Markus Fritzsche: muziek.
Er zijn 5 films gevonden.

Todesengel

1999 | Thriller

Duitsland 1999. Thriller van Markus Fischer. Met o.a. Cosma Shiva Hagen, Margot G[KA11]odr[KA11]os, Claudia Michelsen, Ygal Gleim en Florian Lichti.

Rot wie das Blut

1998 | Actiefilm, Misdaad

Duitsland 1998. Actiefilm van Markus Fischer. Met o.a. André Eisermann, Stefanie Stappenbeck, Ludwig Boettger, Marcus Signer en Annekatrin Bürger.

Tatort - Die Abrechnung

1996 | Mysterie

Zwitserland​/​​Duitsland 1996. Mysterie van Markus Fischer. Met o.a. Laszlo I. Kish, Ernst C. Sigrist, Albert Freuler, Claudine Wilde en Ulrich Mühe.

Verbotene Zone

1995 | Thriller

Duitsland 1995. Thriller van Markus Fischer. Met o.a. Barbara Auer, Ernst Sigrist, Ueli Jäggi, Christian Tasche en Lauretta Hickmann.

De knappe, donkerharige Larissa (Auer), die lid is van de milieubeweging Network Peace, komt op het spoor van een illegaal plutoniumtransport, niet door de maffia, maar door een respectable Duitse wapenfabriek. Samen met oorlogscorrespondent/cameraman Juan (Sigrist) gaat ze op onderzoek. Met als bewijs metingen van radioactiviteit rond de fabriek gaat Larissa naar Marion (Hickman), die de plaatselijke voorzitster van de beweging is. In plaats van tot actie over te gaan besluit Marion iemand uit de politiek in te schakelen. Daarop gaan Larissa en Juan in het holst van de nacht inbreken in de fabriek. Een thriller zonder actie of spanning. Je wacht tevergeefs op een climax. De film sleurt zich anderhalf uur voort, waarschijnlijk op zoek naar een regisseur. Greenpeace heeft zeker geen boodschap aan het scenario van Gareth Jones, een Engelsman, wiens werk in het Duits werd bewerkt door Norbert Ehry. Het camerawerk is van Jörg Schmidt-Reitwein.

Brandnacht

1992 | Mysterie, Thriller

Zwitserland​/​​Duitsland 1992. Mysterie van Markus Fischer. Met o.a. Bruno Ganz, Barbara Auer, Rolf Hoppe, Ueli Jäggi en Gunter Malzacher.

De jonge Zogg zit in de gevangenis voor verkrachting en moord van een jonge vrouw in het Zwitserse dorpje Emmenthal. Hij is onschuldig en roept de hulp in van zijn vroegere leger-luitenant Ganz. Deze komt uit Berlijn om de zaak op te helderen, maar in het dorp stoot hij op een muur van stilte en vijandigheid. Een bewijs van hoe van een uitstekend roman een oppervlakkige film gemaakt kan worden, ondanks goede acteerprestaties. De film lijkt keer op keer op gang te geraken om dan weer opnieuw plat te vallen. Rosemarie Fendel en Fischer bewerkten de roman van Sam Jaun en we raden aan de film te laten voor wat hij is en het boek te lezen. Fotografie van Jörg Schmidt-Reitwein. Stereo.