer) korter.

Nemesis

1992 | Sciencefiction, Actiefilm, Misdaad

Verenigde Staten 1992. Sciencefiction van Albert Pyun. Met o.a. Olivier Gruner, Marle Kennedy, Tim Thomerson, James Brion en Deborah Shelton.

Een agent neemt het op tegen androïden die de wereld willen veroveren.

Stranger in the Family

1991 | Drama, Familiefilm

Verenigde Staten 1991. Drama van Donald Wrye. Met o.a. Teri Garr, Neil Patrick Harris, Randle Mell, Sierra Samuel en Cully Fredricksen.

De zestien-jarige Steve (Harris), een leuke en aardige tiener, krijgt een ongeluk en lijdt aan geheugenverlies. Wat als tijdelijk is gediagnostiseerd, laat zich aanzien als permanent. Moeder Garr merkt dat de jongeling die haar in de keuken aanstaart, zich niet thuisvoelt en zich gedraagt alsof hij op bezoek is. Puber Steve begint te rebelleren tegen zijn omgeving en sluit zich aan bij een stelletje ellendige nietsnutten. Uiteindelijk voelt hij dat dit gedrift tot niets leidt en keert terug naar huis, waar men inmiddels de emoties heeft overwonnen en aanvaardt met een 'vreemde' in huis te leven. Naar een waar gebeurd voorval. Het scenario is van Rene Balcer en Hal Sitowitz. Achter de camera stond Jon Kranhouse en regisseur Wrye was tevens uitvoerend producent.

Silhouette

1990 | Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten 1990. Thriller van Carl Schenkel. Met o.a. Faye Dunaway, David Rasche, John Terry, Carlos Gómez en Ron Cambell.

Dunaway, als een bekende architecte, heeft autopech op weg naar huis en moet haar intrek nemen in een hotelletje. Door het raam ziet zij hoe een serveerster vermoord wordt. In paniek rent zij naar de politie maar die vindt geen spoor van de moord. Filmkenners leggen meteen de link naar Hitchcocks REAR WINDOW met Dunaway in de rol van James Stewart. De ontknoping is dan ook gemakkelijk te raden. Alleen liefhebbers van een Sam Peckinpah- achtig slot-vuurgevecht hebben wat aan het einde. Scenario van Jay Wolf en Victor Buell. Dunaway zelf was mede-producente van de voor kabel bedoelde tv-film. Op video slechts 85 minuten lang.

The Haunting of Sarah Hardy

1989 | Thriller, Horror

Verenigde Staten 1989. Thriller van Jerry London. Met o.a. Sela Ward, Michael Woods, Roscoe Born, Polly Bergen en Morgan Fairchild.

Ward hoopt door haar huwelijk met Woods eindelijk haar traumatische jeugdherinneringen te kunnen vergeten. Ze besluiten hun intrek te nemen op het landgoed van haar ouders, waar ze sinds haar kindertijd niet meer is geweest. Vijftien jaar geleden werd haar vader daar begraven, en haar moeder pleegde zelfmoord als slachtoffer van haar eigen krankzinnigheid. Haar lichaam werd nooit teruggevonden. Het jonge stel wordt ontvangen door Bergen, haar vroegere gouvernante, die er nog steeds woont. Wat is haar aandeel in de nachtmerrie die Ward moet doorstaan vanaf het moment dat ze over de drempel stapt? Redelijke griezelthriller die gebruik maakt van alle bekende elementen uit het genre, maar de film heeft toch voldoende onverwachte wendingen en mysterieuze gebeurtenissen om de aandacht gaande te houden. Thomas Baum adapteerde de roman The Crossing van Jim Flanagan. Sombere fotografie van Bojan Bazelli.

Too Good to Be True

1988 | Drama

Verenigde Staten 1988. Drama van Waris Hussein. Met o.a. Loni Anderson, Patrick Duffy, Glyniss O'Connor, Julie Harris en Larry Drake.

Duffy, een bekend auteur, die weduwnaar is en vader van een verlamde zoon, ontmoet de mooie Anderson. Zij staat op het punt te trouwen met Sikking, maar ze worden smoorverliefd. De verloving wordt verbroken en ze storten zich in het huwelijk. Als de eerste verliefdheid over is, ontdekt Duffy hoe egocentrisch en jaloers zijn vrouw is. Haar liefde kan mensen verslinden. Soap- remake van de film LEAVE HER TO HEAVEN (1945). Anderson slaagt er niet in het ziekelijke maniakale van Gene Tierney te evenaren, waardoor deze versie falikant mislukt, temeer daar ook Duffy dit niet kan opvangen. De roman van Ben Ames Williams werd bewerkt door Timothy Bradshaw. Je kan beter de originele film weer zien.

Moving Target

1988 | Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten 1988. Thriller van Chris Thomson, Chris Thompson en David Giancola. Met o.a. Jason Bateman, John Glover, Jack Wagner, Chynna Phillips en Richard Dysart.

Na een verblijf in een muzikaal zomerkamp treft een jongen (Bateman) het huis van zijn ouders leeg en verlaten aan, zonder de minste aanwijzing over verblijfplaats of reden van vertrek. De politie biedt aan op hem te letten en hem eventueel te beschermen. Hij trekt hij in bij een vriend, die iets later wordt vermoord. Samen met zijn vriendin (Phillips) probeert hij uit te zoeken waarom zijn ouders zijn verdwenen en waar ze zich nu bevinden. Het actiescenario van Andy Tennant is redelijk goed, maar gaat echter te langzaam naar de ontknoping toe. Het acteerpeil van de hoofdrollen is te laag om de tekortkomingen in het scenario op te vangen. Het camerawerk is van Neil Roach en Michel Rubini componeerde een passende score. Phillips is de dochter van John en Michelle Phillips van de 'Mamas and the Papas'.

Crossing the Mob

1988 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1988. Misdaad van Steven Hilliard Stern. Met o.a. Jason Bateman, Maura Tierney, Patti D'Arbanville, Louis Giambalvo en Robert Costanzo.

Een door de wol geverfde tiener (Bateman) komt erachter dat hij aan het uitzichtloze bestaan in zijn buurt kan ontsnappen door te gaan werken voor een gangster (Stallone). Hij moet echter ook leren leven met zijn onverwachte vaderschap. Scenario van Lewis Collick en Alan Shapiro.

Hands of a Stranger

1987 | Misdaad

Verenigde Staten 1987. Misdaad van Larry Elikann. Met o.a. Armand Assante, Blair Brown, Beverly D'Angelo, Philip Casnoff en Michael Lerner.

Een ambitieuze politieman (Assante) wordt benoemd tot hoofd van de narcoticabrigade. Zijn vrouw (D`Angelo) maakt na zestien jaar huwelijk (voor de eerste keer) een slippertje met de basketball-coach van hun zoon. Ze worden in het hotel waar dat plaats vindt, overvallen door een verkrachter die bovendien compromitterende foto's neemt. Hoewel het verboden is zaken te onderzoeken waar je zelf bij betrokken bent, gaat Assante op onderzoek waardoor hij zijn gewone werk laat versloffen.Een onderhoudende tv-film, oorspronkelijk uitgezonden in twee delen. Het scenario is geschreven door toneelschrijver Arthur Kopit.

Manhunter

1986 | Thriller

Verenigde Staten 1986. Thriller van Michael Mann. Met o.a. William Petersen, Kim Greist, Brian Cox, Dennis Farina en Tom Noonan.

FBI-agent Graham (Petersen) verplaatst zich in de zieke geest van seriemoordenaars om hen zo een stap voor te blijven. Na een traumatische ervaring met een psychopaat heeft hij zich teruggetrokken uit de actieve dienst totdat er weer een seriemoordenaar opduikt. Michael Mann (Heat, Miami Vice) bewerkte de roman Red Dragon van Thomas Harris - auteur van The Silence of the Lambs en Hannibal - tot een ijzingwekkende thriller. Manhunter is tevens de eerste kennismaking met Dr. Hannibal Lecter (Cox), al werd die natuurlijk pas echt een griezelicoon na Anthony Hopkins' Oscarwinnende vertolking van de erudiete kannibaal.

The Hunger

1983 | Horror, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1983. Horror van Tony Scott. Met o.a. Catherine Deneuve, David Bowie, Susan Sarandon, Cliff De Young en Beth Ehlers.

De line-up aan acteurs in The Hunger doet hopen op een ambitieuze, artistieke film, maar het resultaat valt toch wat tegen. De openingssequentie, met het verrassende koppel Bowie en Deneuve gekleed in zwart, op de tonen van 'Bela Lugosi's Dead' van Bauhaus, is wel verpletterend. Daarna volgt langdradige gotiek over vampier John (Bowie) die niet onsterfelijk blijkt, en zijn even bloeddorstige partner Miriam (Deneuve) die haar (lesbische) lusten botviert op wetenschapper Sarah (Sarandon). De vorm is, zoals bij veel films van regisseur Scott, dik in orde, maar de inhoud is daaraan opgeofferd.