Alain Romans: muziek.
Er zijn 6 films gevonden.

Un Couple

1960 | Drama

Frankrijk 1960. Drama van Jean-Pierre Mocky. Met o.a. Juliette Mayniel, Jean Kosta, Francis Blanche, Véronique Nordey en Danielle Godet.

Echtpaar beseft dat hun seksuele relatie minder bevredigend is dan in begindagen van hun huwelijk. Bij een proefscheiding waagt hij zich aan vrijblijvende flirts en slippertjes zonder van zijn echtgenote los te (willen) komen; voor haar betekent het besef dat ze ook op een andere man verliefd kan worden definitief einde van huwelijk. Film heeft merkwaardige toonwisseling door omgeving van echtpaar satirisch-karikaturaal voor te stellen en hoofdrollen geheel serieus te nemen. Door zwakke bezetting van echtgenoot wint de satire.

Y'en a marre

1959 | Misdaad, Actiefilm

Frankrijk 1959. Misdaad van Yvan Govar. Met o.a. Pierre Trabaud, Dominique Willms, René Dary, Yves Vincent en Danielle Godet.

Een agent van Interpol probeert, vermomd als journalist, een bende handelaars in drugs en blanke slavinnen te bestrijden en dringt zich via relaties met vrouwen in hun milieu binnen. Deze onhandige misdaadthriller propeert het gebrek aan spanning te maskeren met nodeloos uitgesponnen schietpartijen en onfris sadisme.

Mon oncle

1958 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1958. Komedie van Jacques Tati. Met o.a. Jacques Tati, Adrienne Servantie, Jean-Pierre Zola, Lucien Frégis en Betty Schneider.

Mon oncle is Jacques Tati's tweede optreden (na Les vacances de monsieur Hulot, 1953) in de huid van zijn alter ego monsieur Hulot. Het personage dat Frankrijk op de mentale kaart zette met zonovergoten, dommelende dorpjes, bruisende steden en kluchtige misverstanden. Hulot woont in het oude Parijs. Zijn familie - zus, schoonbroer en neefje - wonen in een hypermodern buitenhuis en ieder contact staat garant voor minutieus uitgewerkte visuele misverstanden met de kille moderniteit als aanjager. Onvergetelijk is de fontein in de strakke, stenen tuin. Het ding is bedoeld om indruk te maken op het bezoek en gaat alleen aan als er wordt aangebeld. De film kreeg de Oscar voor Beste Buitenlandse Film.

Les vacances de Monsieur Hulot

1953 | Komedie

Frankrijk 1953. Komedie van Jacques Tati. Met o.a. Jacques Tati, Nathalie Pascaud, Micheline Rolla, Louis Pérault en Valentine Camax.

De eerste speelfilm waarin regisseur-schrijver-acteur Tati in de huid kruipt van de zwijgzame, goedaardige maar onhandige Monsieur Hulot, is een heerlijke aaneenschakeling van eigenaardige maar vooral geestige gebeurtenissen in een badplaatsje waar Monsieur Hulot voor een vakantie neerstrijkt. Tati maakt zowel in beeld als geluid onnavolgbaar gebruik van zijn omgeving, een techniek die hij in latere films zou perfectioneren. Misschien wel Tati's beste, maar het is moeilijk kiezen tussen Jour de fête, Mon oncle en Playtime. Gefilmd op locatie aan de monding van de Loire in Saint-Marc-sur-Mer, waar Monsieur Hulot vanaf 1997 voor zijn geliefde Hôtel de la Plage in brons van het uitzicht geniet.

Halte...Police!

1948 | Misdaad

Frankrijk 1948. Misdaad van Jacques Séverac. Met o.a. Suzy Carrier, Solange Turenne, Roland Toutain, Robert Moncade en Pierre Juvenet.

Een verslaggever en een journaliste wedijveren erom wie het meest hartstochtelijk is gedurende een drietal politie- onderzoeken achter elkaar. Natuurlijk belanden ze tenslotte ook bij elkaar in bed. Een film-collage die in totaal uit drie korte speelfilms bestaat, en voor zover mogelijk is dat stel als wazige leidraad genomen. Smakeloos en enorm verouderd.

Requins de Gibraltar

1947 | Oorlogsfilm, Drama

Frankrijk 1947. Oorlogsfilm van Emile E. Reinert. Met o.a. Annie Ducaux, Marcelle Geniat, Geneviève Aumont, Louis Salou en Jacques Berthier.

Om belangrijke documenten van de Britse admiraliteit te te kunnen verkrijgen verandert een spion een alcoholistische slet uit een cabaret tot een deftige lady. Wij hebben dit al gezien in het toneelstuk [KL]Pygmalion[KLE] van Bernhard Shaw (1913). Een vorm van plagiaat met het verschil dat de heldin naar de verlopen café's terugkeert om haar liefdesverdriet te vergeten. Een somber en akelig melodrama over omstandigheden gedraaid door een zeer obscure filmer, ondanks de dialogen van Norbert Carbonneaux.