César Bolivar: regie.
Er zijn 5 films gevonden.

Reflejos

1988 | Drama

Venezuela 1988. Drama van César Bolivar. Met o.a. Abby Raymond, Guillermo Feo, Manuel Escolano en Mirando Savio.

In een afgelegen kliniek ondergaan verschillende personen met psychische problemen en persoonlijksstoornissen vier dagen lang groepstherapie. Speciaal aanbevolen voor liefhebbers van de psychologie en dergelijken. Veel vermoeiend gepraat. Zeer saai.

Más allá del silencio

1987 | Misdaad

Venezuela 1987. Misdaad van César Bolivar. Met o.a. Jean Carlos Simancas, Javier Vidal en Julie Restifo.

Een doofstomme jongen doet ondanks zichzelf mee aan een diefstal. Een enigszins sadistische politieagent achtervolgt de jongen terwijl hij op een school leert te communiceren en een meisje ontmoet waar hij verliefd op wordt. Curieuze politiefilm met verschillende door elkaar lopende plots, waarin Jean Carlos Simancas een goede rol neerzet.

Homicidio culposo

1984 | Thriller

Venezuela 1984. Thriller van César Bolivar. Met o.a. Elba Escobar, Jean Carlos Simancas, Javier Vidal en Julie Restifo.

De wederwaardigheden van een politieagent die een onderzoek instelt naar de doodsoorzaak van een toneelspeler die z.g. door een ongeval dodelijk gewond raakte tijdens de voorstelling. Een bescheiden, maar achtenswaardige poging om een Venezulaanse thriller te maken. Scenario, fotografie en montage waren in handen van de regisseur zelf.

Domingo de resurrección

1982 | Komedie

Venezuela 1982. Komedie van César Bolivar. Met o.a. Juan Manuel Laguardia, Carmen Julia Alvarez, Nayth Albert en Germán Alvarado.

De verschillende situaties die een familie uit de middenklasse meemaakt als de grootmoeder sterft, net op het moment dat hun verblijf aan het strand tijdens de paasvakantie ten einde loopt. Wisselvallige maar toch geen onaardige film.

Juan Topocho

1978 |

Venezuela 1978. César Bolivar. Met o.a. Virgilio Galindo, Tania Sarabia, Amalia Pérez Díaz en Domingo del Castillo.

De lotgevallen van een boer die bij aankomst in de stad tegen zijn wil verheven wordt tot een soort heilige die wonderen verricht. De gevestigde religieuze ideeën en het eigen geloof van de hoofdrolspeler botsen. Eén van de meest representatieve films voor de opbloei van de Venezolaanse cinema rond 1980.