Geneviève Kervine: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

C'est pas moi, c'est l'autre

1962 | Komedie

Frankrijk 1962. Komedie van Jean Boyer. Met o.a. Fernand Raynaud, Geneviève Kervine, Micheline Dax, Henri Virlojeux en Max Elloy.

De leider van een noodlijdend provinciaal revuegezelschap vindt een dubbelganger van de komiek Fernand Raynaud, die hij bij wijze van stunt een rol aanbiedt. De amateur heeft onverwacht veel succes bij het publiek en blijkt de ster zèlf te zijn die incognito een visvakantie hield. Simpele komedie moet het vooral hebben van zelfparodie van Raynaud, die buiten Frankrijk te weinig bekend is om deze grap effectief te maken.

Es muß nicht immer Kaviar sein

1961 | Komedie

Duitsland 1961. Komedie van Géza von Radványi. Met o.a. O.W. Fischer, Senta Berger, Eva Bartok, Viktor de Kowa en Jean Richard.

Een bankbediende, die een rokkenjager is en van lekker eten houdt, raakt verstrikt in een spionageweb. Naar de bestseller van Johannes Mario Simmel, de Westduitse Harold Robbins.

Diesmal muß es Kaviar sein

1961 | Komedie

Duitsland​/​​Frankrijk 1961. Komedie van Géza von Radványi. Met o.a. O.W. Fischer, Senta Berger, Jean Richard, Eva Bartok en Werner Peters.

Vervolg op ES MUSS NICHT IMMER KAVIAR SEIN over geheim-agent- tegen-wil-en-dank, die van lekker eten (en de dames) houdt. Naar het boek van de vroegere journalist, nu miljonair-schrijver Johannes Mario Simmel.

Vers l'extase

1960 | Drama

Frankrijk 1960. Drama van René Wheeler. Met o.a. Pascale Petit, Gianni Esposito, Monique Mélinand, Serge Sauvion en Michel Etcheverry.

De vrouw van een Franse boer in de omgeving van Casablanca geeft haar huwelijk op, als ze de Arabische mystiek ontdekt. Ze verloochent zichzelf en gaat bij een tyranniek echtpaar werken. Na een mislukte poging om een zwanger straatmeisje van abortus te weerhouden, zoekt ze steun bij een katholieke missionaris en keert terug naar haar man. Hoewel de mystieke levenshouding voor Petit en haar toenmalige echtgenoot een persoonlijke relevantie had, geeft dit hun acteren geen enkele overtuigingskracht en blijven het scenario en de regie hol en pretentieus. De interessante locatie-opnamen bieden te weinig tegenwicht.

Un Certain monsieur Jo

1957 | Drama, Misdaad

Frankrijk 1957. Drama van René Jolivet. Met o.a. Michel Simon, Raymond Bussières, Geneviève Kervine, Jacques Morel en Joëlle Fournier.

Een paar voortvluchtige misdadigers laten een ontvoerd kleutertje achter op de woonboot van een oude ex-gangster; deze kan het kind niet aangeven omdat zijn verleden de verdenking van medeplichtigheid zou wekken. Bovendien gaat hij zich steeds meer aan de kleuter hechten, hoewel zoiets niet in zijn aard ligt. De aandoenlijke rol van Simon redt deze nogal banale en sentimentele misdaadfilm, maar kan de onuitstaanbare schattigheid van de kleine Fournier niet goedmaken.

Alerte au deuxième bureau

1956 | Actiefilm

Frankrijk 1956. Actiefilm van Jean Stelli. Met o.a. Frank Villard, Geneviève Kervine, Martine Sarcey, Marc Cassot en Albert Dinan.

Een kapitein van de geheime dienst dringt zich in een spionagebende binnen, die geheime defensie-documenten heeft bemachtigd. Deze spionagefilm heeft onvoldoende tempo en te veel cliché-elementen, tot aan de spannende en nogal spectaculair gefilmde finale waarin een helikopter een belangrijk aandeel heeft.

Les Nuits de Montmartre

1955 | Misdaad, Drama

Frankrijk 1955. Misdaad van Pierre Franchi. Met o.a. Jean-Marc Thibault, Geneviève Kervine, Louis Seigner, Bernard Lajarrige en Jacqueline Porel.

De wens om 'gevaarlijk te leven' doet een jongeman balanceren op de rand van de misdaad tot hij van moord wordt verdacht. Als zijn onschuld bewezen is begint hij met een nachtclubdanseres een deugdelijker leven. Een vlot, maar niet erg orgineel misdaadverhaal, dat vooral het accent legt op de voorspelbare nachtclubfolklore.

Gueule d'ange

1955 | Drama

Frankrijk 1955. Drama van Marcel Blistène. Met o.a. Viviane Romance, Maurice Ronet, Dora Doll, Geneviève Kervine en Rosy Varte.

Een ex-oorlogsvlieger benut zijn aantrekkelijk uiterlijk om van rijke vrouwen te profiteren, tot hij een avonturierster ontmoet die hem uitbuit en op wie hij desondanks verliefd wordt. Gelouterd zal hij voor een deugdelijker leven kiezen. De film is bekwaam geregisseerd, maar heeft een slechts bij vlagen overtuigend scenario, ook omdat Romance de rol van femme fatale geleidelijk aan ontgroeid is.

Belle mentalité

1952 | Komedie

Frankrijk 1952. Komedie van André Barthomieu. Met o.a. Jean Richard, Michèle Philippe, Jean Martinelli, Jeanne Fusier-Gir en Geneviève Kervine.

De trouwhartige huisknecht van een 'society' advocaat valt in het milieu van zijn werkgever uit de toon door zijn eerlijke rechtlijnigheid en wordt zelfs het doelwit van een gevaarlijke gangster. André Berthomieu, die aan de lopende band komedies maakte rond goedgelovige boertjes - zoals Jean Richard hier en André Bourvil in veel andere films -, verzon ditmaal een ingenieus scenario dat ook zijn standaardheld enige oorspronkelijke mogelijkheden bood. De regie had hij overigens beter aan een ander kunnen overlaten.