David Cohen: regie, cast en productie.
Er zijn 4 films gevonden.

Yom Yom

1998 | Komedie, Drama

Israël​/​​Frankrijk 1998. Komedie van Amos Gitai. Met o.a. Moshe Ivgi, Hanna Maron, Juliano Merr, Dalit Kahan en Yussuf Abu-Warda.

Moshe (Ivgi) is het resultaat van liefde tussen een Israëlische joodse (Meron) en een Palestijn (Abu Warda). Symbolisch of niet, Moshe voelt zich er niet goed bij, hij is hypochondrisch en kan slecht relaties onderhouden. Regisseur Gitaï´s verhaal is tragisch, komisch, absurd en verscheurd; net als het leven in Israel. Dat Yom yom (Dag na dag) een hoopvolle allegorie is, blijkt uit de eindscène, waarin een personage hetzelfde vredeslied zingt als Rabin zong vlak voordat hij vermoord werd. De worsteling voor vrede gaat door.

Solo Shuttle

1998 | Romantiek, Thriller

Verenigd Koninkrijk​/​​Frankrijk 1998. Romantiek van David Cohen. Met o.a. Virginie Aster, Jean-Yves Berteloot, John Shrapnel, Sean Hughes en Alex Jennings.

Moshe (Ivgi) is het resultaat van liefde tussen een Israëlische joodse (Meron) en een Palestijn (Abu Warda). Symbolisch of niet, Moshe voelt zich er niet goed bij, hij is hypochondrisch en kan slecht relaties onderhouden. Regisseur Gitaï´s verhaal is tragisch, komisch, absurd en verscheurd; net als het leven in Israel. Dat Yom yom (Dag na dag) een hoopvolle allegorie is, blijkt uit de eindscène, waarin een personage hetzelfde vredeslied zingt als Rabin zong vlak voordat hij vermoord werd. De worsteling voor vrede gaat door.

The Pleasure Principle

1991 | Komedie, Erotiek

Verenigd Koninkrijk 1991. Komedie van David Cohen. Met o.a. Peter Firth, Lynsey Baxter, Haydn Gwynne, Lysette Anthony en Sara Mair-Thomas.

Firth is een journalist voor een medisch tijdschrift, die meer tijd aan het rokkenjagen besteedt dan aan zijn werk. Hij heeft echter niet altijd geluk bij het vrouwelijke geslacht waarvan hij zoveel houdt: zijn eigen vrouw met wie hij twee kinderen heeft, is een lesbische relatie aangegaan en zijn huidige vriendin, een in alle opzichten knappe neuro-chirurge, laat haar gevaarlijke herdershond op bed liggen en tijdens haar hoogtepunt neemt ze ongestoord de telefoon op. Een amusante komedie die zich voornamelijk in de slaapkamer afspeelt. Het dialoog is pittig en geestig. De film wordt in het geheel niet geremd door hedendaagse taboes zoals AIDS en feminisme en werkt daardoor verfrissend. Gemaakt met een ultra laag budget, maar met de allure van een luxe studioproductie. Camerawerk van Andrew Spellar.

Hollywood Zap

1986 | Komedie

Verenigde Staten 1986. Komedie van David Cohen. Met o.a. Ben Frank, Ivan E. Roth, De Waldron, Claude Earl Jones en Chuck Mitchell.

Roth, een ietwat sullige assistent-bedrijfsleider van een supermarkt in een gat in Michigan, is gefrustreerd door het feit dat zijn vader verdween toen hij amper zes was. Op een dag geeft hij zijn werk op en gaat zijn vader zoeken, die volgens de jongste berichten in Hollywood verblijft. Onderweg pikt hij een video-freak, Frank, op, een bedrieger eerste klas. Dit is slechts de eerste van een hele reeks extravagante personages die hij ontmoet op zijn zoektocht naar zijn vader. Een ondermaatse komedie die een satirische spiegel wil zijn van het hedendaagse Los Angeles en de mensen die er verblijven. Eerlijk gezegd, na vijf minuten kan je het allemaal niet veel meer schelen, want het wordt allemaal zo amateuristisch gebracht en gespeeld dat iedereen met een gezond gevoel voor [KL]bad taste[KLE] (eigen aan productiehuis Troma) het voor bekeken houdt. Anderen kunnen er best helemaal niet aan beginnen. Cohen schreef het scenario en achter de camera stond Tom Frisby Fraser.