Stern: scenario.
Er zijn 2 films gevonden.

Freaked

1993 | Komedie, Muziek, Fantasy

Verenigde Staten 1993. Komedie van Alex Winter. Met o.a. Randy Quaid, Brooke Shields, Alex Winter, Megan Ward en Morgan Fairchild.

Onderweg naar een staatje in Zuid-Amerika voor een film over het nieuwe kunstmestproduct Noxon vallen de verwaande superster Winter, zijn vriend en de feministische milieudeskundige Ward in handen van gemenerd Quaid. Deze figuur blijkt er een gewoonte van te maken om niets vermoedende toeristen in te smeren met... juist, Noxon. Hierdoor ondergaan deze zeer vreemde mutaties. Het trio maakt zodoende al snel deel uit van zijn freaks-collectie. Videoclipachtige monsterfilm die een eerbetoon moet zijn voor pareltjes als FREAKS (oorspronkelijk was de titel van deze film overigens FREEKZ) en THE ISLAND OF DR. MOREAU. Hij slaagt er echter met moeite WAYNE'S WORLD na te bootsen: dezelfde grove humor en dolgedraaide toestanden. Wel leuk zijn de gastrollen van o.a. Mr. T als vrouw met de baard en Reeves als hond-man. Goede speciale effecten. Scenario van medespeler Winter, regisseur Stern en Tim Burns. De fotografie is van Jamie Thompson.

Duplicates

1992 | Sciencefiction, Thriller

Verenigde Staten 1992. Sciencefiction van Sandor Stern. Met o.a. Gregory Harrison, Kim Greist, Cicely Tyson, Lane Smith en William Lucking.

Vroege klonen-film voor de thuisbuis met een niet al te ingewikkeld scenario van regisseur-veelfilmer-Stern en Andrew Neiderman. Marion Boxletter (Greist), die meende dat haar kind Joey (Alskog) en haar broer waren omgekomen, kan haar ogen niet geloven als zij met haar man Bob (Harrison) in New York is en een man ziet, die haar broer kon zijn. Als ze hem aanspreekt, zegt hij haar niet te kennen. Marion en Bob vertrouwen het zaakje niet en gaan op eigen houtje speuren. Zij ontdekken bij Dr. Randolph (Tyson) en zijn medewerkers zaken, die het daglicht nog niet kunnen verdragen (en pas tegen het jaar 2000 gemeengoed zouden worden bij dieren): klonen maken in een laboratorium. Het lijkt behoorlijk eng, maar dat is het niet echt en de film is met eenvoudige middelen gemaakt. Een heleboel make-believe, die toch niet zo ver van de werkelijkheid is. Het camerawerk is van Tobias A. Schliessler.