Dardano Sacchetti (1944): scenario.
Er zijn 9 films gevonden.

Demoni

1985 | Horror

Italië 1985. Horror van Lamberto Bava. Met o.a. Natasha Hovey, Urbano Barberini, Karl Zinny, Fabiola Toledo en Fiore Argento.

In een bioscoop waar een film over zombies wordt vertoond verschijnen echte demonen, die het publiek aanvallen, die zelf demonen en zombies worden door de besmettelijke wonden. Het grootste deel van de bizarre gebeurtenissen vindt plaats in de bioscoop, maar aan het einde van de film laten de vleesetende zombies de popcorn liggen en gaan ze op strooptocht door de stad. De film steunt meer op visuele schokeffecten dan op horror; er zijn teveel bloederige scènes. De regisseur is de zoon van Mario Bava, de horror-regisseur uit de jaren zestig.

Manhattan Baby

1982 | Horror, Thriller

Italië 1982. Horror van Lucio Fulci. Met o.a. Christopher Connelly, Martha Taylor, Brigitta Boccoli, Giovanni Freza en Cinzia de Ponti.

Een Amerikaans archeoloog en zijn gezin worden na hun verblijf in Egypte in New York belaagd door de geest van een kwaadaardige mummie. Een uitermate vervelend, lelijk gefotografeerd en ondermaats vertolkt horrorgeval van de Italiaanse specialist Fulci die dit keer weliswaar afziet van zijn gebruikelijke expliciete sadisme, maar helaas geen enkel alternatief weet te bieden. Héél slecht. Scenario van Dardano Sacchetti en Elisa Livia Briganti.

Lo Squartatore di New York

1982 | Horror

Italië 1982. Horror van Lucio Fulci. Met o.a. Jack Hedley, Almanta Keller, Howard Ross, Andrew Painter en Paolo Malco.

Een combinatie van een horror-sickie en een thriller, waarin de titelfiguur het voornamelijk op jongedames gemunt heeft en daarbij op bijzonder bloederige wijze te werk gaat; de scène waarin een vrouw een gebroken fles in haar kruis geduwd krijgt gaat écht te ver. Kortom: een zeer onfrisse en bovendien slecht geconstrueerde film. Ook bekend als THE NEW YORK RIPPER.

1990 I guerrieri del Bronx

1982 | Sciencefiction, Familiefilm

Italië 1982. Sciencefiction van Enzo G. Castellari. Met o.a. Fred Williamson en Vic Morrow.

Een combinatie van een horror-sickie en een thriller, waarin de titelfiguur het voornamelijk op jongedames gemunt heeft en daarbij op bijzonder bloederige wijze te werk gaat; de scène waarin een vrouw een gebroken fles in haar kruis geduwd krijgt gaat écht te ver. Kortom: een zeer onfrisse en bovendien slecht geconstrueerde film. Ook bekend als THE NEW YORK RIPPER.

Quella villa accanto al cimitero

1981 | Horror, Mysterie

Italië 1981. Horror van Lucio Fulci. Met o.a. Paolo Malco, Dagmar Lassander, Giovanni di Nava, Anna Pieroni en Silvia Colatina.

Een historicus installeert zich met zijn vrouw en zoontje in New Orleans, in wat een spookhuis blijkt te zijn, waarvan de vroegere bewoner de ledematen van de streekbewoners op zich heeft getransplanteerd om onsterfelijkheid te bereiken. Als bloeddorstig monster huist hij in de kelder. Alleen het paranormaal begaafde zoontje, die contact heeft met het spook van het dochtertje van het monster, zal overleven. Dit plagiaat van THE SHINING en AMITYVILLE HORROR is voor de regisseur van zombie- films vooral aanleiding voor uitvoerige slachtpartijen, waarvan de bloederigheid elke suggestieve, fantastische werking uitsluit. Vergeleken bij eerder werk is het zelfs in zijn onsmakelijkheid nogal amechtig. Ook bekend als THE HOUSE BY THE CEMETERY.

L' aldilà

1981 | Horror

Italië 1981. Horror van Lucio Fulci. Met o.a. Michele Mirabella, Al Cliver, Veronica Lazar, David Warbeck en Katherin McColl.

Een historicus installeert zich met zijn vrouw en zoontje in New Orleans, in wat een spookhuis blijkt te zijn, waarvan de vroegere bewoner de ledematen van de streekbewoners op zich heeft getransplanteerd om onsterfelijkheid te bereiken. Als bloeddorstig monster huist hij in de kelder. Alleen het paranormaal begaafde zoontje, die contact heeft met het spook van het dochtertje van het monster, zal overleven. Dit plagiaat van THE SHINING en AMITYVILLE HORROR is voor de regisseur van zombie- films vooral aanleiding voor uitvoerige slachtpartijen, waarvan de bloederigheid elke suggestieve, fantastische werking uitsluit. Vergeleken bij eerder werk is het zelfs in zijn onsmakelijkheid nogal amechtig. Ook bekend als THE HOUSE BY THE CEMETERY.

Paura nella città dei morti viventi

1980 | Horror, Fantasy

Italië 1980. Horror van Lucio Fulci. Met o.a. Janet Agren, Christopher George, Giovanni Lombardi Radice, Catriona MacColl en Carlo De Mejo.

De onverklaarbare zelfmoord van een priester op een kerkhof wordt kilometers verderop gezien door een spiritistisch medium dat in coma raakt. Doodgewaand wordt ze bijna levend begraven. Een tweeduizend jaar oude vloek doet doden uit hun graf herrijzen. Deze Italiaanse, maar in de V.S. gesitueerde zoveelste zombie-film heeft af en toe een suggestieve spanning, maar zoekt het vooral in onsmakelijke en primitieve effecten: uitbraken van ingewanden, uitrukken van hersenen! In de rolbezetting tweede- generatie acteurs: De Mejo is de zoon van Alida Valli, Interlenghi de dochter van Antonella Lualdi. Het scenario is van Dardano Sacchetti en regisseur Fulci naar een verhaal van hen beiden, die hun inspiratie haalden bij H.P. Lovecraft. Het camerawerk is van Sergio Salvati. Geniet definitief cultstatus, maar vraag niet waarom. Mono. Ook bekend als CITY OF THE LIVING DEAD, LA PAURA, GATES OF HELL, TWILIGHT OF THE LIVING DEAD, THE FEAR, en FEAR IN THE CITY OF THE LIVING DEAD.

Zombi 2

1979 | Horror

Italië 1979. Horror van Lucio Fulci. Met o.a. Tisa Farrow, Ian McCullough, Richard Johnson, Al Cliver en Olga Karlatos.

Een zeilboot komt vanuit de Antillen in New York aan met een zombie aan boord. De dochter van de eigenaar gaat met een journalist naar het eiland waar de boot vandaan kwam, en ontdekt dat met voodoo-rituelen de doden uit hun graf herrijzen. Dit haastig gemaakt, Italiaans vervolg op DAWN OF THE DEAD heeft een overtuigende bloederigheid, maar is onsmakelijk waar de eerste film suggestief was.

Sette note in nero

1977 | Thriller, Horror

Italië 1977. Thriller van Lucio Fulci. Met o.a. Jennifer O'Neill, Gabriele Ferzetti, Marc Porel, Gianni Garko en Evelyn Stewart.

Het horloge van Jennifer O'Neills personage Virginia speelt ieder uur een onheilspellende melodietje van Zeven Zwarte Noten, vandaar de titel. Hoe dat bijdraagt aan de beklemmende afloop van de film laat zich raden in dit horrormysterie van cult-cineast in de Dario Argento-school Lucio Fulci. Dertiger Virginia blijkt helderziend en haar visioenen onthullen een skelet in de muur van de villa van manlief. Terwijl ze de zaak onderzoekt met haar (schoon)familie openbaren de visioenen haar eigen aanstaande doodsstrijd. Summum van de spannende horrorfilms van Italiaanse bodem uit de jaren zeventig.