Kurt Grosskurth: cast.
Er zijn 12 films gevonden.

Zigeunerliebe

1976 | Muziek

Duitsland 1976. Muziek van Václav Kašlik. Met o.a. Janet Perry, Jon Buzen, Adolf Dallapozza, Colette Lorand en Heinz Friedrich.

Zorika moet kiezen tussen haar verloofde Jonel en de zigeuner Jozsi. In een droom wordt haar duidelijk dat ze niet de enige vrouw in Jozsi's leven zal blijven. Lehárs weinig gespeelde operette krijgt door de verfilming - speciaal voor de tv vervaardigd - een extra dimensie. Ook muzikaal komt men niets tekort.

Die Ungarische Hochzeit

1969 | Muziek

Duitsland​/​​Oostenrijk 1969. Muziek van Kurt Wilhelm. Met o.a. Maria Schell, Peter Minich, Ferry Gruber, Kurt Grosskurth en Ljuba Welitsch.

Graaf Stefan krijgt van Keizerin Maria Theresia opdracht te controleren of de kolonisten de hun beloofde knappe vrouwen krijgen. Wilhelm, die eens de televisie voor de operette ontsloot - maar dan met studioprodukties en met acteurs die met 'geleende' stemmen zongen - blijkt ook een prima tv-filmregisseur te zijn, die goed met zangers uit de voeten kan.

Die Jungfrauen von Bumshausen

1969 | Erotiek, Komedie

Duitsland 1969. Erotiek van Hans Billian. Met o.a. Maria Brockerhoff, Helga Tölle en Kurt Grosskurth.

Eén van de eerste Duitse Heimat-seksfilms, waarin een dorp zijn 'vruchtbaarheidsklimaat' toeristisch tracht uit te buiten. Gedraaid naar een door Billian zelf geschreven zorgvuldig, gedetailleerd draaiboek, artistiek vrij verantwoord.

Sette ore di fuoco

1965 | Western

Spanje​/​​Duitsland​/​​Italië 1965. Western van J. Romero Marchent. Met o.a. Rik Van Nutter, Helga Sommerfeld, Adrian Hoven, Gloria Milland en Kurt Grosskurth.

De film verhaalt de loopbaan van Buffalo Bill, die zich als 12-jarige al bij de Pony-Express (de riskante poststransporten) aansloot en als volwassene samen met Wild Bill Hickock en Generaal Custer aanvallen van de Indianen weet te keren. Deze vroege Europese western heeft nog geen eigen mythologie en stijl ontwikkeld en put - helaas weinig accuraat - uit Amerikaanse historie en films. De schildering van Indianen als uitsluitend bloeddorstige barbaren herinnert aan de ergste dagen van Hollywood.

Das Spukschloß im Salzkammergut

1965 | Muziek, Romantiek, Drama

Duitsland 1965. Muziek van Hans Billian. Met o.a. Udo Jürgens, Hannelore Auer, Manfred Schnelldorfer, Gertraud Jeserer en Ruth Stephan.

De desstijds rijzende zanger Jürgens - volgens sommigen een echt druiloor - in een dunne, banale schlagerfilm. De laatste in een reeks van vier soortgelijke misbaksels van Billian die nadien zou overschakelelen naar het meer lucratieve softseks- genre. Het verhaal: een moeizame romance tussen een toneelspeelster en een zanger.

Conny und Peter machen Musik

1960 | Muziek, Komedie

Duitsland 1960. Muziek van Werner Jacobs. Met o.a. Cornelia Froboess, Peter Kraus, Gustav Knuth, Walter Gross en Kurt Grosskurth.

Oostenrijker Peter Kraus is kellner aan het fraaie Lago Maggiore. Hij moet de glanzende, rode sportwagen van een barones voltanken en besluit een ritje te maken. Dat kost hem z'n baantje, maar gelukkig kan hij hoteldetective worden bij Conny's vader, die een hotelketen heeft. Formulegeval met de indertijd populaire Kraus en Froboess. Thans uitsluitend voor fans. Zie ook: Schlagerfilms.

Mandolinen und Mondschein

1959 | Muziek, Komedie, Musical

Duitsland 1959. Muziek van Hans Deppe. Met o.a. Christine Görner, Claus Biederstaedt, Kurt Grosskurth, Johanna König en Walter Groß.

Schlagersterretje van toen Christine G[KA3]orner speelt Susanne Peters een zangeresje dat onder de artiestennaam Perusa veel succes heeft. Ze ontmoet ze Robert K[KA3]ufner (Biederstaedt) de zoon van een hoteleigenaar.

Kein Mann zum heiraten

1959 | Komedie, Romantiek

Oostenrijk 1959. Komedie van Hans Deppe. Met o.a. Hans-Joachim Kulenkampff, Marianne Hold, Friedl Czepa, Kurt Grosskurth en Paul Hoffmann.

Rijke fabrikant Wolf Kruse (Kulenkampff) wringt zich in alle mogelijke bochten om Brigitte Voss (Hold), een tennis-crack, aan de haak te slaan, maar zij wil niets van hem weten! Het uiterst voorspelbare scenario is van Janne Furch en Wolf Neumeister naar een 'gouden' idee van H.J. Kulenkampff. Het camerawerk is van Sepp Ketterer. Duits-Oostenrijkse leut ten top met heel wat verkleedpartijen van Hans!

Gräfin Mariza

1958 | Muziek

Duitsland 1958. Muziek van Rudolf Schündler. Met o.a. Christine Görner, Rudolf Schock, Renate Ewert, Gunther Philipp en Hans Moser.

Gravin Mariza wordt verliefd op haar nieuwe rentmeester, die, te resoluut naar haar zin, de touwtjes in handen nam. Aardige verfilming van Emmerich Kálmáns operette met in een van de kleinere rollen, onweerstaanbaar als altijd, Hans Moser die bij de eerste theateropvoeringen van het origineel in 1924 ook al van de partij was.

Die verpfuschte Hochzeitsnacht

1957 | Komedie

Duitsland 1957. Komedie van Wolfgang Schleif. Met o.a. Grethe Weiser, Doris Kirchner, Claus Biederstadt, Renate Ewert en Rudolf Vogel.

Een schoonmoeder bemoeit zich onophoudelijk met het leven van een jong stel. Zelfs tijdens de huwelijksreis kunnen ze haar niet afschudden. De situatie leidt tot allerlei komische ontwikkelingen. Gelukkig vindt de moeder, een weduwe, zelf een man. Voor liefhebbers van flauwe humor. Scenario van Paul H. Rameau.

Das Alte Försterhaus

1956 | Drama

Duitsland 1956. Drama van Harald Philipp. Met o.a. Paul Klinger, Anita Gutwell, Lucie Frank von Schirp, Josef Egger en Trude Hesterberg.

Redelijk gemaakte heimatfilm maar net niet goed genoeg om de liefhebbers van dit genre te bevredigen. Klinger is de ex- zeekapitein Paul Kramer die een restaurant begint. Dat loopt op niks uit, maar dan gaat men de show organiseren die via de TV wordt uitgezonden, waardoor het etablissement bekendheid krijgt.

Le Banquet des Fraudeurs

1950 | Drama

Duitsland​/​​België 1950. Drama van Henri Storck. Met o.a. Françoise Rosay, Christiane Lenier, Raymond Pellegrin, Yves Deniaud en Paul Frankeur.

Met camerawerk van de wonderlijk begaafde Eugen Sch[KA3]ufftan (en van Raymond Picon-Borel) was deze debuutfilm van Storck de eerste Belgische co-produktie. Het rammelt nogal wat spelers- en dialoogregie betreft, maar de film levert (mede door het scenario van Charles Spaak en adviezen van André Cayatte) uitstekend amusement op over smokkelaars en over een verliefde grenswachtersdochter in de streek van het Drielandenpunt.